HGS kartı ne kadar gerekli?

Katılım
14 Nis 2025
Mesajlar
3
Arkadaşlar selam,

2 ay önce motosiklet sürmeye başladım ve kafama başlıktaki soru takıldı. İnternetten biraz araştırsam da tatmin edici bir cevap bulamadım.

Şimdi bu HGS kart dediğimiz şey yanlış anlamadıysam paralı yollara giriş yaparken otomatik olarak bağladığımız kredi kartından ücreti çekmeye yarıyor. İnternetten gördüğüm yorumlarda her zaman düzgün çalışmayıp sistemin okumadığı tarzında yorumlar da gördüm.

Paralı yolları kullanan biri değilim, ancak geçenlerde yanlış çıkışa girmem sonucunda istemeden Kuzey Marmara Otoyolu HGS’sine giriş yapıp, ilk dönebileceğim yerden dönüp aynı girişin karşı yolundaki çıkıştan çıktım. HGS kartım falan yoktu ona rağmen e-devlete 1-2 gün içinde 150 liralık ücret düştü, ben de online olarak ödedim.

Yani şimdi eğer HGS kartı çıkartmış olsaydım 150 değil de daha az mı ödeyecektim, tam olarak avantajı nedir bu kartın?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hgs etiketi bir indirim yapmıyor sadece otomatik ödemeyi sağlıyor , etiketin olmasa bile 15 gün içinde cezasız standart geçiş ücreti ile ödeme yapılıyor..
 
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
211
Motosikleti
Bajaj Pulsar NS 400 Z
Kafanız rahat oluyor. Paralı yolları olan muhitlerden uzakta ikamet ediyorsanız ve yılda bir iki defa kullanacaksanız elzem değil.
Ben özellikle 6. Sınıf olarak kullanabilmek için almıştım. Plakaya göre otomatik 6. sınıf mı yazılıyor sisteme emin değilim. Ben devletimize pek güvenemedim. Tutup da motosiklet geçişi için otomobil geçişi yazmasınlar istedim.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Nakit giriş kısmını kullanabilirsin ya da 15 gün içerisinde ödeyebilirsin online olarak.

düzenli kullanmayacagın sürece gerekli değil.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
655
Motosikleti
Kymco Skytown 125, Multistrada V2S
Yılda 1 kere ihtiyacım oluyor yine de kart olarak çıkartmıştım birkaç sene önce.
Güzel yanı edevletten HGS Plaka Güncelleme seçeneğini kullanarak istediğin gibi geçiş yapabiliyorsun yeni araca.
Plaka güncellerken sınıf da seçtiriyor. Motosiklet plakasından araba plakasına güncellemeyi hiç denemedim ama belki o da mümkündür.
Kenarda bulunması iyi oluyor.
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
475
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Yılda 1 kere ihtiyacım oluyor yine de kart olarak çıkartmıştım birkaç sene önce.
Güzel yanı edevletten HGS Plaka Güncelleme seçeneğini kullanarak istediğin gibi geçiş yapabiliyorsun yeni araca.
Plaka güncellerken sınıf da seçtiriyor. Motosiklet plakasından araba plakasına güncellemeyi hiç denemedim ama belki o da mümkündür.
Kenarda bulunması iyi oluyor.
Araç sınıfı değiştirmek mümkün değil maalesef.

Yalnız etiketi dondurmak mümkün. Yani aracı sattınız, aktaracak bir aracınız yok etiketi kapatmak yerine boşa alabiliyorsunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst