Her Dört Sürücüden Üçü Ehliyetsiz

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
2,503
Kademeli sistem gerekli

...şu andaki ehliyet alma sürecinin tamamen sağlıksız olduğu görüşünde. A-2 ehliyet alan bir sürücünün, yol ve sürüş tecrübesi olmadan yüksek hacimli motorlar kullanmasının da tehlikeyi davet edeceğini söyleyen ...
:cat::cat::cat:

...şu çözümü öneriyor: “AB ülkelerinde kademeli sistem uygulanıyor. Motosiklet ehliyetini yeni alanlar önce stajer sürücü olarak, düşük hacimli motosikletler kullanıyor. Tecrübesi arttıkça yüksek hacimli motosikletleri kullanmaya hak kazanıyor.”

Kademeli sistemin olmasını çok isterim ama ülkemizde bu kademeli sistemin AB ülkelerindeki gibi yürüyemeyeceğini düşünüyorum.Vatandaşlarımızın çoğu açken bu imkansız gibi bir şey bence...

A-2 ehliyeti 515 lira

A-2 ehliyetin görünür maliyetini 250 lira kurs ücreti(q), 50 lira direksiyon sınav harcı(w), 40 lira yazılı sınav harcı, 40 lira sağlık raporu(e), 135 lira harç ve ehliyet kartı ücreti oluşturuyor. 18 yaşından gün alan, ortaokul ya da 8 yıllık temel eğitimini tamamlamış olanlar A-2 ehliyeti için başvurabiliyor. Adaylar, trafik, motor, ilkyardım ve direksiyon sınavlarına giriyorlar. B tipi ehliyeti olanlar, sadece motor ve direksiyon sınavına giriyor. Kursların çoğunda köklü bir motosiklet eğitimi verilmiyor. Motosikletin direksiyon sınavı da çok hafife alınmış. 4 kuka arasından motosikletle “S” çizerek gidip gelen sürücü sınavı geçiyor(r).

(q) Kurs ücreti B ehliyetiniz varsa daha uyguna geldiğini biliyoruz.Benim gibi sıfırdan A2 ehliyeti alacak olanlar için yazıyorum bu ücretten daha düşük bir ücrete yazılabilirsiniz.(Ben bu ücretten aşağıya yazıldım.:wiinkk:)

(w) Bu harcın yasal olmadığını biliyorum.Sitemizin sponsorlarından Gelişim Sürücü Kursu'ndan İbrahim Beyle yaptığım görüşmede bu ücretin asla yasal olmadığını; sadece masraf çıkartıp daha fazla kar yapmaları için istediklerini ve ASLA ödenmemesi gerektiğini söyledi.

(e)Sağlık raporunu size en yakın sağlık ocağından ücretsiz olarak alabilirsiniz.:rendeer:

(r) İlçeden ilçeye fark ediyormuş.Benim bulunduğum ilçede sınav sırasında sadece motoru hareket ettirip durdurmaya bakıyorlar.(Anadolu yakasında sınava giren arkadaşlarım S çizmekten daha da farklı hareketler yapmışlardı.)

Umarım herkes ehliyetini alır ve trafiğe öyle çıkar.Unutmayalım ki ehliyetsiz kullanmanın cezası en az 2,5 ehliyet aldıracak civarda...

Kazasız ssürüşler...

Saygılarımla (Şahin) :rendeer::rendeer::rendeer:...
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
395
ehliyet var diye kendinizi ateşe atmayın derim,ehliyetim var fakat 125 cc scooter kullanıyorum.şunada eminim ki hayat boyu racing kullanmayacağım.neden ? 1.si benim zevkime uymuyor,2.si hiç kalıbıma uymuyor.bunu hiçbir zamanda gurur meselesi yapmaya gerek yok.motoru ehliyet kullanmıyor bunun bilincinde olun derim.ehliyetim olduğu halde hacimli ve yüksek cc li motorlardan uzak duruyorum,macera aramaya gerek yok diye düşünüyorum.heleki tecrübesiz olduğun bir motoru alıpta trafiğe çıkmak ölüme davetiye demek.bu durumda sizi ehliyetin kurtarmayacağı kesin.
 
Katılım
10 Ağu 2007
Mesajlar
409
ya ben 93 luyum ehliyet kursundaki abi babamın arkadaşı ona güvenmistim bi hesap falan yaptı doğum günüm aralıkta 01 12 1993 doum tarihim hesapladı adam 11 ayda gel işlemleri başlatalım dedi..


ben den 3 gün önce doğmuşsun:queen::)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:38 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 PM ----------

15 ay 7 gün sonra ehliyetimi alıyorum:)
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
ben hayatm da ilk kez motosiklet kullandığımda (ybr ile bikaç yüz metre) sürücü kursu bana sen kullanmasnı biliosn yeterli dedi ve direksiyon sınavnda motoru orta sehapaya almak ,viraja yatmak,ayak marşını kullanmak hakknda hiçbir fikrim yoktu buna yok artık diyeceksnz kask takarken bile acemilik yaşadm ve sınavdan başarı ile geçtm. artık söz bulamıyorum yani deriyaj mantıgı olmayan adamların ehliyeti var ve o ehliyetle scooter den tutun ss lere kadr tüm motosikltleri kullanma yetkisine sahip
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm

Evet AB ülkelerindeki gibi kademelei sistem bize de lazım ve ehliyet olmadan motosiklet satışı yapılmaması lazım (buna da çözüm buluruz gerçi). Ama ehliyetin maliyetine de bak be kardeşim, 515 TL, çoğu kişi için az para değil bu. Bence ehliyet fiyatları harcı pulu düşürülerek millet ehliyete teşvik edilmeli.

Slm tayıp duymasın!!!!!! :queen::queen::queen:
 
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
116
cidden çok yüksek bi oran ben bi arkadaştan duymuştum özellikle supersport tarzı motorsikletlileri polisler kovalamakla uğraşmak istemiyomuş ehliyet vs. soramıyolarmış durmuyolarmş ehliytszler ne diyosunuz? :S
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Korkunc degilmi arkadaslar????

Bu böyle devam ettigi sürece burada daha cok gecmis olsun, daha kötüsü allah rahmet eylesin deriz... :pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Eki 2008
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
OHA!!! gerçekmi bu ya ??? 4'de 3'ü ne demek be ,,, yine rekor bizde masallah üstümüze yoktur bu gibi rekorlarda,, ayip beee!!!
 
Katılım
17 Tem 2009
Mesajlar
220
İyi bir eğitim verilmesi,ehliyetin kademeli olması,ehliyetsiz yakalananlara ağır cezaların verilmesi şart.:farao:Ehliyetsiz arkadaşlar kızabilirler ama ölümlerin artmaması için bunlar çok gerekli.
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
112
ben ehliyet kursuna bursada yazıldım 22 ağustosta sınava girdim bu aralar açıklanıcak sonrasında direksiyon sınavı var ama bizim kurs direksiyon dersi vermiyor ve ben pek fazla sürüş yeteneğine sahip değilim bu nasıl bir iştir??kurs müdür hiç scooter a binmedin mi diyor ben doğuştan yetenekli olucam sanki trafiğe çıkma konusunda bu da böyle bişi işte türkiyede
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
2,503
ben ehliyet kursuna bursada yazıldım 22 ağustosta sınava girdim bu aralar açıklanıcak sonrasında direksiyon sınavı var ama bizim kurs direksiyon dersi vermiyor ve ben pek fazla sürüş yeteneğine sahip değilim bu nasıl bir iştir??kurs müdür hiç scooter a binmedin mi diyor ben doğuştan yetenekli olucam sanki trafiğe çıkma konusunda bu da böyle bişi işte türkiyede

Cuma -pazartesi arası açıklanacak sonuçlar.Türkiyede bir kaç direksiyon eğitimi veren sürücü kursu var (motor için) çoğu dudak uçuklatan fiyatlarda.

Eğer bir arkadaşın varsa sctooru olan rica et bi kaç tur at.Bisiklet üzerinde denge tecrüben varsa eğer kolaylıkla kavrayabilirsin.Yapabilecek başka birşey yok malesef...
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
112
scooterı olan olsa ona can feda işte ne yazıkki yok sadece yazlıktan arkadaşlarımda var onlarla da görüşmem zor gibi bisiklet tecrübem çok var tabi ama motorda 1-2 deneme...direksiyon sınavını geçebilirsem Allah bereket versin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst