Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
arkadaşlar 0 km motosiklet alırken nelere dikkat etmeliyiz. cbr 250 im kısa zaman sonra gelecek ve neler yapmam gerektiğini bilmiyorum.

Motorunun rutin bakımlarını takip et;
-YAĞ (Orjinal kitapçığından 12.000 km diyor. Sen yine 4.000 de bir değiştir.)
-BUJİ (8.000 km de sonra yenisi ile değişim.)
-HAVA FİLTRESİ (6-7 ayda bir basınçlı hava ile temizlet.)
-YAĞ FİLTRESİ (Yağ değişimi ile birlikte değişecek.)
-KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ
- 3 AYRI YERDE GÖZÜNÜN SÜREKLİ TAKİBİNDE OLACAĞI *Radyatör Suyu Seviyesi *Arka Disk Fren Hidroliği seviyesi ve Motor blogunda ki yağ seviyesinin iki çizgi aralığında (UPPER-LOWER) olması.





- LASTİKLER (Lastik havalarını sürekli kontrol et her motora bindiğinde bi benzinliğe yanaş. Eğer sürekli motora tek biniyorsan ÖN:29 PSI ARKA:29 PSI. Sürekli iki kişiysen yada uzun bir yola iki kişi gideceksen ÖN:29 PSI ARKA:33 PSI olmalı) KOntrolsüz lastiklerle "Motorum çekmiyor, gitmiyor" gibi şeyler söylersin yoksa :) Çoğu motor sürücüsü lastik kontrollerini yapmaz. Dolayısıyla bu gitmeme sonucundada yakıt tüketimi artacaktır.

- Her 300 km de bir İPHONE marka yada tahrik zinciri için gereken yağ neyse zinciri sürekli yağlamalısın. Zinciri yağsız bırakma kadran bağlamasın. 700 km de bir Gaz Yağı ile zincirini temizle ve yeniden yağla.

Bu söylediklerim 10.000 km ye ulaştığında artık çok sık kontrol edeceğin kontroller. Kitapçıkta ne bakımları yapman gerektiğini anlatıyor zaten

0 alıyorsan sadece bin ve keyfine bak.
 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
Motorunun rutin bakımlarını takip et;
-YAĞ (Orjinal kitapçığından 12.000 km diyor. Sen yine 4.000 de bir değiştir.)
-BUJİ (8.000 km de sonra yenisi ile değişim.)
-HAVA FİLTRESİ (6-7 ayda bir basınçlı hava ile temizlet.)
-YAĞ FİLTRESİ (Yağ değişimi ile birlikte değişecek.)
-KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ
- 3 AYRI YERDE GÖZÜNÜN SÜREKLİ TAKİBİNDE OLACAĞI *Radyatör Suyu Seviyesi *Arka Disk Fren Hidroliği seviyesi ve Motor blogunda ki yağ seviyesinin iki çizgi aralığında (UPPER-LOWER) olması.

[url]http://j1308.hizliresim.com/1d/1/qzql3.bmp[/url]
[url]http://k1308.hizliresim.com/1d/1/qzqlg.bmp[/url]
[url]http://l1308.hizliresim.com/1d/1/qzqln.bmp[/url]

- LASTİKLER (Lastik havalarını sürekli kontrol et her motora bindiğinde bi benzinliğe yanaş. Eğer sürekli motora tek biniyorsan ÖN:29 PSI ARKA:29 PSI. Sürekli iki kişiysen yada uzun bir yola iki kişi gideceksen ÖN:29 PSI ARKA:33 PSI olmalı) KOntrolsüz lastiklerle "Motorum çekmiyor, gitmiyor" gibi şeyler söylersin yoksa :) Çoğu motor sürücüsü lastik kontrollerini yapmaz. Dolayısıyla bu gitmeme sonucundada yakıt tüketimi artacaktır.
[url]http://l1308.hizliresim.com/1d/1/qzqmt.bmp[/url]
- Her 300 km de bir İPHONE marka yada tahrik zinciri için gereken yağ neyse zinciri sürekli yağlamalısın. Zinciri yağsız bırakma kadran bağlamasın. 700 km de bir Gaz Yağı ile zincirini temizle ve yeniden yağla.

Bu söylediklerim 10.000 km ye ulaştığında artık çok sık kontrol edeceğin kontroller. Kitapçıkta ne bakımları yapman gerektiğini anlatıyor zaten

0 alıyorsan sadece bin ve keyfine bak.

Benim motor 18bin kmde. Buji değişmedi hala. Orjinal bujiyi kullanıyorum.
1 kere de hava filtresi değişti 14000 kmde sanırım.
 
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
433
Motosikleti
Benelli Trk702x, Honda Pcx125
Mt Kullancılarına az daha ındırım bekleriz.+ Uzak iller için KARGO durumu ?
:) kalitesine göre fiyatı uygun hocam, boru dış çapı, et kalınlığı, kaynakları.. Bunlardan kıssak tabii ki daha ucuza malolur ama o zaman da malzeme kalitesi düşük olur. Anlaşmalı kargo ile Türkiye'nin her yerine kargolama imkanım var..
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
benim arka sehpa :)

zincir-temizleme-5-570x379.jpg
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar ben 14 agustos veya 15 agustos gibi sakarya izmir antalya ya tek başıma gitmeyi düşünüyorum yıllık izine ayrılıyorum.
beni düşündüren bi hususu sizinle paylaşmak istiyorum. motosikletimin arkasına 47 lt lik givi beyaz çanta resimde gördüğünüz gibi.
bazı arkadaşlar virajlarda olsun rüzgarda olsun çanta motosikletin dengesini bozabilir dediler.
topcase içine yolda kalmamak için 2 adet 1.5 litrelik benzin giysiler ve su alıcam.ve uzun yol için gerekli olabilcek herşeyi alıcam.
sizce almalıyım givi çantayı 47 lt 480 tl feyizoğlunda.sırtlığıda 80 tl çanta bağlantı aparat sistemide 300 tl dedi
pahalı gibi geldi önerebileceğiniz daha uygun ve ucuz takıp çıkarabilen çanta varmı. ve sizce benim diversion a çanta yakışmışmı?
bu arada jant şeridi yaptım birde tank ped aldım.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
topcase içine yolda kalmamak için 2 adet 1.5 litrelik benzin...

Abi o istikamette bukadar uzun benzin istasyonu olmayan bi ara yoktur ki, yedeğe geçince girersin ilk istasyona :) 3lt çanta için büyük bi yük.

Çanta hakkında düşüncem ise, Diversiona sedefli beyaz yan çanta varya deli yakışırrr :cherry:
 
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
158
arkadaşlar ben 14 agustos veya 15 agustos gibi sakarya izmir antalya ya tek başıma gitmeyi düşünüyorum yıllık izine ayrılıyorum.
beni düşündüren bi hususu sizinle paylaşmak istiyorum. motosikletimin arkasına 47 lt lik givi beyaz çanta resimde gördüğünüz gibi.
bazı arkadaşlar virajlarda olsun rüzgarda olsun çanta motosikletin dengesini bozabilir dediler.
topcase içine yolda kalmamak için 2 adet 1.5 litrelik benzin giysiler ve su alıcam.ve uzun yol için gerekli olabilcek herşeyi alıcam.
sizce almalıyım givi çantayı 47 lt 480 tl feyizoğlunda.sırtlığıda 80 tl çanta bağlantı aparat sistemide 300 tl dedi
pahalı gibi geldi önerebileceğiniz daha uygun ve ucuz takıp çıkarabilen çanta varmı. ve sizce benim diversion a çanta yakışmışmı?
bu arada jant şeridi yaptım birde tank ped aldım.
[url]http://img600.imageshack.us/img600/8277/62oy.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img545.imageshack.us/img545/8465/m4ud.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img62.imageshack.us/img62/4490/t2nc.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
dostum topcase çok önemli..estetik bi topcase lazım bu süper makinaya..shad ın 48 lt liği nasıl sence..ben olsam direk alırdım gider yaaaa..http://www.feyizoglu.com/SH48-Titanium-Arka-canta_47156.html#0
titanyum bi de.....yan çantalar bozar bence..depo üstü çanta da şart
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
arkadaşlar ben 14 agustos veya 15 agustos gibi sakarya izmir antalya ya tek başıma gitmeyi düşünüyorum yıllık izine ayrılıyorum.
beni düşündüren bi hususu sizinle paylaşmak istiyorum. motosikletimin arkasına 47 lt lik givi beyaz çanta resimde gördüğünüz gibi.
bazı arkadaşlar virajlarda olsun rüzgarda olsun çanta motosikletin dengesini bozabilir dediler.
topcase içine yolda kalmamak için 2 adet 1.5 litrelik benzin giysiler ve su alıcam.ve uzun yol için gerekli olabilcek herşeyi alıcam.
sizce almalıyım givi çantayı 47 lt 480 tl feyizoğlunda.sırtlığıda 80 tl çanta bağlantı aparat sistemide 300 tl dedi
pahalı gibi geldi önerebileceğiniz daha uygun ve ucuz takıp çıkarabilen çanta varmı. ve sizce benim diversion a çanta yakışmışmı?
bu arada jant şeridi yaptım birde tank ped aldım.
[url]http://img600.imageshack.us/img600/8277/62oy.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img545.imageshack.us/img545/8465/m4ud.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[url]http://img62.imageshack.us/img62/4490/t2nc.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

çanta çok kötü olmuş be kardeş
bak ne kadar güzel motorun var takma cantayı
depoüstü canta al arka koltuk üstü canta al bide sırt cantası kullan uzun yolculuklar için
ama o koca topcaseyi takma o güzelim motora
Antalya tarafına gelirsen haberim olsun Manavgat ilçesinde gezebilceğin yer çok ;)
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
yardımların için çok teşekkür ederim. gerçekten çok faydası oldu.

Rica ederim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------

çanta çok kötü olmuş be kardeş
bak ne kadar güzel motorun var takma cantayı
depoüstü canta al arka koltuk üstü canta al bide sırt cantası kullan uzun yolculuklar için
ama o koca topcaseyi takma o güzelim motora
Antalya tarafına gelirsen haberim olsun Manavgat ilçesinde gezebilceğin yer çok ;)

Evet sırt çantası, yada yan çanta atılabilirdi. Topcase Enduro yada Touring motorların dışındakilere yakışmıyor pek. CBR 250 de takanları görüyorum. Topcase ayrı motor ayrı bir hava veriyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst