Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Ben değiştirdim markasını bilmiyorum ama çek malı 22 tl idi. Satıcı bakla sayısının cb125 için olduğunu söylediği halde uzun geldi 5 bakla aldırdım lastikleri değişirken zinciride aradan çıkardık. Farkı şöyle oldu, motor ayakta iken arka lastik eski zincire göre bariz çok çok rahat dönüyor ve vites atmadan önce devirlenirken yeni zincirin farkını hissediyorum. Eski zincirim motorum sıfırken bile zincir bakımını yaparken arka ayağın üzerinde döndürdüğümde katır kutur sesler çıkarırdı bunu net söyleyebilirim.

bende motorla 150kg taşıdığım için orjinal zincir sık sık uzuyordu. riallide çek malı zincirle değiştim. 22tl.
benim orjinal zincir den tek şikayetim haftada bir uzaması, ve germek zorunda kalmamdı.
ama rialliden aldığım çek malı zincir şahane.
ama 8 bakla aldırdım bende takabilmek için :)
kesinlikle değer ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

ayaklık kablosunu kesip bir ucunu bağladım. Şimdi ayaklık açık ve vitesteyken de çalışıyor. Kornaların durumu aynı.

benim motordada bozulmasına en sevindiğim şey yan ayaklık müşürüdür.
neyseki bozulunca devre dışı kalıyor ve motor her türlü çalışıyor.
günde elli kere yan ayaklığa indirince motoru insan anlıyor gereksizliğini
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Abi viteste park etmiceimize göre, olduda dalgınlığımıza geldi debriyajı bıraktık fırlamasın diye güzel bi önlem bence.

E boşta zaten ayağı açsanda çalışıyorki rolantide. Boşa almadan çalışır vaziyette müşir olsada olmasada park edemiyosun zaten.

Ben hiçbi zararını görmüyorum açıkçası :sunny: Hatta pratik stop etmek için özellikle viteste açarım ayaklığı hep. Çalışmaya devam etsin istiyosamda öylede böylede boşa alıyorum zaten :silent:
 
Katılım
24 May 2012
Mesajlar
13
Merhabalar herkese, 2012-09-27'de sıfır CB125E'in beyazı nasip oldu, arkasına 46'lık çanta, içine de kask-eldiven-koruma... Aynalar biraz titriyor ama... Olacak o kadar bu fiyata... :) Brandanın altında ilk kışını geçirdi 400 kilometrede, ikiteker sezonu bi açılsa da rodajı tamamlasak adamakıllı...
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
122
Bende beyaz meleğimi satışa çıkardım isteyen olursa mesaj atabilir detayları konuşuruz.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Merhabalar herkese, 2012-09-27'de sıfır CB125E'in beyazı nasip oldu, arkasına 46'lık çanta, içine de kask-eldiven-koruma... Aynalar biraz titriyor ama... Olacak o kadar bu fiyata... :) Brandanın altında ilk kışını geçirdi 400 kilometrede, ikiteker sezonu bi açılsa da rodajı tamamlasak adamakıllı...

Aynalardaki etki rolantidedir abi, trafikte varmı o sorun hakkaten :) ?

Günlük güneşlik ( bugün gibi :) ) günlerde çık bence sezona anca tam hazırlanmış olur :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------

Foumun biyerinden görüp kaydettim ama :silent: Sahibi arkadaşın affına sığınıyorum! Fotoğrafları çok beğendim, CB başlığında olmazsa olmaz fotoğraflar olmuş, ellerine sağlık :rendeer:



 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Aynalardaki etki rolantidedir abi, trafikte varmı o sorun hakkaten :) ?

Günlük güneşlik ( bugün gibi :) ) günlerde çık bence sezona anca tam hazırlanmış olur :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------

Foumun biyerinden görüp kaydettim ama :silent: Sahibi arkadaşın affına sığınıyorum! Fotoğrafları çok beğendim, CB başlığında olmazsa olmaz fotoğraflar olmuş, ellerine sağlık :rendeer:

[url]http://c1302.hizliresim.com/16/2/jnkbq.jpg[/url]J

[url]http://c1302.hizliresim.com/16/2/jnkfy.jpg[/url]

öndeki wolf. siyah renk bize parselli. beyaz cb ye. mavi ybr ye. bordo cbf ye :)
 
Katılım
24 May 2012
Mesajlar
13
Aynalar rölantide titriyo evet, yola çıkınca düzeliyo...

Bu kardaki arkadaşları bi de yolda görseydim, rodaj konusunda tembellik yaptığıma daha çok inanırdım...
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Aynalar rolantide titriyor evet ama balansör yok motorda normaldir.

http://youtu.be/ZmUFxNbuUaI bu değil yani durum :)

Bugün servise gittim hem zinciri gerdirmeye hemde bu arada marş tutukluk gibi birşey yapıyor diye.Marş rulesi mi öyle birşeyde sorun varmış.Garantiden hallediyorlarmış.Değiştirmedim adamlar yaptı bir şekilde ilerlerse değiştircem.

Konu yağ meselesine geldi.Hala 1 litre koyuyorlar.Bu sefer yağıda gördüm castrol 20-50 koyuyorlar.Muhabbeti açılınca servis sorumlusu sordu:Sanada mı 1 değil dediler diye koptum gülmekten.Gördüğüm herkesi durdurup 1 litre koydurmayın ölçtürerek koydurun diyorum.Meğer efsane olmuşum burada Honda toplaşıp yakarlarsa dövecek beni :queen:

İş güç yoğun artık hiç giremiyorum.2 haftadır haftaiçi güneşli haftasonu yağmurlu şaka gibi.Bakalım yarın fırtına diyor göreceğiz.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Yeni bıcı bıcı yaptı abileri :)))

CAM00037.jpg


CAM00038.jpg


Beyaz yanak uygulamasından sonra motosikletin orjinal hali çok boğucuymuş gibi gelmeye başladı sanki.

DSC02427.jpg
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Aynalar rolantide titriyor evet ama balansör yok motorda normaldir.

http://youtu.be/ZmUFxNbuUaI bu değil yani durum :)

Bugün servise gittim hem zinciri gerdirmeye hemde bu arada marş tutukluk gibi birşey yapıyor diye.Marş rulesi mi öyle birşeyde sorun varmış.Garantiden hallediyorlarmış.Değiştirmedim adamlar yaptı bir şekilde ilerlerse değiştircem.

Konu yağ meselesine geldi.Hala 1 litre koyuyorlar.Bu sefer yağıda gördüm castrol 20-50 koyuyorlar.Muhabbeti açılınca servis sorumlusu sordu:Sanada mı 1 değil dediler diye koptum gülmekten.Gördüğüm herkesi durdurup 1 litre koydurmayın ölçtürerek koydurun diyorum.Meğer efsane olmuşum burada Honda toplaşıp yakarlarsa dövecek beni :queen:

İş güç yoğun artık hiç giremiyorum.2 haftadır haftaiçi güneşli haftasonu yağmurlu şaka gibi.Bakalım yarın fırtına diyor göreceğiz.
murat fırtına göz açtırmıyor bugün. Hava sıcaklığı iyi, 18,19 derece civarı.milasa gidip geldim bugün ama arabayla, babam gille gittim. Zaten nöbetten çıkıp gittim. Sen naptın? Gezebildinmi?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bu kardaki arkadaşları bi de yolda görseydim, rodaj konusunda tembellik yaptığıma daha çok inanırdım...

Yok abi yanlış anlama sakın, o fotoğrafları beğendiğim için paylaştım sadece :) Öyle havalarda araçlar bile çıkamıyor zaten, arkadaşlar adrenalin olsun eğlenelim diye çıkmışlardır bence.

Sana yazdığım mesajla birleşmesi tesadüf yani. Böyle havada bikaç km yol gitsem 1000 yıl sonra motosikletli bozulmamış mumyamı bulurlar buz altında :mrgreen:
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
murat fırtına göz açtırmıyor bugün. Hava sıcaklığı iyi, 18,19 derece civarı.milasa gidip geldim bugün ama arabayla, babam gille gittim. Zaten nöbetten çıkıp gittim. Sen naptın? Gezebildinmi?

Abi vallahi sabah erkenden kalktım, benim işlerim çok yoğunlaştı iş yerinden hiç giremiyorumda zaten.Sabah bir arkadaş easy rider filminin fragmanını facebook a koymuş onu izleyince, direk filmide buldum izledim o gazla fırtına dinlemedim.Arkadaşımla yiyecek birşeyler paketlettirip Torba üzerinden Türkbükü Cennet Koyuna gittik.Orası etrafı kapalı olduğundan daha sakindi.Çok güzel fotoğraflar çektim yükleyecektim zaten bozuk olan laptop çöktü.Vallahi sessiz sakin temiz hava, deniz çok huzur dolu biryerdi.Zaten profil resmimde orası yaz sonuda gitmiştim.Fotoğrafları ekleyeceğim bakalım şu laptopu halledeyim.Haftayada Aydın'a gidiyorum açıköğretim sınavları malum.Ama havalar düzeldi baya diz örtüsü almadan çıktım hiç üşümedim.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Abi vallahi sabah erkenden kalktım, benim işlerim çok yoğunlaştı iş yerinden hiç giremiyorumda zaten.Sabah bir arkadaş easy rider filminin fragmanını facebook a koymuş onu izleyince, direk filmide buldum izledim o gazla fırtına dinlemedim.Arkadaşımla yiyecek birşeyler paketlettirip Torba üzerinden Türkbükü Cennet Koyuna gittik.Orası etrafı kapalı olduğundan daha sakindi.Çok güzel fotoğraflar çektim yükleyecektim zaten bozuk olan laptop çöktü.Vallahi sessiz sakin temiz hava, deniz çok huzur dolu biryerdi.Zaten profil resmimde orası yaz sonuda gitmiştim.Fotoğrafları ekleyeceğim bakalım şu laptopu halledeyim.Haftayada Aydın'a gidiyorum açıköğretim sınavları malum.Ama havalar düzeldi baya diz örtüsü almadan çıktım hiç üşümedim.
motorlamı gideceksin aydına? Hafta sonuna doğru yağmur, arkasıda soğuk yapabilir. Bakalım bekleyip görecez.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Selamlar herkeze,bugun sürekli rampa ve bozuk yol olarak 120 km lik bir gezi yaptık, dönüş yolunda ön tekerimden gelen cırt cırt sesten dolayı durup orta sehpaya aldım motoru ve sesin fren merkezinden geldiğini gördüm, ayrıca teker zor dönüyordu. Hemen garaja çekip fren merkezini söktüm ve ne göreyim :S :S balata saca kadar gelmiş :S saat gece 11 olmuş :S hemen depoya girdim ve geçen sene kenarda dursun diye aldığım balatalardan birini aldım ve bir baktım ki CB ye uyuyor =) WD 40 ile güzelce temizleyip yağlayıp yerine taktım ve ZIMBA gibi oldu =)


Bu arada birkaç foto ekliyorum,balatalar bire bir aynı şekil olmasa da uyuyor,ayrıca balatasını değiştiren bir başka arkadaş daha vardı, bakıp karşılaştırabiliriz.










 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Serkan sen kaç 000 kmlerdedeydin :silent: Dibe vurmuş ... WD 40 cins bişey bayağa zor temizleniyor, balatada sakatlık çıkarmasın :silent: Önce düşük hızlarda iyice bi test et.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bizim çinlilerin balataları bile bu kadar çabuk bitmiyor, kalite akıyor maşallah :mrgreen: yalnız bunun bi tarafı fazla aşınmış bi yerlerde ayarsızlık veya üretim hatası var.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Zaruri değişenler kalitesiz Mengu inkar mı ettik :mrgreen: O ayarsızlık nasıl ortalanır ki acaba :silent: Belki bizdede vardır, nasıl anlaşılır :silent:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Muhtemelen o fazla aşınan balata, disk kaliperinin sürekli sabit duran tarafı, diğer taraf frene basınca balatalar birbirine yaklaşıp diski sıkıyor. Balata yamuk aşınsaydı kaliperle disk birbirine paralel değil derdim ama bunda sanırım bi balata sürekli sürtüyor diske.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Serkan sen kaç 000 kmlerdedeydin :silent: Dibe vurmuş ... WD 40 cins bişey bayağa zor temizleniyor, balatada sakatlık çıkarmasın :silent: Önce düşük hızlarda iyice bi test et.

anlatımda hata yapmışım =) fren merkezini temizledim WD 40 la =)


Bu arada mengu bu motorla ilgili yaran olduğuna kanaat getirdim çünkü çok bilinçsizce resmen saldırıyosun CB ye lakin haberin olsun kaliteli balata çabuk biter. ve arkadaşımın CB si 10 bin km lerde balatası çok iyi durumda. Balatamın erkenden bu hale gelmesinin nedenleri var sürekli uzun rampalar inip çıkmam,inerken stop edip ön frenle inmem,arka freni hiç denecek kadar az kullanmam,agresif kullanarak sert fren yapmayı sevmem gibi nedenlerden dolayı.

Senin bi mesajını okumuştum tam aklımda değil ama birinin motoru bozulmuş sende yazmışsın ''ben motoru aldığımdan beri bi ordan bi burdan heryerinden yağ kaçırdı etti ama ben 9bin km ye kadar getirmeyi başardım motorumu'' gibi birşey yazmıştın. keşke vaktim olsa da o mesajını yayınlasam burda =)


Ben işin mutfağındayım,dolayısı ile daha emeklemek kıvamındaki kişilerin CB hakkında söyledikleri sadece komik geliyor ve gülüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst