Slm arkadaşım geçen dediğim gibi perşembe günü Eskişehire gidecektik ama önceden kara aldığımız 6-7 arkadaştan sadece gidecek 2 kişi kalınca bizde 2 kişi Konya tarafına 2 günlük bir yolculuk yaptık. Anlayacağın Eskişehir Beyşehir olarak değişti. Yapmış olduğum 600 km kadar yolda motorsikletimle ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Düzlükte 100 km gibi hızlarda cbf 250 motorum yüksek devirde gitmenin dez avantajı var sadece 100km=7000 devir/dakika oda motorun gereksiz yere bağırmasına neden oluyor.
Bu nedenden dolayı ön dişliyi 14"de çevirmeyi düşünüyorum sırf motor rahatlasın diye sizce nasıl olur?
Aleykm slm,yolculuğun sorunsuz geçmesi çok güzel zaten CBF 250 dende bu beklenir...:cat:
dişliye gelince eyer tek olarak biniyorsan,bir dişlik artış biraz hız ve daha az devir sağlar ancak aynı oranda tork düşüklüğü ve iki kişi ile kalkış ağırlaşır ki bu trafik ışıklarında sorun olur...ben şahsen değiştirmeyi luzumlu görmüyorum yinede sen bilirsin.7000 devir de bağırıyor dediğin motor bunun üzerine 2500 devir daha çevirebiliyor yani 9500 -10,000 de kırmızı çizgi başlıyor bence 7000 de bağırmıyor... artı daha büyük dişli oraya sığacakmı ondanda emin değilim,arka dişliyi küçültebilirsin bu durumda...kolay gelsin...