Hayabusa Super Sport mu Sport Touring Mi?

Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
566
Pro, attın ortaya tartışmayı sonra da çekip gittin değil mi? :mrgreen:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
129
bencede super sport turing fikrine katılıyorum ve kategorisinde number one diyorum.paylaşımlara teşekkürler.:cat:
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Bana kalırsa 1300cc yarış kategorisi olmadığı için adamlar motoru hafifletmek gibi bir düşünceye girmemişler. Aynızı ZX12 için de geçerli.

Sport touring kategorisine en iyi örnek VFR'dir diyen arkadaşa da katılıyorum. Fazer de yarısı çıplak olmasına rağmen Sport touring'dir bence.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
mertin dediği doğrudur... nedenmi adam mod ya mod yalan sölermi araştırmadan yazarmı pro eskiden moddu :cherry:
bana görede hayabusa tam olarak sport değildir.. ama touring de değildir .. öyleyse nedir şimdi kawa da buna benzer bişi çıkardı 1400 cc ama o daha bir sport gibi
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Ayrıca sadece ağırlık, motor hacmi vs. den anlaşılsaydı turing olunduğu yüksek cc'li cruiser'lara da mı touring diyecektik?
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
drag sport olsun ya da. düz yolda iyi gidiyormuş. viraj gelince de ... :p
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Bugün Bağdat caddesinde gri bir Hayabusa gördüm, arka çatalı drag için uzatmış herif. Bayağı hoş duruyordu. Benim makinayı görünce gaza geldi bastı biraz. Ben kaale bile almadım hehehehheheeee :queen:
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
Bu soru gecmisde bir cok sitede konu olmusdu, bunu tartismak icin iki sey anlamak lazim.

1. Supersport nedir?
2. Sport touring nedir?

Bu kategorilerin motor hacmi ile hic bir alakasi yok, ikiside 50cc veya 2000cc (Ingiliz motosikletler) olabilirdi. MotoGP kurallari gore maksimum 4 zamanli 990cc oldugu icin kullaniyorlar. Bir silindir icin optimum hacmi 300cc oldugu icin hepsi 1200cc kullanirdi.

Supersport = Sokak icin modife olmus yaris motosikleti. Sadece sinyal, lamba falan fulan takip piyasaya suruyorlar.
Sport touring = ?

Evet soru isareti. Sport touring bir "niche market" (mevki piyasa) olarak biliniyor, yani herkez kendine gore bir anlam veriyor. Bunun nedeni'de cok kolay. Spor acisindan tur motosikletmi yoksa tur acisindan bir spor motosikletmi istersin? Bu nedenlerle hic kimse sport touring kategorisine bir duz anlam ve ornek veremez. Tabi ureten firmlarda kendilere piyasaya gore kullaniyor bu kategoriyi. Mesela ZZR1400 (ZX-14), avrupada Sport touring olarak pisaya suruyorlar ama Amerikada Sport touring'e bakan fazla kisi olmadigi icin orada Supersport olarak piyasaya suruyorlar.

Simdi gelelim Busa'ya, bu bir Superspor'mu yoksa Sport touring'mi? Cok kisi Busa ve 12R tur icin kullanilamaz diyorlar, sirtin agrir falan fulan. Yalan! Internet'de bir cok motosikleti hic kullanmamis ve sadece teknik ozelliklerine bakarak konusan arkadaslar tarafindan uretilmis yalan. Tek sorun gaz tutmakdan bilegin agrimasi okadar. Canta icin ek yerleri var, Kawasaki ve Suzuki ozel canta bile satiyor.

Yani Sport Touring? Hayir.

Busa ve 12R piste'de kullanilamaz, cok agir diyen arkadaslar'de var. Gene yalan. Tabi 10R ve R1000 gibi hafif olmadigi icin daha sert fren yapman lazim ve fren yolu daha uzun ama gene 10R ve R1000'e kafa tutmak icin bir kapasitesi var. Ve her iki motosiklet yaris motosikletlerden ornek alinarak yapilmis.

Yani supersport? Onada hayir.

Her iki motosiklet kendi kategorisi icinde kaliyor, tam supersport degil ama tam sport touring da degil ama her ikisinede kullanila bilir.

Bu nedenlerle hep sunu soylemisim. Sen kendin hangi anlam verirsen o kategoriye dusuyor, bunu firmalarda cok iyi biliyor ve kategorileri piyasaya gore kullaniyorlar.

Ben motosikletimle cok rahat arkadaslarla almanya veya fransaya tur yapip, orada ayni motosikletle yarislara katila bilimyorum. Aynisi Busa icinde gecerli.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
227
Super Sport + Sport Touring bölü 2 bu benim fikrim hehe
ama en dooouurru cevabı Rossi verir ben ce arayıp sormak lazım
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
BBRR: :)

Bana inanmiyan arkadaslar su resimlere baksinlar.



Bu pozisyonda cok rahat kullanabiliyorum. Arakada "Ninja" yazisinin her bir yaninda metal pimler var. Bunlara lastik veya canta bagliyabilirsin. Oturak alti bagaj kapasitesi 0. Oturak altinda su ve aku var ve bu nedenle diger motosikletler gibi tornavida, cuzdan veya ceptelefonu koymak icin yer yok.

Pistde diger motosikletlere kafa tutamaz diyen arkadaslar icinde su var.



Ben ZX-12R ustunde ve arkadasim Mustafa R1 ustunde, gordugunuz gibi kafa kafaya gidiyoruz. Mustafa ve ben kucuklukden beyli arkadasiz ve hemen hemen ayni yetenege sahib oldugumuzu dusunuyorum. Virajlarda o beni geciyor (bu resimde gordugunuz gibi) duzlerde ben onu geciyorum.
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
228
boy' Alıntı:
Bugün Bağdat caddesinde gri bir Hayabusa gördüm, arka çatalı drag için uzatmış herif. Bayağı hoş duruyordu. Benim makinayı görünce gaza geldi bastı biraz. Ben kaale bile almadım hehehehheheeee :queen:

Ben neden görmedim yaw:silent: :queen: :queen: :queen:
 
Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
441
saykoshey' Alıntı:
Bu soru gecmisde bir cok sitede konu olmusdu, bunu tartismak icin iki sey anlamak lazim.

1. Supersport nedir?
2. Sport touring nedir?

Bu kategorilerin motor hacmi ile hic bir alakasi yok, ikiside 50cc veya 2000cc (Ingiliz motosikletler) olabilirdi. MotoGP kurallari gore maksimum 4 zamanli 990cc oldugu icin kullaniyorlar. Bir silindir icin optimum hacmi 300cc oldugu icin hepsi 1200cc kullanirdi.

Supersport = Sokak icin modife olmus yaris motosikleti. Sadece sinyal, lamba falan fulan takip piyasaya suruyorlar.
Sport touring = ?

Evet soru isareti. Sport touring bir "niche market" (mevki piyasa) olarak biliniyor, yani herkez kendine gore bir anlam veriyor. Bunun nedeni'de cok kolay. Spor acisindan tur motosikletmi yoksa tur acisindan bir spor motosikletmi istersin? Bu nedenlerle hic kimse sport touring kategorisine bir duz anlam ve ornek veremez. Tabi ureten firmlarda kendilere piyasaya gore kullaniyor bu kategoriyi. Mesela ZZR1400 (ZX-14), avrupada Sport touring olarak pisaya suruyorlar ama Amerikada Sport touring'e bakan fazla kisi olmadigi icin orada Supersport olarak piyasaya suruyorlar.

Simdi gelelim Busa'ya, bu bir Superspor'mu yoksa Sport touring'mi? Cok kisi Busa ve 12R tur icin kullanilamaz diyorlar, sirtin agrir falan fulan. Yalan! Internet'de bir cok motosikleti hic kullanmamis ve sadece teknik ozelliklerine bakarak konusan arkadaslar tarafindan uretilmis yalan. Tek sorun gaz tutmakdan bilegin agrimasi okadar. Canta icin ek yerleri var, Kawasaki ve Suzuki ozel canta bile satiyor.

Yani Sport Touring? Hayir.

Busa ve 12R piste'de kullanilamaz, cok agir diyen arkadaslar'de var. Gene yalan. Tabi 10R ve R1000 gibi hafif olmadigi icin daha sert fren yapman lazim ve fren yolu daha uzun ama gene 10R ve R1000'e kafa tutmak icin bir kapasitesi var. Ve her iki motosiklet yaris motosikletlerden ornek alinarak yapilmis.

Yani supersport? Onada hayir.

Her iki motosiklet kendi kategorisi icinde kaliyor, tam supersport degil ama tam sport touring da degil ama her ikisinede kullanila bilir.

Bu nedenlerle hep sunu soylemisim. Sen kendin hangi anlam verirsen o kategoriye dusuyor, bunu firmalarda cok iyi biliyor ve kategorileri piyasaya gore kullaniyorlar.

Ben motosikletimle cok rahat arkadaslarla almanya veya fransaya tur yapip, orada ayni motosikletle yarislara katila bilimyorum. Aynisi Busa icinde gecerli.


İşte son nokta bu....:cat: :cat:

Bir örnek te Honda mesela cbr 1100 xx spor touring diye geçiyor. 1000 rr super sport.

Bence her marka bir spor touring yapmış kendine göre ;

Kawa Zx 14
honda cbr 1100
Suzuki Busa
Yamaha fz1 fazer
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
"Son nokta budur" deyip de adamın hiç söylememiş olduğu bir şeyi savunmak da ilginç tabi :p
 
Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
441
Prometheus' Alıntı:
"Son nokta budur" deyip de adamın hiç söylememiş olduğu bir şeyi savunmak da ilginç tabi :p

wayyy muhalefet geri döndü he... !!!! :cherry: :cherry: :cherry:

Pro...
saykosey in yazdıkları konuşulan her şeyi açıkça ifade etmiş.....

ben onun görüşlerine katılıyorum.ayrıca benim görüşüme göre zaten her firmanın eğerki sport tourıing diye bi kategoride mutabıksak , o sınıfta motorları mevcut. Onları açıklamak istedim sadece....

Merak etme bu sefer senin CBR 125 ine bi şey demiyorum...:p :p
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@HAYALBUYSA
İşte son nokta bu....
Son nokta ne ben de anlamadım. saykoshey Hayabusa Sport Touring de değildir, Supersport da değildir demiş. Eee sonuç? Bu o kadar şey yazıp sonuç olarak hiçbir şey dememek oluyor. O zaman Hayabusa hiçbir kategoriye girmiyor mu yani? Her motorun bir kategorisi vardır ve bu kategori Amerika'ya göre Avrupa'ya göre değişmez. Bence bu tür motorlar her iki kategorinin karışımı olan yeni bir kategoriye giriyor. Yarış motorları kadar güçlü ama yarışamayacak standarda sahipler. Supersport Touring bence bu tür motorları en iyi anlatan terim. Hayabusa veya ZX-12R supersportlara kafa tutamaz diye birşey yok. Evet belki yarış pistinde kafa tutamaz ancak düzlükte rahatlıkla kafa tutar.
 
Katılım
15 Eki 2004
Mesajlar
1,124
boy' Alıntı:
Bugün Bağdat caddesinde gri bir Hayabusa gördüm, arka çatalı drag için uzatmış herif. Bayağı hoş duruyordu. Benim makinayı görünce gaza geldi bastı biraz. Ben kaale bile almadım hehehehheheeee :queen:

abi korktum desene :queen:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
105
Sen kendin hangi anlam verirsen o kategoriye dusuyor, bunu firmalarda cok iyi biliyor ve kategorileri piyasaya gore kullaniyorlar.Saykoshey boyle diyor o zaman bu motor dunya piyasasinda Super Sport olarak kabul edilmis. Ahmetin mehmetin, johninin dedigi sadece sadece kisisel gorus. Sahsen olarak firmalarin siniflandirmasini dogru buluyorum.Ustune yapilan tartismalar gereksiz geliyor bana.Eger bir motor kendi belirtildigi sinifta kotu ise sadece sinifinda kotu bulunmali baska kategorilere tasinmamali.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst