Inanılmaz Ama Gerçek
Honda Servislerinde sıradan bir vidanın 2 YTL'ye satıldığını biliyormuydunuz?
Geçenlerde Honda Otosevere CBR 125'e bakmaya gittim ileride almayı düşündüğüm için biraz özlem gidermek için; neyse Beatimi servisin önüne park edip galerideki motoru incelemeye koyuldum. Bir süre sonra çıktığımda ne göreyim servisin kapısına park ettiğim Beatimin ön tekerdeki sağ körük plastiğinin olmadığını fark ettim. Açıkçası servisin önünde böyle bir durum olması beni işgillendirdi ama görmediğim için bir şey söyleyemem tabi.
Sonra ben de normal olarak biraz söylendikten sonra servise bu parçanın fiyatını sodum. 5 ytl yanıtını alınca baya şaşırdım; çünkü alacak olduğum şey sadece 2. ve 3. sınıf dönüştürülmüş plastiktende üretilebilen siyah renk bir plastik parça (tabi 1.sınıf plastik bile olsa yıllardır değişmeyen bir kalıp)ve sıradan bir vida diye düşünüyorum. Yetkiliye neden böyle olduğunu sorunca bana bu parçaların hepsinin japonya menşeili olduğunu ve gümrükten geçerken bazı vergilere tabi olduğu için fiyatının böyle kabardığını söyledi. Anlamıyorum neden böyle basit tasarımlı parçaları burada imal ettirmiyorlar. Bilen varsa aydınlatırsa sevinirim. Bence motosiklet kavramı Türkiye'de İklim, vergi ve 50 cc üzeri ehliyet gerektirdiği gibi(Avrupada 125 cc) koşullardan pek yaygın değil. Bu sebeple yaygın servis ağı olan motosiklet tedarikçisi olmadığından.
Bu parçaların fiyatlarına gelince: plastik körük kapağı 3 ytl, vidası ise 2 ytl.
Alın gerisini sizin yorumlarınıza bırakıyorum.