GoPro SORUNSALI, Motovlogger arkadaşlarım yardımcı olun lütfen

Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Arkadaşlar bu forumda bununla ilgili onlarca geçmiş konu var fakat hiçbirisinde çözüm yok.. belki bir adım olsun atılmıştır umuduyla bu konuyu açıyorum...

GoPro Hero 5 Black kullanıyorum aksiyon kamerası olarak..

Mikrofonum Boya BY-M1 fakat sorun şu ki telefon üzerinden harici ses kaydı almak zorunda kalıyorum ve bu da cızırtılara patırtılara, RÜZGAR a neden oluyor..


GoPro ya direkt type-c den 3.5MM çevirici ile mikrofon takıldığını yazmışlar.. Denedim fakat işe yaramadı.. Adaptörler malum hem bir kamera fiyatına satılıyor hem de bir süre sonra bozulduğuna dair çok fazla şikayet var...

SORUM ŞU

Ses kalitemi nasıl arttırabilirim ?

Mikrofonu bir şekilde kameraya kabul ettirebilir miyim ? Veya telefondan ses kalitemi NASIL arttırabilirim ?

Motovlogger arkadaşlarım yardım edin.. :pale:
 
Katılım
21 Eki 2018
Mesajlar
104
GoPro aparatı dışında kaliteli ses alma şansınız yok gibi. Kaldı ki o aparatta bile rüzgar sesi cızırtı bazen olabiliyor. Ses bastırma özelliği olmasına rağmen 👍
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
ekşın kem alma arifesindeyim bende. ama ben sony alcam
ya as300 yada x3000
ikisinde de global mikrofon girişi var
 
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
1. O Adaptör Pazarlama taktiği, mecbur alacaksın çünkü adaptörün içerisinde farklı bir bağlantı sistemi izlenmiş, oda dışardan bağladığın şeyler çalışmıyor direk olarak, duyduğum diğer bir şey de, adaptör ile cihaz arasında yetkilendirme protokolü geliştirildiği için cihaz başka donanımlara izin vermiyor. Info : https://www.datapro.net/techinfo/gopro_usb-c_mic_adapter_teardown.html#q2 Info 2 : https://www.reddit.com/r/gopro/comments/7sczws/gopro_mic_adapter_alternatives/

Ben normalde bu tarz malzemeleri reverse engineering yapıyorum ama işsiz olduğum için, maddi durumu sıfırladığım için malzeme alamıyorum ne yazık ki, o yüzden hep beklemede.

2. Harici bir kalitei Zoom markası bir ses kaydedici almak lazım, tavsiyem H6 :) ama ona adaptörün 5-7 katı vermen lazım ama. İlla ki F/P vardır.

 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
1. O Adaptör Pazarlama taktiği, mecbur alacaksın çünkü adaptörün içerisinde farklı bir bağlantı sistemi izlenmiş, oda dışardan bağladığın şeyler çalışmıyor direk olarak, duyduğum diğer bir şey de, adaptör ile cihaz arasında yetkilendirme protokolü geliştirildiği için cihaz başka donanımlara izin vermiyor. Info : https://www.datapro.net/techinfo/gopro_usb-c_mic_adapter_teardown.html#q2 Info 2 : https://www.reddit.com/r/gopro/comments/7sczws/gopro_mic_adapter_alternatives/

Ben normalde bu tarz malzemeleri reverse engineering yapıyorum ama işsiz olduğum için, maddi durumu sıfırladığım için malzeme alamıyorum ne yazık ki, o yüzden hep beklemede.

2. Harici bir kalitei Zoom markası bir ses kaydedici almak lazım, tavsiyem H6 :) ama ona adaptörün 5-7 katı vermen lazım ama. İlla ki F/P vardır.

https://www.youtube.com/watch?v=VD80yKfu_dQ

Çok teşekkürler konu hızlıca yön bulmuş..

Satıp sony bir kameraya veya hero 8 gibi üst segment bir kameraya geçmek lazım illaki yani, sağlık olsun ^-^
 
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
Çok teşekkürler konu hızlıca yön bulmuş..

Satıp sony bir kameraya veya hero 8 gibi üst segment bir kameraya geçmek lazım illaki yani, sağlık olsun ^-^

Maalesef Hero 5, Hero 6, Hero 7 ve Hero 8 de aynı konudan müzdarip :) Adaptör alman gerekiyor. Almak istemiyorsan sony'e yönel.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Maalesef Hero 5, Hero 6, Hero 7 ve Hero 8 de aynı konudan müzdarip :) Adaptör alman gerekiyor. Almak istemiyorsan sony'e yönel.

Hocam hero 8 black versiyonunda kendi mikrofon girişi var diye biliyorum yanlış mi biliyorum ? boşuna binlerce liralık zarara girmeyeyim şimdi
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
Audacity adında bir ses işleme programı var.
Ses dosyasını işleyip gürültü, iyileştirme yapabilirsiniz.
Her işlem için türkçe video da var youtube'da.

İlk başta bir kaç video izlemek gerekebilir ama kolaylıkla yaparsınız.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
1. O Adaptör Pazarlama taktiği, mecbur alacaksın çünkü adaptörün içerisinde farklı bir bağlantı sistemi izlenmiş, oda dışardan bağladığın şeyler çalışmıyor direk olarak, duyduğum diğer bir şey de, adaptör ile cihaz arasında yetkilendirme protokolü geliştirildiği için cihaz başka donanımlara izin vermiyor. Info : https://www.datapro.net/techinfo/gopro_usb-c_mic_adapter_teardown.html#q2 Info 2 : https://www.reddit.com/r/gopro/comments/7sczws/gopro_mic_adapter_alternatives/

Ben normalde bu tarz malzemeleri reverse engineering yapıyorum ama işsiz olduğum için, maddi durumu sıfırladığım için malzeme alamıyorum ne yazık ki, o yüzden hep beklemede.

2. Harici bir kalitei Zoom markası bir ses kaydedici almak lazım, tavsiyem H6 :) ama ona adaptörün 5-7 katı vermen lazım ama. İlla ki F/P vardır.

https://www.youtube.com/watch?v=VD80yKfu_dQ


Harici adaptör ile vs hiç uğraşmadım, bu videodaki gibi Zoom H1 aldım 2. el uygun bir fiyata. Gopro Hero 8 ile kullanmaya başladım. Henüz acemilik aşamasındayım. Pandemi de olduğu için çok dışarı çıkmıyorum motorla şu sıralar. Sesi tam pürüzsüz alamadım henüz ama rüzgar sesinden kurtuldum. Örnek videom aşağıdadır. Motor rodajda olduğu için sakin kullandım. :)

 

nyk

Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
556
gopro 8'de alsan mikrofon girişi yok. Medya ünitesi mi ne öyle bir aparatı var onun üzerinden takabiliyorsun ama yine dünya para. Ayrıca onu alsan da her mikrofon takılmıyor yani telefona taktığın mikrofonu kuvvetle muhtemel takamazsın.

goPro ile harici mikrofon kullanacaksan o adaptörü ya da medya ünitesi mi neyse adı illa alacaksın yani. Harici ses kayıt cihazı ya da telefonla kayıt alıp birleşilmekte diğer alternatif. Telefon üzerinden cızırtı rüzgar sesi alıyorsan goPro ilede alırsın bu arada. Rüzgar sesi almamanın çaresi mikrofonu rüzgar almayan bir yere yeleştirmek ve rüzgar durdurucu aksesuar (sünger vs gibi) ile desteklemek. Mikrofona rüzgar geliyorsa neyle kayıt alırsan o rüzgar sesi gelir. Yazılım ile rüzgar sesi kısıldığında diğer seslerde muhakkak etkileniyor. Cızırtıdan kasıt ne bilmiyorum ama mikrofonun kablosunda ya da telefonun mikrofon jakında sorun olabilir başka mikrofon ya da telefon ile deneyerek kontrol et derim.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Harici adaptör ile vs hiç uğraşmadım, bu videodaki gibi Zoom H1 aldım 2. el uygun bir fiyata. Gopro Hero 8 ile kullanmaya başladım. Henüz acemilik aşamasındayım. Pandemi de olduğu için çok dışarı çıkmıyorum motorla şu sıralar. Sesi tam pürüzsüz alamadım henüz ama rüzgar sesinden kurtuldum. Örnek videom aşağıdadır. Motor rodajda olduğu için sakin kullandım. :)

https://www.youtube.com/watch?v=_tXdU_D8HYk&t=301s

hero 8 4k çekim yaparken kaç bit kalitede çekiyor?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Audacity adında bir ses işleme programı var.
Ses dosyasını işleyip gürültü, iyileştirme yapabilirsiniz.
Her işlem için türkçe video da var youtube'da.

İlk başta bir kaç video izlemek gerekebilir ama kolaylıkla yaparsınız.

Statik ortamdaki sabit gürültü için iyi çalışıyor, 5-10 saniye ortam gürültüsü kaydettikten sonra gürültüyü çıkarabiliyorsunuz, lakin hareketli ortamlarda, hatta sabit ortamda arka plan gürültüsünün hafif değiştiği durumlarda malesef hiç etkili değil. Bizzat tecrübe ettim yakın zamanda...
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
gopro 8'de alsan mikrofon girişi yok. Medya ünitesi mi ne öyle bir aparatı var onun üzerinden takabiliyorsun ama yine dünya para. Ayrıca onu alsan da her mikrofon takılmıyor yani telefona taktığın mikrofonu kuvvetle muhtemel takamazsın.

goPro ile harici mikrofon kullanacaksan o adaptörü ya da medya ünitesi mi neyse adı illa alacaksın yani. Harici ses kayıt cihazı ya da telefonla kayıt alıp birleşilmekte diğer alternatif. Telefon üzerinden cızırtı rüzgar sesi alıyorsan goPro ilede alırsın bu arada. Rüzgar sesi almamanın çaresi mikrofonu rüzgar almayan bir yere yeleştirmek ve rüzgar durdurucu aksesuar (sünger vs gibi) ile desteklemek. Mikrofona rüzgar geliyorsa neyle kayıt alırsan o rüzgar sesi gelir. Yazılım ile rüzgar sesi kısıldığında diğer seslerde muhakkak etkileniyor. Cızırtıdan kasıt ne bilmiyorum ama mikrofonun kablosunda ya da telefonun mikrofon jakında sorun olabilir başka mikrofon ya da telefon ile deneyerek kontrol et derim.

Çok teşekkürler benim için açıklayıcı bir yorum olmuş, Kaskımdan kaynaklı olabileceğini de düşünüyorum rüzgarın ben her ne kadar hissetmesem de demek ki rüzgarı alıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

mikrofon pop filtresi kullanıyor musun ?

Kutusundan gelen bir filtre mevcut fakat çokta işe yaramıyor sadece hafif rüzgar için kullanışlı, seyir halinde hiçbir fark yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------

Harici adaptör ile vs hiç uğraşmadım, bu videodaki gibi Zoom H1 aldım 2. el uygun bir fiyata. Gopro Hero 8 ile kullanmaya başladım. Henüz acemilik aşamasındayım. Pandemi de olduğu için çok dışarı çıkmıyorum motorla şu sıralar. Sesi tam pürüzsüz alamadım henüz ama rüzgar sesinden kurtuldum. Örnek videom aşağıdadır. Motor rodajda olduğu için sakin kullandım. :)

https://www.youtube.com/watch?v=_tXdU_D8HYk&t=301s

Bu videodaki TAM ayarlarınızı bana yazabilir misiniz ? iso, renk tonu ayarı gibi
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Bu videodaki TAM ayarlarınızı bana yazabilir misiniz ? iso, renk tonu ayarı gibi

2.7K 60 fps, SuperView, Hypersmooth On, low light off, bit rate high, shutter auto, white balance auto, Iso min 100 max 1600, sharpness High, Color Gopro.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Harici adaptör ile vs hiç uğraşmadım, bu videodaki gibi Zoom H1 aldım 2. el uygun bir fiyata. Gopro Hero 8 ile kullanmaya başladım. Henüz acemilik aşamasındayım. Pandemi de olduğu için çok dışarı çıkmıyorum motorla şu sıralar. Sesi tam pürüzsüz alamadım henüz ama rüzgar sesinden kurtuldum. Örnek videom aşağıdadır. Motor rodajda olduğu için sakin kullandım. :)

https://www.youtube.com/watch?v=_tXdU_D8HYk&t=301s

Bu yorumdan sonra yaklaşık 1.5 haftadır bende zoom H1 ses kayıt cihazı arıyorum fakat bulamadım, sahibindende de 2. eli dahi 600-700 lira ve farklı ilde..

Araştırmışsınızdır belki diye soruyorum, muadil özelliklere sahip bir ürün var mı bildiğiniz onu da takip edeyim.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Bu yorumdan sonra yaklaşık 1.5 haftadır bende zoom H1 ses kayıt cihazı arıyorum fakat bulamadım, sahibindende de 2. eli dahi 600-700 lira ve farklı ilde..

Araştırmışsınızdır belki diye soruyorum, muadil özelliklere sahip bir ürün var mı bildiğiniz onu da takip edeyim.

Motosiklet için kullanılabilecek en güzel ses kayıt cihazı Zoom H1 veya H1n hocam. Bende H1 var, bulabiliyorsaznı H1n modeline bakın. O daha güncel. Dilerseniz bendeki ürünü de size verebilirim uyguna. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst