Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
dur az bekle kanka...2 dakka süre ver ...hemen işini bitir...öle yat...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:03 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:50 PM ----------

dur az bekle kanka...2 dakka süre ver ...hemen işini bitir...öle yat...



ykb...
libadiye şubesi

63762331 no


kanka 70 liraymış iyimi...

aras karga karamürsel şubesine bugün yollanacak...pırelli arka lastik...

kargo ücreti senden...adrese teslim olsun istemedim evde kimseyi bulamazlar diye vs...sen alıver bi zahmet...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
hani benim turink camlı resmim :)


www.cbf150.net ten ramazanusta nickli üyenin motosikleti :

DSC01676Small.jpg


DSC01677Small.jpg
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
bu, motorun yanında dikilip de 1 dakika boyunca gaz verip motoru ısıtma sıkıntısından ileriki km'lerde motor açıldıkça kurtuluyor muyuz?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:07 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:06 PM ----------

Tam olarak kurtulamıyorsun ama zaman dilimi iyice kısalıyor. Benim motor 21000 e yaklaştı sabahları isitma suresi en fazla 30-40 sn falan suruyor.. Sonrasında gazı bırakınca kendi haline calışıyor.Serviste Subap ve karburator ayarları iyi bir sekilde yaptır ve rahat et...
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
yani 20 bin km yapacağım ama bu süre 60 sn'den 30 sn. ye düşecek..VIYVIYVIY :)

sağol gezgin.

1000 bakımından çıktım. çıktım çıkalı soğukken normal gaz açınca stop ediyor. kırmızıda sıkıntı oluyor. rölanti ayarı mı düşürülmüş? gazı çok yavaş açarsan sorun olmuyor
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Ayrıca şu amortisör kademesini değiştirme olayı bende de son derece kolay zorlanan arkakaşlar neden zorlanıyor anlamadım:silent:

İlk zamanlar bu ayar benim içinde gayer kolay olmuştu. Bir ayarda uzun sure kullandıktan sonra tekrar ayarı degiştirmek isterseniz zor oluyor. Ben suan orta kademede kullanıyorum. Onceki ücüncü kademeye alayım dedim ama alamadım. 1' e düşüreyim dedim ama o da mumukun olmadı...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
yani 20 bin km yapacağım ama bu süre 60 sn'den 30 sn. ye düşecek..VIYVIYVIY :)

sağol gezgin.

1000 bakımından çıktım. çıktım çıkalı soğukken normal gaz açınca stop ediyor. kırmızıda sıkıntı oluyor. rölanti ayarı mı düşürülmüş? gazı çok yavaş açarsan sorun olmuyor

Bana kalırsa ısınma olayının km ile pek bir ilgisi yok gibi geliyor. Bu arada soğuk motorun gaz yememesi ve stop etmesi doğal, bide ne yağ koydular acap 15w50 konulduysa ve eski yağın 10w/40 ise böyle bir fark hissettirmiş olabilir sana, soğuk veya yaşanılan yerin ikllimine göre yaz sıcakları kadar sıcak olmayan yerlerde kalın yağ kullanıldığında motorun biraz daha zor marş almasına ve daha geç ısınmasına sebep olabilir. Şu an 15/w50 olan ve yazın 15w50 olarak devamlı kullandığım motor yağını kasım ayı başları gibi yapacağım yağ değişiminde 10w/40 yapıcam.

Senin tur camı işini ben bugün halledecektim foto olayını ama Tuığrul kardeşim işini görmüş, işte abi bu forum başlığını bu yüzden seviyorum. Biri herhangi konuyla ilgili bişeyi merak ettiğinde, bi sorusu bi sorunu olduğunda zaman geçmeden mutlak cevap veren oluyor. Diğer marka ve modellerin forum başlıklarını inceliyorum. Birisi bişey sormuş motor hakkında bilgi almak için veya kullnıcı bi problemi hakkında yorum bekliyor. Haftalar geçmiş cevap yazan yok. cevap yazılmış 4-5 gün sonra. Forum başlığımız ne güzel ki gayet hareketli. Her merak edene bilgilenmek isteyene birileri mutlaka çok geçmeden yardımcı oluyor. Bizler forum başlığımız ile bile, bu hareket, bu bolluk ve bereket çerçevesinde düşünüldüğünde :) cbf 150 kullanıcıları olarak gerçekten şanslıyız.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
yani 20 bin km yapacağım ama bu süre 60 sn'den 30 sn. ye düşecek..VIYVIYVIY :)

sağol gezgin.

1000 bakımından çıktım. çıktım çıkalı soğukken normal gaz açınca stop ediyor. kırmızıda sıkıntı oluyor. rölanti ayarı mı düşürülmüş? gazı çok yavaş açarsan sorun olmuyor

Ayarlarını tekrar kontrol ettirmeni oneririm. Bu kadar da olmamalı... Ayrıca ben yazın servisin yaptıgı rolenti ayarını biraz düşürüyorum Soguk havalarda aynı kalıyor.. 8000 bakımdan sonra rolanti de calışma ve ısıtma işlemleri daha az sorun oluyor.. KM arttıkca bu sorun da azalıyor..
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ethem sen yine de koy abicim bi yandan çekilmiş. bu fotolardaki cam değil plastik çünkü. ha fikir verdi ama canlı görmek daha iyi olur.

motor jikleden kurtuluyor rolantide calısıyor gazsız. ama yola cıkıyorumgazı acıyorum "tık" :mrgreen: berbat bir durum. rolanti sesini arkadaşımınkiyle kıyaslayınca benimkinin düşük olduğunu farkettim ama bununla ilgisi var mıdır bilmiyorum. biraz yol yapınca bu problem oortadan kalkıyor.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ethem sen yine de koy abicim bi yandan çekilmiş. bu fotolardaki cam değil plastik çünkü. ha fikir verdi ama canlı görmek daha iyi olur.

motor jikleden kurtuluyor rolantide calısıyor gazsız. ama yola cıkıyorumgazı acıyorum "tık" :mrgreen: berbat bir durum. rolanti sesini arkadaşımınkiyle kıyaslayınca benimkinin düşük olduğunu farkettim ama bununla ilgisi var mıdır bilmiyorum. biraz yol yapınca bu problem oortadan kalkıyor.


Çekicem merak etme, hatta kalplerimiz birmiş, biraz önce.. (Tabi Meto benim pillere el koyduğundan :)) duvar saatinin pilkini çıkardım, çekmeceden de bi pil buldum, taktım makineye ıı tık etmedi valla, şindi bakkaldan bi çift pi alıp halledicem merak etme, değişik açılardan bi kaç poz çekicem.

Tarif ettiğin tık diye bi ses eşliğinde aniden durma, benim motor soğuk ken yani daha henüz ısınmamışken gaz açınca yapıyor. Motoru yeteri kadar ısıtmıyor olabilirmisin yol almaya başlamadan önce =? Rölantiden şüpheleniyorsan rölanti ayar vidası olmalı ve muhtemelen motorun kolaylıkla müdahale edilebilecek bi yerinde olmalı, hiç işim düşmediği için bilmiyorum inan. Ama kitapçıkta falan yazar büyük ihtimalle veya belkide biliyorsundur. Motorun yeteri kadar ısındığına eminsen, rölantiyi biraz yükselterek deneyebilirsin.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
motor jikleden kurtuluyor rolantide calısıyor gazsız. ama yola cıkıyorumgazı acıyorum "tık" :mrgreen: berbat bir durum. rolanti sesini arkadaşımınkiyle kıyaslayınca benimkinin düşük olduğunu farkettim ama bununla ilgisi var mıdır bilmiyorum.

Mutlaka var. Soguk motorun gaz yemesi biraz daha zor olur. Rolanti ayarını biraz yukselt. Birde subaplı motorlar iki zamanlı motorlara gore gaza tepkisi biraz daha yavaş olur... Ani gazlamalardan cekinmelisin.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419

Rica ederim jr.


Bana kalırsa ısınma olayının km ile pek bir ilgisi yok gibi geliyor. Bu arada soğuk motorun gaz yememesi ve stop etmesi doğal, bide ne yağ koydular acap 15w50 konulduysa ve eski yağın 10w/40 ise böyle bir fark hissettirmiş olabilir sana, soğuk veya yaşanılan yerin ikllimine göre yaz sıcakları kadar sıcak olmayan yerlerde kalın yağ kullanıldığında motorun biraz daha zor marş almasına ve daha geç ısınmasına sebep olabilir. Şu an 15/w50 olan ve yazın 15w50 olarak devamlı kullandığım motor yağını kasım ayı başları gibi yapacağım yağ değişiminde 10w/40 yapıcam.

Senin tur camı işini ben bugün halledecektim foto olayını ama Tuığrul kardeşim işini görmüş, işte abi bu forum başlığını bu yüzden seviyorum. Biri herhangi konuyla ilgili bişeyi merak ettiğinde, bi sorusu bi sorunu olduğunda zaman geçmeden mutlak cevap veren oluyor. Diğer marka ve modellerin forum başlıklarını inceliyorum. Birisi bişey sormuş motor hakkında bilgi almak için veya kullnıcı bi problemi hakkında yorum bekliyor. Haftalar geçmiş cevap yazan yok. cevap yazılmış 4-5 gün sonra. Forum başlığımız ne güzel ki gayet hareketli. Her merak edene bilgilenmek isteyene birileri mutlaka çok geçmeden yardımcı oluyor. Bizler forum başlığımız ile bile, bu hareket, bu bolluk ve bereket çerçevesinde düşünüldüğünde :) cbf 150 kullanıcıları olarak gerçekten şanslıyız.


Aynen. Ama resmi Tuğrul koymamış heralde :)
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Bana kalırsa ısınma olayının km ile pek bir ilgisi yok gibi geliyor. Bu arada soğuk motorun gaz yememesi ve stop etmesi doğal, bide ne yağ koydular acap 15w50 konulduysa ve eski yağın 10w/40 ise böyle bir fark hissettirmiş olabilir sana, soğuk veya yaşanılan yerin ikllimine göre yaz sıcakları kadar sıcak olmayan yerlerde kalın yağ kullanıldığında motorun biraz daha zor marş almasına ve daha geç ısınmasına sebep olabilir. Şu an 15/w50 olan ve yazın 15w50 olarak devamlı kullandığım motor yağını kasım ayı başları gibi yapacağım yağ değişiminde 10w/40 yapıcam.

Senin tur camı işini ben bugün halledecektim foto olayını ama Tuığrul kardeşim işini görmüş, işte abi bu forum başlığını bu yüzden seviyorum. Biri herhangi konuyla ilgili bişeyi merak ettiğinde, bi sorusu bi sorunu olduğunda zaman geçmeden mutlak cevap veren oluyor. Diğer marka ve modellerin forum başlıklarını inceliyorum. Birisi bişey sormuş motor hakkında bilgi almak için veya kullnıcı bi problemi hakkında yorum bekliyor. Haftalar geçmiş cevap yazan yok. cevap yazılmış 4-5 gün sonra. Forum başlığımız ne güzel ki gayet hareketli. Her merak edene bilgilenmek isteyene birileri mutlaka çok geçmeden yardımcı oluyor. Bizler forum başlığımız ile bile, bu hareket, bu bolluk ve bereket çerçevesinde düşünüldüğünde :) cbf 150 kullanıcıları olarak gerçekten şanslıyız.

10/40 yağ kullanıyorsanız daha çabuk ısınır motor, ama 15/50 gibi bi yağ kullanıyorsanız daha geç ısınır bu nomal,
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
10/40 yağ kullanıyorsanız daha çabuk ısınır motor, ama 15/50 gibi bi yağ kullanıyorsanız daha geç ısınır bu nomal,

Yağ konusu açılmışken
"Castrol Power 1 10/40" Yağ bulabiliyormusunuz? Sarı kutuda olanlardan ?

Burada büyük marketlerde ve benzinliklerde olanlar Castrol Power1 Scooter 10/40 olarak var.

Bu yağı bizim motorda kışın kullansam sorun olurmu?
Üzerinde Scooter yazdığı için tedirgin oldum.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
242
ya bu motoru tam 3 saattir araştırıyorum.yorumları okuya okuya manyadım artık.ama tuttum motoru.seneye 2. el almak istiyorum en fazla 4000-5000 kmde...ama daha önce hiç vitesli motor kullanmadım..scooter'dan alışmısım fren sağda asılıyorum :) ama vitesli motorda sağ vites geçisi için kullanılcak arka fren ayakdan..zor olcak gibi ama daha zevkli olur..

motor sevdası tükenmez yaa..hep daha büyük hep daha iyisi dersin..bambaska bişe bu..
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Yağ konusu açılmışken
"Castrol Power 1 10/40" Yağ bulabiliyormusunuz? Sarı kutuda olanlardan ?

Burada büyük marketlerde ve benzinliklerde olanlar Castrol Power1 Scooter 10/40 olarak var.

Bu yağı bizim motorda kışın kullansam sorun olurmu?
Üzerinde Scooter yazdığı için tedirgin oldum.

10/40 yazıyosa sorun olmaz sanırım, bazı servislerde 20/40 dahi konuluyo mesela ama oda olmassa shell var 10/40 oda gayet iyi bence.
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
59
ya bu motoru tam 3 saattir araştırıyorum.yorumları okuya okuya manyadım artık.ama tuttum motoru.seneye 2. el almak istiyorum en fazla 4000-5000 kmde...ama daha önce hiç vitesli motor kullanmadım..scooter'dan alışmısım fren sağda asılıyorum :) ama vitesli motorda sağ vites geçisi için kullanılcak arka fren ayakdan..zor olcak gibi ama daha zevkli olur..

motor sevdası tükenmez yaa..hep daha büyük hep daha iyisi dersin..bambaska bişe bu..

Sağ-sol , fren-debriyaj biraz karıştırmışın galiba.Ama en iyisini yaparsın vitesli motora geçmekle.Bende senin gibi scooterden bir anda vitesliye geçtim.Yaklaşık bir yıl oldu.İlk zamanlar vites geçişlerinde , kalkışlarda , duruşlarda çok zorlanırım diye düşündüm.Ama hiçde öyle olmadı.İlk kullandığım andan itibaren 1-2 gün içinde alıştım.CBF 150 bu konuda en iyi seçim.Çünkü düşük viteslerde yüksek tork imkanı veren bi makine.Hem vitesli motorun sürüş zevki bide CBF ise anlatılmaz yaşanır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst