Kocaeli İl Temsilcisi
- Katılım
- 29 Mar 2011
- Mesajlar
- 4,134
- Konu Yazar
- #1
Tüm gönül dostlarına saygı ve sevgilerimle diyerek başlıyorum arkadaşlar umuyorum hepiniz iyisinizdir,
Öncelikle hatırlatmak istiyorum bazı arkadaşlar , bazı dostlar konuyu açanın ben olduğunu görünce beklentilerini yükseltiyorlar:cherry: sakın öyle bir beklenti içerisine girmesinler , sonuçta bende insanım bendekide can ve hepsinden önemlisi (BEN USTA DEĞİLİM ) ama bilmediklerimi buradan öğrenirken bldiklerimide paylaşıyorumki bilmeyenler öğrensin bilenler bilmeyenlere söylesin
sonuç itibari ile burada büyük bir aileyiz , eeehhh benimde bir çanta kaynak teknolojisiyle uçak yapmaya kalkmamı beklemessizniz artık !
ama çok farklı çalışmalar olabilir, insanın karşısına çıkabilir , hayat bu ne zaman neyle karşılaşacağımız belli olmaz ,her şeyden bir parçacık bilmek iyidir, hep derim bilgi güçtür ,paradır ve hayat kurtarır, bağlayacak olursak , hayat denen koca sofrada önümüze koyulan yaşam sofrasındaki binbir çeşit yemek çeşitlerinden ,
doymaca usulü olmasada hepsinden bir parça tadabiliyor olmak ne büyük bir mutluluktur
konuda asıl mevzuu bahis olan hurdalıktan aldığım scooterla başladı aslında inanmayacaksınız ama en son açtığım (suzukı inozuma arka çanta aparatı yapımı) konusunu açtığım günden beridir bu hurdayla uğraşıyorum aslında parçalamak başka bir proje için bir köşede dursun mantığıyla aldıysamda , motor mekaniği ve bazı şeyleri hoşuma gittiği için şimdilik sağını solunu toparlayıp az biraz insan içine çıkabilecek duruma getirip dağda bayırda trafikten mesgun alanlarda binmeye ve eşime çocuğuma motosiklet kullanmayı öğretecek bir motosiklet olarak düşündüğümden dolayı parçalama operasyonuma bir müddet ara verdim
şimdi konuyu okuduktan sonra kafanızda inanıyorum ki bir çok soru yada öneri belirecek , hepsine herşeye açığım eleştiriyede ama konuyu değerlendirirken yanlış gördüğünüz uygulama yada görsel hakkında yorum yaparken emin olun hepsinin farkındayım , bu scooterda orjinal terimini ve alsaydın, taksaydın, mevzuularını hiç karıştırmazssanız sevinirim , tescili iptal olmuş bir araca bir kuruş masraf edecek niyetim yok , ama kendi imkanlarımla sıfırdan neler yapabilirim bunlar üzerinde yoğunlaştım
ve bakın ortaya nasıl bir şey çıktı ?
espirinin geyiğin her türlüsüne açığım :cherry: gıgır şamata serbesttir
isterseniz konuya anlatımlı resimlerle devam edeyim 
şimdiden yorum yazan dostlara teşekkürlerimi sunuyorum , tabi yazmayıp okuyanlarada
yolunuzda açık olsun farınızda !
http://www.youtube.com/watch?v=vqw3a15rTTM

motoru alırken konu açacağım aklıma gelmediği için dağılmış haliyle tek kare resmi var



elinize geçen bu hoparlör kapaklarını atmayın şayet motosikletiniz var ise ve bir gün granaj tamiratı yapmanız yada yaptırmanız icab ederse ha deyince bulamayacağınız parçalardır granajın iç taralarından ısıtıp yapıştırma yöntemi ile oldukça sağlam işçilik meydana gelmektedir, tabi yapanın el beceriside önem taşımaktadır ve her motor kullanıcısı için oldukça gerekli bir bilgidir bana bir şey olmaz demeyin !


sadece bir kare paylaştım olayı anlatabilmek adına o kare ızgara daha iyi yapıştırılabilirdi zaten bu bilgiyi verebilmek adına o uygulamayı yaptım ama motosikletin bişr çok yerinde aynı uygulamayı kullandım ama müsait olamadığım için çekemedim

yorumsuz :cherry:


motosiklet satın alırken belkide bir çoğumuz dikkat etmez küçük ayrıntılarda büyük sırlar yatar , motosikletin çok fazla yıpranıp yıpranmadığını anlamanız için bakmanız gereken çok basit yerler vardır en önemlilerinden biri ayak basamaklarının basıldığı lastik takozların aşınma durumları , üzerindeki fabrikasyon etiketlerin solgunluğu , görünüşü ve aklıma gelmeyen bir sürü ince ayrıntı, eğer basılan lastik ayaklıklar çok yıpranık aşınık ve motorun km si düşündüğünüzden çok düşük ise bunlardan huylanmanız gerekir küçük bir fikir


granaj aksamlarını onardıktan sonra şasideki bu önemsiz yamulmayı farketmemiştim motoru alırken ama motor sağ yandan kuvvetli bir darbe almış , sağ taraf gidon kısmı kırılmış ve bu kısım yamulmuştu tabi acil yoğun bakıma alındı




nerden nereye !
bu parçalar araba amörtüsörlerinin alt tarafa düşen ve amörtüsörleri askı sistemine bağlayan parçalar , sanki bir gün bir scooter şasisi kaynatırım diye atmamışım hurdaya
hem etli kalın bir malzeme bu parçalar olmasaydı şasiyi kaynaklamak için aynı parçayı yapmaya uğraşacaktım 






ortopedi bölümünde hızla işler ilerlemekte ve herşey yolunda gidiyor, şu ana kadar acil kan nakli gerekmedi
birazdan beyin cerrahi kısmına geleceğiz 



orjinal koltuğunu motoru alırken unuttuğum için yeni oturma yeri ve ayaklarını dizayn ediyorum , ilerleyen aşamalarda mz koltuğu aşamalarını scootere uyacakmı onu göreceğiz



garibim mz kuyruğu kesilmiş güvercinlere benzedi :cherry: bu karelerden sonra son nefesini vererek bu dünyadaki varlığı nihayi son buldu rahmetle anıyorum :cherry:
koltuk yerini yaptıktan sonra çok çirkin duran ön burun kısmını iyileştirme çalışmaları içerisindeyim , tabiki orjinal burun kısmı gibi olmayacak ama böylede çok tipsiz duruyor arkadaş , hani gezilecek gibi değil
düşünürken düşünürken çözüm yolları arıyor ve hayata geçiriyorum 
tabi burada kullanılan malzeme kızılay çadırlarınının 20 mm lik boruları , irfan bir gün scooterine ön panjur yapsın diye benim için üretmişler :cherry:
bayağı uğraştırdı ama








bu arada bilen arkadaşlar hatırlayacaktır boruları kendi yaptığım bükme aparatı ile büktüm
genel anlamda gözle görülen ortapedik sorunlardan sonra yavaş yavaş elektiriksel beyin amelliyatı gibi ince ve hassas çalışmalara giriyorum sırada gösterge panosu değişimi ve modifiye amelliyat kısımları var


bu pano tıbba göre beyin ölümü gerçekleşmiş bişr pano ve geri dönüşümü mümkün olmayan bütün foksiyonları körlenmiş
ulen bundan bile yağ çıkarılırmı arkadaş yavvv :cherry:

yukarıda saydığım ince detaylar ve motorun çalışma durumundan bu km nin orjinal olduğu kanısındayım ama yanılabilirimde
çok nadiren !

ölü gösterge panosundaki sinekten yağ çıkarma işlemi başladı , öncelikle diğer ramzey motosiklet sayacında yağ göstergesi olmadığı için bundan dolayı ekstra amelliyat yapmak durumunda kaldım tabi hep zaman kaybı





bu espiriyi zaten biliyorsunuz
bilmeyenler için hız felakettir yanarısnız ! cısssssss :cherry:

sırada göz amalliyatı var bu far tası honda kınetıx e ait lakin ampul olayı bunlarda farklı armut ampul diye tabir ettiğimiz ampuller kesinlikle bu tasa olmuyor , olmuyor kelimesi benim arşivde olmadığı için sıkıntı yok

ama önce kamera arkası silah arkadaşımla tanıştırayım
kendileri metal,alçıpan, duvar, fayans , plastik , ahşap, cam,porselen ve aklıma gelmeyecek bir çok alanda kesme, biçme, oyma , delme kabiliyet ve aparatlarına sahip silah arkadaşımdır( dremel 4000) hatta biraz daha ileriye gidip diş hekimi iseniz dolgu bile yaparsınız


far tasında ampul ve duyun oturacağı çapta bir delik açıyorum ,



bir şeyleri sökerken, tamir ederken çapı boyu önemli olmaksızın zırt diye fırlayan ve sağdan soldan söktüğünüz aletlerden çıkan yayları atmayın çok işinize yarayabilir , mesela yay olmasaydı o duyu orata sabitlemek için başka yöntem bulacaktım, şimdi hem kullanışlı oldu hemde daha orjinal



göz amelliyatımızda başarıyla bitirdikten sonra yavaş yavaş cildiyeye koridorlarına doğru yol alıyorum
ama ondan önce gösterge panosu ve far bağlama ayakları var .



bu uğraştırıcı ve incik cincik işten sonra yine devam tabiki
kan dolaşımı rahatsızlıkları ve beyin sinyallerine giden elektirikle alakalı sıkıntılara ve organ yetersizliklerine 
bu tür vakaları sanal ortamda anlatacak dağarcığım olmadığı için bir kareyle sınırlamak istiyorum
ve ekliyorum elektirik düğmelerine karşı alarjisi olan ben ne bulduysam hangi aleti gördüysem hurdalıktan ordan burdan üzerindeki düğmeleri söker alırım
ne yapayım dayanamıyorum
ve motosikletin tüm kumanda ve düğmeleri tamamen doğaçlama yöntemlerle elde olan düğmelerle hiç kimseye bağımlı kalınmadan kendi imkan ve atölyemde yapılmış olup tek bir düğme (anahtar) alınmamıştır kısaca siz düğmeleride atmayın :cherry:


motosiklette ayrıca üzerinde olmayan özellik olarak aırbag sistemi ve koltuk ısıtma yapılmıştır :cherry: sakın gülmeyin doğru söylüyorum :cherry: valla resimler yalan söylemez aha buyrun aşağıda koltuk ısıtmayı görüyorsunuz , alttan rezistanslı, aırbag sistemini montajlayınca paylaşırım , honda beni görse kesin mahkemeye verir:cherry: yeni bir model scooter doğdu :cherry:
koltuk ısıtma ve hava yastıklı :cherry:
tabi bu arada bitmedi cildiye kaporta kısmına geçeceğiz hep birlikte



heeee heee heee arada espiride şart :cherry:
evet cildiye ama asıl espiri burada lütfen sesli gülmeyiniz :cherry:



evet arkadaşlar cildiye işinide kısmen bitirdik lakin çok yorulduğum için bu gün çalışmadım o arada paylaşayım dedim bu arada şişme deniz yatağından olan kaporta kısmı siyaha boyanacak , orjinal gibi olurmu ? olmaz ama nispeten görünüşünün eskisinden daha iyi olacağı kesin
şimdilik olayın sonuna geldik gelişmeleri buradan paylaşırım, aslında iş bitmeden paylaşmayı sevmesemde çok daraldığımdan ötürü bu arada paylaşmayı daha uygun gördüm , artık son bir gazla nihate ermesi uzak değil ,
hepinize selam eder saygılar sunarım esen kalın .
Öncelikle hatırlatmak istiyorum bazı arkadaşlar , bazı dostlar konuyu açanın ben olduğunu görünce beklentilerini yükseltiyorlar:cherry: sakın öyle bir beklenti içerisine girmesinler , sonuçta bende insanım bendekide can ve hepsinden önemlisi (BEN USTA DEĞİLİM ) ama bilmediklerimi buradan öğrenirken bldiklerimide paylaşıyorumki bilmeyenler öğrensin bilenler bilmeyenlere söylesin
sonuç itibari ile burada büyük bir aileyiz , eeehhh benimde bir çanta kaynak teknolojisiyle uçak yapmaya kalkmamı beklemessizniz artık !
ama çok farklı çalışmalar olabilir, insanın karşısına çıkabilir , hayat bu ne zaman neyle karşılaşacağımız belli olmaz ,her şeyden bir parçacık bilmek iyidir, hep derim bilgi güçtür ,paradır ve hayat kurtarır, bağlayacak olursak , hayat denen koca sofrada önümüze koyulan yaşam sofrasındaki binbir çeşit yemek çeşitlerinden ,
doymaca usulü olmasada hepsinden bir parça tadabiliyor olmak ne büyük bir mutluluktur
konuda asıl mevzuu bahis olan hurdalıktan aldığım scooterla başladı aslında inanmayacaksınız ama en son açtığım (suzukı inozuma arka çanta aparatı yapımı) konusunu açtığım günden beridir bu hurdayla uğraşıyorum aslında parçalamak başka bir proje için bir köşede dursun mantığıyla aldıysamda , motor mekaniği ve bazı şeyleri hoşuma gittiği için şimdilik sağını solunu toparlayıp az biraz insan içine çıkabilecek duruma getirip dağda bayırda trafikten mesgun alanlarda binmeye ve eşime çocuğuma motosiklet kullanmayı öğretecek bir motosiklet olarak düşündüğümden dolayı parçalama operasyonuma bir müddet ara verdim
şimdi konuyu okuduktan sonra kafanızda inanıyorum ki bir çok soru yada öneri belirecek , hepsine herşeye açığım eleştiriyede ama konuyu değerlendirirken yanlış gördüğünüz uygulama yada görsel hakkında yorum yaparken emin olun hepsinin farkındayım , bu scooterda orjinal terimini ve alsaydın, taksaydın, mevzuularını hiç karıştırmazssanız sevinirim , tescili iptal olmuş bir araca bir kuruş masraf edecek niyetim yok , ama kendi imkanlarımla sıfırdan neler yapabilirim bunlar üzerinde yoğunlaştım
ve bakın ortaya nasıl bir şey çıktı ?
şimdiden yorum yazan dostlara teşekkürlerimi sunuyorum , tabi yazmayıp okuyanlarada
yolunuzda açık olsun farınızda !
http://www.youtube.com/watch?v=vqw3a15rTTM

motoru alırken konu açacağım aklıma gelmediği için dağılmış haliyle tek kare resmi var



elinize geçen bu hoparlör kapaklarını atmayın şayet motosikletiniz var ise ve bir gün granaj tamiratı yapmanız yada yaptırmanız icab ederse ha deyince bulamayacağınız parçalardır granajın iç taralarından ısıtıp yapıştırma yöntemi ile oldukça sağlam işçilik meydana gelmektedir, tabi yapanın el beceriside önem taşımaktadır ve her motor kullanıcısı için oldukça gerekli bir bilgidir bana bir şey olmaz demeyin !


sadece bir kare paylaştım olayı anlatabilmek adına o kare ızgara daha iyi yapıştırılabilirdi zaten bu bilgiyi verebilmek adına o uygulamayı yaptım ama motosikletin bişr çok yerinde aynı uygulamayı kullandım ama müsait olamadığım için çekemedim

yorumsuz :cherry:


motosiklet satın alırken belkide bir çoğumuz dikkat etmez küçük ayrıntılarda büyük sırlar yatar , motosikletin çok fazla yıpranıp yıpranmadığını anlamanız için bakmanız gereken çok basit yerler vardır en önemlilerinden biri ayak basamaklarının basıldığı lastik takozların aşınma durumları , üzerindeki fabrikasyon etiketlerin solgunluğu , görünüşü ve aklıma gelmeyen bir sürü ince ayrıntı, eğer basılan lastik ayaklıklar çok yıpranık aşınık ve motorun km si düşündüğünüzden çok düşük ise bunlardan huylanmanız gerekir küçük bir fikir


granaj aksamlarını onardıktan sonra şasideki bu önemsiz yamulmayı farketmemiştim motoru alırken ama motor sağ yandan kuvvetli bir darbe almış , sağ taraf gidon kısmı kırılmış ve bu kısım yamulmuştu tabi acil yoğun bakıma alındı




nerden nereye !






ortopedi bölümünde hızla işler ilerlemekte ve herşey yolunda gidiyor, şu ana kadar acil kan nakli gerekmedi


orjinal koltuğunu motoru alırken unuttuğum için yeni oturma yeri ve ayaklarını dizayn ediyorum , ilerleyen aşamalarda mz koltuğu aşamalarını scootere uyacakmı onu göreceğiz



garibim mz kuyruğu kesilmiş güvercinlere benzedi :cherry: bu karelerden sonra son nefesini vererek bu dünyadaki varlığı nihayi son buldu rahmetle anıyorum :cherry:
koltuk yerini yaptıktan sonra çok çirkin duran ön burun kısmını iyileştirme çalışmaları içerisindeyim , tabiki orjinal burun kısmı gibi olmayacak ama böylede çok tipsiz duruyor arkadaş , hani gezilecek gibi değil
tabi burada kullanılan malzeme kızılay çadırlarınının 20 mm lik boruları , irfan bir gün scooterine ön panjur yapsın diye benim için üretmişler :cherry:
bayağı uğraştırdı ama








bu arada bilen arkadaşlar hatırlayacaktır boruları kendi yaptığım bükme aparatı ile büktüm
genel anlamda gözle görülen ortapedik sorunlardan sonra yavaş yavaş elektiriksel beyin amelliyatı gibi ince ve hassas çalışmalara giriyorum sırada gösterge panosu değişimi ve modifiye amelliyat kısımları var

bu pano tıbba göre beyin ölümü gerçekleşmiş bişr pano ve geri dönüşümü mümkün olmayan bütün foksiyonları körlenmiş

yukarıda saydığım ince detaylar ve motorun çalışma durumundan bu km nin orjinal olduğu kanısındayım ama yanılabilirimde

ölü gösterge panosundaki sinekten yağ çıkarma işlemi başladı , öncelikle diğer ramzey motosiklet sayacında yağ göstergesi olmadığı için bundan dolayı ekstra amelliyat yapmak durumunda kaldım tabi hep zaman kaybı





bu espiriyi zaten biliyorsunuz

sırada göz amalliyatı var bu far tası honda kınetıx e ait lakin ampul olayı bunlarda farklı armut ampul diye tabir ettiğimiz ampuller kesinlikle bu tasa olmuyor , olmuyor kelimesi benim arşivde olmadığı için sıkıntı yok

ama önce kamera arkası silah arkadaşımla tanıştırayım


far tasında ampul ve duyun oturacağı çapta bir delik açıyorum ,



bir şeyleri sökerken, tamir ederken çapı boyu önemli olmaksızın zırt diye fırlayan ve sağdan soldan söktüğünüz aletlerden çıkan yayları atmayın çok işinize yarayabilir , mesela yay olmasaydı o duyu orata sabitlemek için başka yöntem bulacaktım, şimdi hem kullanışlı oldu hemde daha orjinal



göz amelliyatımızda başarıyla bitirdikten sonra yavaş yavaş cildiyeye koridorlarına doğru yol alıyorum
ama ondan önce gösterge panosu ve far bağlama ayakları var .



bu uğraştırıcı ve incik cincik işten sonra yine devam tabiki
bu tür vakaları sanal ortamda anlatacak dağarcığım olmadığı için bir kareyle sınırlamak istiyorum


motosiklette ayrıca üzerinde olmayan özellik olarak aırbag sistemi ve koltuk ısıtma yapılmıştır :cherry: sakın gülmeyin doğru söylüyorum :cherry: valla resimler yalan söylemez aha buyrun aşağıda koltuk ısıtmayı görüyorsunuz , alttan rezistanslı, aırbag sistemini montajlayınca paylaşırım , honda beni görse kesin mahkemeye verir:cherry: yeni bir model scooter doğdu :cherry:
tabi bu arada bitmedi cildiye kaporta kısmına geçeceğiz hep birlikte



heeee heee heee arada espiride şart :cherry:
evet cildiye ama asıl espiri burada lütfen sesli gülmeyiniz :cherry:



evet arkadaşlar cildiye işinide kısmen bitirdik lakin çok yorulduğum için bu gün çalışmadım o arada paylaşayım dedim bu arada şişme deniz yatağından olan kaporta kısmı siyaha boyanacak , orjinal gibi olurmu ? olmaz ama nispeten görünüşünün eskisinden daha iyi olacağı kesin
şimdilik olayın sonuna geldik gelişmeleri buradan paylaşırım, aslında iş bitmeden paylaşmayı sevmesemde çok daraldığımdan ötürü bu arada paylaşmayı daha uygun gördüm , artık son bir gazla nihate ermesi uzak değil ,
hepinize selam eder saygılar sunarım esen kalın .
