Hırsızlık Suç Ve Cezası

Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Merhaba benim bu güne kadar hiç başıma gelmemiş ama yakın çevremde şahit olduğum hırsızlık olayları ve bunların sonuçlarından bahsetmek, yoruma açmak istiyorum. Yakın bir arkadaşım başına gelen hırsızlık olayını şöyle anlatmıştı;
- "Ramazan ayında komşumuz iftar yemeğine davet etmişti. Yemek yedik çayımızı içtik akşam 9-10 gibi eve döndük. Döndüğümüzde kapıyı aralık görünce durumu anladık korka korka eve girdik. Gördüğümüz manzara karşısında hepimiz şaşkına dönmüştük. Evde taş üstünde taş kalmamış. Girmedik dağıtmadık yer bırakmamışlar. Hanımın takılarını, televizyonu, kızımın üniversitesi için aldığımız kamera, oğlumun playstationu, takılar ve saatler hepsi çalınmış. O an hepimiz ağlamaklı olduk. Daha taksitleri bitmemiş tek maaşla geçinmeye çalışırken yıllardır biriktirdiğim emeğim bir anda elinmizden alınmıştı. İlk şaşkınlığın ardından polis çağırdık. Parmak izi alındı. Hırsız yakalandı eşyalar bulunamadı. Hırsız adliye korudorunda şikayetinden vazgeç 100 -100 taksitle ödeyelim paranı dedi. Sonuçta mahkemede iyi hal idrimleriyle birlikte 1 yıl ceza aldı ve hiç hapis yatmadı. Elini kolunu sallayarak çıktı. Ve bana ne oldu sana söylemedik mi? dedi. "

Bu anlattığım bir aileyi maddi olarak 10 yıl geriye götüren, günlerce kendi evlerinde korku içinde yaşamalarına sebep olan, asarız keseriz gibi çirkef tehditlere mağdur bırakmış bir olay. Ve sonucu 1 yıl ertelenmiş hapis cezası.
Forumda gün geçmiyor ki yeni bir hırsızlık olayı olmasın. Dişimizden tırnağımızdan çocuğumuzun rızkından artırdığımız parayla bir mal alıyoruz. Adam bunu bir saatte çalıyor. Yakalanırsa 1-3 yıl arası ceza alıyor. Bir araç kolay alınmıyor. Benim kapımda duran motor iki yıllık birikimimin karşılğı. Arabam belki 10 yıllık birikimimin karşılığı. Bunu çalan adamın cezası bana verdiği zararın 10 katı olmalı ki benim içim soğusun.
Dediğim gibi hiç başıma gelmedi. Umarım kimseninde başına gelmez. Bu olayların bir an önce bitmesini arzu ediyorum. Başına bu tür olay gelen varsa görüşlerini merak ediyorum. Saygılarımla. İyi forumlar...
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Bu konuda kanunun süratle değişmesini savunuyorum.

Konutumda oturur iken , alet edevat ile tedbiri alınmış konuta zarar vererek girmek Terorizm/Anarşizm'dir.

Bir kaç hadise benimde başıma geldi , bu gevşeklikten yararlanıp cesaret alıyorlar.

Bulunduğum mahallede , 37 hane'ye girildi bi yaz ayında .. çogu insan bezmiş , polise dahi bildirmeden kapatıyorlardı konuları.

Son bi kaç yıldır , bi nebze azalsada , konut dokunulmazlığına bağlı olarak cezasının arttırılması gerekli.

Evimin içinde , efenim ancak yatak odasında olur ise.... (bahçemde görür isem kafii.)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,450
Motosikleti
D400
Basit hırsızlık terimi 1-3 yıl arası hapis cezası demektir, hakim 2 ve altı verirse adam muhtemel hapis bile yatmaz.

Tüm emeğini ve geleceğini calan adamlar elini kolunu sallayarak geziyor.
 
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
72
Benim motor çalındı, farketmemden 30 dakika sonra buldum motoru gps sayesinde. Aldım motoru ancak 2000 tl lik hasar bırakmışlar. hırsızları bulduk polise verdik polisin bana dediği şey şu ''bunlar çingene bunları tutuklamaya kalksam zorluk çıkartırlar canımı tehlikeye atarım tutuklasam bile hakim serbest bırakır olan bana olur'' bende dedim allah kimseyi devletin eline bırakmasın, konu orda kapandı ancak ne kadar yanlış olsa da kendi adaletimizi kendimiz sağlamalıyız, eğer başarılı olursak da hapiste oluruz çok saçma sistem var umarım kimsenin başına gelmez.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Devlet niye var, niye vergi veriyoruz, malımızı canımızı korumak amacıyla bizden vergi alıp birtakım doğal haklarımızdan vazgeçmemize neden olan bu kurum en baştaki görevini de yapmıyorsa hala niye var demediğimiz sürece bu böyle devam eder.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

Bu konuda kanunun süratle değişmesini savunuyorum.

Konutumda oturur iken , alet edevat ile tedbiri alınmış konuta zarar vererek girmek Terorizm/Anarşizm'dir.
Kusura bakmayın, yanlış bilinen, çoğu zaman yanlış anlamda kullanılan bir hatayı düzeltmek istedim. Anarşizm'i terorizm ile bir tutmayın, anarşizm başka bir şeydir. Anarşizm birey üzerindeki her türlü tahakkümü reddetmek demektir, terör, şiddet vb de bir tahakküm biçimi olduğu için anarşizm bunlara da karşıdır.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Ben hiç yaşamadım Allah da kimseye yaşatmasın. Emeğinin çalınıp hiçbir ceza alınmaması çok acı bir şey.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Cezası falan yok, adam öldürmenin cezası kalmadı, hırsızlığın mı cezası kalacak? Hem polislerimiz meşgul. Ülkenin en zeki gençleriyle uğraşmakla meşguller, öyle hırsızla katille falan uğraşacak zamanları yok. He hırsız mı, Denk gelirse bir alt takımlara bir de diz kapağına birer el sıkarım pompalıyla. Diz kapağına belki uzak mesafeden çok hasar vermez ama dünyaya bir piç gelmesini engellemiş olurum en azından kendi adıma.

Yanlış anlaşılmasın piçi sözlük anlamında kullanıyorum, bunların çocuklarının kimden olacağı da belli olmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Devletimizi, milletimizi seviyoruz. Tarihteki, spordaki, farklı konulardaki başarılarımızı görünce, duyunca gurur duyuyoruz. Ancak kimse kusura bakmasın vatandaşının canını, malını, ırzını koruyamayan devlete devlet denmez.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Devletimizi, milletimizi seviyoruz. Tarihteki, spordaki, farklı konulardaki başarılarımızı görünce, duyunca gurur duyuyoruz. Ancak kimse kusura bakmasın vatandaşının canını, malını, ırzını koruyamayan devlete devlet denmez.

İtibarımızı koruyor, hakkını teslim etmek lazım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu konuda kanunun süratle değişmesini savunuyorum.

Konutumda oturur iken , alet edevat ile tedbiri alınmış konuta zarar vererek girmek Terorizm/Anarşizm'dir.

Bir kaç hadise benimde başıma geldi , bu gevşeklikten yararlanıp cesaret alıyorlar.

Bulunduğum mahallede , 37 hane'ye girildi bi yaz ayında .. çogu insan bezmiş , polise dahi bildirmeden kapatıyorlardı konuları.

Yetersiz ceza kanunu bir sorun olmakla birlikte bu da buyuk bir sorun: Sikayetci olunmamasi. Polis yakalar, ama sikayetci olunmazsa adliyeye sevk edemez. Salmak zorunda kalir hirsizi. Ve hirsiz isine devam eder...
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Eurovision'a küstük, az kaldı olimpiyatlara da küseriz bir spor başarımız da kalmaz. Kültür, sinema, televizyon, tiyatro zaten ben doğmadan önce biten mevzular. Tarihi de Diriliş Ertuğrul, Kuruluş Osman, Abdülhamit anlatır iyice severiz hepsini.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hırsız adliye korudorunda şikayetinden vazgeç 100 -100 taksitle ödeyelim paranı dedi. Sonuçta mahkemede iyi hal idrimleriyle birlikte 1 yıl ceza aldı ve hiç hapis yatmadı. Elini kolunu sallayarak çıktı. Ve bana ne oldu sana söylemedik mi? dedi.

Odemez ama, odese bile nasil odeyecek? Yine hirsizlikla. En azindan bu sekilde bir daha hirsizliktan yakalandiginda hapisten yirtma ihtimalini elemis oldunuz. Zaten teklifinin sebebi de bu.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Bu konuda niye adım atmazlar akıl işi değil. Ab kanunları gergi mi başka ne var bilmiyorum. Zamanında baklava çalan çocuk haberi vardı o zaman hepimiz karşı çıktık bu Adalet değil dedik

Sonrası bu hale geldik. Kapkaç bir ara müthiş çoğaldı. Ufak bir değişiklik yapıldı bıçak gibi kesildi.

Neresinden bakarsak bakalım mevcut durumdan sadece hırsızlar memnun.

Konteyner dan malzeme çalarken adamları suç üstü yakaladık. Polis geldi adamları aldı ertesi gün konteyner da cam çerçeve kalmadı

1-2 sene mahkemeyi takip ettik sonra bıraktık ne oldu bilmiyorum
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Bu konuda niye adım atmazlar akıl işi değil. Ab kanunları gergi mi başka ne var bilmiyorum. Zamanında baklava çalan çocuk haberi vardı o zaman hepimiz karşı çıktık bu Adalet değil dedik

Sonrası bu hale geldik. Kapkaç bir ara müthiş çoğaldı. Ufak bir değişiklik yapıldı bıçak gibi kesildi.

Neresinden bakarsak bakalım mevcut durumdan sadece hırsızlar memnun.

Konteyner dan malzeme çalarken adamları suç üstü yakaladık. Polis geldi adamları aldı ertesi gün konteyner da cam çerçeve kalmadı

1-2 sene mahkemeyi takip ettik sonra bıraktık ne oldu bilmiyorum

Polis umursasa çok şey değişecek abi, yeni yasaya gerek yok, yasalar yeterli. Yeni bir yasa hazırlamaya başlarlarsa keyiflerine göre yazacaklar daha da kötü olacak. Her gözaltına giren merdivenden düşüyor, şu hırsızlara ceza vermiyorsunuz bari ayağı kaysın da merdivenden düşsün. Ben uğraşmayayım en azından aklı başına gelsin diye. Biraz okşayın başlarını öyle salın.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Polis umursasa çok şey değişecek abi, yeni yasaya gerek yok, yasalar yeterli. Yeni bir yasa hazırlamaya başlarlarsa keyiflerine göre yazacaklar daha da kötü olacak. Her gözaltına giren merdivenden düşüyor, şu hırsızlara ceza vermiyorsunuz bari ayağı kaysın da merdivenden düşsün. Ben uğraşmayayım en azından aklı başına gelsin diye. Biraz okşayın başlarını öyle salın.

Hırsızlık cezasının karşılığı çalışma kampı olmalı. Ve öyle kolay iş te olmayacak ben ce adaletli olur 🤔
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Hırsızlık cezasının karşılığı çalışma kampı olmalı. Ve öyle kolay iş te olmayacak ben ce adaletli olur

Ahmet abi çalışma kampı falan bunlara tatil köyü gibi gelir. Taksim Meydanı olur Yeniköy miting alanı olur, Maltepe olur bu arkadaşları 1000 kamera eşliğinde tıktıklarsak memlekette hırsızlığın önü kesilir.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Bana bu hapishane sistemi cok sacma geliyor zaten, ki butun hapishaneler de dolu. Oncelikle bence idam cezasi geri gelmeli. Cocuk istarmari gibi suclarda kesinlikle idam cezasi verilmeli.

2-geri kalan butun suclar derecelendirilmeli. bu derecelere gore suclular maden isciligi gibi agir islerde karin tokluguna calistirilmali.

3-performansa gore verilen gida kalitesi degismeli. iyi calisana guzel yemek, tembellere kotu yemek, calismayana yemek yok.

4- suclulara elektrikli kelepce takilmali. gorev bolgesini terk edene elektrigi verecek.

suclularin sagladigi katma deger de bir fonda birikip ogrencilere burs olarak dagitilmali.

cozdum isi:)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bana bu hapishane sistemi cok sacma geliyor zaten, ki butun hapishaneler de dolu. Oncelikle bence idam cezasi geri gelmeli. Cocuk istarmari gibi suclarda kesinlikle idam cezasi verilmeli.

2-geri kalan butun suclar derecelendirilmeli. bu derecelere gore suclular maden isciligi gibi agir islerde karin tokluguna calistirilmali.

3-performansa gore verilen gida kalitesi degismeli. iyi calisana guzel yemek, tembellere kotu yemek, calismayana yemek yok.

4- suclulara elektrikli kelepce takilmali. gorev bolgesini terk edene elektrigi verecek.

suclularin sagladigi katma deger de bir fonda birikip ogrencilere burs olarak dagitilmali.

cozdum isi:)

Hocam ben de suçluların ağzına edilmesi, kötürüm bırakılması taraftarıyım ama sizin yaratıcılık benimkinden fazlaymış, Sieg Heil dermişiz gibi gibi..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst