Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Korna çift olduğundan harbiden deli gibi çalıyor :mrgreen:

Bence fara anahtar başlasanda çalıştırdıktan sonra aç Mikuni. Trafikte dikizlerden ilk farı farkediyorlar, hele uzunlar açıksa yol verenlerin saryısı epey artıyor (zaten sende farkediyorsundur).
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bugün kız arkadaşımla önce onun iş görüşmesine gittik, işe alındı. Oradan sabıka kaydı için adliyeye, oradan akciğer filmi için verem savaş derneğine, oradan nüfus dairesine vukuatlı nüfus kayıt örneği almaya, oradan geri dönüp verem savaştan neticeyi almaya, oradan da bir şeyler yemeye gittik. Bütün bunları öğleden sonrasına kadar halledebildik.
Motorun ne kadar güzel bir icat olduğunu bir kez daha keşfettik.:)
Metrobüs + minibüs + otobüs + metro vs. kullanarak yapılabilecek bütün işleri hem çok kısa sürede, hem de çok ekonomik şekilde hallettik. Toplu taşımaya iki kişi kaç papel bayılırdık hesap etmek istemiyorum. Müthiş vakit kaybı da cabası. Kış aylarında tıkış tıkış dolu araçlarda enfeksiyon kapma riski de bir yana.
Bugün Amerika'yı yeniden keşfettim sanki.::saskin:: İnsan 30 yaşında motorla tanışırsa böyle oluyor demek ki.
Ne güzel bir dünyaymış.:)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Korna çift olduğundan harbiden deli gibi çalıyor :mrgreen:

Bence fara anahtar başlasanda çalıştırdıktan sonra aç Mikuni. Trafikte dikizlerden ilk farı farkediyorlar, hele uzunlar açıksa yol verenlerin saryısı epey artıyor (zaten sende farkediyorsundur).

Bende aynı düşüncedeyim ama selektör yapamıyorum.o yüzden kısa bol selektörlü takılıyorum.:cat:

Korna çiftse bende teke düşüreyim bari nasıl yapıcaz?
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Bugün kız arkadaşımla önce onun iş görüşmesine gittik, işe alındı. Oradan sabıka kaydı için adliyeye, oradan akciğer filmi için verem savaş derneğine, oradan nüfus dairesine vukuatlı nüfus kayıt örneği almaya, oradan geri dönüp verem savaştan neticeyi almaya, oradan da bir şeyler yemeye gittik. Bütün bunları öğleden sonrasına kadar halledebildik.
Motorun ne kadar güzel bir icat olduğunu bir kez daha keşfettik.:)
Metrobüs + minibüs + otobüs + metro vs. kullanarak yapılabilecek bütün işleri hem çok kısa sürede, hem de çok ekonomik şekilde hallettik. Toplu taşımaya iki kişi kaç papel bayılırdık hesap etmek istemiyorum. Müthiş vakit kaybı da cabası. Kış aylarında tıkış tıkış dolu araçlarda enfeksiyon kapma riski de bir yana.
Bugün Amerika'yı yeniden keşfettim sanki.::saskin:: İnsan 30 yaşında motorla tanışırsa böyle oluyor demek ki.
Ne güzel bir dünyaymış.:)
sen otobüs metrobüs falan diyorsun da, arabası olupta, bankaya para yatırmaya bile arabasıyla gider, ondan sonra bu ne biçim trafik der. almanya dan biraz medeniyet gelse şu ülkeye, milletvekilleri, bakanlar bile işine evine bisiklet ile gidiyorlar. almanya da bisiklet nufusü 30 milyon civarı. türkiyede ise 6 yaşına gelen her çocuk oyuncak arabasıyla yatıp kalkıyor, araba sevdası ile uyur ve büyür. arabası olanlar trafik çilesini çekmeye, çevreyi kirletme suçuna birbirleri ile ortak olsunlar. motora binmeyi şeytanlık sanıyorlar ama köprüde veya başka bir yolda, bilhassa kazalı trafikte 500 metre mesafeyi 2 satte gidiyorlar. ahmaklık buna da denebilir.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Bugün kız arkadaşımla önce onun iş görüşmesine gittik, işe alındı. Oradan sabıka kaydı için adliyeye, oradan akciğer filmi için verem savaş derneğine, oradan nüfus dairesine vukuatlı nüfus kayıt örneği almaya, oradan geri dönüp verem savaştan neticeyi almaya, oradan da bir şeyler yemeye gittik. Bütün bunları öğleden sonrasına kadar halledebildik.
Motorun ne kadar güzel bir icat olduğunu bir kez daha keşfettik.:)
Metrobüs + minibüs + otobüs + metro vs. kullanarak yapılabilecek bütün işleri hem çok kısa sürede, hem de çok ekonomik şekilde hallettik. Toplu taşımaya iki kişi kaç papel bayılırdık hesap etmek istemiyorum. Müthiş vakit kaybı da cabası. Kış aylarında tıkış tıkış dolu araçlarda enfeksiyon kapma riski de bir yana.
Bugün Amerika'yı yeniden keşfettim sanki.::saskin:: İnsan 30 yaşında motorla tanışırsa böyle oluyor demek ki.
Ne güzel bir dünyaymış.:)

Hayırlı olsun efendim.

Geçen gün bende aynı duyguları yaşadım hastahaneye gidince.Hele kız arkadaşınızla ayakta servislerde rezil olmaktansa kendi aracınızla gitmek bence çok büyük bir lüks.Bu duygu zaten paha biçilemez kaldıki motosikletimiz hem ucuz hem sağlam.Ne diyelim herkese kazasız sürüşler diliyorum

:rendeer:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
2, el cb 125 e buldum bı tane http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sifir-ayarinda-pilaka-ruhsat-cikmaz-takasli-vadeli-112163340/detay lınkıde bu bana plaka sorun olmuyor sızce bu motor kaç para eder.
sakarya da plakalı bir motor var, 2500 e veriyor. plaka ruhsatsız motor alma, köyde falan binerim diyorsun ama, polisin seni nerede çevireceği hiç belli olmaz, illa ki kasabaya inersin motorla, mecbur kalabilirsin, bu risk alınmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

Bende aynı düşüncedeyim ama selektör yapamıyorum.o yüzden kısa bol selektörlü takılıyorum.:cat:

Korna çiftse bende teke düşüreyim bari nasıl yapıcaz?

hocam bu iş çok kolay, kornaların fişleri zaten meydanda. her kornada iki soket var, birini çıkarıp dene, hala çalıyorsa ikisinide çek, ayrı ayrı elektrik bandıyla bantla. bu şekilde çok elektrik harcadığı da belli. hem çok acil durumda korna lazım oluyor, araba geri geri geliyor tam bana vuracak, ulan korna çalmıyor bu ne iş dedim, biraz gaz veriyorum elektrik ancak yetiyor olacak ki zor çalıyor korna.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Korna dururkende çalıyor aslında Mikuni, temassızlık falan olmasın :silent: Hatta ben çıktığımda kurcalayan arkadaşlar, konu komşu falan hep dururken kornaya basıyor uyuz oluyorum, ordan biliyorum :mrgreen:
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Bende hiçbir sorun yokda bir haftadır 4 kere yapmıştır belki marşa basınca tık-tık diyor marş basmıyor,2.de çalıştırıyorum.Günde ortalama 10 marş basıyorumdur.Nadiren böyle birşey olmaya başladı.Normalde tek marş ilk saniyede çalışır sıkıntısız.

Birde jigleyi çekiyorum tekrar yukarı çıkıyor.Servise gittim o öyle yaylı dediler.Biraz daha sertleştiremezmiyiz, bazen çok soğuksa takılı kalıyor ama genelde geri atıyor.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Korna dururkende çalıyor aslında Mikuni, temassızlık falan olmasın :silent: Hatta ben çıktığımda kurcalayan arkadaşlar, konu komşu falan hep dururken kornaya basıyor uyuz oluyorum, ordan biliyorum :mrgreen:
kontak kapalı iken mi korna çalıyor?

Bende hiçbir sorun yokda bir haftadır 4 kere yapmıştır belki marşa basınca tık-tık diyor marş basmıyor,2.de çalıştırıyorum.Günde ortalama 10 marş basıyorumdur.Nadiren böyle birşey olmaya başladı.Normalde tek marş ilk saniyede çalışır sıkıntısız.

Birde jigleyi çekiyorum tekrar yukarı çıkıyor.Servise gittim o öyle yaylı dediler.Biraz daha sertleştiremezmiyiz, bazen çok soğuksa takılı kalıyor ama genelde geri atıyor.
bu olay garanti kapsamına girer. jikle konusuna gelince motoru alırken hepsine baktım, aynı. gerçi ben bu kadar kar kış soğuk gördüm motor çalışmazlık etmedi, bu nedenle jikleye ihtiyaç duymadım. zaten kılavuzda jikleyi uzun süre kullanmak motora ciddi zarar verir diyor. bir diğer önemli hususu bilmenizi isterim, bu motorda karbüratör ısıtma sistemi var, (bkz. karbüratöre giren kablolar) motor çok soğukken bile kolay çalışıyor.
yağ konusuna gelelim. dün 10/50 castrol yağı boşalttım. mobil 10-40 0,9 lt koydum. bir baktım motor sanki rahatlamış gibi hızlı çalışıyor. bana hep kalın yağ motoru yorar demişlerdi de inanmamıştım. zaten bu castrol 10/50 yağı koyduğumdan beri ivmelenme kötü durumdaydı, motor zor gidiyordu sanki.. şimdi ise ucuzunu bulabilirsem 0/30 yağ koyacam. ipone var ama 50 liradan fazla.. otomobiller için 0/30 yağ bir seferliğine koymayı düşünüyorum. deneme amaçlı.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
iphone 10-40 ben çok memnunum serileşti ve hafifleşti motor.Isınınca da ciddi performans göstermeye başladı.4000 den sonra çok değişti çook :mrgreen:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Murat; jigle olayını konuşmuştuk daha önceki sayfalarda. Sanırım herkesin jiglesi aynı durumda. Bütün cb'ler aynı.
Bir nevi jigle açık unutup yol almama önlemi gibi düşünebilirsin. Zaten jigleli çalıştırma olayı 15-20 saniye yeterli oluyor. Ben o kadar süre elimde çekili tutup, bırakacakken de hafif gaz vererek sonuna kadar kapatıyorum. Bu şekilde sorunsuz çalışıp ısınıyor motor.
Ama jigleli çalıştırınca bir benzin kokusu çıkıyor ortaya. Büyük ihtimalle zengin karışımdan yanmayan benzinin kokusu?!...
Ayrıca jigle ile çalıştırmanın bir etkisi mi yoksa soğuk havaların etkisimi (belki de her ikisi) bilmiyorum ama yakıt sarfiyatı arttı.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
kontak kapalı iken mi korna çalıyor?

Onu denemedimde, kontak açıkken ama gaz vermesemde çalıyor.

@Murat, aşırı soğuklar ve bi hafta civarı yattıysa motor, benzin musluğunun kapalı konumda beklemesininde bi etkisi vardır mutlaka... bu tür durumlarda bendede oluyor bu aralar :/ -40 ta tek marşta çalışsa ölür sanki 2.ye ne gerek var :mrgreen:

Benim çok haz duyduğum bi durum o, bisürü motosiklet parketmiş, işimi görüp geliyorum, millet akü bitiriyor marş basarken, yandan tepiniyor falan... bense " cıvv...GrRrRrrrRrrrrRr " :cherry:
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
[url]http://a1301.hizliresim.com/15/y/jk5dz.jpg[/url]

[url]http://a1301.hizliresim.com/15/y/jk5fm.jpg[/url]

benim yeni taktığım balata , alt kısımdaki demirden daha kalındı yani ne kadar eridi oratada . koltuk içinde sünger takviyesi yaptırdım koltukçuda oda iyi oldu yumuşadı

balataları saklardım ben olsam çünkü bitmemiş daha iş yapar..



Bu arada mikuni senin korna çalmama olayı çok garip geldi bana, ben motoru garaja koymadan önce stop ediyorum ve kontak açık şekilde farın ışığından yararlanarak kapının kilidini açıyorum,motoru garaja sokuyorum,dönüp gidip sessizce kapıyı kapatıyorum,kaskı eldivenleri vs çıkarıyorum,motoru orta sehpaya alıyorum,bazen telfonumu çıkarıp acil çağrı msj var mı diye bakıyorum ediyorum sonra diğer kapıyı açıp otomatik apartman ışığını yaktırıp kontagı öyle kapıyorum. 3 gün sonra gidip yine kontağı çevirip farı yakıp motoru garajdan çıkarıyorum ve elim kornaya kaza ile deyince zaart diye bağırıyor. bence senin aküde fln sorun var bi ölçüm yaptır derim.


Jigle olayına gelince, soğukta cafeden çıkıyorum motoru çalıştırıp eldiveni kaskı vs takayım o sırada ısınsın jigleyle diyorum ama ne mümkün? beyfendinin jiglesini parmağımla tutmazsam olmuyor :D bende başta benimki sıkıntılı sandım ama hepimizinki öyleymiş napalım, belli ki faydalı yanları daha falza artık bi parmağı çok görmicez =)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Herkese günaydın,

Cevaplardan ötürü çok teşekkür ederim.Motor aldığım günden beri 1 gün yatmadı :mrgreen:

Bu ara marş 2 leticek gibi bakalım.Jiglede 15 günden sonra ben kullanmam şahsen sizi bilmem :bounce::p
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
ayaklık kablosunu kesip bir ucunu bağladım. Şimdi ayaklık açık ve vitesteyken de çalışıyor. Kornaların durumu aynı.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
zincirini değiştiren yok mu arkadaşlar varsa ne marka zincir taktınız tam uyumlu oldumu yoksa
zicir baklası aldırdınız mı ben did marka düşünüyorum x ring 150 lira civarında
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
ben çek malı taktırdım 30 lira. 5000 km gitmeden bitti. Orjinali de dayanmıyor.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
ayaklık kablosunu kesip bir ucunu bağladım. Şimdi ayaklık açık ve vitesteyken de çalışıyor. Kornaların durumu aynı.

Merak ettim, ayrıca gerçekten kafamda canlandıramadığım için soruyorum:
Motor vitesteyken ve yan ayak açıkken motorun çalışmasını neden istiyorsun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:36 ----------

Bu arada orjinal zincirden tek memnun olan ben miyim acaba?
İlk zamanlarda 1-2 kez gerdirilmesi gerekti, hepsi o kadar. Bayağı uzun zamandır sorunsuz kullanıyorum.
Öyle ahım-şahım bir bakım da yaptığım söylenemez. Arada bir 10 papellik balata spreyi ile temizleyip (tamamen temizlenmiyor tabi), adam akıllı zincir yağlarıyla yağlıyorum.
Geçen gün IPONE zincir yağı aldım, güzel icat. Zincirde beyaz bir tabaka bırakıyor.
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
zincirini değiştiren yok mu arkadaşlar varsa ne marka zincir taktınız tam uyumlu oldumu yoksa
zicir baklası aldırdınız mı ben did marka düşünüyorum x ring 150 lira civarında

Ben değiştirdim markasını bilmiyorum ama çek malı 22 tl idi. Satıcı bakla sayısının cb125 için olduğunu söylediği halde uzun geldi 5 bakla aldırdım lastikleri değişirken zinciride aradan çıkardık. Farkı şöyle oldu, motor ayakta iken arka lastik eski zincire göre bariz çok çok rahat dönüyor ve vites atmadan önce devirlenirken yeni zincirin farkını hissediyorum. Eski zincirim motorum sıfırken bile zincir bakımını yaparken arka ayağın üzerinde döndürdüğümde katır kutur sesler çıkarırdı bunu net söyleyebilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst