Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Benzin ibresi kırmızıya geldiğinde ortalama kaç KM daha gider. Fulledikten sonra 270 280 KM oldu. 60 70 daha giderse çok iyi yakıyor demektir. Yedeği de açıcam 320 civarına gelince. BU sefer bayağı kullanıcam yedekle beraber. İçerdekini bitiriyim sonra bi daha doldururuz. Hala uzun yola çıkamadım bununla. Hafta sonu bir türlü müsait olamıyorum bu aralar.

1500'e yaklaştı artık ama keyfi gezmeler olamıyor. İşe git eve gel sadece. Gittiğim güzergah uzun yol gibi durma yavaşlama sadece yokuş çıkarken oluyor. Geri kalan hep gaz açık halde.
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
Benzin ibresi kırmızıya geldiğinde ortalama kaç KM daha gider. Fulledikten sonra 270 280 KM oldu. 60 70 daha giderse çok iyi yakıyor demektir. Yedeği de açıcam 320 civarına gelince. BU sefer bayağı kullanıcam yedekle beraber. İçerdekini bitiriyim sonra bi daha doldururuz. Hala uzun yola çıkamadım bununla. Hafta sonu bir türlü müsait olamıyorum bu aralar.

1500'e yaklaştı artık ama keyfi gezmeler olamıyor. İşe git eve gel sadece. Gittiğim güzergah uzun yol gibi durma yavaşlama sadece yokuş çıkarken oluyor. Geri kalan hep gaz açık halde.

Benzin ibresi kırmızıya gelince 60-70 km yi rahat götürüyor. Yedek depoya düşünce 20 km gittim.
Geçen gün Çubuktan Şereflikoçhisar a Tuz Gölüne gittim. 200 km gidiş 200 km geliş. +50 km sağda solda dolaştım. Aldığım yakıt o zaman benzin 5 tl idi. Toplamda 80 tl lik yakıt harcadım. Bana biraz çok geldi. Gerçi gidiş 100-110 km rüzgar arkamda, geliş 80-100 km hızlarda rüzgar yiyerek geldim. Buna bağlı olarak motorun ağırlığı+90 kg benim ağırlığım+motorun daha yeni olmasından kaynaklanabilir diye düşünüyorum.
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Benzin ibresi kırmızıya gelince 60-70 km yi rahat götürüyor. Yedek depoya düşünce 20 km gittim.
Geçen gün Çubuktan Şereflikoçhisar a Tuz Gölüne gittim. 200 km gidiş 200 km geliş. +50 km sağda solda dolaştım. Aldığım yakıt o zaman benzin 5 tl idi. Toplamda 80 tl lik yakıt harcadım. Bana biraz çok geldi. Gerçi gidiş 100-110 km rüzgar arkamda, geliş 80-100 km hızlarda rüzgar yiyerek geldim. Buna bağlı olarak motorun ağırlığı+90 kg benim ağırlığım+motorun daha yeni olmasından kaynaklanabilir diye düşünüyorum.

Fulledikten sonra 364 kmde yedeğe düştü sonra 60-70 km gittim. Yedek depo 2 lt. 100km/3lt civarı yakıyor.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Benzin ibresi kırmızıya gelince 60-70 km yi rahat götürüyor. Yedek depoya düşünce 20 km gittim.
Geçen gün Çubuktan Şereflikoçhisar a Tuz Gölüne gittim. 200 km gidiş 200 km geliş. +50 km sağda solda dolaştım. Aldığım yakıt o zaman benzin 5 tl idi. Toplamda 80 tl lik yakıt harcadım. Bana biraz çok geldi. Gerçi gidiş 100-110 km rüzgar arkamda, geliş 80-100 km hızlarda rüzgar yiyerek geldim. Buna bağlı olarak motorun ağırlığı+90 kg benim ağırlığım+motorun daha yeni olmasından kaynaklanabilir diye düşünüyorum.

400'de 80 tl aslında çok. 360'da 50 tl yaktım şehir içinde ama o zamanlar hızlı yavş kullanımımım vardı. Rodajı bitirdikten sonra gazlamaya başladım. Yokuş aşağı 120 civarı gittim en fazla. Genelde 80 90 gidiyorum.

Kırmızı çizgiye geldi ibre şu anda 280 civarında. Kırmızıyı da bitirirsek 340 civarı gitmiş olacak.
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
400'de 80 tl aslında çok. 360'da 50 tl yaktım şehir içinde ama o zamanlar hızlı yavş kullanımımım vardı. Rodajı bitirdikten sonra gazlamaya başladım. Yokuş aşağı 120 civarı gittim en fazla. Genelde 80 90 gidiyorum.

Kırmızı çizgiye geldi ibre şu anda 280 civarında. Kırmızıyı da bitirirsek 340 civarı gitmiş olacak.

Yolda şiddetli rüzgar vardı hep tapagaz gittim geldim. Kamyon arkalarında rüzgar tokatlıyordu. Benzini koklamadı icti resmen
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
5
Arkadaşlar merhaba,

Motorun arka fren / fren lambası ayarını yapmak için sağ yan kapağını açtığımda linkteki resimlerdeki gibi ucu boşte bir hortum gördüm.
Teknikten çok anlamam, o yüzden ne olduğıunu bilmiyorum. Normalmidir o hotumun olması? mekan karanlıktı, hortum ucunu kırmızı ile göterdim.

http://imgur.com/a/JQfQy
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Arkadaşlar merhaba,

Motorun arka fren / fren lambası ayarını yapmak için sağ yan kapağını açtığımda linkteki resimlerdeki gibi ucu boşte bir hortum gördüm.
Teknikten çok anlamam, o yüzden ne olduğıunu bilmiyorum. Normalmidir o hotumun olması? mekan karanlıktı, hortum ucunu kırmızı ile göterdim.

http://imgur.com/a/JQfQy

karbüratörün altında bir boşta uç var gördün mü o hortum ona girmesi lazım diye düşünüyorum, hortumun iki ucu da boş ise büyük ihtimal karbüratör tahliye hortumu ve karbüratörün dediğim kısmın üzerine takman lazım onun birde kelepçesi olacak sanırsam oda düşmüz ve yerinden çıkmış.
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
5
karbüratörün altında bir boşta uç var gördün mü o hortum ona girmesi lazım diye düşünüyorum, hortumun iki ucu da boş ise büyük ihtimal karbüratör tahliye hortumu ve karbüratörün dediğim kısmın üzerine takman lazım onun birde kelepçesi olacak sanırsam oda düşmüz ve yerinden çıkmış.

Yok her iki ucu da boşta değil. 3. resimde daha geniş açılı aldım. sol tarafa doğru gidyor hortum. iç kısımda bir yere bağlı. sarı ok ile hortumun devamını gösteriyorum

http://imgur.com/a/ZZdYd
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Yok her iki ucu da boşta değil. 3. resimde daha geniş açılı aldım. sol tarafa doğru gidyor hortum. iç kısımda bir yere bağlı. sarı ok ile hortumun devamını gösteriyorum

http://imgur.com/a/ZZdYd

hortum gidiyor ama gittiği yerde sağa sola oynamasın diye cırtlı bir mekanizmaya bağlı gibi, hortumu ileri geri yap ve diğer ucunu da bul ona göre iki uçta delik ise dediğim yere tak.
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
5
hortum gidiyor ama gittiği yerde sağa sola oynamasın diye cırtlı bir mekanizmaya bağlı gibi, hortumu ileri geri yap ve diğer ucunu da bul ona göre iki uçta delik ise dediğim yere tak.

Hocam şimdi bir ustaya sordum, fotoları yolladım telden. Birşey değil o normal dedi.
Bilginize...
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Dğn yine doldurdum depoyu. Kırmızı çizgiye düşünce 50 km falan gidiyormuş onu anladım. Bi anda çekişten düştü yolda giderken.

Yakında shell vardı yedeği açıp oraya girdim

315.1 km - 5.12 tl litresi. Toplamda 52.02 tl dolu depo.

En düşük giden bu depo oldu sanırım ama bu sefer sınırlarda kullandım. Demek ki 300 falan gidecek bundan sonra.
 
Katılım
29 Mar 2016
Mesajlar
53
cbf 150'nin vitesteyken marş almaması neden kaynaklanıyor olabilir . Boştayken çalışıyor viteste çalışmıyor.
 
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
3
Merhaba Arkadaşlar

Tanışma kısmına yazdım ama orda haliyle cevaplayan olmadı. Buraya mesajı yapıştırıyorum Yardımınızı rica ederim.

Motorum Cbf 150 2011 model ve 84000 km de ben aşağı yukarı 15.000 km 'dir kullanıyorum. Motorumla ilgili iki sorunum var. Yardımcı olmanızı rica edeceğim.

Birinci sorun seyir halinde iken özellikle 3. viteste gor gor şeklinde bir ses geliyor. Bu ses 2. ve 4. viteste de az da olsa var. Bu konuda debriyaj balatasının değişmesi gerektiğini düşündüğümden biraz araştırma yaparak acaba kendim yapabilir miyim dedim. Bir kaç video izledim. Hatta bu sitede Cbf 150 nin debriyaj balatası değişimi ile ilgili bir konusuna da göz attım ancak fotoğraflar silindiğinden bir şey anlaşılmıyordu.

Diğer sorunum ise benzin depo kapağından benzin kokusunun gelmesi. Motor apartmanın önünde kilitli duruyor. Bir kaç kez depo kapağını zorlayarak benzin çalmaya çalıştılar sanırım. Bu sebeple deponun kapağın kenarlarına gelen kısımlarında bazı hasarlar oluşmuş durumda. Bu konuda sunabileceğiniz çözüm yolları var mıdır?

Şu an hatırladım bir sorun daha var. Belki en başında yoktu ben yeni fark ettim. Km göstergesinin ışığı yanmıyor. Vites göstergesinde yanıyor ancak sol tarafta bir ışık yok. Bu motorlarda böyle mi yok sa ampul mu kesti.

Yardımlarınız için şimdi den teşekkür eder herkese iyi forumlar dilerim.
 
Katılım
1 Nis 2008
Mesajlar
88
Motosikleti
NC750X '22
cbf 150'nin vitesteyken marş almaması neden kaynaklanıyor olabilir . Boştayken çalışıyor viteste çalışmıyor.

Yan ayak açık kalmış veya motosiklet öyle olduğunu zannediyor olabilir :) Yan ayak müşürüne bakın.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst