Geçiçi ruhsat süresi bitince satışı nasıl yapacağım?

Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
46
Merhaba abilerim kardelerim , 1 ay önce bir motosiklet satin aldim , Noter satisinda gecici ruhsat aldim fakat ruhsat almam icin sigorta yapmam gerekiyormuş , sigorta yapicak durumum maalesef şuan yok , şimdi bu geçici ruhsatın süresi 30 gün. Örneğin ben 2 ay sonra aracı başka birine satmak istiyorum , Geçici ruhsatımında süresi bitti , Nasıl bir yol izlemem gerekir , düşündüm düşündüm işin içinden çıkamadım :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ruhsat, aracın satış yapılabilmesi için düzenlenen bir evrak değildir. Aracı alırken noterden aldığın satış evrağınla tekrar notere gidip satışını yapabilirsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
46
Çok teşekkür ettim hocam baya rahatladim simdi , sigortayi yaptirmadan gecici ruhsat süresi bitsede satisini verebilirim yani :)
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
Arkadaşım satış işi ile çok uğraştığım için anlatayım,
Noterden aldığım bir aylık geçici süre doldu ise, önce trafik sigortanı yapıp emniyetten ruhsat yaprağını alacaksın aksi halde satış yapamazsın.
Not;noter satışı sonrası bir ay içinde siğorta yaptırmadan geçici evrakla satış yapabilirsiniz.
 
Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
Noterde satis yapacakken Noter sizin adiniza olan ruhsati ve kimliginizi ister. Gecici ruhsatinizin 30 gunluk suresi bittiyse noter kabul etmez, daha dogrusu sistem kabul etmez vede aracinizin satisini yapamazsiniz.
Gelelim nasil bir yol izleyeceginize
Aracinizi diyelim ki sattiniz , her isini bitirdikten sonra gidip sigorta yaptiracaksiniz , ordan ilgili trafik subesine gidip ruhsatinizi alacaksiniz vede noterden satisini yapacaksiniz. Sonra satis senediyle sigortaciniza gidip sigortanizi iptal ettirip paranizi alacaksiniz. Bu 1 gunluk islem yaklasik 50 tl bir kesintiniz olur.
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
46
Noterde satis yapacakken Noter sizin adiniza olan ruhsati ve kimliginizi ister. Gecici ruhsatinizin 30 gunluk suresi bittiyse noter kabul etmez, daha dogrusu sistem kabul etmez vede aracinizin satisini yapamazsiniz.
Gelelim nasil bir yol izleyeceginize
Aracinizi diyelim ki sattiniz , her isini bitirdikten sonra gidip sigorta yaptiracaksiniz , ordan ilgili trafik subesine gidip ruhsatinizi alacaksiniz vede noterden satisini yapacaksiniz. Sonra satis senediyle sigortaciniza gidip sigortanizi iptal ettirip paranizi alacaksiniz. Bu 1 gunluk islem yaklasik 50 tl bir kesintiniz olur.

Hocam sigorta 1.700den aşşağı çıkmıyor tüm firmaları tek tek sordurdum , bu nedenle taksitle dahi şuan sigorta yapma imkanım yok :/

Yani aracımı geçici ruhsat tarihi bitmeden satışını vermezsem trafik sigortasını mecbur yaptırmak zorunda kalacağım öylemi ? :/
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
262
Geçiçi çözüm olarak 30 günlük süre bitmeden aile büyüklerinin birinin üstüne yap motoru.
Hatta bence hemen yap :)
 
Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
Maalesef gecici gun doldugunda , motosikletini tekrar satabilmek icin sigorta yaptirmak zorundasin.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
arkadaşım motoru satacaksan,illa 1 yıllık sigorta yapmak zorunda değilsin,1 aylık veya 3 aylık da sigorta yapabilirsin hatta haftalık bile yapabiliyorsun,,sigorta şirketleriyle görüş bu şekilde yapılıyor
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
46
Hocam aslında tam olarak yapıcağımı açıklayayım , Motoru babamın üzerine devrediceğim ve sigortayı onun üzerine yapmayı planlıyorum , Kendisininde motosikleti mevcut ve sigorta fiyatı olarak 300 civarı ödüyor , fakat ben bu parayı henüz toplayamadım , yani 400 tl nakitim olunca onun üzerine devredip sigortayıda yapmayı planlıyorum fakat bu parayı bulmam yaklasik 1 ay alicak , geçiçi ruhsatımın süresi ise 7 gün sonra doluyor

Şuan için en iyi yol geçiçi süre dolmadan 1 gün önce motoru devredip zaman kazanmak gibi gözüküyor , verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence trafik tescil bürosuna gidio bir danış istersen. Sigorta yaptirsan da yaptirmasan da yeni ruhsatın gidip sen almazsan 1 ay içinde adresine postalanıyor. Son 3 yilda 4 motosiklet aldım, hiçbirinin ruhsatını gidip de kendim almadım. Sigortalarını da yaptırmadım.
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
126
Evet ruhsat adrese postalanıyor ve sigorta olup olmadığına bakılmıyor. Yalnız sigortan yoksa satış yapamıyorsun diye biliyorum. Sigortayı yaptırıp motoru devretmek zorunda kalabilirsin. O zaman da satışa kadar sigortalı olarak 1 gün kaldıysa kalan 364 günün parasını geri alırsın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst