Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Sibop ayarı yapılmış olsa bile ısınınca yine sibop ayarsızmı gibi şıkırtı yapar motor, bu normal bu bi arıza değil. Özellikle mevsim sıcaksa bu ses daha fazla duyulur. Ben rodaj döneminde motoru hiç sıkıştırmadığım halde sibop ayarında da sorun olmadığı halde sibop sesini motor ısınınca dinliyorum. 2 cbf 150 arasındaki performans farkı farklı etkenlerden de kaynaklanıyor olabilir. Basit bi örnek, ben ilk karbratör temizliğini 14000 km de yaptım. motor biden canlandı. Misal lastik hava basıncların 4-5 bar bile düşse çekişin ve son hızın da düşüyor. Zincirin çok fazla bol veya gergin olaması bile performansa yansıyor. Bu örnekler çoğaltılabilir tabi. Yukarıda yazdığım titan motorunun yanması olayında büyük bi ihmal vardı, yani belki 3000-4000 km yağ çubugu çekilip bakılmamış ve köklü kullanılmıştı. Senin motorunun performansının eski motoruna göre daha iyi olmasının sebebi daha farklı olabilir. Bence şimdiden endişelenme. 100-200 gr eksilmeden bahsetmiyorum. Uzun süre kontrol edilmemiş, daha fazla kritiğe düşmüş eksik yağ seviyesi motoru canlandırıyor. Sadece buna her zaman dikkat et derim.

Ben pazar gunu 20000 km yi doldurdum. 16000 den sonra konya gezisinden dönerken uzun ve rampa asagı bir yolda 135 gördüm. İşte bundan sonra motor gercekten degiştigini farkettim. Bunu gectigimiz cuma agabimde farketti. Bazan agabimin arabayı alıp motoru ona bırakıyrum. Cumartesi gunu yine motoru agabime bıramıştım. Tekra almaya giittigimde bana - Motora ne yaptın. ayarlattırdınmı. neresini degiştirdin diye sordu. Bende bişi degiştirmedim ne oldu dedim. Motor öncekine göre baya degişik geldi. çekişi hızı sesi degişmiş dedi. Önceleri ise YBR den pek farkı yok diyordu.
20000 bakımında sanırım debriyaj balatasını degiştirmem gerekecek. Sebep kullanıcı hatası. Yarım debriyaj de fazla zorlama. Bu sezonu boyle atlattık sayılır. Kışın da fazla kullanmıyorum Buyuk olasılıkla önümüzdeki yaz başlangıcı degiştirebilirim....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
274
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla bu cbf150'nin belli km'den sonra karakter değiştirdiğini çok duymuştum.Benim ikinci cbf150'de eskisine göre daha değişik karakterli çıktı.Eskiden ikinci viteste 50'ye gelince öküz gibi bağırırdı , vites isterdi.Şimdi 2 nci viteste 60'a dayanıyo.Aynı şekilde son hızda da 10 km gibi bir hız farkı hissediyorum.Acaba arka dişlimi değişmiş diyorum.Ancak o da orijinal gibi duruyo.Bu arada yağ eksiltme durumlarını kontrol ediyorum.Şimdilik yağ eksiltme yok.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
selam cbf ailesi nasılsınız bakalım, geziyonuz heralde pek takılan yok bu aralar.


sen yoksan bizde yokuz...:)

Sağolasın Metehan Abi; durumlar sakat. Düzelirse gene CBF...


piyasası o zaten...:cat: İstanbulda olsan satılırdı...:cat:kuryeden çıkma değilse o motoru kapan burda olurdu...400 e krankına kadar motoru sıfırlardı...al sana sıfır makina...:cat:

Valla bu cbf150'nin belli km'den sonra karakter değiştirdiğini çok duymuştum.Benim ikinci cbf150'de eskisine göre daha değişik karakterli çıktı.Eskiden ikinci viteste 50'ye gelince öküz gibi bağırırdı , vites isterdi.Şimdi 2 nci viteste 60'a dayanıyo.Aynı şekilde son hızda da 10 km gibi bir hız farkı hissediyorum.Acaba arka dişlimi değişmiş diyorum.Ancak o da orijinal gibi duruyo.Bu arada yağ eksiltme durumlarını kontrol ediyorum.Şimdilik yağ eksiltme yok.

bence kullanıcı karakteriyle alakalı...:wiinkk:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Valla bu cbf150'nin belli km'den sonra karakter değiştirdiğini çok duymuştum.Benim ikinci cbf150'de eskisine göre daha değişik karakterli çıktı.Eskiden ikinci viteste 50'ye gelince öküz gibi bağırırdı , vites isterdi.Şimdi 2 nci viteste 60'a dayanıyo.Aynı şekilde son hızda da 10 km gibi bir hız farkı hissediyorum.Acaba arka dişlimi değişmiş diyorum.Ancak o da orijinal gibi duruyo.Bu arada yağ eksiltme durumlarını kontrol ediyorum.Şimdilik yağ eksiltme yok.

Duruş aldatıcıdır. 2 diş veya 4 diş küçültülmüş arka dişli kendini kücük duruşuya belli ediyor. Ama özelikle arka dişlin 1 diş küçüğü ile değiştirildiyse, dişli ebatında çok az fark olduğundan gözle fark edilmesi zor olabilir. Diş sayısını say. Arka dişli orjinalinde 42 adet, ön dişli kapağını bi ara temizlik için açtığında ön dişli orjinalinde de 15 adet diş olmalı. Arkada 1 diş oynanmışsa 5-7 km/h gibi bi kazanım sağlıyor. Ama bu önceki cbf ten farklı olarak göstergeden gördüğün hız farkı, arka dış lastiğin janttan tabana kadar olan uzunluğunun, diğer yani eski motorundan farklı (uzun) olmasından (lastik ebatı farkından) veya Aynı ebat ta olsa aşınmış, çapı küçülmüş lastik, aynı lastiğin yensinden (dişlerden dolayı yüksek olacağından), şimdiki motorun aynı devirlerde yaptıkları hız 3-5 km/h ta olsa farklı olacaktır. Örnek: Arka orjinal duroların kabak hali ile, orjinal dişleri yeni hali arasında motorun aynı viteste ve aynı hızda kullandığı devirler az da olsa farklıdır. Misal: Yeni, dişli, yani jantan yüksekliği bitmiş veya erimiş lastiği nazaran daha yüksek bi arka lastik, 5. viteste atıyorum 7000 devirde 100 km/h hız yaptıracaksa, aynı lastiğin dişleri erimişi ve janttan la taban arası mesafe azalmış erimiş lastikle yine 5. viteste7000 devirde 100 km/h yapamassın. Hızın bu aşınmış lastikle 96-97 vs vs olarak düşecektir. Hı bunun elbet çaplarla vs vs bi hesabı vardır. Bunu bilmiyorum elbet ama, fizik kanunları gereği bu zaten böyle. Ben eski 150 hs scooterimin orj 130-60-13 lastiğini, bu bilinçle janttan 1 cm daha yüksek olan 130-70-13 le değiştirmiştim. 70-13, orjinal lastiğe nazaran janttan 1 cm daha yüksek olduğundan 60-13 te 7000 devirde 90 yapan motor artık 100 yapabilmeye başlamıştı :) Bunuda bilen uygulayan fazla yok. pek bilinmiyor :) Ozamanlar emsallerim banketten giderken ben sağ şeritte yolculuk yapabiliyordum. vs vs vs :)
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
piyasası o zaten...:cat: İstanbulda olsan satılırdı...:cat:kuryeden çıkma değilse o motoru kapan burda olurdu...400 e krankına kadar motoru sıfırlardı...al sana sıfır makina...:cat:

Kuryeden değil gezginden çıkma :) İlanda da yazdığı üzere sürekli uzun yol yaptı.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bence kullanıcı karakteriyle alakalı...:wiinkk:

Buda ihtimal, mesela bana soruyolar, 16000 de ya motor açılmıştır artık iyi kaçıyordur falan diye. (Motor açılmıştır artık, kaç basıyo son hız falan ?) Abim diyorum bi kaç aydır dip gaz yapmadım, bilmiyorum :) Yaş gittikçe hız düşüyo herhal :) Geçenlerde Ybr ci bi genç arkdaşım geldi yanıma, abi bunlar kaç basıyo falan dedi. Bende yaw dedim bunların bamasından ne olucak 150 lik motor böyle böyle, abi benim ybr düzde 130- bayır aşağı 140 falan deyince fazla üstelemedim. Vay be ne motormuş dedim çıktım işin içinden, genç arkadaşlarımızın motorları her zaman daha hızlılar gibi geliyor bana, çünki daha gençler, hafifler, tığ gibiler rüzgar almıyorlar, dedi dolular, köküne kadar açılmış motor kendini nereye atacağını şaşırır vaziyette yol alıyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
mübarek adam ne gezmişin be...:pkurye bile sen kadar km yapmıyor...:p

burda olsan 1 haftaya giderdi...:cat:kısmet...

CBF hakkında konuşan gelip bir de bana konuşsun diyorum :) Sen herkese yardımcı olmaktan kaçırmışsın benim daha önceki mesajlarımı; 1 günde İzmir-Ürgüp 787Km. , tek mola Afyon; Su+Benzin+Aburcubur aynen devam :)

O yüzden gene CBF; motorumu kurtarmak için de acil iş bakıyorum. Borç olmasa satmam vallahi :(
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Buda ihtimal, mesela bana soruyolar, 16000 de ya motor açılmıştır artık iyi kaçıyordur falan diye. (Motor açılmıştır artık, kaç basıyo son hız falan ?) Abim diyorum bi kaç aydır dip gaz yapmadım, bilmiyorum :) Yaş gittikçe hız düşüyo herhal :) Geçenlerde Ybr ci bi genç arkdaşım geldi yanıma, abi bunlar kaç basıyo falan dedi. Bende yaw dedim bunların bamasından ne olucak 150 lik motor böyle böyle, abi benim ybr düzde 130- bayır aşağı 140 falan deyince fazla üstelemedim. Vay be ne motormuş dedim çıktım işin içinden, genç arkadaşlarımızın motorları her zaman daha hızlılar gibi geliyor bana :) Sözüm meclisten dışarı yanlış anlaşılmasın :)

eyvah ybr muhabbetine girdin birazdan newceri ve sedat57 damlar...:pcbfcinin hakkından ybrci gelir...:cherry:


ben yine 130 görüyorum bu arada...sıfırlandıktan sonra 2000 km geçti...açılmıştır umarım...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:26 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 AM ----------

CBF hakkında konuşan gelip bir de bana konuşsun diyorum :) Sen herkese yardımcı olmaktan kaçırmışsın benim daha önceki mesajlarımı; 1 günde İzmir-Ürgüp 787Km. , tek mola Afyon; Su+Benzin+Aburcubur aynen devam :)

O yüzden gene CBF; motorumu kurtarmak için de acil iş bakıyorum. Borç olmasa satmam vallahi :(

tamam anlıyorum seni borc var düzenli ödeme yapman lazım...ama 2000 gayme ile ne kadar idare edersin...sonra bir daha motör alabilicenmi...zor..iyi düşün...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
eyvah ybr muhabbetine girdin birazdan newceri ve sedat57 damlar...:pcbfcinin hakkından ybrci gelir...:cherry:


ben yine 130 görüyorum bu arada...sıfırlandıktan sonra 2000 km geçti...açılmıştır umarım...

Ben şu 130 u herhalde hiç bi zaman göremiyicem, aslında sağlam bi bayır bulsam görür belki ama bayır aşağı bile 110 u geçmiyorum hiç bi zaman, kıyamıyorum bi türlü abi ne yapiyim. Karakter meselesi durumu :) Motorla pek ilgisi yok gibi. Bu arada 130 u düzde görüyorum diyosan, iş karakter meselesi olmaktan çıkıp motor meselesi haline gelir :) Çünki benimki düzde 130 yapsın, imkanı yok.

Ybr cilerle, aslında hiç kimseyle takışık olmayı sevmiyorum, aynı kategorideyiz, işimizde, keyfimizdeyiz, ekonomik, sorunsuz gezmenin derdindeyiz. Ama şöyle bişey de var. Bu günlerde hangi genç arkadaşımın yanından usturuplu bi şekilde sollama yapsam, hemen arkama yapışıyor, hızını arttırıyor, geçmeye çalışıyor. Bu bi zaaf herhalde, bi çok kişi yenik düşüyor bu zafına. Bende yol veriyorum. Yani bende hızımı daha fazla arttırsam vs harbiden yarışıcaz yani. Bazı kardeşlerimizde hız olayı takıntısı var. Yani şu 150-125 cc kategorisini değerlendirirken, karşılaştırırken neden max hızları ön plana çıkartılar hiç anlamam, karşılaştrırmada sanki race mişler hani biri 2,9 saniyede 100 km/h a çıkar, diğeri 2,6 dır oo deriz daha iyiimiş falan :) bizim motorlarda 120-130 km/h hızlar sadece çok kısa bir süreliğine görülür, bu hızlarda seyahat edilemez. Bunun mümkünü yok :) Dediğim gibi kökleyip denemiyeli uzun zaman oldu, son hızın nedir deseniz vallahi bilmiyorum. Eğer bi gün motoru değitirirsem veya 2. bi motor düşünürsem 250 cc den yukarı almıyıcam. Bir sonraki veya olursa 2. motorumda +20 km/h olsun bana yeter. Muğla' dan dönerken izmir Bursa arasındaki radar+çevirmeleri görseydiniz. İnanın kum gibi ve o istikamette 80 i geçememiştik. Oldukça fazla uzun yol yapıyorum. Bu yüzden motoru daha sakin kullanmaya alıştım. Bu alışkanlık otomatik oluştu. Çünki bizim katogoride en fazla 90-100 ü sabitleyerek uzun sürüş yapılabiliyor. Bu hızları geçtiğin zaman motorda yoruluyor, sürücüde.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
tamam anlıyorum seni borc var düzenli ödeme yapman lazım...ama 2000 gayme ile ne kadar idare edersin...sonra bir daha motör alabilicenmi...zor..iyi düşün...

Borcu kapatalım satışla, çalışır gene alırız ;) Sıfırı 4200'mü oldu?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Ben şu 130 u herhalde hiç bi zaman göremiyicem, aslında sağlam bi bayır bulsam görür belki ama bayır aşağı bile 110 u geçmiyorum hiç bi zaman, kıyamıyorum bi türlü abi ne yapiyim. Karakter meselesi durumu :) Motorla pek ilgisi yok gibi. Bu arada 130 u düzde görüyorum diyosan, iş karakter meselesi olmaktan çıkıp motor meselesi haline gelir :) Çünki benimki düzde 130 yapsın, imkanı yok.

Ybr cilerle, aslında hiç kimseyle takışık olmayı sevmiyorum, aynı kategorideyiz, işimizde, keyfimizdeyiz, ekonomik, sorunsuz gezmenin derdindeyiz. Ama şöyle bişey de var. Bu günlerde hangi genç arkadaşımın yanından usturuplu bi şekilde sollama yapsam, hemen arkama yapışıyor, hızını arttırıyor, geçmeye çalışıyor. Bu bi zaaf herhalde, bi çok kişi yenik düşüyor bu zafına. Bende yol veriyorum. Yani bende hızımı daha fazla arttırsam vs harbiden yarışıcaz yani. Bazı kardeşlerimizde hız olayı takıntısı var. Yani şu 150-125 cc kategorisini değerlendirirken, karşılaştırırken neden max hızları ön plana çıkartılar, karşılaştrırmada sanki race mişler gibi ön planda tutulur hiç anlamamışımdır. Dediğim gibi kökleyip denemiyeli uzun zaman oldu, son hızın nedir deseniz vallahi bilmiyorum.


evet kanka siz biraz sütoğlan gibi sürüyonuz...:p



onlara hayat bir kökler felekleri şaşar...:wiinkk:


senin makinayı aslında ben 130 a vururum...onuda yapıcaz...:cat:

Borcu kapatalım satışla, çalışır gene alırız ;) Sıfırı 4200'mü oldu?



evet ...hayırlısı artık...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
evet kanka siz biraz sütoğlan gibi sürüyonuz...:p



onlara hayat bir kökler felekleri şaşar...:wiinkk:


senin makinayı aslında ben 130 a vururum...onuda yapıcaz...:cat:...

Yaw valla ben memnunum abi böyle slow slow takılmaktan :)

Aman Metocum, ne 130 u, sen benim yüreğimemi indirecen, ben motorum 130 yapsın istemem. Motorun yapısına aykırı :) Yaparını zati yapıyo sağolsun.
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
eyvah ybr muhabbetine girdin birazdan newceri ve sedat57 damlar...:pcbfcinin hakkından ybrci gelir...:cherry:


ben yine 130 görüyorum bu arada...sıfırlandıktan sonra 2000 km geçti...açılmıştır umarım...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:26 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 AM ----------



tamam anlıyorum seni borc var düzenli ödeme yapman lazım...ama 2000 gayme ile ne kadar idare edersin...sonra bir daha motör alabilicenmi...zor..iyi düşün...

Akşama Bakıcaz. Şuan bizim topaçta yalnızım yani yusuf durumu Akşama bakıcaz
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Duruş aldatıcıdır. 2 diş veya 4 diş küçültülmüş arka dişli kendini kücük duruşuya belli ediyor. Ama özelikle arka dişlin 1 diş küçüğü ile değiştirildiyse, dişli ebatında çok az fark olduğundan gözle fark edilmesi zor olabilir. Diş sayısını say. Arka dişli orjinalinde 42 adet, ön dişli kapağını bi ara temizlik için açtığında ön dişli orjinalinde de 15 adet diş olmalı. Arkada 1 diş oynanmışsa 5-7 km/h gibi bi kazanım sağlıyor. Ama bu önceki cbf ten farklı olarak göstergeden gördüğün hız farkı, arka dış lastiğin janttan tabana kadar olan uzunluğunun, diğer yani eski motorundan farklı (uzun) olmasından (lastik ebatı farkından) veya Aynı ebat ta olsa aşınmış, çapı küçülmüş lastik, aynı lastiğin yensinden (dişlerden dolayı yüksek olacağından), şimdiki motorun aynı devirlerde yaptıkları hız 3-5 km/h ta olsa farklı olacaktır. Örnek: Arka orjinal duroların kabak hali ile, orjinal dişleri yeni hali arasında motorun aynı viteste ve aynı hızda kullandığı devirler az da olsa farklıdır. Misal: Yeni, dişli, yani jantan yüksekliği bitmiş veya erimiş lastiği nazaran daha yüksek bi arka lastik, 5. viteste atıyorum 7000 devirde 100 km/h hız yaptıracaksa, aynı lastiğin dişleri erimişi ve janttan la taban arası mesafe azalmış erimiş lastikle yine 5. viteste7000 devirde 100 km/h yapamassın. Hızın bu aşınmış lastikle 96-97 vs vs olarak düşecektir. Hı bunun elbet çaplarla vs vs bi hesabı vardır. Bunu bilmiyorum elbet ama, fizik kanunları gereği bu zaten böyle. Ben eski 150 hs scooterimin orj 130-60-13 lastiğini, bu bilinçle janttan 1 cm daha yüksek olan 130-70-13 le değiştirmiştim. 70-13, orjinal lastiğe nazaran janttan 1 cm daha yüksek olduğundan 60-13 te 7000 devirde 90 yapan motor artık 100 yapabilmeye başlamıştı :) Bunuda bilen uygulayan fazla yok. pek bilinmiyor :) Ozamanlar emsallerim banketten giderken ben sağ şeritte yolculuk yapabiliyordum. vs vs vs :)

Güzel tesbit. Benim arka lastik de bayagi asınmış durumda. Motorun altı daha bi yere yakınlaştı. Surekli inip cıktıgım bir kaldırım var önceleri burada motorun altı degmiyordu simdi cok hafif degmeye başladi.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
hayırlı topicler ne zamandır yazamıyorum gazlamaktan :)
bugünlerde bujiyi degiştiricem bide sübap ayarı çekicem makinaya..
bakalım performansta bişeyler degişicekmi?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Yaw valla ben memnunum abi böyle slow slow takılmaktan :)

Aman Metocum, ne 130 u, sen benim yüreğimemi indirecen, ben motorum 130 yapsın istemem. Motorun yapısına aykırı :) Yaparını zati yapıyo sağolsun.


yahu az hırs yap yav...asfaltı delerim falan de...:p

Akşama Bakıcaz. Şuan bizim topaçta yalnızım yani yusuf durumu Akşama bakıcaz

hadi bekliyoz...:queen:al sedatı yanına çaya gel buraya...:p
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
hayırlı topicler ne zamandır yazamıyorum gazlamaktan :)
bugünlerde bujiyi degiştiricem bide sübap ayarı çekicem makinaya..
bakalım performansta bişeyler degişicekmi?

Degişecegiinden emin emin olabilirsin.... Hava filitresiniz en son ne zaman degiştirdin.... Gerekirse onuda degiştir... :cat::cat::cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst