Enduro Seçimi

Katılım
7 Eyl 2005
Mesajlar
167
Merhaba Arkadaşlar uzunca bir süredir foruma katılamıyordum.Hepinize Selamlar.
Bir Chopper motosikletim vardı 250 Mondial MCT.Onu sattım.Bir adette Kanuni 100 cup motorum var.
Artık büyük abilerin safına katılma zamanıdır diye düşünüyorum.... :)
Şimdi ise enduroya merak saldım fakat Kararsızım seçim konusunda.Tercihte yardımcı olabilirseniz sevinirim arkadaşlar.

1- BMW 1200 gs advanture
2- Honda varadero
3- Yamaha 1200 super tenere
4- ktm 990 advanture


Sizce seçim hangisi.?
Uzun yol dağ bayır çimen çayır...???
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
anladığım kadarıyla maddi imkanınız var ve 1000cc den aşağı motor düşünmüyorsunuz. fakat günümüz şartlarında maddi imkanlar nekadar müsait olsada birçok kullanıcı motorlarını satıp 1000cc nin altına geçmeye başladı. vergiler sayesinde avrupalı'nın aldığı fiyatın 3-4katına aldığımız araçlarımızla onların 3katı benzin harcıyoruz. neredeyse 1yılda 1motor parasını benzine veriyoruz artık.
şahsi fikrim 660 tenere hem yakıt, hem performans açısından hemde arazide istediğiniz kıvraklık açısından daha mantıklı olacaktır

hemide çok yakışıklı be abisi :)
 
Katılım
7 Eyl 2005
Mesajlar
167
Evet haklısın maalesef benzin parası vergiler gebertiyor bizleri..Ama motor aşkı işte insana imkanının sınırlarını zorlatıyor.660 tenereyede baktım ama sanki diğer abilerinin yanında biraz tüy siklet kalmış gibi geliyor bana.?
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
660 Tenere yi yakından görmeniz gerekir öncelikle. sadece fotolara kanmayın. buarada Tenere herkesin harcı değildir. boyunuz, bacak boyunuz önemli, aslında dual sport demek daha doğru olan bu modeller arasında sele yüksekliği en fazla olan modellerdir diyebiliriz.


1000 üzeri bir makina daha çok şehir dışı, uzun yol vs. de iş yapar. şehir içinde yorabilir ayrıca, arazide ağırlıktan dolayıda sorun olabilir.

şimdi 1200tenere diyorsanız varadero ya ne gerek var? honda crosstourer 1200 varken varadero ya gerek kalmaz.



yine de tavsiyem enduro lastikli olarak doğrudan satılan tüm bu modellerin severim çok hepsinde herkes birşey buluyor ancak hepsi benzer işi ve konforu veriyor.


1200gs bu işin tepe noktasında sayılacak modellerden dir, borusan istinye ye giderseniz kullanabilirsiniz, o zaman anlarsınız demek istediğimi.


ben yeni nc700x almış biri olarak bundan sonra yada daha çok para verebilecek olsam ne alırdım inanın bilmiyorum çünkü 3.5lt/100km tüketimi inanılmaz cezbediyor, cbf150 den geçmeme rağmen inanılmaz rahat kontrol ediliyor olması da cabası.


bu arada 0 km mi, 2.el mi ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kardeş dağ bayır yazmışsın ama binlik makinlarla dağ bayır gezilmez.Onlar daha çok uzun yol makinası.Dağ bayır gezmek istiyosan al bi transalp bak keyfine.Ben aylardır dağ bayır geziyorum.
 
Katılım
7 Eyl 2005
Mesajlar
167
peki arkadaşlar bu tenere 660 uzun yolda nasıldır kullananız bileniniz var mı...?
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
327
zekai direk 1200 gs le girmişsin konuya ne eetin be abicim 6 yıldır enduroya biniyorum şu andada f 650 dakar kullanıyorum 1200 den ben korkuyorum şu anda bir f 650 al sınıfının en az yakan motorudur ve en keyifli motordur 1200 gs in bakımından felan anlamıyorsan borusanı zengin edersin hemde mct den sonra olüm makinası olur bu

yanlış düşünüyorsun deme yenice ormanlarında 1 vitesle giderken bir anda önümde taklalar atmaya başlayan 1200 gs gördükten sonra onda nasıl bir tork ve güç oldugunu sen düşün eger illada alacaksan bmw nin tüm sürüş egitimlerini al derim...

gönlündeki motoru alırsın insallah kazasız belasızda binersin

ama yazdıgın motorların içindekilerin en iyisi gs1200 dür
 
Katılım
16 Kas 2008
Mesajlar
494
bu işler merdiven gibidir.1000 lik makına şu an sizin için tehlikeli olabilir.alın bi 65o makina.sonra daha iyi ,daha doğru secim yaparak kararverin.yaşamak güzel
 
Katılım
7 Eyl 2005
Mesajlar
167
celil özdemir teşekkür ederim iyi dileğin için...benim gönlüm 1200 gs yi gördüğüm günden bu yana onda ama ne bileyim diğerlerinide tabi bir öğrenmek diğerleriyle artılarını eklsilerini öğrenmek iyi oldu.Teşekkür ederim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------

celil özdemir teşekkür ederim iyi dileğin için...benim gönlüm 1200 gs yi gördüğüm günden bu yana onda ama ne bileyim diğerlerinide tabi bir öğrenmek diğerleriyle artılarını eklsilerini öğrenmek iyi oldu.Teşekkür ederim...
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
bak ben sana bi 660 tenere de bakmanı tavsiye ederim takip ettiğim iki kişi var afrika turunu tamamladılar 15.000 km 100 gün hani ufak tefek aksaklıklar dışında hiç bir sorun yaşamadılar tenere kendini kanıtladı gibi gördüğüm kadarıyla istersen bana özelden yaz facebook adresini veriyim bi tenere sahipi arkadaşla da konuş
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
şehir içi uzun süre kullanamazsın bu aygırları en sevdigim modelleri sıralamışsın o denli düşük cc dende gidip 1200 e binebilmek toaf geldi bana seni bence zorlar tek silindir teklif edenler olmuş ama vibrasyonuda her adamı halt eder ben uzun süre kullandım halada 600 enduro kullanıoyrm gönlüm 2 silindir endurolarda ama araziye girdigimden onlarda bana gelmez ne amacla kullanıcaksın ona göre secimini yap gs 1200 uzun yolda cok güzel süzülür ama benim xt 600 le girdigim yere ön tekerini sokamaz trafiktete cilesini cekemezsin enduro hevesin varsa tek silindir bi gs 650 ile baslıyabilirsin boyun ben gibi uzun deilse tabi
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
222
Bir motor almak kolay fakat önemli olan aldığın motorun servis ağı nasıl yedek parçasını çabuk ve uygun fiyata bulabilirmisin bunlar çok önemli ktm aldın yada bmw aldın servise gidince bir mct fiyatı kadar servis ücreti verirsin sen en iyisi piyasada ençok var olan parça ve servis sorunu yaşamayacağın bir motor al.
Türkiye şartlarına göre önce hondaya bak sonra diğerlerine küçük bir parça yüzünden haftalarca motorsuz kalma.
Rüzgârın bol yolun uzun ve açık olsun.
 
Katılım
7 Eyl 2005
Mesajlar
167
Peki arkadaşlar BMW 1200 adv nin artıları ve eksilei nelerdir diye sorsam çok şey istemiş olurmuyum.?
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Peki arkadaşlar BMW 1200 adv nin artıları ve eksilei nelerdir diye sorsam çok şey istemiş olurmuyum.?

Bu sorunun cevabını bu sitede doğru bir şekilde alabileceğini sanmıyorum. BMW club lar yada superevada daha doyurucu bilgiler bulabilirsin.

Şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
57
şimdi kızacaksın ama kızarsan kız artık ne diyim.1200 gs adventure alacaksın, ktm 990 adventure, super tenere falan alacaksın, ortalama fiyatları 50 bin civarı olan üst hatta lüks sınıf endura alacaksın da sonra gelip forumda artı eksi soracaksın.olacak iş gibi gelmiyor,cansıkıntısı mesajı gibi geliyor bana.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
222
şimdi kızacaksın ama kızarsan kız artık ne diyim.1200 gs adventure alacaksın, ktm 990 adventure, super tenere falan alacaksın, ortalama fiyatları 50 bin civarı olan üst hatta lüks sınıf endura alacaksın da sonra gelip forumda artı eksi soracaksın.olacak iş gibi gelmiyor,cansıkıntısı mesajı gibi geliyor bana.

Aynen usta dalga geçer gibi oluyor sanki.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

Peki arkadaşlar BMW 1200 adv nin artıları ve eksilei nelerdir diye sorsam çok şey istemiş olurmuyum.?


Yahu arkadaş istediğin motorlar zor arıza çıkartırlar nasıl olsa paran var bir motor parası verir tamirde yaptırırsın daha ne al gitsin beğenmezsen diğerini alırsın :))
 
Katılım
7 Eyl 2005
Mesajlar
167
Arkadaşlar neden can sıkıntısı mesajı gibi geliyor onu anlayamadım.yani bilmediğim bir motorun sıralamasını artısını eksisini daha önce kullanan arkadaşlardan öğrenmek vukuat mı anlayamadım...??? Siz araba yada motosiklet alırken sorup araştırmıyormusunuz.? Evet Kısmetse Kararımı verdiğimde alıcam.
Artı bu tarz mesajlar almaya niyetlenen yada sırf bilmek amaçlı araştırma yapan arkadaşlarada yararlı olur...Bu bir bilgi paylaşımıdır.Kullananlardan yaşayanlardan tecrübe paylaşımıdır...Anlayabiliyormusunuz Bilgi Paylaşımını.? Motosiklet içerikli bir sitede nasıl bir soru bekliyordunuz.? Yada nasıl bir konu bekliyorsunuz..?? BMW 1200adv yi aldım alın buyrun bunlarda resimleri gibi bir konumu bekliyorsunuz.? İPSİZ VE BANALİZM.?????
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Arkadaşlar neden can sıkıntısı mesajı gibi geliyor onu anlayamadım.yani bilmediğim bir motorun sıralamasını artısını eksisini daha önce kullanan arkadaşlardan öğrenmek vukuat mı anlayamadım...??? Siz araba yada motosiklet alırken sorup araştırmıyormusunuz.? Evet Kısmetse Kararımı verdiğimde alıcam.
Artı bu tarz mesajlar almaya niyetlenen yada sırf bilmek amaçlı araştırma yapan arkadaşlarada yararlı olur...Bu bir bilgi paylaşımıdır.Kullananlardan yaşayanlardan tecrübe paylaşımıdır...Anlayabiliyormusunuz Bilgi Paylaşımını.? Motosiklet içerikli bir sitede nasıl bir soru bekliyordunuz.? Yada nasıl bir konu bekliyorsunuz..?? BMW 1200adv yi aldım alın buyrun bunlarda resimleri gibi bir konumu bekliyorsunuz.? İPSİZ VE BANALİZM.?????

Bu sitede bahsettiğin motorları kullanan çok kişi yok. Olanlarda seviyesiz mesajlara muhatap klacakları düşüncesi ile yazmazlar. Israrla bu sitede cevap arayışın taktir edilecek bir durum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst