Karda giden motor değil lastiklerin, kalın kalın dişleri varsa tabi sıkıntı çekmezsin ama cb'nin orjinal arka lastiği düz lastik üzeri çizgi çizgi desenli onunla karda gidebileceğini hiç sanmıyorum. Ha bide 3 cm kar hiç bişey değil ben diz boyu karda dağa çıktım motorla.motor karda çok iyi gidiyor. Rampa bile çıkıyorum 3 cm. Kar var.
Murat kusura bakma ben farketmemişim. yokuş aşağı zincir bolsa ses yapıyor. Bende de olmuştu. zinciri ayarlatınca geçti. her 2 taraftan eşit şekilde somunu ayarlamak gerekiyor. bir kere izlenince kendi başınıza yapabileceğiniz bir işlem. ama avadanlıktaki malzemelerle bu işi yapma bence bir kişi bir parçayı kırmıştı.![]()
motor karda çok iyi gidiyor. Rampa bile çıkıyorum 3 cm. Kar var.
Bencede kessin olabilir, kessiinn heralde belki vardır :mrgreen: Abi kullanıcıları açık açık yazıyor işte :queen:
Ben pimpirikli, en ufak şeyden rahatsız olan, yalan söylemekten nefret eden biri olarak aylarca (4000km civarı) HİÇ birşey hissetmediğimi yazdım, pek ciddiye alıınmadım.
Şuan da (1000-1500 km önceden beridir) belli durumlarda, hissedilir bişeyler var ayak pegleri civarında. Halen beni rahatsı edecek boyutta olmasada hissediyorum.
Bu durumda benim motosikletimin hiçbir yerinde en ufak titreşim yok diyen arkadaşlardan hiç şüphe etmedim. Neden derseniz ben CB yi sıfır titreşim dedikleri şekilde 4000 km kullandım !!!
Şimdi ise bu konuda bazı arkadaşlarımızdan gelen önerileri (ekstra önerileri değil !) çok ufak şeyler de olsa daha dikkatli okuyorum ve benim motosikletimdeki zamanla oluşan değişimlerin sebeplerini arıyorum.
Değişimler ise:
* Motorumun üzerindeki lastik desteklerin sol iki tanesi düştü,
* Sibop ayarı geçirdi ( çok memnun kalsamda sebep olabilir),
* Zincir yağmurda yıkandı etti ve yağsız uzun yol yapılarak günlerce kullanıldı, katılaştı, kilitlendi, zaman zaman aşındı oynak bişey oldur: ( Mecbur kaldığım içindi fakat itina ile bozduğumu inkar etmiyorum
)
* Hava filitrem temiz görünsede motora yeterli havayı gönderemiyecek kadar pis olabilir. Bu durum zengin karışım doğurup buna sebep olabilir :silent: ( Jigle çekili unuttuğum gün buna yakın bi etki vardı çünkü! )
Bunlar gibi birçok ufak tefek sebep olabilir, artık mevzuyu dikkatle takip etme sebebim budur.
Sonuç olarak gelelim dananın malum sesi çıkardığı yere... Benim tanıdığım Honda CB sıfır titreşim diye adlandırılan motosikletlere kafa tutabilecek kadar hassas çalışan bir motosiklettir. Titreşim YOK' tur.
Bundan 2000 km önce herhangi biri çıkıp iddialaşsa varımı yoğumu ortaya koyardım (100 kişiye test ettirir ödeşirdik bi şekilde rakibimle :cherryRahatsız etmiyor falan demiyorum yanlış anlaşılmasın HİSSEDİLEN hiçbirşey yoktu :
ala::
Şuan yaşadığım bir sorun mu- Evet sorun. Ne boyutta bi sorun - Kafama takmaya bile değmiyecek boyutta.
Olmasa güzel olmazmıydı diye sormayın zaten YOKtu. Bu konuda önceden yazılan konuşmalara bile katılmama sebebim budur, var olmayan bişey hakkında ne konuşabilirdim ki.
Şimdi bu konu istemeyerekte olsa gündeme geliyorsa bu çok normal ( debriyaj balatam bitiyor sanırım, ayırmamaya başladı demekle aynı şey benim için).
Sorun çok ufak boyutta olduğu için ustalar normal karşılıyor, ciddiye almıyor, sen hareket eden bişeyin sabit durmasını mı bekliyorsun diyorlarr: Yani bunun çözümü ufacık bi detaydır tahminim.
Ricam hiç titreşim olmayan CB sahibi arkadaşlar her yaptığı en ufak değişimi bile "km ve değişimi yapılan uygulama olarak" not tutarlarsa olay çözülür. Zaten olmayan şey Var olamayacağına göre bi sebepten mutasyon geçiren bişey bu mevzu.
4silindir olan otomobilimde ilk günden beri titreşimi vites topuzunda gözle görünmesede hissediyordum, CB' nin hiçbiryerinde hiçbirşey hissetmiyordum. Bu benim adıma Honda CB' de titreşim YOKYUR diyebilmem için yeterli bi sebep.
Bencede kessin olabilir, kessiinn heralde belki vardır :mrgreen: Abi kullanıcıları açık açık yazıyor işte :queen:
Ben pimpirikli, en ufak şeyden rahatsız olan, yalan söylemekten nefret eden biri olarak aylarca (4000km civarı) HİÇ birşey hissetmediğimi yazdım, pek ciddiye alıınmadım.
Şuan da (1000-1500 km önceden beridir) belli durumlarda, hissedilir bişeyler var ayak pegleri civarında. Halen beni rahatsı edecek boyutta olmasada hissediyorum.
Bu durumda benim motosikletimin hiçbir yerinde en ufak titreşim yok diyen arkadaşlardan hiç şüphe etmedim. Neden derseniz ben CB yi sıfır titreşim dedikleri şekilde 4000 km kullandım !!!
Şimdi ise bu konuda bazı arkadaşlarımızdan gelen önerileri (ekstra önerileri değil !) çok ufak şeyler de olsa daha dikkatli okuyorum ve benim motosikletimdeki zamanla oluşan değişimlerin sebeplerini arıyorum.
Değişimler ise:
* Motorumun üzerindeki lastik desteklerin sol iki tanesi düştü,
* Sibop ayarı geçirdi ( çok memnun kalsamda sebep olabilir),
* Zincir yağmurda yıkandı etti ve yağsız uzun yol yapılarak günlerce kullanıldı, katılaştı, kilitlendi, zaman zaman aşındı oynak bişey oldur: ( Mecbur kaldığım içindi fakat itina ile bozduğumu inkar etmiyorum
)
* Hava filitrem temiz görünsede motora yeterli havayı gönderemiyecek kadar pis olabilir. Bu durum zengin karışım doğurup buna sebep olabilir :silent: ( Jigle çekili unuttuğum gün buna yakın bi etki vardı çünkü! )
Bunlar gibi birçok ufak tefek sebep olabilir, artık mevzuyu dikkatle takip etme sebebim budur.
Sonuç olarak gelelim dananın malum sesi çıkardığı yere... Benim tanıdığım Honda CB sıfır titreşim diye adlandırılan motosikletlere kafa tutabilecek kadar hassas çalışan bir motosiklettir. Titreşim YOK' tur.
Bundan 2000 km önce herhangi biri çıkıp iddialaşsa varımı yoğumu ortaya koyardım (100 kişiye test ettirir ödeşirdik bi şekilde rakibimle :cherryRahatsız etmiyor falan demiyorum yanlış anlaşılmasın HİSSEDİLEN hiçbirşey yoktu :
ala::
Şuan yaşadığım bir sorun mu- Evet sorun. Ne boyutta bi sorun - Kafama takmaya bile değmiyecek boyutta.
Olmasa güzel olmazmıydı diye sormayın zaten YOKtu. Bu konuda önceden yazılan konuşmalara bile katılmama sebebim budur, var olmayan bişey hakkında ne konuşabilirdim ki.
Şimdi bu konu istemeyerekte olsa gündeme geliyorsa bu çok normal ( debriyaj balatam bitiyor sanırım, ayırmamaya başladı demekle aynı şey benim için).
Sorun çok ufak boyutta olduğu için ustalar normal karşılıyor, ciddiye almıyor, sen hareket eden bişeyin sabit durmasını mı bekliyorsun diyorlarr: Yani bunun çözümü ufacık bi detaydır tahminim.
Ricam hiç titreşim olmayan CB sahibi arkadaşlar her yaptığı en ufak değişimi bile "km ve değişimi yapılan uygulama olarak" not tutarlarsa olay çözülür. Zaten olmayan şey Var olamayacağına göre bi sebepten mutasyon geçiren bişey bu mevzu.
4silindir olan otomobilimde ilk günden beri titreşimi vites topuzunda gözle görünmesede hissediyordum, CB' nin hiçbiryerinde hiçbirşey hissetmiyordum. Bu benim adıma Honda CB' de titreşim YOKYUR diyebilmem için yeterli bi sebep.
Evet bende seleden rahatsiz olmadim,bir de arka amortisor konusu herkes sert falan diyordu ya![]()



selam arkadaşlar.eski üyeyim bu başlığı takip ediyorum çünkü benimde cb 125 motorum var.istanbul içinde bunu kullanıyorum.diğer taraftan varadero sahibiyim.uzun yol şartlarında varadero ile yolculuk ediyorum.bu sene 11 ülke gezdim ve 22 saatte 1705 km yol yaparak iron butt denemesini başardım.bunları az çok tecrübemi paylaşmak için yazdım.yaşım 33 ve bu motora kötü motor diyen arkadaşları anlamıyorum.ben çok memnunum titreşim her motordaki kadar var cbf kadar olmayabilir ama rahatsız edici titreşim kesinlikle yok.selesi rahatsız hemde çok rahatsız ama bununda çözümü var.ben selemi motosay a bırakıp 70 lira karşılığında selemi yumuşatıp fotoğraftaki şekle sokturdum.lastiklerim michelin ile alır almaz değiştim ve xenon far taktım.altınızdaki motor şehir içi ulaşım için yapılmış gücü fazla olmayan ama ekonomik bir motordur ve markası hondadır! çin malı motor ile bu motoru karşılaştıran kimseleri ciddiye bile almayın.danışmak ve sormak istediğiniz bir konu olursa tecrübem dahilinde yardımcı olmak isterim.
[url]http://f1212.hizliresim.com/14/p/h3n03.jpg[/url]
[url]http://f1212.hizliresim.com/14/p/h3n0d.jpg[/url]
[url]http://f1212.hizliresim.com/14/p/h3n0q.jpg[/url]
cbf ile kıyaslıyanlar aradaki fiyat farkınıda göz önünde bulundursunlar.bu motor tamamen ekonomi amaçlıdır.uzun yol motoru değildir,hız yada arazi motoruda değildir.cbf bu motorda daha iyidir daha güçlüdür daha titreşimsizdir ama bunun karşılığında daha pahalıdır.kişisel görüşüm olarak benim için daha estetik ve kıvraktır.rengi şekli depo ve menzil yüksekliği olarak sınıfında tek diyebileceğim bir motor.ben çok keyif alıyorum bu motoru kullanmaktan.bu motorun tek rahatsızlığı selesidir.ben orjinal sele ile kullanamadım kıçım uyuştu bi süre sonra acımaya başladı.şu anda konforu varaderomu aratmayacak şekilde.bu sele modifiyesini şiddetle tavsiye ederim.isteyen merterde gelip deneyebilir.bide aynaları çok dandikti duvara yaslanma gibi ufak bir şeyden iki aynamıda çatlattım camını.bende 15 liraya çiftini değiştirdim.moto ay şirinevlerden.bu aynalar daha sağlam ve kullanışlı.sele ve lastik değişimimden sonra motorun konforu baya arttı.ne ellerim ne kıçım titreşimi hiç almıyor.istanbul çevresine dahi bu motorla gidiyorum.toplamda 100 150 km mesafelere varaderomu çıkartmıyorum.103 kiloyum düzde 100 km gibi rampa aşşağı 115 civarı süratlari görüyorum.1 depo ile 400 km yol yapamıyorum ama evimle işim arası 2 km o sebebten az yapıyorum motor soğuk oluyor ısınana kadar yol bitiyor çok yakıyor tabiiki normal olarak.
motorunuzun değerini bilin kimseye kulak asmayın ne olursa nerede üretilirse üretilsin o bir honda.ve asla yolda bırakmaz.