Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eyl 2006
Mesajlar
164
selam arkadaşlar.
CBF 150 dün akşama kadar fazla ilgimi çekmeyen bir motordu ama dün akşam çengelköyde motoru gördüm ve çok beğendim.ilk dikkatimi çeken motorun duruşu oldu.makine baya yapılı duruyor.kesinlikle ybr'den daha heybetli bir yapısı var.bence bunun en önemli sebebi de makinenin kafa grenajının olması.makinenin bana göre tek eksi yanı ise egsozunun biraz uzun oluşu...
sonuç olarak; ybr125 yada 2.el 125R almak isteyenler, bu makineyi de düşünebilirler.hem fiyatıda 125R'ın 2.elinden daha ucuz :bounce:

ama tabi ben 125R derim :queen:
 
Katılım
17 Mar 2005
Mesajlar
228
arkadaşlar bende motoru canlı olarak görme serefine ulaştım. harebiden baya kalıplı bir motor. ve eksozuda öle söylenildiği gibi abartı durmuyor. artık yollarda bunları goruruz artık. baya bir alıcısı olur bu motorun.

Kazasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
ön tekerden motorun alt kısmına epey çamur atıyor..Bunu nasıl çözebilirm biraz bilgi..ltfn.


ön çamurluğu plastik bir maddeyle uzatabilirsin. yağışlar bitince sökme imkanın olur. ya da sık sık temizleyeceksin motorun altını. başka bir çözüm de çamurluğu değiştirmek. fakat bu da zor bi seçenek.

ben olsam orjinalini bozmadan birkaç günde bir hortumla su tutar temizlerdim motorun alt kısmını.
 
Katılım
21 Kas 2005
Mesajlar
271
ön çamurluğu plastik bir maddeyle uzatabilirsin. yağışlar bitince sökme imkanın olur. ya da sık sık temizleyeceksin motorun altını. başka bir çözüm de çamurluğu değiştirmek. fakat bu da zor bi seçenek.

ben olsam orjinalini bozmadan birkaç günde bir hortumla su tutar temizlerdim motorun alt kısmını.


teşekkürler..:cat: sanırım beldesan mobiletler vardı onlarında ön camurlugun alt kısmına plastikten bir tozluk taıkılyor eger, olur ise onu bir denemek istiyorum..
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
selam kardeslerım...

yaw kardesler topic düsüyor yaw ccanlanın bıraz bısıler yazın pzellıkle motorlarıın alanlar sık sık yazssınlar ızlenımlerını (benım gıbı motoru henuz elıne gecmmemıs olanlar sabırsızlıkla sızı beklıo yaw) neyse bu arda bır sıteden bı tane cbf 150 cı arkadas buldum bakalım uye ol dedım bu foruma o izmir narlıderede oturuomus cbf yı alınca ızmır balıkesır yapıp gelmıs ve rodajı bıtırmıs o da bıze ızlenımlerını anlatacak ınsallah neyse cok uzattım :rendeer: :rendeer: :cat: :cat:
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
@clint
Çocuğu yatırdın mı kış uykusuna, yoksa hala keyfini mi sürüyorsun? Gidişat nasıl, var mı bir şikayetin?
 
Katılım
19 Tem 2006
Mesajlar
57
slm arkadaşlar bende iki haftadır bir CBF 150 sahibiyim makina bence çok seri ve çok güçlü bi alet ama ben bazı sorunla karşılaştım bunlar;
1.birinci vites bazen (sıklıkla)takılıyo ne boşa nede bi başka vitese geçiyo.
2.iki kez ikinci vitesten boşa geçti motor anlayamadım
3.motor vitesteyken elimi gazdan çekince çok rahatsız edici bi ses geliyo tecrübeli arkadaşlarım bunu zincirden yapabileceğini söyledi ama bana sanzımandan gibi geliyo
acaba bu ve bunun benzeri sorunlarla karşılaşan arkadaşlarımız varmı?
şimdiden yorumlar ve öneriler için teşekkür ettim
kazasız ve keyifli sürüşler
:rendeer:

Bu arada caberli kardeş seninle kaderimiz birçok noktada kesişiyor bende bayramdan önce ybrmi cbf mi diye kıvranıyordum sonra herşeyi göze alıp patlatım bi cbf ve ufak tefek kusurlarına rağmen çok memnunum umarım sende motorunla keyifli ve kazasız sürüşler yaşarsın
şimdiden hayırlı olsun
 
Son düzenleme:

OKD

Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
161
slm. Ben motorumu yeni aldım. Ancak bazı sorunlarla karşılaştım. Beklide gerçekten bir sorun değildir ama yine bile kişilere sormak istiyorum.
! Motor ilk çalıştırmadan sonra jikle çekikken bile elin gazda değilse hemen stop ediyor. Isınma süresi ise 5-6 dakika kadar.
2 Isındıktan sonra bile çalışması pek istikrarlı değil Her an stop edecekmiş gibi
3 yukarıdaki sebeplere bağlı olarak farı titreşimli ve zayıf olarak yanıyor.
Bütün bunlar rölanti ayarsızlığından kaynaklanıyor olabilir mi?
Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
45
farın yanıp sönmesi direk manyetoya bağlı olmasından bi yandan iyi aküye yüklenmiyo ama rolantide çalısırken çok kötü el feneri gibi yanıo
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
offff offfffffffffffff

sevgili kardeslerim parayı odeyelı 15 gunu gectı cbf hala elıme gecmedı

cok sınırlıyım
asabııym
moraller 0:farao: :farao: :farao: ama haftaya cumartesi kesın alırsın deller
 
Katılım
14 Tem 2005
Mesajlar
272
Selam arkadaşlar,
Ben de sonunda CBF 150 me kavuştum. İzmir Yükselişin elinde siyah renk kalmadığıiçin motorumu Turgutludan aldım geldim. Şimdilik plakayı çıkaramadığım için sadece 65 km yol yaptım o da Turgutludan eve gelene kadar ki mesafe. Daha önce 2005 model Yamaha Xt 125 kullanıcısı olarak CBF 150i başarılı buldum. Her ne kadar malzeme kalitesi XT 125 inkini tutmasa da sonuçta yarı fiyatlı bir motor için çok bile iyi özellikle de Çinlilerle karılaştırınca. Benim motorumu değiştirmemin asıl nedeni olan 2 kişi için çok daha uygun olan selesi çok daha rahat Xt ye göre. Süspansiyonları normal olarak Xt ninkilerle ne yazıkki karşılaştıramam ki karşılaştırmam da yanlış olur çünkü bir enduronun süspansiyonunun tabiiki daha iyi olması beklenir. Fakat motor performansı çok başarılı geldi bana. Şimdilik 80 km yi geçmedim ama aletin motor hacmine göre yüksek sayılabilcek torku iyi bir ivme kazandırıyor motora özellikle de düşük devirlerde. Viteslerle ilgili en küçük bir problem yaşamadım. Motor sesi çok hoşuma gitti. Sessiz bir motoru tercih ettiğim için motorun sessiz olması çok hoşuma gitti. Titreşimden bahsetmem gerekirse eğer "O da ne?" demem yeterli sanırım. Aslında 65 km için fazla uzun bir inceleme oldu ama rodajı tamamladıktan ve 3-5 bin km sonra çok daha ayrıntılı fikir sahibi olacağım. Son olarak far olayı cidden biraz sinir bozucu olabilir. Aslına bakarsanız farın aydınlatması cidden başarılı. Turguludan akşam gelmek zorunda kaldığım için deneme fırsatım oldu. Ama ne zaman debrijayı sıksanız farlar doğrudan gücünü yitiriyor. Bu biraz kötü bir özellik ama normal şartlarda giderken aydınlatması gayet başarılı diyebilirim. Şimdilik benden bu kadar.. Zamanla daha yazacağım..
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
580
@clint
Çocuğu yatırdın mı kış uykusuna, yoksa hala keyfini mi sürüyorsun? Gidişat nasıl, var mı bir şikayetin?

Yok daha rodajı bitiremedim, ama zaten kış uykusuna yatırmayı düşünmüyorum, kışın da yağışsız havalarda binecem, niyetim o, en fazla 1 hafta 10 gün de bir binmek istiyorum kışn da. Ve evet keyfini sürüyorum, otoparkta yaşadığım tatsız olay dışında sorun yok.

slm arkadaşlar bende iki haftadır bir CBF 150 sahibiyim makina bence çok seri ve çok güçlü bi alet ama ben bazı sorunla karşılaştım bunlar;
1.birinci vites bazen (sıklıkla)takılıyo ne boşa nede bi başka vitese geçiyo.
2.iki kez ikinci vitesten boşa geçti motor anlayamadım
3.motor vitesteyken elimi gazdan çekince çok rahatsız edici bi ses geliyo tecrübeli arkadaşlarım bunu zincirden yapabileceğini söyledi ama bana sanzımandan gibi geliyo
acaba bu ve bunun benzeri sorunlarla karşılaşan arkadaşlarımız varmı?
şimdiden yorumlar ve öneriler için teşekkür ettim
kazasız ve keyifli sürüşler
:rendeer:

Ben de kimi zaman vites küçültürken 1. vitese biraz zorlanıyor, onun dışında vites sorunu yok. Motor vitesteyken çok ani gazdan el çekince bir ses bende de var bana zincir korumalığa vuruyo gibi geldi, oysa zincir de boşluk yok zaten her zaman olmuyo. Bakım da soracam. Bu arada frenler çok başarılı. Bi kaç kez ani fren yapmak zorun da kaldım ve iyi iş gördüler doğrusu.

slm. Ben motorumu yeni aldım. Ancak bazı sorunlarla karşılaştım. Beklide gerçekten bir sorun değildir ama yine bile kişilere sormak istiyorum.
! Motor ilk çalıştırmadan sonra jikle çekikken bile elin gazda değilse hemen stop ediyor. Isınma süresi ise 5-6 dakika kadar.
2 Isındıktan sonra bile çalışması pek istikrarlı değil Her an stop edecekmiş gibi
3 yukarıdaki sebeplere bağlı olarak farı titreşimli ve zayıf olarak yanıyor.
Bütün bunlar rölanti ayarsızlığından kaynaklanıyor olabilir mi?
Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim

Far titreşiminin normalde bu şekilde olduğunu duydum, yani rölantideyken biraz zayıf, yol alırken açılıyor.
Jikle çekikken aynı şeyi ben de yaşıyorum ama kitapçıkta da motor soğukken jikle ile ve gazı 1/4, 1/8 açarak çalıştırım diyor jikle kolu ile ayar yapmayı denemedim hiç, aslında du bakalım yarın bi öyle deneyeyim. Ama servisten ustanın dediğine göre zaten-3 - 5 dk. ısıtmadan yola çıkmamak gerekliymiş. İlk ılınmada rölanti çok istikrarlı değil ama ısındıktan sonra hep tek marşta çalışıyor benim motor.

clint kardes ıyımısın sesın solugun cıkmıo da:cherry: yaw sık sık yaz sana izlenimlerini merakla beklioz motor elıme gecmedı barı sızınyazdıklarıınzla ovuneyım:pale: :pale:

İyiyim ve motorumdan genel olarak memnunum, fakat sandığınız kadar fazla turlayamıyorum, hava koşulları ve iş yüzünden. Ama bu sabahtan itibaren artık işe gitmeden önce sabahları da binmeye başladım, koruma demiri ve yan ayaklık takılınca daha güvenmeye başladım motora. Kışlık ceket de aldım. Yakında koruma demirli ve yan ayaklı foto koyacam buraya.

Bu arada gerçekten sürdükçe keyifli gelmeye başladı. Yalnız soğuk ve rüzgardan dolayı fazla basamıyorum. Rüzgarda hızlanınca fena sallıyor ve servisin dediğine göre lastikler yeni olduğundan bir süre kayma yapabilirmiş, harbiden de rüzgarda biraz hissettim bunu.

İzlenimlerimi uzunca aralarla yazmak istiyorum, çünkü her binişte 10km yol yaptım - 30 km yol yaptım v.s. diye saçmalamak istemem. Rodaj bitince daha ciddi yazarım arkadaşlar. Aslında rodajı tamamlamış olanlar ortada yok, sanırım onlar turlamaktan yazamıyorlar.:) Çünkü gerçekten sürüşü zevk veren bir motor bu.:cat:

Hadi bakalım şimdi de clint yazmadı deyin de göriim sizi:mrgreen: Bu kez de çok uzun yazdın okumaya üşendik demeyin haa!:p



Bu arada bir ekleme daha yapayım: Arkadaşlar motorunuzu alınca en kısa zamanda koruma demiri taktırın. Koruma demirini taktırdım ve servisten dönerken, bir vrajda yan yoldan gelen dolmuş aniden önüme kırdı, ve benim koruma demirini sıyırttırdı, dolmuşun plastik tampondan bir parça uçtu. Ben hemen solda durdum o da sağa geçmek istediği için ilerde sağda durdu. İndim motora baktım, hiç birşey yok sadece koruma demirinde minik bir çizik ve plastik kalıntısı. İlerde inmiş ve bana bakan dolmuş şöförü bende bir şey olmadığını görünce kendi tamponuna baktı ve tamponun sağ köşesi yoktu. Tabii hatalı olduğu için bindi ve gitti. Ben de derin bir nefes aldıktan sonra yoluma devam ettim. Koruma demiri olmasaydı ne olurdu bilmiyorum. Daha ilk günden işime yaradı. Yeni alanlar ve alacaklar en kısa zamanda koruma demiri taktırsın derim. Ayrıca koruma demiri şık da durdu ve biraz daha kalıplı gösterdi aleti. Yan sehpaya yatırınca da motor, motor gibi durmaya başladı, hoşuma gitti. Fotolar yakında :) En kısa zamanda bir de nazar boncuğu takmak lazım.:)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2006
Mesajlar
57
arkadaşlar sanırım hepimizde benzer sıkıntılar var yanlız bunların arasında bence en sinir bozucu olan birinci viteste olan takılma.
clint koruma demiri demişsin nasıl birşey olduğunu merak ettim imkanın varsa resimlerini verebilirsen çok sevinirim birde bu demir orjinal bişeymi yani handa danmı temin ettin
birde arkadaşlar yan sehpa taktıranınız varmı varsa denge olayı nasıl
şimdiden cevplar için teşekkürler
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
580
arkadaşlar sanırım hepimizde benzer sıkıntılar var yanlız bunların arasında bence en sinir bozucu olan birinci viteste olan takılma.
clint koruma demiri demişsin nasıl birşey olduğunu merak ettim imkanın varsa resimlerini verebilirsen çok sevinirim birde bu demir orjinal bişeymi yani handa danmı temin ettin
birde arkadaşlar yan sehpa taktıranınız varmı varsa denge olayı nasıl
şimdiden cevplar için teşekkürler


Honda Türkiye hiç bir motoru için demirin orjinali olmadığını söyledi ama bayiilerinden uygun demir ve sehpa temin edilebileceğini de belirtti telefonda bana, bende Honda servisinde taktırdım demiri ve gayet düzgün, yan ayaklığı da aynı yerde taktırdım. İkisinin toplam maliyeti de 75 ytl'dir. Yarın fırsatım olursa fotoğraf çekeceğim hem yan ayağı hem de demiri buradan görebilirsiniz. Ben de motorun tipini bozar mı diye endişe etmiştim ama öyle olmadı. Yan sehpada denge sorunu yok, ama sanırım denge amaçlı benimkini biraz peg'in ilerisine doğru açılacak şekilde ayarlamış usta ve kapatırken ayağım bazen peg'e takılıyor ya da olması gereken bu ama acemilikten ben beceremiyor da olabilirim..:) Gayet sağlıklı şekilde yan ayakta duruyor alet.
Bu arada benim birinci viteste takılma ya da geçmeme gibi bir şey değil de, bazen mesela kırmızı ışığa gelince 3, 2, N, den sonra 1'e biraz zor geçiyor ya da durunca 10 - 15 cm hareket ettirmek gerekiyor 1'e almak için. Onun dışında bende vitese geçmeme ya da vitesten boşa düşme gibi bir sorun olmadı şu ana kadar.(Bir de daha önce de yazmıştım, benim gözlemim, vites düşürürken ayakla belli bir darbe ile vurarak - tabii ki çok sert değil - rahat geçiyor bir alt vitese.) Bunu (1.vites işini) ilk bakımda mutlaka anlatmak lazım. Fakat yine bu sitede genellikle 1. viteste bu tip sorunlar olabildiğini okumuştum. Eh ben bunu sorundan saymıyorum açıkçası.:)
 
Katılım
21 Kas 2005
Mesajlar
271
slm arkadaşlar bende iki haftadır bir CBF 150 sahibiyim makina bence çok seri ve çok güçlü bi alet ama ben bazı sorunla karşılaştım bunlar;
1.birinci vites bazen (sıklıkla)takılıyo ne boşa nede bi başka vitese geçiyo.
2.iki kez ikinci vitesten boşa geçti motor anlayamadım
3.motor vitesteyken elimi gazdan çekince çok rahatsız edici bi ses geliyo tecrübeli arkadaşlarım bunu zincirden yapabileceğini söyledi ama bana sanzımandan gibi geliyo
acaba bu ve bunun benzeri sorunlarla karşılaşan arkadaşlarımız varmı?
şimdiden yorumlar ve öneriler için teşekkür ettim
kazasız ve keyifli sürüşler
:rendeer:

Bu arada caberli kardeş seninle kaderimiz birçok noktada kesişiyor bende bayramdan önce ybrmi cbf mi diye kıvranıyordum sonra herşeyi göze alıp patlatım bi cbf ve ufak tefek kusurlarına rağmen çok memnunum umarım sende motorunla keyifli ve kazasız sürüşler yaşarsın
şimdiden hayırlı olsun

saana aynen katılıtorum..
bende 1.viteste iken kalkıp ikinci vitese attıgımda sert bir ses cıkarıyor..1. vitesten ilk önce boşa sonrada 2 vitese alındıgında sorun pek yaşanmıyor...
ilk çalıştırmada aptal aptal çalışma sı bendede var ama ısındıktan sonra makına cok rahatlıyor.. ve fevkalade iyi gidiyor...

birde ön ve arka çamurluklardan aşırı camur atma olayı vardı bu sorunuda çözdüm önümüzdeki günlerde resmini yayınlıcam...
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
saana aynen katılıtorum..
bende 1.viteste iken kalkıp ikinci vitese attıgımda sert bir ses cıkarıyor..1. vitesten ilk önce boşa sonrada 2 vitese alındıgında sorun pek yaşanmıyor...
ilk çalıştırmada aptal aptal çalışma sı bendede var ama ısındıktan sonra makına cok rahatlıyor.. ve fevkalade iyi gidiyor...

birde ön ve arka çamurluklardan aşırı camur atma olayı vardı bu sorunuda çözdüm önümüzdeki günlerde resmini yayınlıcam...

Dün CBF kullanan bir kurye kardeşimizle konuştum. Dediğine göre o gelen sert ses içerde vites dişlilerinin çabuk atmasını engelleyen ve kademeli geçiş sağlayan yaylı bir sistem (Buna benzer birşey dedi, tam anlamadım). Yani dişlilerin yıpranmasını azaltan iyi birşey :)
Bu konuda fikir sahibi olan, daha detaylı açıklayabilecek var mı acep?
Saygılar.
 

OKD

Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
161
Ben motorun çalışma sorununu ,servise sorarak, kendim rölanti ayarını kitapta tarif edildiği gibi artırarak aştım. Şimdi çalıştıktan sonra stop etmiyor. Yan ayak ve koruma demirini motorumu almadan evel Özen motordan aldım. Montaj dahil 65 YTL ye mal oldu. Yan ayak oldukça işlevsel, koruma demiride şık duruyor. Tavsiye ederim.
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
yan ayak koruma demırı

ya bayı bunları ucretsız takarmı acaba bırde yan ayaklıgı ucretsız verıolarmıs doru mu???????
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
heyoooooo.. Ben de denedim CBF 150 yi , valla çok güzel motosiklet bence çok şuık görünüyordu ybrnin yanında:D sadece ybr kullandığım için cbf'in jiklesi hoşuma gitmedi ( yani çok beklemen lazım motorun ısınması için birde ybr gibi değilki kendi kendine gazı arttırsın:p) he bir de göstergeler çok şık ama sağa-sola döndüğümde göstergeler kımıldamadığı için birden aklım karıştı:D
Ama sonuç olarak şık motor vallahi sesi bile bir gür geliyor YBRye kıyasla..Alan herkese hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
heyoooooo.. Ben de denedim CBF 150 yi , valla çok güzel motosiklet bence çok şuık görünüyordu ybrnin yanında:D sadece ybr kullandığım için cbf'in jiklesi hoşuma gitmedi ( yani çok beklemen lazım motorun ısınması için birde ybr gibi değilki kendi kendine gazı arttırsın:p) he bir de göstergeler çok şık ama sağa-sola döndüğümde göstergeler kımıldamadığı için birden aklım karıştı:D
Ama sonuç olarak şık motor vallahi sesi bile bir gür geliyor YBRye kıyasla..Alan herkese hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar

Yrb 125 ile artı ve eksilerini yazman mümkünmü acaba morrigan hanım:p :rendeer:
İkisinide bindiğin için kıyaslaman doğru olacağını düşündüm:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst