Arkadaslar ben motoru yeni aldım 13 binde hic birşey bilmiyorum nelere dikkat etmem lazım. Yağ hava filtresi zincir vesayre yardımcı olursanız srvinirim
Ben de cok tecrübeli değilim ama
1. Yağın durumunu bilmiyorsan yenilemen iyi olur. Yenilediğin tarihi ve km yi de bir yerlere yazarsın
2. Benim zincirle aldığımdan beri hic ilgilenmemiştim. Bir kere temizleyip yağladım sürüş farkedilir şekilde değişti. Meğerse önceleri zincir motorun gücünün bir kısmını yiyiyormuş. Zinciri temizleyip yağlaman iyi olur. Temizlerken ve yağlarken motor altına bir kap koy. Temizlemeyi ben gaz yağı ile yaptım. Yağ olarakta würth drylube kullandım
3. Benim motorun hava filtresi baktığımda iyi durumdaydı. Uzun süre kullanılabilir duruyor. İstersen acıp bir bakarsın. Acması biraz sorunlu. Forumdaki önceki bölümlere bakarsın
4. Buji muhtemelen değişmemiştir. Onu da yenilemende fayda olabilir.
5. Ne kadar yaktığını yazın kontrol edersin. Benim kontrol yöntemim depo yedeğe düştüğünde 20tl lik benzin alıyorum. Fişini de alıp kac litre aldığını elimde tutuyorum. Km yi de yazıyorum.Tekrar yedek depoya düştüğümde gidilen kilometreden kac litre yaktığını hesaplıyorum.Benzini bildik güvenilir yerden al benzin sarfıyatında etkili olabilir.
6. Bir de arac muayene zamanı gelmiş olabilir. Muayene zamanı trafiğe cıkış tarihi değil sanırım türkiyeye giriş tarihi. Ruhsatta yazıyordur
Motorun hayırlı olsun.