Gece sürüşüm çok kötü ?

Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
146
Arkadaşlar gece sürüşlerinde sanki acemi sürücüymüş gibi gündüzden çok farklı bir sürüş gerçekleştiriyorum bu neden böyle oluyor motto akademide eğitim gördüm ama gece sürüşünde ne yapılacağı hakkında çok birşeyden bahsedilmedi. Özellikle arkama araç gelince birde iyice yaklaşınca elim ayağıma dolaşıyor artık geceleri dışarı çıkmamayı yeğliyorum. Peki bu gece sürüşümü geliştirmek için ne yapabilirim ?:pr::silent:
 
Katılım
9 Ağu 2016
Mesajlar
1,243
Yağız acaba çok mu araba farlarına yada sokak aydinlatmalarina bakıp önünü kör ediyorsun .
Belki de gerçekten görmen de sorun var . Gece görmen de yani .
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
341
Öncelikle kendine reflektörlü bir yelek alıyorsun şu fosforlu renk olanlardan, bu senin görünürlüğünü artıracak biraz daha alan kazandıracak trafikte. Sonra eğer gece veya gündüz farketmez birisi arkana yapışır zorlarsa yol ver geçsin verme durumun yoksa şartlar müsaitse gazla veya şerit değiştir o seni rahatsız etmeyi kessin. Gece daha düşük tempo kullan, aydınlık bölgelerde kalmaya çalış. Eğer korkuyorsan ya hızlı gidiyosundur gidebilceğinden yada bakışların kayıyodur
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Gündüz görmeyenler gece hiç görmüyor. Özellikle biri dibine kadar giriyorsa frene bas bırak arka stoplar yanıp sönünce mesafe bırakır. Ayrıca akşam karanlıkta uzunları çakıyorsun her yer ışıl ışıl oluyor
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
gece işe gittiğim için gece de gündüz de aynı performansta sürüyorum.
aksam 8 de çıkıp 10 da İstanbul'dan sakaryaya gitmiştim sıkıntısız hiç sorun yaşamıyorum.
görme sorunu yok ise gece alıştıktan sonra sorun kalmıyor.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Bir göz doktoruna gidip gece trafikte görmekte zorlandığınızı söyleyerek muayene isteyin. Doğru hatırlıyor isem Tavuk Körü diye bir rahatsızlık vardı, eğer o rahatsızlığınız varsa kesinlikle hava kararmaya başladığı andan itibaren trafiğe çıkmamalısınız.

Eğer gözlerinizde sorun yoksa gerisi psikolojiktir. Bol bol reflektif giyinip, diğer araçlara karşı iki-üç kat defansif sürüş sergilerseniz kısa zamanda alışırsınız.
 
Katılım
15 Tem 2010
Mesajlar
375
astigmat gece surusumu uc boyut algimi zayiflatiyor. Geceleri hiz kesici kasisleri bile gormuyorum dolayisiyla gece gunduze nazaran yari hizda gidiyorum.
 
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
546
Yukarıda arkadaşlar da söylemişler. 1 derece astigmat geceleri beni mahvediyor. Hele bir de yağmur varsa hiçbir şey göremiyorum. Bu sebeple göz kontrolüne gidin. Eğer sorun buysa bunun için gece takılmak üzere gözlükler ve lensler var.
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
Uzun farları sakın ola çakıp sürmeyin! Ne gündüz, ne gece! Karşıdakinin gözünü almayacak mı? Sizi daha da görünmez yapacak!

Daha çok görünmek için uzunları sürekli açık tutmak bildiğin salaklık olur...

Ha, yol boştur, gelen giden yoktur, ileriyi görmek için uzunları yakarsın.. O tamam... Karşıdan araba geldiğinde de uzunları kapatırsın... O olur...

Gece sürüşüne gelirsek ... Halı saha gibi aydınlatılmış bir yolda değilseniz, tabii ki hızınız daha düşük oluyor.. bunda bir sorun yok... Gündüz 1 saatte inebileceğim yolu gece 2 saatte geçmişliğim var 30-40 ile ... Hiç sorun değil...
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben mumkun oldugunca kaciniyorum gece surmekten. Risk ciddi artiyor. Gunduz bile gorunmek zor. Gece sizin gormeniz de zor. Amerika'da cogu insan da dikkat ediyor gece motosiklet surmemeye.
 
Katılım
11 Mar 2017
Mesajlar
42
Ben de astigmatım, aynı dertten muzdaribim. Bazen gece değil gündüz dahi tabelayla işim varsa stres oluyorum.

Zor bir durum... Gözlükle kullanabileceğim iyi bir kask alana kadar idare edicem.

Ben de göz muayenesi' diyorum...
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Sıfır numara göz yoktur. Fotoğraf mercekleri sıfır numara oluyor. Belki bir görme problemin olabilir. Miyop-astigmat yanısıra gözde konik ve çubuk hücreleri vardır. Bunların kusurları da gece görüşünü etkiler. Göz bebeği tam kapanmaması da benzer sorunlara yol açar. Öncelikle bir hekime kontrol ettir kendini. Belki çok basit bir gözlükle işi çözeceksin.

Fosforlu yelek gece ve gündüz hayati öneme sahip. Zaten motorlar ve ekipmanların çoğu mat ve kyu renk. Gece hiç görünmüyoruz. Abartılı olacak tabi ama kask takma ama yelek tak.

Karşıdan gelenlerin de farlarına bakma. Daha uzağa veya çizgilere bak.

KEndi farlarının da iyi aydınlattığından emin ol.
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
823
Eğer konu psikolojik değilse, "gece körlüğü" adı verilen bir rahatsızlık var. Bazı insanlarda oluyor, bu konuda bir hekim kontrolüne başvurmalısınız..
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
146
göz ameliyatı geçirdim ama hiç gözümde problemim olacağı hiç aklıma gelmedi doktora gideyim bari, çok teşekkür ediyorum yorumlarınız için
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Astigmat Hipermetropum var.. Gece bende iyi süremiyorum... Ekstra aydınlatma taktım.. Böylelikle bakışım düşmüyor.. karşıdan araç gelince söndürüyorum ama... Çünkü çok fena göz alıyor..Net göremediğin için farın iyi aydınlattığı daha yakın bölgeye bakıyorsun. yani bakışın düşüyor.. ve özellikle virajlarda sorun yaşıyorsun... temponu düşürmelisin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst