FC-Moto ve Motoin 'e gidiyoruz!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Arkadaslar selam,
2 arkadas 28 - 30 Nisan tarihlerinde Sadece ekipman almak için Köln'e gidiyoruz.

Konuyu sizinle paylaşıyor olmama gelecek olursak;

Bu turistik bir seyahat olmadığından amacımız çok açık, masraflarımızı minimum'a indirmek, aynı zamanda Fc-Moto ve Motoin'den alışveriş yapmak isteyen arkadaşlar ile karşılıklı fayda için bir noktada buluşmak.

Çok fazla arkadaşa yardımcı olamayacağız. Maksimum 2 kişi. (Ceket,pantolon, bot, kask vb. hacim tutan ürünler için)

Diğer taraftan hacim olarak ufak tefek olan, eldiven,intercom,vb. yer tutmayan ürünler için +5 kişi olarak planlama yapıyoruz)

Planlamamız doğrultusunda temel seyahat maliyetimiz aşağıdaki gibi olacak:

Uçuş biletleri : 650 x 2 = 1.300 TL
Kiralık araç : 200 x 2g= 400 TL
Konaklama : 200 x 2g= 500 TL

Toplam: 2.200TL

Bizimle bu bütçeyi paylaşmak isteyen, ve bu mağazalardan, yukarıdaki tarihler doğrultusunda alışveriş yapmayı planlayan arkadaşlar var ise, başlık altına yazabilirler.

Konu ile alakası olmayan mesajlar silinecektir.


Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
336
Amaç sadece alışveriş değil sanırım 2 gün konaklama olduğuna göre, zira fc moto'dan mont ve kask siparis gececegim haftaya, vergisiyle dahil tr fiyatının yarı fiyatına hemen hemen

fazla bagajı olan icon variant getirebilir mi acaba? :)
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Alışveriş için gideceğiz, başka bir amaç yok,
Cuma günü aksam 18.00 Uçuşu ile Köln'e gideceğiz. (Bizim takvimimize ve zaman sınırlarımıza en uygun biletleri bu şekilde aldık)
Cumartesi Alışveriş yapacağız.
Pazar günü 15.00 uçuşu ile geri döneceğiz.


Konu fazla bagaj konusu değil, Örneğin Icon kask için, bizim bütçemize ne kadar destek olacağın ile alakalı. Nihayetinde amacımız bütçemizi paylaşmak.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
2,350
Bu siteler bir ara tr ye yollamıyordu. Tr ye gönderim açıldımıki.
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
404
www.easycar.com yurtdışında hep buradan araç kiraliyorum, belirttiğiniz tarihlerde küçük ve orta boy araçlar toplam 75 USD civarı. Tavsiye ederim.

PErşembe günü ben de Almanya'dayım, önceliğim her zaman Louis.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Levent Bey,

Benim de böyle bir planım var ama mayıs başı ya da ortası için. Kendim gidip gezerek deneyerek bir şeyler almak istiyorum. Yeşil pasaportum var ve mesleğim gereği ücretsiz uçak bileti olanaklarım olduğu için Almanya'dan ekipman alışverişimin karlı olacağını düşünüyorum.

Daha önce Almanya'da ekipman alışverişi deneyimi olan arkadaşların , o bölgeye gidince FC-Moto Motoin filana bağlı kalmazsınız daha iyi fiyatlı daha çok alternatif olan yerler de var gibi kısıtlı yorumlarını okudum.

Benim sizden ricam ; mağazaların konumları ve durumları, alışveriş deneyiminizi vs.. buradan paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Katılım
1 Mar 2017
Mesajlar
31
2.200 masraf +2 kişiye yardım edeceksiniz 2.200/4 = 550 tl adam başı masraf yapar
Kask mont koruyucu ekipmanda tr ye göre ne kadar bi karımız olabilir acaba 550 tl yi çok geçer mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

Sizin için konfor çok önemli değilse
Masrafları düşürmek adına hostelde konaklama yapılabilir
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Bu siteler bir ara tr ye yollamıyordu. Tr ye gönderim açıldımıki.

Sonuc olarak biz gidip alacağımız için bu detay şuan için çok önemli değil.

www.easycar.com yurtdışında hep buradan araç kiraliyorum, belirttiğiniz tarihlerde küçük ve orta boy araçlar toplam 75 USD civarı. Tavsiye ederim.

PErşembe günü ben de Almanya'dayım, önceliğim her zaman Louis.

Teşekkürler, Bütçeler giriş sınıfı araç için aşağı yukarı aynı zaten.

Kaç kişi gideceksiniz

2 kişi.. İlk mesajda mevcut.

2.200 masraf +2 kişiye yardım edeceksiniz 2.200/4 = 550 tl adam başı masraf yapar
Kask mont koruyucu ekipmanda tr ye göre ne kadar bi karımız olabilir acaba 550 tl yi çok geçer mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

Sizin için konfor çok önemli değilse
Masrafları düşürmek adına hostelde konaklama yapılabilir

Bu şekilde değerlendirmiyorum. Örneğin 1 ceket alacak birisi, kargosuna, gümrüğüne ekstra ne kadar öder ? Atıyorum 100 - 150 TL... Bu parayı bizimle paylaşabilir.

Mesela bir eldiven alacak birisi kargo bedeli kadar destek olabilir. Anlatabildim mi, totali 4 e bölmek niyetinde değilim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------

Levent Bey,

Benim de böyle bir planım var ama mayıs başı ya da ortası için. Kendim gidip gezerek deneyerek bir şeyler almak istiyorum. Yeşil pasaportum var ve mesleğim gereği ücretsiz uçak bileti olanaklarım olduğu için Almanya'dan ekipman alışverişimin karlı olacağını düşünüyorum.

Daha önce Almanya'da ekipman alışverişi deneyimi olan arkadaşların , o bölgeye gidince FC-Moto Motoin filana bağlı kalmazsınız daha iyi fiyatlı daha çok alternatif olan yerler de var gibi kısıtlı yorumlarını okudum.

Benim sizden ricam ; mağazaların konumları ve durumları, alışveriş deneyiminizi vs.. buradan paylaşırsanız çok sevinirim.

Muhakkak vardır diye düşünüyorum, fakat zaman kısıtlı, sadece cumartesi günümüz olduğundan Aachen bölgesine yetişebiliriz diye düşünüyorum. Tabi oraya gidince film değişirse bilemiyorum.

Tecrübelerimizi konuda paylaşıyor oluruz.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
545
Güzel fikir,kargo gümrük işi ile uğraşmak istemeyen için iyi bir fırsat,
Özellikle sessiz kask arayanlar,Alman malı schuberth kaskı değerlendirsinler,şayet tamda yeri.
Ayrıca telefon isteyenler de düşünebilir .
Fiyat farkı baya var,getirmeside kolay.
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
Fc-moto zaten TR ye gönderim yapıyor. Artı ordaki vergiyide düşürerek yapıyor bunu. Siz ordan aldığında perakende satış olduğundan vergiyi ödeyeceksiniz. Fiyatlar buraya gore uygun tabıkı.
Misal vermek gerekirse 1 hafta evvel çiftli ıntercom aldım.

Satıs fiyatı: 390 Eur
Vergisiz Tr satısı : 327 Eur
%10 indirim : 32,77 Eur
Kargo : 20 Eur
Toplam satış fiyatı : 314,82 Eur
Tr ye geldigınde 235 TL de vergi odedim.
Bana mal oluş fiyatı ortalama 1450 TL civarı oldu. Sımdı sızınle alacak olsam 235 den yırtıcam ama sız ordan zaten 390 Eur'a alacaksınız. 1550 TL ye gelecek. Neden sizin masrafı paylaşayım onu anlamadım???
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
334
Fc-moto zaten TR ye gönderim yapıyor. Artı ordaki vergiyide düşürerek yapıyor bunu. Siz ordan aldığında perakende satış olduğundan vergiyi ödeyeceksiniz. Fiyatlar buraya gore uygun tabıkı.
Misal vermek gerekirse 1 hafta evvel çiftli ıntercom aldım.

Satıs fiyatı: 390 Eur
Vergisiz Tr satısı : 327 Eur
%10 indirim : 32,77 Eur
Kargo : 20 Eur
Toplam satış fiyatı : 314,82 Eur
Tr ye geldigınde 235 TL de vergi odedim.
Bana mal oluş fiyatı ortalama 1450 TL civarı oldu. Sımdı sızınle alacak olsam 235 den yırtıcam ama sız ordan zaten 390 Eur'a alacaksınız. 1550 TL ye gelecek. Neden sizin masrafı paylaşayım onu anlamadım???

Dönüşte havaalanında ofisten vergi iadesi almaları lazım.Yoksa dediğiniz gibi hiç bir mantığı yok bu işin.Bir de şöyle bir durum var bu siteler belli dönemlerde yüzde 15-20 indirim yapıyor.Üstüne bir de "regular customer" iseniz ekstra indirim alıyorsunuz.O zaman baya hesaplı oluyor.Hesabı kitabı ona göre yapmak lazım.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Biraz yakınlara gelseydiniz ben burda misafir ederdim sizi Köln biraz uzak kalıyor.

Aldığınız ürünleri Türkiye'ye götüreceğinizi söyleyin ona göre vergi indirimi alırsınız.
Ya da gümrükte geri ödeme alırsınız ülkelerin sistemine bağlı.
Mesela ben Türkiye'de yaptığım tüm alışverişlerin faturasını buna göre kestirdim ve gümrükte ödediğim tüm vergileri geri aldım.
Ayrıca uluslararası geçerliliği olan bir lisansa sahipseniz sportif amaçlı aldığınızı belirtip diğer vergilerden de yırtabilirsiniz.
Bu aldığınız ürüne de bağlı.
Örneğin ben kask, tulum, eldiven, bot ve içgiyimi vergisiz alırken tek ceket ve tek pantolon, kısa çizmede bu avantajdan yararlanamıyorum.
Yani iyi araştırıp giderseniz sandığınızdan daha fazla avantaj elde edebilirsiniz haberiniz olsun.
 
Katılım
1 Mar 2017
Mesajlar
31
Ben aliexpresciyim aslında ama kalite yok aliexpreste kalite araynalar için mantıklı bi tercih gibi gözüküyor. Arkadaş yardımcı olmak istemiş taşlamayalım bence katkı sunalım hayırlı alışverişler herkese
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
geçtiğimiz senelerde de böyle bi organizasyon girişimi olmuştu sanki. yanlış mı hatırlıyorum
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Fc-moto zaten TR ye gönderim yapıyor. Artı ordaki vergiyide düşürerek yapıyor bunu. Siz ordan aldığında perakende satış olduğundan vergiyi ödeyeceksiniz. Fiyatlar buraya gore uygun tabıkı.
Misal vermek gerekirse 1 hafta evvel çiftli ıntercom aldım.

Satıs fiyatı: 390 Eur
Vergisiz Tr satısı : 327 Eur
%10 indirim : 32,77 Eur
Kargo : 20 Eur
Toplam satış fiyatı : 314,82 Eur
Tr ye geldigınde 235 TL de vergi odedim.
Bana mal oluş fiyatı ortalama 1450 TL civarı oldu. Sımdı sızınle alacak olsam 235 den yırtıcam ama sız ordan zaten 390 Eur'a alacaksınız. 1550 TL ye gelecek. Neden sizin masrafı paylaşayım onu anlamadım???


Tax-Free denen birşey var :)



Ayrıca arkadaşlar biz kurnazlık yapmıyoruz, konuyu anlamayan bir çok arkadas sanki bizler akıllı kendilerini ise geri zekalı olarak nitelendirdiğimizi saniyor.



Bakın cok basit bir hesap yapın.

1.000 TL aldığınız ceket'e 100 TL yakin kargo ödüyorsunuz, ayrıca bir de %18 gümrük vergisi ödeniyor. 1.300 TL geliyor size.
Ben de diyorum ki, 1.000 TL'lik bir ceket icin 150 TL bize destek olun, hem siz 150 TL avantaj sağlayın, hem bizim masrafımıza ortak olmuş olun. Bu kadar basit. Cahil cühela yorumlar yapılıyor, sonra neden siliniyor, bilmem ne gereksiz mesajlar.

Lütfen pişman etmeyin! Forumdan soğuduk yeminle.. Sonra mt bitmiş diyosunuz,, ya bu hale getiren sizsiziniz bi farkına varın.
Ömründe Schengen nedir duymamış,kalkmış sizi buradan yurt dışına mı göndereceğiz diyor, ben gideyim siz parasını ödeyin hem gezerim fln sacma sapan hal aldı.. Ayıptır!.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------

Biraz yakınlara gelseydiniz ben burda misafir ederdim sizi Köln biraz uzak kalıyor.

Aldığınız ürünleri Türkiye'ye götüreceğinizi söyleyin ona göre vergi indirimi alırsınız.
Ya da gümrükte geri ödeme alırsınız ülkelerin sistemine bağlı.
Mesela ben Türkiye'de yaptığım tüm alışverişlerin faturasını buna göre kestirdim ve gümrükte ödediğim tüm vergileri geri aldım.
Ayrıca uluslararası geçerliliği olan bir lisansa sahipseniz sportif amaçlı aldığınızı belirtip diğer vergilerden de yırtabilirsiniz.
Bu aldığınız ürüne de bağlı.
Örneğin ben kask, tulum, eldiven, bot ve içgiyimi vergisiz alırken tek ceket ve tek pantolon, kısa çizmede bu avantajdan yararlanamıyorum.
Yani iyi araştırıp giderseniz sandığınızdan daha fazla avantaj elde edebilirsiniz haberiniz olsun.

Abi eyv. İlk Fransa'ya geldiğimde kapını çalacağım inş. Pani ile iki sıkarız dimi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------

geçtiğimiz senelerde de böyle bi organizasyon girişimi olmuştu sanki. yanlış mı hatırlıyorum

Olmuştuda olmaz olsun abi ;) Zor zanaat vallahi.. Bi de milyonlarca cahille uğraşan var, hakikatten herife saygı duymaya başlayacağım yakında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

almak istediğimiz ürünün fiyatına göre mi bi masraf bölüşümü olacak?

Yani aşağı yukarı bişiler işte.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------

Güzel fikir,kargo gümrük işi ile uğraşmak istemeyen için iyi bir fırsat,
Özellikle sessiz kask arayanlar,Alman malı schuberth kaskı değerlendirsinler,şayet tamda yeri.
Ayrıca telefon isteyenler de düşünebilir .
Fiyat farkı baya var,getirmeside kolay.

Vallahi şunu bi anlatamadık gitti, millet bizi kurnaz yerine koyuyo, vazgectim zaten, fayda beklemekten de sağlamaktan da..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------

 Bu Konu MT Site Yönetimi Tarafından Kapatılmıştır.
Sebep:   Konu yorum'a kapatılmıştır. Talep eden ihtiyaç sahibi olan var ise, bize ulaşabilir.
 Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
 Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
 Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
 Şikayetleriniz için tıklayın
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst