- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar, abiler, ablalar, kardeşler
Daha önce forumda tanışma bölümünde kendimi tanıtıp sizlerden tavsiyeler istemiştim, tecrübeli arkadaşlarımızın yönlendirmeli doğrultusunda
Önce ehliyet, sonra eğitim, sonra ekipman ve en son motor şeklinde ilerleme kararı aldık. Ehliyet işi tamam sayılır başvurumuzu yaptık sınav için arkadaşımın motoru ile trafiğe kapalı yerlerde alıştırmalar yapıyoruz. Nasip olursa ilk direksiyon sınavında geçerim inşaAllah diye umut ediyorum. Mevcut ehliyetim "E" sadece direksiyon sınavına gireceğim onun için.
Eğitim konusunda Gaziantep'de bu işi ciddi bir şekilde yapan bir yer bulamadım ben belki aramızda Gaziantepli arkadaşlar var ise onlar bir yer önerebilir veya bu işi farklı alternatiflerle nasıl çözebiliriz yol gösterirsiniz. Sürücü kurslarının eğitim şekli malum.
En son lisede sarı saçlı mavi gözlü bir kıza aşık olduğumda böyle uykularım kaçmıştı. Uyuyup uyanıp onu düşünüyordum şimdi ise bu motor konusunda aynısını yaşıyorum.
Ekipman konusu siz tecrübeli arkadaşlarında dediği gibi çok çok önemli. Rabbim hepimizi kazadan beladan korusun ancak ben ölü veya sakat bir insan olduktan sonra altımda MotoGP pilotlarının makinalarından olsa neye yarar. Bana başlangıç seviyesine uygun bir ekipman önerebilir misiniz acaba?
Gelelim en sıkıntılı olduğum konu motor konusuna... Başlangıç seviyesi için önerilen motorlar aşağı yukarı aynı zaten. CBR250, YZF R25, GT250R, Ninja 250R ve Ninja 250SL... O kadar çok yazı o kadar çok yorum o kadar çok özeleştiri var ki hepsini toplayınca insanın kafasının karışmaması mümkün değil. Birde Altın Elbiseli adam var mesela... GT250R incelemesinde yerden yere vurmuş motoru performans olarak, yani ben öyle anladım. bu kadar kötü mü bu motor ya kimdir bu altın elbiseli adam diye düşünmeden edemedim. Şekil olarak en beğendiğim Hyosung GT250R duruşu kalıbı tam istediğim gibi sonrasında performans olarak en çok beğenilen benimde hoşuma giden R25 tabiki istisnasız ama o da fiyat faktörü var.
R25 sıfır fiyatı 15.250 TL ikinci el fiyatı yaklaşık 14.000-15.000 aralığında gidiyor. gözümü kırpmadan almak istediğim bir motor aslında ama ikinci elinin sıfır fiyatına yakın olması falan yine az biraz yüksek gibi.
Ben sıfır almak istemiyorum aslında çünkü bu işin düşmesi var çizilmesi var rodajı var falan bunları göze alamıyorum. Elimde 8.000 TL nakit var ve kredi kartımda 7.700 + 5.000 TL olmak üzere limitli kartım var. Sıfır alınca R25 için 2 ay ninja için 1 ay beklersin cevabını aldım bayiiden ve taksit konusunda Maximum, World ve Axess carta %5 diğerlerine %8 vade farkı istiyorlar faiz işi günah haram gibi dini hükümler biraz kafamı karıştırıyor girmek istemiyorum aslında. İkinci el kredi kartına taksit dediğim zaman %13 vade farkı istiyorlar. Ayda 1.000 lira 9 taksit olacak şekilde ödeme gücüm var hamd olsun.
Şimdi ben ne yapayım bir yol gösterin kafam allak bullak oldu hyo fiyat olarak uygun olumsuz eleştiriler çok megelli aynı şekilde R25 favorim fiyat konusunda nasıl olur ne yapılabilir bilmiyorum. CBR 250 yine düz yolda gitmez de dönüşleri ve kullanımı olarak rahat falan diyorlar. Benim istediğim şey biraz yapılı olsun yedek parça konusunda sıkıntı yaşatmasın malum acemiyim çok düşeceğim kalkacağım belkide, bütçemide çok yormasın.
Bütçem nakit 8.000 kredi kartı ile 16.000 e kadar çıkabilir buna tabiki ekipman da dahil olacak şekilde.
Çok yazdım çok uzattım belkide tekrar tekrar aynı şeyleri yazdım veya sayısız karşılaştırması incelemesi yapılanları sordum yine. Sizlerden öğüt nasihat ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum,
Selam ve Dua ile
Daha önce forumda tanışma bölümünde kendimi tanıtıp sizlerden tavsiyeler istemiştim, tecrübeli arkadaşlarımızın yönlendirmeli doğrultusunda
Önce ehliyet, sonra eğitim, sonra ekipman ve en son motor şeklinde ilerleme kararı aldık. Ehliyet işi tamam sayılır başvurumuzu yaptık sınav için arkadaşımın motoru ile trafiğe kapalı yerlerde alıştırmalar yapıyoruz. Nasip olursa ilk direksiyon sınavında geçerim inşaAllah diye umut ediyorum. Mevcut ehliyetim "E" sadece direksiyon sınavına gireceğim onun için.
Eğitim konusunda Gaziantep'de bu işi ciddi bir şekilde yapan bir yer bulamadım ben belki aramızda Gaziantepli arkadaşlar var ise onlar bir yer önerebilir veya bu işi farklı alternatiflerle nasıl çözebiliriz yol gösterirsiniz. Sürücü kurslarının eğitim şekli malum.
En son lisede sarı saçlı mavi gözlü bir kıza aşık olduğumda böyle uykularım kaçmıştı. Uyuyup uyanıp onu düşünüyordum şimdi ise bu motor konusunda aynısını yaşıyorum.
Ekipman konusu siz tecrübeli arkadaşlarında dediği gibi çok çok önemli. Rabbim hepimizi kazadan beladan korusun ancak ben ölü veya sakat bir insan olduktan sonra altımda MotoGP pilotlarının makinalarından olsa neye yarar. Bana başlangıç seviyesine uygun bir ekipman önerebilir misiniz acaba?
Gelelim en sıkıntılı olduğum konu motor konusuna... Başlangıç seviyesi için önerilen motorlar aşağı yukarı aynı zaten. CBR250, YZF R25, GT250R, Ninja 250R ve Ninja 250SL... O kadar çok yazı o kadar çok yorum o kadar çok özeleştiri var ki hepsini toplayınca insanın kafasının karışmaması mümkün değil. Birde Altın Elbiseli adam var mesela... GT250R incelemesinde yerden yere vurmuş motoru performans olarak, yani ben öyle anladım. bu kadar kötü mü bu motor ya kimdir bu altın elbiseli adam diye düşünmeden edemedim. Şekil olarak en beğendiğim Hyosung GT250R duruşu kalıbı tam istediğim gibi sonrasında performans olarak en çok beğenilen benimde hoşuma giden R25 tabiki istisnasız ama o da fiyat faktörü var.
R25 sıfır fiyatı 15.250 TL ikinci el fiyatı yaklaşık 14.000-15.000 aralığında gidiyor. gözümü kırpmadan almak istediğim bir motor aslında ama ikinci elinin sıfır fiyatına yakın olması falan yine az biraz yüksek gibi.
Ben sıfır almak istemiyorum aslında çünkü bu işin düşmesi var çizilmesi var rodajı var falan bunları göze alamıyorum. Elimde 8.000 TL nakit var ve kredi kartımda 7.700 + 5.000 TL olmak üzere limitli kartım var. Sıfır alınca R25 için 2 ay ninja için 1 ay beklersin cevabını aldım bayiiden ve taksit konusunda Maximum, World ve Axess carta %5 diğerlerine %8 vade farkı istiyorlar faiz işi günah haram gibi dini hükümler biraz kafamı karıştırıyor girmek istemiyorum aslında. İkinci el kredi kartına taksit dediğim zaman %13 vade farkı istiyorlar. Ayda 1.000 lira 9 taksit olacak şekilde ödeme gücüm var hamd olsun.
Şimdi ben ne yapayım bir yol gösterin kafam allak bullak oldu hyo fiyat olarak uygun olumsuz eleştiriler çok megelli aynı şekilde R25 favorim fiyat konusunda nasıl olur ne yapılabilir bilmiyorum. CBR 250 yine düz yolda gitmez de dönüşleri ve kullanımı olarak rahat falan diyorlar. Benim istediğim şey biraz yapılı olsun yedek parça konusunda sıkıntı yaşatmasın malum acemiyim çok düşeceğim kalkacağım belkide, bütçemide çok yormasın.
Bütçem nakit 8.000 kredi kartı ile 16.000 e kadar çıkabilir buna tabiki ekipman da dahil olacak şekilde.
Çok yazdım çok uzattım belkide tekrar tekrar aynı şeyleri yazdım veya sayısız karşılaştırması incelemesi yapılanları sordum yine. Sizlerden öğüt nasihat ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum,
Selam ve Dua ile