Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
186
Arkadaşlar motorum sağa çekme yaptığı için bugün bi motosiklet ve bisiklet tamirciliği yapan bi dükkana girdim ve motoru gösterdim. Dükkandaki arkadaş bindi ve bi tur attı geldi. Ön takımında problem yok dedi gidonunda yamukluk var dedi. Yenisi takılması lazım dedi. Dedim düzeltme falan olmuyormu. Olur dedi. Ama orjinali gibi olmaz dedi. Boru anahtarıyla çektirmeyle düzeltiliyo dedi. Orjinalindeki gibi ip gibi gitmez dedi. Gidonlarda kalite farkı varmıdır gidip servistenmi alayım yoksa parçacıdan alsamda aynımıdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------

Arkadaşlar motorum sağa çekme yaptığı için bugün bi motosiklet ve bisiklet tamirciliği yapan bi dükkana girdim ve motoru gösterdim. Dükkandaki arkadaş bindi ve bi tur attı geldi. Ön takımında problem yok dedi gidonunda yamukluk var dedi. Yenisi takılması lazım dedi. Dedim düzeltme falan olmuyormu. Olur dedi. Ama orjinali gibi olmaz dedi. Boru anahtarıyla çektirmeyle düzeltiliyo dedi. Orjinalindeki gibi ip gibi gitmez dedi. Gidonlarda kalite farkı varmıdır gidip servistenmi alayım yoksa parçacıdan alsamda aynımıdır.
Yetkili servisi aradım ve fiyat bilgisi aldım. 121tl gidon fiyatı 100tl de işçilik fiyat ı verdiler nasıldır sizce
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Selamlar model yilini bilmediğim 2012-2013 olabilir, 36 k da bir honda buldum 6,5 k fiyati var tavsiye eder misiniz? Bayadir piyasada degildim son durumlari takip edemedim, teşekkür ederim
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,097
Selamlar model yilini bilmediğim 2012-2013 olabilir, 36 k da bir honda buldum 6,5 k fiyati var tavsiye eder misiniz? Bayadir piyasada degildim son durumlari takip edemedim, teşekkür ederim

Ilanda değil sanırım. Yoksa sen yazana kadar anında satılırdı.

Kaçırma. Temizse doğru ise kaçırma.
 
Katılım
21 Nis 2019
Mesajlar
33
Merhaba 2017 model cbf, 14 bin km de ön arka dişli ve zinciri oringli ile değiştirmek istiyorum. 2 tane farklı siteye baktığımda 15T/42T ve 15T/43T şeklinde satılıyor. Orjinal dişli boyutu nedir? Hangisi iyi olur.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,251
Eski kasalarda 42,yeni kasalarda 43.

Sizinkisi 43 olmalı.

15/43 alabilirsiniz.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,251
Bir senedir yatan 95.000 km'lerdeki Cbf'i bugün uyandırdık.

Önce muayeneden geçti,sonra yağını değiştirdik.

500 ml yağ kalmış içinde :p

Ardından bi deniz,bi dağ havası alıp kendine getirdik.

Keşke euro 5 standartlarına göre ufak revizyonlarla tekrar satılsa.



 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
Bir senedir yatan 95.000 km'lerdeki Cbf'i bugün uyandırdık.

Önce muayeneden geçti,sonra yağını değiştirdik.

500 ml yağ kalmış içinde :p

Ardından bi deniz,bi dağ havası alıp kendine getirdik.

Keşke euro 5 standartlarına göre ufak revizyonlarla tekrar satılsa.

[url]https://i.resimyukle.xyz/9ecayO.jpg[/url]

[url]https://i.resimyukle.xyz/5d8f2z.jpg[/url]

keşke 200lük yağ soğutmalı ve aynı kasada gelseydi de bajaj benelli cf moto gibi motorlar ile uğraşmasa ortadirek motorcu.
 
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
266
Selamlar.
Resimde gördüğünüz arka fren balatasını kalyoncu motor internet sitesinden satın aldım.
Fakat emin olamadım ve sizlere sormak istedim.
Bu balata orjinal honda yedek parçası mı?
Bildiğim kadarıyla üzerinde yayları takılı gelmesi lazım.
Bunda yay yok bile.
Honda orjinal parça yazmasına ve bandrollü olmasına rağmen emin olamadım.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Orjinal diye aldım çünkü. Yan sanayi ise iade edeceğim.

1heL4Z.jpg
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,251
keşke 200lük yağ soğutmalı ve aynı kasada gelseydi de bajaj benelli cf moto gibi motorlar ile uğraşmasa ortadirek motorcu.

Ortadirek motorcunun şu şartlarda alabileceği en makul motosikletler bence hala ybr ve cbf. En kötü perti çıkmış bi tane alınır 4-5 liraya çiçek gibi baştan aşağı toplanır. Parça deseniz ucuz,yakıt minimal,piyasası deseniz var.

100.000'e yaklaşmış cbf ile 60.000'e yaklaşmış ybryi dere tepe,dağ bayır hala kullanıyoruz.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,926
Cebimde 10 bin lira bu aralar motor bakıyorum ancak Cbf - ybr- tvs üçlüsü hayal olmuş bu fiyatlara :) hep yüksek km cbfler var onlarada güven olmuyor belki o km saatini 2 -3 kez çevirdi bilemiyorsun ki. Napıcaz ne edicez bilemedim..
 
Katılım
4 Ocak 2017
Mesajlar
125

Tabiki orjinal honda değil. Honda karton kutuda etiketli olarak gelir parçaları böyle plasik bir ambalajda gelmez.
Ancak şöyle bir durum var..
Malesef yetkili servislerin bir çoğu cbf 150 gibi orta direk motorlarda hondadan almak yerine piyasadan alıp orjinal adı altında satabiliyor.

3 sene önce hondadanın bir şubesinden aldım. geçen ay değiştirmek için söktüğümde şirinevlerden 3/1 i parasına aldığımla aynı marka olduğunu gördüm.
Ya hondada ask'dan alıyor. yada bilemedim.
sonuç olarak ask marka serviste 120-130 küsür lira piyasada 50-70tl...

yani aldığınız malzeme gayet iyi işinizi görür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

Ortadirek motorcunun şu şartlarda alabileceği en makul motosikletler bence hala ybr ve cbf. En kötü perti çıkmış bi tane alınır 4-5 liraya çiçek gibi baştan aşağı toplanır. Parça deseniz ucuz,yakıt minimal,piyasası deseniz var.

100.000'e yaklaşmış cbf ile 60.000'e yaklaşmış ybryi dere tepe,dağ bayır hala kullanıyoruz.

Uzun zamandır duyduğum en mantıklı tanımlama.
Keşke herkes bunu anlayabilse. En kötü cbf en iyi çinden yüzlerce kat daha iyidir.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,987
Ortadirek motorcunun şu şartlarda alabileceği en makul motosikletler bence hala ybr ve cbf. En kötü perti çıkmış bi tane alınır 4-5 liraya çiçek gibi baştan aşağı toplanır. Parça deseniz ucuz,yakıt minimal,piyasası deseniz var.

100.000'e yaklaşmış cbf ile 60.000'e yaklaşmış ybryi dere tepe,dağ bayır hala kullanıyoruz.

Tvs apache modelide listeye eklenebilir.

Bu grupta en köklü motor ybr125 uretim yili anlaminda.honda titan 125 de ayni şekilde.

Cbf150 ve tvs apache 150 ikiside 2006 yilinda üretime başlandi.kisaca tvs de memnun eder,gerek saglamlik,gerek yedek parca olarak.
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,251
Tvs apache modelide listeye eklenebilir.

Bu grupta en köklü motor ybr125 uretim yili anlaminda.honda titan 125 de ayni şekilde.

Cbf150 ve tvs apache 150 ikiside 2006 yilinda üretime başlandi.kisaca tvs de memnun eder,gerek saglamlik,gerek yedek parca olarak.

Abi tvs'nin yedek parça piyasasına çok hakim değilim ama listeye eklenebilir dediğiniz gibi.

Tvs uzun yolda cbf ve ybr'ye göre daha ciğerli ve atak. Rüzgar yoksa 200 cc keyfi veriyor neredeyse.

Sıfır çinli almaktansa bu motorların hurdasını alıp,revize edip senelerce binme fikri bana hala çok mantıklı geliyor.

Zamanında üç motosikleti de çok zorlamadan top speed denemelerim olmuştu,tvs burada hala favorim :)

 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Abi tvs'nin yedek parça piyasasına çok hakim değilim ama listeye eklenebilir dediğiniz gibi.

Tvs uzun yolda cbf ve ybr'ye göre daha ciğerli ve atak. Rüzgar yoksa 200 cc keyfi veriyor neredeyse.

Sıfır çinli almaktansa bu motorların hurdasını alıp,revize edip senelerce binme fikri bana hala çok mantıklı geliyor.

Zamanında üç motosikleti de çok zorlamadan top speed denemelerim olmuştu,tvs burada hala favorim :)

https://www.youtube.com/watch?v=Ui_ZxYxDPcw

+1

tvs apache de biraz titreşim var. fakat yakıtı çok iyi. parçaları yeteri kadar kaliteli ve bol bulunuyor. kaporta hariç farklı motorların parçaları ile de uyumlu.

örn: debriyaj balatası: cbf 150, ön fren arka fren balatası cbf 150 gibi.

40-50bin km civarı inceden yağ yakmaya başlıyor. rektefecide 0.25 genişletilip yeni piston takılarak sorun çözülebilir.

apache'den pulsar'a geçtim. parçası bakkalda bile satılıyor neredeyse fakat yakıyor. 100km/4lt civarı yakabiliyor. ama performansı iyi.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
7,987
+1

tvs apache de biraz titreşim var. fakat yakıtı çok iyi. parçaları yeteri kadar kaliteli ve bol bulunuyor. kaporta hariç farklı motorların parçaları ile de uyumlu.

örn: debriyaj balatası: cbf 150, ön fren arka fren balatası cbf 150 gibi.

40-50bin km civarı inceden yağ yakmaya başlıyor. rektefecide 0.25 genişletilip yeni piston takılarak sorun çözülebilir.

apache'den pulsar'a geçtim. parçası bakkalda bile satılıyor neredeyse fakat yakıyor. 100km/4lt civarı yakabiliyor. ama performansı iyi.

Rtr180 arka disk fren oldugu icin,honda crf250 balatasi uyuyor.

On arka dişli ybr ile birebir uyumlu.

Yag filtresi suzuki burgman 200

Ön fren alt merkezi cbf150

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

Abi tvs'nin yedek parça piyasasına çok hakim değilim ama listeye eklenebilir dediğiniz gibi.

Tvs uzun yolda cbf ve ybr'ye göre daha ciğerli ve atak. Rüzgar yoksa 200 cc keyfi veriyor neredeyse.

Sıfır çinli almaktansa bu motorların hurdasını alıp,revize edip senelerce binme fikri bana hala çok mantıklı geliyor.

Zamanında üç motosikleti de çok zorlamadan top speed denemelerim olmuştu,tvs burada hala favorim :)

https://www.youtube.com/watch?v=Ui_ZxYxDPcw

Uğur dostum,

180 lik apache den örnek vereyim,

Gundial in 180 cc bir motoru zongshen alt makinali.

Ayni şekilde diğer çinçonlarinda

Amma velakin ne hiz ne tork ne saglamlik anlaminda rtr180 ile alakalari yok.

Ya cc dalaverasi var ya da beygirler sütçu beygiri..

Daha öncede yazdim,

1.5 yil xmax 250 kullandim 20hp bir makina,emin ol rtr180 den aldigim atakligi xmax ta bulamadim,hee agirlik faktorude var aktarma faktorude.

Rtr serisi her türlu japon alt cc klasmaninda masaya vurur.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Rtr180 arka disk fren oldugu icin,honda crf250 balatasi uyuyor.

On arka dişli ybr ile birebir uyumlu.

Yag filtresi suzuki burgman 200

Ön fren alt merkezi cbf150

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------



Uğur dostum,

180 lik apache den örnek vereyim,

Gundial in 180 cc bir motoru zongshen alt makinali.

Ayni şekilde diğer çinçonlarinda

Amma velakin ne hiz ne tork ne saglamlik anlaminda rtr180 ile alakalari yok.

Ya cc dalaverasi var ya da beygirler sütçu beygiri..

Daha öncede yazdim,

1.5 yil xmax 250 kullandim 20hp bir makina,emin ol rtr180 den aldigim atakligi xmax ta bulamadim,hee agirlik faktorude var aktarma faktorude.

Rtr serisi her türlu japon alt cc klasmaninda masaya vurur.

egzantrik zinciri pulsar 200 ve cbf 150 ile de aynı :bounce:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,251
+1

tvs apache de biraz titreşim var. fakat yakıtı çok iyi. parçaları yeteri kadar kaliteli ve bol bulunuyor. kaporta hariç farklı motorların parçaları ile de uyumlu.

örn: debriyaj balatası: cbf 150, ön fren arka fren balatası cbf 150 gibi.

40-50bin km civarı inceden yağ yakmaya başlıyor. rektefecide 0.25 genişletilip yeni piston takılarak sorun çözülebilir.

apache'den pulsar'a geçtim. parçası bakkalda bile satılıyor neredeyse fakat yakıyor. 100km/4lt civarı yakabiliyor. ama performansı iyi.

Pulsarı hiç sürmedim ama Hero'nun Karima 200 modelini bi müddet kullanmıştım. O da çok keyifli bi aletti. Hava filtreli,karbüratörlü,ayak marşlı kara düzen bi motor. 130 stabil gidip,140'ta kesiciye çok rahat giriyordu. Ucuzken almak lazımdı bi tane :)

Tvs,bu commuter segmentinde en performanslı motordur benim gözümde. Distribütör yüzünden markanın yüzü biraz unutuldu ama efsanedir hala bende.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

Uğur dostum,

180 lik apache den örnek vereyim,

Gundial in 180 cc bir motoru zongshen alt makinali.

Ayni şekilde diğer çinçonlarinda

Amma velakin ne hiz ne tork ne saglamlik anlaminda rtr180 ile alakalari yok.

Ya cc dalaverasi var ya da beygirler sütçu beygiri..

Daha öncede yazdim,

1.5 yil xmax 250 kullandim 20hp bir makina,emin ol rtr180 den aldigim atakligi xmax ta bulamadim,hee agirlik faktorude var aktarma faktorude.

Rtr serisi her türlu japon alt cc klasmaninda masaya vurur.

Abi,nakit para varsa çinli bence alınmaz. Ha,bütçe azdır,karta taksitle,senetle falan alınacaktır o zaman sıfır çinli tabi ki alınabilir. Hiç yoktan iyidir. Hor kullanmadan,tatlı tatlı sürünce drift,wolf,lifanın bazı modelleri çok güzel iş görür. Ama biraz zorla hemen su koyar. Çirkin ama tripli sevgili gibiler kısacası :)

Ama ybr-cbf-tvs kullanırken canına okurdum aletlerin tık demezlerdi. Adamlar gerçekten güzel yapmışlar. Şimdi bizim ihtiyar ybr ile devam ediyorum. Zinciri-debriyaj balatasını değiştirince stabil rüzgarsız yolda 120'yi tık diye görüyor. Çalındı,bulundu,canına okundu hala yıkılmadı ayakta.

Bu 2014'ten Tvs ile.


2013'ten Ybr


İhtiyarın son hali;


Not: Benim gibi yarım yamalak,sadece kaskla montla sürmeyin.:p
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst