- Katılım
- 10 Mar 2008
- Mesajlar
- 1,499
Sibop ayarı yapılmış olsa bile ısınınca yine sibop ayarsızmı gibi şıkırtı yapar motor, bu normal bu bi arıza değil. Özellikle mevsim sıcaksa bu ses daha fazla duyulur. Ben rodaj döneminde motoru hiç sıkıştırmadığım halde sibop ayarında da sorun olmadığı halde sibop sesini motor ısınınca dinliyorum. 2 cbf 150 arasındaki performans farkı farklı etkenlerden de kaynaklanıyor olabilir. Basit bi örnek, ben ilk karbratör temizliğini 14000 km de yaptım. motor biden canlandı. Misal lastik hava basıncların 4-5 bar bile düşse çekişin ve son hızın da düşüyor. Zincirin çok fazla bol veya gergin olaması bile performansa yansıyor. Bu örnekler çoğaltılabilir tabi. Yukarıda yazdığım titan motorunun yanması olayında büyük bi ihmal vardı, yani belki 3000-4000 km yağ çubugu çekilip bakılmamış ve köklü kullanılmıştı. Senin motorunun performansının eski motoruna göre daha iyi olmasının sebebi daha farklı olabilir. Bence şimdiden endişelenme. 100-200 gr eksilmeden bahsetmiyorum. Uzun süre kontrol edilmemiş, daha fazla kritiğe düşmüş eksik yağ seviyesi motoru canlandırıyor. Sadece buna her zaman dikkat et derim.
Ben pazar gunu 20000 km yi doldurdum. 16000 den sonra konya gezisinden dönerken uzun ve rampa asagı bir yolda 135 gördüm. İşte bundan sonra motor gercekten degiştigini farkettim. Bunu gectigimiz cuma agabimde farketti. Bazan agabimin arabayı alıp motoru ona bırakıyrum. Cumartesi gunu yine motoru agabime bıramıştım. Tekra almaya giittigimde bana - Motora ne yaptın. ayarlattırdınmı. neresini degiştirdin diye sordu. Bende bişi degiştirmedim ne oldu dedim. Motor öncekine göre baya degişik geldi. çekişi hızı sesi degişmiş dedi. Önceleri ise YBR den pek farkı yok diyordu.
20000 bakımında sanırım debriyaj balatasını degiştirmem gerekecek. Sebep kullanıcı hatası. Yarım debriyaj de fazla zorlama. Bu sezonu boyle atlattık sayılır. Kışın da fazla kullanmıyorum Buyuk olasılıkla önümüzdeki yaz başlangıcı degiştirebilirim....