Güvenlik Ekipmanı Seçiminde Motosiklet Modeli Etkisi?

Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
Herkese Selamlar;

Yeni başladığımı belirterek konuya gireyim Güvenlik Ekipmanı Seçiminde Motosiklet Modeli Etkisi var mıdır? varsa ne kadardır?
Yoksa bir magazaya girip kask, dizlik,eldiven, mont en iyisinden ver demek yeterli olur mu? yoksa motosiklet modeli ve diğer
teknik özelliklerine göre (hız, ağırlık, motor kapasitesi vs) güvenlik ekipmanı mı seçmek gerekir.

Acemi olarak tahminim modele göre olması şeklinde :) yani mantıken öyle olsa daha doğru olur gibi geldi bana ama bilemiyorum elbette?

Mesela Hyosung GT 250 naked motor kullanan birinin güvenlik ekipmanları hangi marka ve model veya ne gibi özelliklere sahip olmalıdır.

Sevgi & Saygı
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
Dandik zırtapoz tekstil marka mont eldiven olmadıktan sonra,çin malı rsi gibi 100liralık kask olmadıktan sonra hepsi uygundur.

Ben bu konularda çok genişim açıkcası.Çok "markacı"da değilim.Hatta bu gün 1 saat önce marushin kaskımı ömrünü doldurduğunu düşündüğüm için bıraktım ve insanların ön yargısına rağmen ls2 ff396 ft2 kask aldım.110 km yol geldim çokta memnunum şu anlık.Sadece kışın buhu olayı olacakmı onu merak ediyorum...Sorun yaratırsa uzun yolda kullandığım Shoei'ye dönerim olur biter...

Kışlıklara dikkat etmen ve kullandığın ekipmanın en azından rüzgar ve yağmur geçirmediğinden emin olman yeterli.

İyi sürüşler.
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
49
ben de scooter alacağım haftaya inşallah ve alanya gibi sıcak iklimli bi yerde yaşadığım için kapalı kask düşünmüyorum kışa kadar. ilk etapta kullanabileceğim yarım kask önerebilir misiniz acaba? ve alanya da kask kullanımı falan çok düşük ama bu forumu takip etmeye başladım başlayalı ekipman konusuna bende önem vermeye başladım ama dediğim gibi alanya gibi bi yerde yazın kapalı kask hele ki scooter da adamı bayıltır gibime geliyor. sizce düşüncem de bi sakınca var mı??
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Mont konusu çok detaya gerek yok kalınlıgı ve bedeni iyi ayarlayın yeterli mevsime göre.Kask konusu racing kasklar hoşunuza gidiyor olabilir ancak şöyle bir durum var racing kasklar havayı yatık şekilde oturduğunuz pozisyonda alıcak ve tahliye edecek biçimde dizayn edilmiştir eğer dik sürüş pozisyonuna sahip iseniz touring kaskları diye tabir edilen yuvarlak yapılı ve havalandırmaları ona göre konumlandırılmış kask alınız başka sorunuz var ise onlarıda seve seve yanıtlarım kolay gelsin.
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
çok teşekkürler kaskım var, dediğim gibi çok iyi anlamasam da kask testi yapan bir yerden 5 üzerinden 4 yıldız almış. en önemlisi kask tabi ki ama
şu an öncelikle mont ve diz korumasına ihtiyacım var.
bir süredir motosiklet alışveriş sitelerine bakıyorum, özellikle de yorumları okuyorum
genellikle insanlar "mont çok iyi, hiç üşümüyorum hatta terliyorum, yagmur da kullandım su gecirmiyor" filan şeklinde yorum yapıyorlar.
ekipmanın güvenliği konusunda neredeyse kimse yorum yapmıyor. kısacası en uygun bütçe ile alınabilecek en güvenli ekipmanı arıyorum.
görüntü, dizayn vs. çok önemli değil. Asıl önemlisi Allah kimseye göstermesin, bir tehlike durumunda beni ne kadar koruyacağı.

Mont konusu çok detaya gerek yok kalınlıgı ve bedeni iyi ayarlayın yeterli mevsime göre.Kask konusu racing kasklar hoşunuza gidiyor olabilir ancak şöyle bir durum var racing kasklar havayı yatık şekilde oturduğunuz pozisyonda alıcak ve tahliye edecek biçimde dizayn edilmiştir eğer dik sürüş pozisyonuna sahip iseniz touring kaskları diye tabir edilen yuvarlak yapılı ve havalandırmaları ona göre konumlandırılmış kask alınız başka sorunuz var ise onlarıda seve seve yanıtlarım kolay gelsin.
 
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
104
ben de scooter alacağım haftaya inşallah ve alanya gibi sıcak iklimli bi yerde yaşadığım için kapalı kask düşünmüyorum kışa kadar. ilk etapta kullanabileceğim yarım kask önerebilir misiniz acaba? ve alanya da kask kullanımı falan çok düşük ama bu forumu takip etmeye başladım başlayalı ekipman konusuna bende önem vermeye başladım ama dediğim gibi alanya gibi bi yerde yazın kapalı kask hele ki scooter da adamı bayıltır gibime geliyor. sizce düşüncem de bi sakınca var mı??

kardeşim alanyada 8 sene yaşadım. Kask heryerde şart. Alanya motor konusunda serbest bi şehir. bende antalyanın sıcağında takıyorum. En kötü bisiklete bin 20kmh ile git kendini yere bırak. Kafanı yere vurduğundaki acıyı ve tehlikeyi hisset sonra kask almaya karar ver.
Kaza yapmadan kask alma illa yumurtanın kıça dayanması gerekir. Yoksa olmaz :)
 
Katılım
30 Ara 2012
Mesajlar
517
Dandik zırtapoz tekstil marka mont eldiven olmadıktan sonra,çin malı rsi gibi 100liralık kask olmadıktan sonra hepsi uygundur.

Ben bu konularda çok genişim açıkcası.Çok "markacı"da değilim.Hatta bu gün 1 saat önce marushin kaskımı ömrünü doldurduğunu düşündüğüm için bıraktım ve insanların ön yargısına rağmen ls2 ff396 ft2 kask aldım.110 km yol geldim çokta memnunum şu anlık.Sadece kışın buhu olayı olacakmı onu merak ediyorum...Sorun yaratırsa uzun yolda kullandığım Shoei'ye dönerim olur biter...

Kışlıklara dikkat etmen ve kullandığın ekipmanın en azından rüzgar ve yağmur geçirmediğinden emin olman yeterli.

İyi sürüşler.

Gayet doğru.Şu var ama;
Altın Elbiseli Adam: Harley Davidson 883 Sportster vidyosundan aldım bu resmi.Şimdi bu motora binerkende fullface yada çeneden açılır kask takılmaz herhalde ;)
v48b.png
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
bu kask takımış bi motorsiklet kullanıcısı değil bana göre, uzaydan gelmiş keyif yapıyor gibi. bildiğin uzaylı :)
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
49
kardeşim alanyada 8 sene yaşadım. Kask heryerde şart. Alanya motor konusunda serbest bi şehir. bende antalyanın sıcağında takıyorum. En kötü bisiklete bin 20kmh ile git kendini yere bırak. Kafanı yere vurduğundaki acıyı ve tehlikeyi hisset sonra kask almaya karar ver.
Kaza yapmadan kask alma illa yumurtanın kıça dayanması gerekir. Yoksa olmaz :)

Valla doğru diyosun abi.. ama işte biz alanya da yaşayanlar da sıcaklardan dolayı öncelikle rahatımızı düşünürüz hep :)) yıllarca bisiklet sürdüm zaten ve birkaç ciddi kaza yapmıştım ama reflekslerimin sağlamlığı sayesinde başıma darbe almadım çok şükür hiç.. kimseye de öyle kazalar göstermesin rabbim..
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
176
Bu şekilde bir test için yerde sürüklenmek lazım ki onu yapan buraya yorum yazar mı onu bilmem :)
Mont konusunda şöyle bi tavsiye verebilirim deri tüm kumaşlardan daha dayanıklıdır ki ben terletsede yazın da deri giyiyorum genellikşe ama kışın su geçirmesin diyosan goratex olması lazım.
Dizliktede dıştan takılan dizlikler kaza sürüklenme anında orada dururmu bilinmez ama mutlaka mafsallı modeller tercih edilmeli.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
amaç aslında en korunaklı ekipmanı seçmek ama cafe racer, scooter ya da cruiser/chopper tarza full face yakışmıyor...amaç korunmaksa dediğim gibi en korunaklı olanı seçmek olmalı ama ben fce racer kullansam normal deri ceket, yarım kask, atkı, normal bot tercih ederim..diğer ekipmanlar hem ruhuna aykırı hem de estetikten uzak
 
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
352
sıcaktan şikayet edenler için, caberg in olması lazım bir modeli çıkmıştı, üstü neredeyse tamamen havalandırmalı. Ama o şekilde bir tasarım ne kadar güvenli olur, bilemem.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Cross yapmıyor yada kapalı pistte yarışmıyorsan,

düştüğümüzde yada kaza yaptığımızda aynı asfalta düşeceğimizden, aynı direğe/kaldırıma/arabaya çapacağımızdan ve aynı vücuda sahip olduğumuzdan,

HAYIR, SÜRDÜĞÜN MOTOSİKLET TARZININ yada markasının/modelinin BİR ETKİSİ YOKTUR.
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
merhaba;
mont ve diz korumalarını bu hafta almayı planlıyorum. aşağıdaki modellerden veya muadili marka model önerileriniz varsa çok memnun olurum.
zira karar veremiyorum çünkü ilk defa alacağım şeyler bunlar. Motor Hyosung GT 250 Naked, İstanbul'da kullanacağım. belki malzeme seçiminde
faydası olur.

teşekkürler.



 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Bana göre korumanın tarzı olmaz bütçe elverdiğince en iyisi olmalı. Yok scooterda fullface olmazmış yada cruiserda .. ee scooterda 100 120 kmlere çıkabiliyo ölmek için yeterli bi hız bence :p

Benim scooterda 90 95 km görüyor gayet yeterli bir hız. Bende şuan LS2 açık kask var . Çok tedirginim. En basiti rüzgardan sağır oluyosunuz bi süre sonra . taş sinek arı vs. çarpıncada öndeki cam bi yere kadar engelliyo alttan sinek girdi gözüme kaçtı bi keresinde zor çektim sağa :D bu hafta kapalı bi kask alıcam ama güven vermiyo açık kasklar.

Mont elfdiven vs. de bence en iyisi olmalı ne yani 20-30 milyarlık harleye binip 20 liralık nazi kaskımı takıcaz yakışıyo diye kafayı ortadan ikiye bölecekmiş gibi bi izlenim bırakıyor bende .Ayrıca hiçte yakışmıyo çok komik duruyo :D

Edit: bu arada şu motomaxta satılan kushitani deri monttan alsam komik dururmu çinli scooterımda :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst