Hidrolik Debriyaj

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Şu sıralar motosiklete hidrolik debriyaj takmayı düşünüyorum. Çinden bununla ilgili parça geliyor.

Burdanda sormak istedim artıları eksileri nelerdir? Uygulayıp beğenmeyen oldu mu ?

US $5.40 17%OFF | Motosiklet Hidrolik Debriyaj Master Silindir Çubuk Fren Pompası M10x1.25mm Alüminyum
https://s.click.aliexpress.com/e/bkPVNloy


US $1.78 6%OFF | Motosiklet 400mm Için 2200mm Kir Bisiklet Örgülü Çelik Hidrolik Güçlendirmek Fren hattı Debriyaj Yağ Hortum Tüp Evrensel Fit yarış MX
https://s.click.aliexpress.com/e/ceMGoMWG

US $29.99 30%OFF | Alconstar 1 Çifti Evrensel 7/8 "22mm Motosiklet ana silindir Rezervuar Hidrolik fren debriyaj Kolu Yamaha Suzuki Honda
http://s.click.aliexpress.com/e/bvsNBqO8
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,097
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Bende düşünüyorum ama cesaret edemiyorum açıkçası. Konuyu takipteyim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Şimdi Magura'ların fiyatlara bakıyorum bir de bunlara, ya Magura'da bir terslik var ya bunlarda...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ha ok, direkt değilmiş, aliexpress sayfalarına bakmamıştım...
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Bence sonradan takılma fabrikasyon olmayan uygulamalar için tamamen boş ve güvenilmez bir işlem. 3-5 dolarlık parçalar ile gün gelir hidrolik kaçırır birşey olur ebesinin hörekesinde kalırsınız.

İlla debriyajla alakalı birşey yapmak istiyorsanız bence debriyaj telinizi yenileyin devam edin.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
hocam ben hidrolik debriyaj alt merkezini aliexpress den sipariş ettim ve geldi. kalitesi fena değil. uygun bir üst merkez bulursam montajını yapacağım. sanıyorum türkiye'de bunu daha deneyen yok.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Bence sonradan takılma fabrikasyon olmayan uygulamalar için tamamen boş ve güvenilmez bir işlem. 3-5 dolarlık parçalar ile gün gelir hidrolik kaçırır birşey olur ebesinin hörekesinde kalırsınız.

İlla debriyajla alakalı birşey yapmak istiyorsanız bence debriyaj telinizi yenileyin devam edin.

Denemeye değer bence. Kaçırırsada yolda kalmam debriyajsız devam ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kullandigim bazi eski motosikletlerde hidrolik debriyaj yoktu, telliydi. Ancak iyi calisiyordu. Hele hele teli yeni degistirince kaymak gibiydi, hidrolikten ayird etmek mumkun degil. Diyecegim o ki orijinal tutun bence. Sahsen alacagim eli yuzu duzgun ikinci el aracta, ne idugu belirsiz Cin mali yan sanayi hidrolik debriyaj gorecegime, kendi orijinal telli debriyajini gormek isterim sahsen.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
hocam ben hidrolik debriyaj alt merkezini aliexpress den sipariş ettim ve geldi. kalitesi fena değil. uygun bir üst merkez bulursam montajını yapacağım. sanıyorum türkiye'de bunu daha deneyen yok.

Üst merkezde aliexpreste var. Trde olanda orjinal üründür pahalıdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------

Kullandigim bazi eski motosikletlerde hidrolik debriyaj yoktu, telliydi. Ancak iyi calisiyordu. Hele hele teli yeni degistirince kaymak gibiydi, hidrolikten ayird etmek mumkun degil. Diyecegim o ki orijinal tutun bence. Sahsen alacagim eli yuzu duzgun ikinci el aracta, ne idugu belirsiz Cin mali yan sanayi hidrolik debriyaj gorecegime, kendi orijinal telli debriyajini gormek isterim sahsen.

İşte bende bu sebeplerden kararsız kaldım. 500 lira harcamaya değer mi bilmiyorum. Birde bende dekompresör kolu var öyle bi manet bulamadım.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Başka fikri olan yok mu ?

Bence gereksiz masraf olur bu. Hem bir dünya para harcayacaksın hem de elinde eski sistemden daha güvenilmez bir sistem olacak. Orijinal debriyaj teli kolay kolay yolda bırakmaz ama çinden aldığın hidrolik sistemin ne yapacağı hiç belli olmaz. Bir yerden bir parçası kırılıverir dağ başında debriyajsız kalırsın. Üstelik debriyaj hidrolik olunca ciddi bir performans iyileştirmesi olacağını da düşünmüyorum. Neticede stunt yapmıyoruz ki hassas debriyaj kontrolüne ihtiyaç olsun.

Bu sistemin tek avantajı görüntüsü.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Yedek bir debr. teli al, sokuştur bir yerlere devam, Ali'dekiler oyuncak gibi duruyor.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Teşekkürler yorumlar için. Düzgün bi telli manet alıp yola devam o halde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Neticede stunt yapmıyoruz ki hassas debriyaj kontrolüne ihtiyaç olsun.
Hassas kontrol mu sağlıyormuş? Olabilir belki.

İki motosikletimin debriyajı telliydi, ikisi de hidrolik. Hidrolik daha yumuşak diyeceğim, değil. Daha rahat diyeceğim, o da mantıksız. Ne faydası var? Şahsen tecrübe ettiğim faydaları:

1. Kullanıma bağlı ayar istemiyor. Biten balata için rezervuardan ek sıvı otomatik olarak yerini alıyor.
2. Tel gibi zamanla sürtünmesi artmıyor, yağlamak, değişmek istemiyor.

Bunun dışında bir hayrını görmüş değilim.
 
Katılım
30 Ağu 2005
Mesajlar
560
Motosikleti
TGB X-MOTION 250
Başka fikri olan yok mu ?

motorunuzla gelecek planlarınız varsa denemeye değer, bende vitesli varken debriyajım yumuşak olmasına rağmen hidroliğe çevirmeyi planlamıştım, güzel bir set bulup alamamıştım.

güzel bir set alır yaparsanız şahane olur tadından yenmez. biraz emek ister ama uğraşmıyayım derseniz.

mekanik sistemi yumuşatmanın yolları da yok değil onları deneyebilirsiniz.

aşağıdaki resimde debriyaj kolu uzun oldukça sizin motorda bu kısaysa bir miktar uzatarak yumuşama sağlarsınız, debriyaj kavrama mesafenizde biraz uzamış olur ama
nQQoal.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Benim pek bi problemim yok aslında. İlk kalkışta bazen tel bi bırakıp bi bırakmıyor milim milim. Vurduruyorum motoru belli belirsiz. Yumuşaklığı filan güzel. Manet değiştirecektim. Almışken hidrolikli alsam diye düşünüyordum.

Facebookda MZ grubunda gördüm biri yapmış. Mze bağlamak baya zor iş. Daha tam denememiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst