role dir adı (ingilizce karşılığı relay) 2 kontağı enerji verildiğinde birbirine temas ettirir, bir tür
elektro mıknatısdır esasında.
iç yapısı böyledir;
rolenin içinde bobin sarmalı vardır resimdede görüldüğü gibi, yüksek gerilimde bu bobin bir yerden atar yanar ve çalışmaz.
bu bobinin çeşitli voltajlarda çalışan halide vardır. 5v 9v 12v 24v vs..
roleler devre içinde anaktar gibi davranır, o role senin motorunda ne iş yapmakdadır bilgim yok.
roleye gelen kablolara bakmak lasım nerden nereye gidiyor vs.
yüksek voltajdan role yandı ise, motordaki tüm elektronik parçalarda risk altındadır,
misal vites hız göstergen ampüller vs ne geliyorsa aklına, önce ısınırlar sonra ya kendiliğinden
yanarlar yada sen bir tümsekden bir yerden geçtiğinde atar sarsıntı ile..
bunlar +-1.5v kadarda sorunsuz çalışabilirler ısınmadan payları vardır.
yani 12v roleye 13v verebilirsin sorun olmazda 14v 15v olmaz. normalde motor çalıştığında aküye
kendi voltajından 1v 2v kadar gerilim uygular aküyü şarj edersin potansiyel fark yaratırsın
yani akü 12v ise 13v 14v verirsin, ancak şebekeye, motorun iç sistemine 13v 14v vermemek gerekir.
yani işin özüne gelelim ustan normalde bu işi halledebilmeliydi, eğer anlamıyorsa uzaklaş bilene
git, voltaj sorunu halledilmeden motor kullanmanı önermem kontrol ünitesini felan yakarsın mazallah
pulsarınki 600tl

) hesabını sen yap..
burada.
kaşınmayın yani antin tinton yöntemlere baş vurmayın, tel sarma felan, alırsınız elinize motoru
sonra yandı gülüm ketan helvam role, sigorta dediğin 10 20 30tl lik ucuz parçalar..