Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Belkide mıknatıs olduğundan metal parçalarını üzerine toplar, ama ilginç bir filtre. Almak lazım, hava filtresi filan alırken içine bunu da eklerim sepetime.

Bide mıknatısın olduğu yer giriş olmalı, bence.

Bence de orası giriş kısmında kalmalı, peki bir soru daha , benzin filtresini depoya mı yakın koymalı yoksa benzin hortumunun alt tarafına mı ,yada belki tam ortaya :)

Bu arada mmucit ben bundan seçmemiştim sitesinde farklı bir tane seçmiştim tamamen bonus oldu :) sanırım aşağıdaki gibi gerçekleşiyor olay

05102010225.jpg
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bence de orası giriş kısmında kalmalı, peki bir soru daha , benzin filtresini depoya mı yakın koymalı yoksa benzin hortumunun alt tarafına mı ,yada belki tam ortaya :)

Gri renkli ve üçgen olan akünün üstündeki kapağın arkasında kalacak şekilde ayarlarsan, motor park halindeyken vs. gözükmez.

Bunun içinde depo musluğundan 4-5 cm. sonra koymak ideal bence. Tabi yön olarakta aşağı bakarsa akışkanlık açısından daha iyi olur.

Metal kısmın bulunduğu yerin giriş olması daha mantıklı geliyor banada.
Ne filtreymiş yahu :)
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Gri renkli ve üçgen olan akünün üstündeki kapağın arkasında kalacak şekilde ayarlarsan, motor park halindeyken vs. gözükmez.

Bunun içinde depo musluğundan 4-5 cm. sonra koymak ideal bence. Tabi yön olarakta aşağı bakarsa akışkanlık açısından daha iyi olur.

Metal kısmın bulunduğu yerin giriş olması daha mantıklı geliyor banada.
Ne filtreymiş yahu :)

Sorma :mrgreen: halbuki baksan 1 tl bile değil sakız parası :p
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
300 km sonra bakıma gircek 12.000 o günü bekliyim diorum. haftaya cumrtesi götürrürüm yağ sızdırma derken contadan akmış biraz süğrekli gelmiyo genelde çin malalrı bunu yapar 3 4 bındne sonra hepsi hondada yapması şaşaırtt

İstanbul'da honda servislerinde içeri almıyolar gerçi ben2 yere gittim mototal en büyük honda satış yeri ist değil türkiye'de camdan görebılıyosun motora napıldığını anca

D&B ümraniyeye git motorun başında rahatça durabilirsin. Motor bakımdayken ben sağını solunu çok kurcalamışımdır :)
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Gri renkli ve üçgen olan akünün üstündeki kapağın arkasında kalacak şekilde ayarlarsan, motor park halindeyken vs. gözükmez.

Bunun içinde depo musluğundan 4-5 cm. sonra koymak ideal bence. Tabi yön olarakta aşağı bakarsa akışkanlık açısından daha iyi olur.

Metal kısmın bulunduğu yerin giriş olması daha mantıklı geliyor banada.
Ne filtreymiş yahu :)

Şu filtreden bizdemi alsak ne? Benim 8000 bakımında karbüratörden bayağı bir pislik çıkmıştı çünkü..
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
zincirin çok yağsız kaldığı durumlarda gress yağı kullanmak iyi diye biliyorum ama?


Gres yağı hiç bir şekilde motosiklet zincirinde kullanılmaz.

Sebebi:Tozu çok çabuk kapar,zincire yapışan toz ve toprak ''ufak taş parçacıkları'' zincirin ve dişlinin ömrünü çabuk bitirir,temizlenmesi zor olur.Dahada kötüsü grese yapışan fındık büyüklüğünde veya daha ufak belki daha büyük birtaş zincirin kopmasına veya atmasına zemin hazırlar ''ben zincir yağı kullandığım halde her 300km. bir zinciri geceden gaz yağıyla temizler,kurular 2/3 saat sonrada yağlar bırakırım,bu temizlik sırasında zincirden ve ön dişlinin bulunduğu plastik muhafaza içerisinde mübalasız leblebi den büyük taş parçaları temizlediğim olmuştur''

Eğerki zincirim gres li olsaydı bu taş direk zincire yapışırdı ve 80/100 arası bir hızda neolurdu düşünmek istemiyorum.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
m.şanveren, gayet mantıklı ve tatmin edici bir açıklama olmuş eyw ;)

michelin'lerimi taktırdım ve tüm anlatılanlar tamamen doğru, virajda ben yatırmak istemiyorum kendi yatıyor :) balans konusunda ise buradaki ustada ne balansı bunlara balans yapılmaz gerek yok dedi. ve yeni lastiklerde titreşim ortadan kayboldu!

bir ara jr. dı sanırsam lastik desenindenmiş gibi birşey söylemişti o seçenek kalıyor geriye.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
m.şanveren, gayet mantıklı ve tatmin edici bir açıklama olmuş eyw ;)

michelin'lerimi taktırdım ve tüm anlatılanlar tamamen doğru, virajda ben yatırmak istemiyorum kendi yatıyor :) balans konusunda ise buradaki ustada ne balansı bunlara balans yapılmaz gerek yok dedi. ve yeni lastiklerde titreşim ortadan kayboldu!

bir ara jr. dı sanırsam lastik desenindenmiş gibi birşey söylemişti o seçenek kalıyor geriye.

Hayırlı uğurlu olsun, güle güle eskit lastiklerini Ekmel.
Gerçi sen eskitmeden satacaksın gibime geliyor ama :) Hadi hayırlısı.
En azından satacak olsan bile senden sonra alacak kişi için güzel bir lastik.

Hani Mete bir topik açmıştı michelin bir yana diğer tüm markalar bir yana diye :)
Doğruymuş valla :mrgreen:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
m.şanveren, gayet mantıklı ve tatmin edici bir açıklama olmuş eyw ;)

michelin'lerimi taktırdım ve tüm anlatılanlar tamamen doğru, virajda ben yatırmak istemiyorum kendi yatıyor :) balans konusunda ise buradaki ustada ne balansı bunlara balans yapılmaz gerek yok dedi. ve yeni lastiklerde titreşim ortadan kayboldu!

bir ara jr. dı sanırsam lastik desenindenmiş gibi birşey söylemişti o seçenek kalıyor geriye.


Hayırlı uğurlu olsun,bende alıcam kafaya koydum valla:)
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Hayırlı uğurlu olsun,bende alıcam kafaya koydum valla:)

usta torna yapılmaz demek istemiştir . kurşun ağırlıklar ile balans yapılır. senin jantlarında birşey yoktur..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:52 ----------

Gres yağı hiç bir şekilde motosiklet zincirinde kullanılmaz.

Sebebi:Tozu çok çabuk kapar,zincire yapışan toz ve toprak ''ufak taş parçacıkları'' zincirin ve dişlinin ömrünü çabuk bitirir,temizlenmesi zor olur.Dahada kötüsü grese yapışan fındık büyüklüğünde veya daha ufak belki daha büyük birtaş zincirin kopmasına veya atmasına zemin hazırlar ''ben zincir yağı kullandığım halde her 300km. bir zinciri geceden gaz yağıyla temizler,kurular 2/3 saat sonrada yağlar bırakırım,bu temizlik sırasında zincirden ve ön dişlinin bulunduğu plastik muhafaza içerisinde mübalasız leblebi den büyük taş parçaları temizlediğim olmuştur''

Eğerki zincirim gres li olsaydı bu taş direk zincire yapışırdı ve 80/100 arası bir hızda neolurdu düşünmek istemiyorum.

sıvı gres neden olmasın ki öyle sıvı gresler varki yapıştığı yerden ayrılmıyor.. e tabi zincire yapıştığı kadar da üzerine toz tutacaktırda :)
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
usta torna yapılmaz demek istemiştir . kurşun ağırlıklar ile balans yapılır. senin jantlarında birşey yoktur..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:52 ----------



sıvı gres neden olmasın ki öyle sıvı gresler varki yapıştığı yerden ayrılmıyor.. e tabi zincire yapıştığı kadar da üzerine toz tutacaktırda :)


Benim söylediğim yere geliyoruz:)
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
sıvı gress sakın sakın sakın sakın sakınn...

bir kere yanlışlıkla sıktım zinicirime bütün gezi boyunca paçalarım yag olmuştu,
eve dönüşte zincirin haddinden fazla uzaması ses yapması cabası.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
sıvı gress sakın sakın sakın sakın sakınn...

bir kere yanlışlıkla sıktım zinicirime bütün gezi boyunca paçalarım yag olmuştu,
eve dönüşte zincirin haddinden fazla uzaması ses yapması cabası.

2007 yılından beri sıvı gres kullanıyorum.32000 km yaptığım ybr'de sadece 1 defa zincir gerdirdim.

akşamdan sıvı gresi sıkarım sabahta yola çıkarım hiç öyle paçama filan sıçradığını görmedim.

aynı sistemi cbf'te devam ettiriyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst