GSR 600 Egzoz Boyama

Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
Herkese Selamlar...

Ufak bir girişten sonra asıl meselemize geliriz. GSR 600 motosikletimi Eylül ayında ikinci el olarak 1368 km de iken almıştım. Şu an 5860 km de sağolsun beni hiç üzmedi. Gittikçe kullanmakta tecrübe kazanıyorum. Almak isteyen varsa alınabilecek güzel bi motosiklet :) Aldığım da burada konu açmıştım ve bikaç kişininde söylediği gibi egzoz nedense renk olarak sararmıştı. 1368 kmdeki bir motor için biraz eski gibi duruyordu. (Sonradan nedenini anladım eski sahibi bi tür çamur içinde kullanmış ve çamuru temizlemeden uzun süre kullanmış çünkü hala çamur parçaları ve sarı toz sildikçe çıkıyor). Ben karda bile motosikletimi kullandığım için yağmur çamur derken görüntü iyice kötüleşti. Eski halinin resimlerini koyuyorum ama pek belli omuyor egzoz idare ediverin.



Forumlarda araştırıp sıcağa dayalı boyaları görüp egzozu boyamaya karar verdim. Daha önce hiç sprey boya yaptımmı? Hayır. Peki yapabilir miydim ? E denemeden nerden bileceğim :) Bende yapmaya karar verip uyguladım.



Bunun için sıcağa dayanıklı sprey boya, gazete kağıdı, bant, biraz sabır, biraz da motoru sevmek gerekiyor :) (Gönül isterdiki baştan sona fotograf çekebileyim ama o heyecanla sadece bitmiş halini fotograflayabildim.)



Önce gazete kağıdı ve bantı kullanarak radyatörü,egzozun arka kısımlarını, koruma demirini vs boyanın gelebileceği her tarafı sabırla ve ince bi işçilikle bantlıyoruz. Tabi ki boya her yere gidebilir benim açımdan sorun yok diyorsanız o başka:)



Bantlama işi bittikten sonra boyayı 3 dakika kadar sallıyoruz. (uzun demeyin üstünde öyle yazıyo valla:)) Ondan sonra boyama işlemine geçebiliriz. Kullanma talimatına göre 25 cmden uygulamak gerekiyormuş ama eğer benim gibi bol rüzgarlı bir pazar günü bu işi yapıyorsanız o 25 cm oluyo 5-10 cm:) Bunun tabiki zararı var. Boya ne kadar kalın olursa o kadar akıyor. Hem görüntü bozuluyor hemde egzoz sıcaklığından boya yanabilir (yanma kısmı varsayım yani ben öyle tahmin ediyorum.) Önce 1 kat atıyorsunuz sonra 15 dakika bekleyip ikinci katı atıyorsunuz. o da 1 saat içinde kuruyormuş. Boya olarak fazla seçenek yok ben DUPLI COLOR tercih ettim 690 dereceye kadar dayanıklı imiş Macota 800 dereceye kadar. Koçtaştan 10 ytlye aldım. Boyanın fotosu aşağıda.



Egzozun silindirden çıktığı ilk yeri yani manifoldu boyamak çok zor iş. Ben şahsen uzaktan spreyi sıktım ama radyatöre gelmesin diye fazla uğraşmadım. Azda olsa boyanmadık yani tam olarak boyanmadık yer kaldı.



Sonuç olarak yukardaki motosiklet ortaya çıktı. Ben şahsen eski görüntüsüne göre beğendim. Tabiki beğenmeyenler olacaktır. Saygı duyuyorum. Gri boyada vardı fakat ben mat siyahı tercih ettim. Ayıptır söylemesi siyahı pek bi severim. Ben aldığımda motorun tek siyah rengi yoktu olsa alırdım :)



Dikkat ettiyseniz selenin altında egzozun devam ettiği yer var. Orası sırıtmasın diye orayıda boyadım. Alt kazanıda boyayacaktım fakat abartmayayım dedim :)
Daha önce hiç sprey boya yapmamış,motor aksamı boyamamış biri olarak kendi başımın çaresine bakmalıyım diyerek bi işe kalkıştım ve ortaya bu foroğraflar çıktı. Araştırmalarım da boyanın egzozu koruyucu özelliğininde var olduğunu öğrendim. Sizde eğer bu konuyu okuyup egzoz boyamaya karar verirseniz ve yanlış birşey yaparsanız lütfen arkamdan sövmeyin özel msaj atın :) Zaman içinde egzoza ne olur boya ne kadar durur ne kadar korur bilemeyeceğim ama şu anlık idare eder. Herkese keyifli sürüşler:)

 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
vayy adamımm..canavarla seni bir arada nihayet gördük...haydi hayırlı bol siyah egsozlu km ler...güzel paylaşım olmuş...
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
ellerine sağlık gayet temiz güzel bir çalışma olmuş , sabrın ve emeğine sağlık kardeşim..........:cat:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
güzel olmuş siyah yakışmış
umarım dökülmez boya
690 dereceye dayanıklı densede pek tutmuyor o ayarlar
ben gçen sene egzozumu en son 900 dereceye dayanıklı ile boyadım öle tuttu anca
bide malum manifolt en sıcak yyer motosikletteki..
neyse genelde boyanmasından ziyade parlatılmasından yanayım manifolduın ama siyahta güzel durmuş, griye gitmş
eline emeğine sağlık..
motorunu aldığn zaman açtıın başılığı hatırlar gibiyim, uzun zaman oldu..
toplantılara bekliyoruz:wiinkk:
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Gayet güzel olmuş...
Maharetli ve bilgilendirici kardeşlerimi gördükçe inan
çok seviniyorum..Hele de kendi işini kendisi gören oldumu..Daha
bir gururla bakarım topicine...

Yüreğine ve emeğine sağlık..
İlk deneme olmasına karşın gayet başarılısın..
Malum sezon açılıyor..Boş durmamak ,makinayı hazırlamak gerek..
Tekrar teşekkürler paşam..:rendeer:
 
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
vayy adamımm..canavarla seni bir arada nihayet gördük...haydi hayırlı bol siyah egsozlu km ler...güzel paylaşım olmuş...

Sağolasın mete_han abi :)

ellerine sağlık gayet temiz güzel bir çalışma olmuş , sabrın ve emeğine sağlık kardeşim..........:cat:

Teşekkür ederim. Temiz olması için baya uğraştım ama değdi sanırım :)

güzel olmuş siyah yakışmış
umarım dökülmez boya
690 dereceye dayanıklı densede pek tutmuyor o ayarlar
ben gçen sene egzozumu en son 900 dereceye dayanıklı ile boyadım öle tuttu anca
bide malum manifolt en sıcak yyer motosikletteki..
neyse genelde boyanmasından ziyade parlatılmasından yanayım manifolduın ama siyahta güzel durmuş, griye gitmş
eline emeğine sağlık..
motorunu aldığn zaman açtıın başılığı hatırlar gibiyim, uzun zaman oldu..
toplantılara bekliyoruz:wiinkk:

Macota almayı düşünüyordum 800 dereceye dayanıklı ama bunu bulunca direk aldım. Kullandıkça ne olacak göreceğiz. Dökülürse bi daha boyarız artık.Siyahı sevdiğim için boyadım bi dahakine parlatırız belki :)

Gayet güzel olmuş...
Maharetli ve bilgilendirici kardeşlerimi gördükçe inan
çok seviniyorum..Hele de kendi işini kendisi gören oldumu..Daha
bir gururla bakarım topicine...

Yüreğine ve emeğine sağlık..
İlk deneme olmasına karşın gayet başarılısın..
Malum sezon açılıyor..Boş durmamak ,makinayı hazırlamak gerek..
Tekrar teşekkürler paşam..:rendeer:

Ben teşekkür ederim. Motosikletle alakalı kendi işini görmek onu sevmekle alakalı. Ne kadar seversen o kadar başka ellerin değmesine izin vermessin. Tabi insan gibidir motosiklet, hasta olursa o başka; doktorun dokunması caizdir:p
 
Katılım
7 Ara 2007
Mesajlar
599
eline emeğine sağlık böle işleri ilk kez yapan biri olmana rağmen çok güzel ve temiz bir çalışma olmuş tebrik ediyorum:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
eline emeğine sağlık böle işleri ilk kez yapan biri olmana rağmen çok güzel ve temiz bir çalışma olmuş tebrik ediyorum:wiinkk:

Teşekkür ederim:) Millet anasının karnında boyacı doğmuyor ya bizde öğrenebiliriz diye düşündüm :)
 
Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Kenya'cım, abisi, çok güzel olmuş, ellerine sağlık. O boyayı yapmak kolay iş değildir biliyorum.

2 nokta var kafama takılan. Oraları 600 dereceyi geçiyorsa... Yangın filan çıarmasın allahmuhafaza...Denedin mi? Uzun yolda, veya olduğu yerde rölantide uzun üsre filn?

2. nokta da ekzosların soğumasını engelleyip katalizatöre filan bir zararı olmaz mı ki ne?

Bi de, abi ben o seramikleşen çamuru ovalayarak çıkarabiliyorum, basınçlı su ile de çıkıyor. Sen neden çıkaramadın ki? Bir de ben şeyi deniycem, şu hani borazan, korno filan gibi bakır üflemeli müzik aletlerini parlattıkları pirinç cilası var. Onunla elde edeceğim sonuçları yazarım...
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
iyi güzel boyamışsın güle güle kullan fakat inş ilerde sıcaklıktan o boya yanmaz.yoksa kötü bir görüntü verir.umarım olmaz
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
592
abi süper olmuş, ellerine sağlık..

ya; olaydan ilgisiz birşey sorucam.. Bu makine ne kadar yakıyor?
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
ben de olayla ilgili birşey soracam. aradan bir ay süre geçti, boyada bir yanma dökülme var mı?
 
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
Arkadaşlar boyanan yer artık yok :p Ben yağmur çamur demeden kullandığım için boya daha fazla dayanamadı ve manifolda en yakın yerden atmaya başladı. Daha kaliteli bir boya bulmak lazım çünkü alt taraflarda hiç bi sorun yoktu sadece sorun manifolda çok yakın yerlerde... Bende en ince zımparayla boyayı baya bi uğraşarak kazıdım. Beyazlamıştı ama kullana kullana yine sarardı. Kendini ispatlamış bir boya bulursam tekrar boyayacağım :)

Ne kadar yaktığı sorulmuş. Devirli kullanımda 24-27 ykr arası. Geçenlerde sırf merakımdan 7000-7500 deviri hiç geçmeden kullandım şehir içinde (yaklaşık 130-134 km hızlara tekabül ediyor.) kmde 20,5 ykr yaktı. (benzin 3290 idi). Yani 100 kmde 6,34 lt yaktı. Devirli kullanımda 7,38 lt yaktı. İşte böyle :)
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
99
konuyu hortlattim ama bene boyadim egzosumu sprey boyayla ayni boya hatta fakat isindikca boyle gri bi duman cikiyo bu boya tutusurmu patlarmi pisman olmak uzereyim :) lutfen bilen biri varsa yardimci olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst