En önemli trafik kurali

Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Selamlar..
Simdi sabah sabah buda neyin nesi diyeceksiniz..
Neyin nesimi?
Burada hep okudugumuz seydir yol hakki benimdi, onundu, yol hakki kimin, dingil ve daha neler neler..
Birsürü ivir zivir..
Aslinda bir tane ve en önemli trafik kurali vardir..

Bu kurali bilmek herseyden önemlidir ve yeterlidir.

Ben seneler önce ehliyetimi yaparken bu kurali bana ögretmislerdi..
Ve 3 sene önce motosiklet ehliyetimi yaparken yeniden ögrettiler bana bunu.
Bu kural nemidir??
_____________________________________________

(1) Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht.

(2) Jeder Verkehrsteilnehmer hat sich so zu verhalten, daß kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.

_____________________________________________

(1) Trafige katilmak devamli dikkat ve karsilikli saygi, riayet ister.

(2) Her Trafige katilan öyle davranmalidirki diger kisiler zarar, tehlike yada daha fazlasi ve mümkün oldugundan fazla rahatsiz edilmemelidir.

(Bukadar yapabildim tercümesini)
_____________________________________________

Ana kural budur...
Aslinda yollarda ne tabelalara nede Lambalara ihtiyacimiz vardir..
Bu kurala uyuldugunda hersey kendiliginden düzeliyor..
Tabelalar ve lambalar isimizi kolaylastiriyor sadece...

Saygilarla..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
bence en önemli kural şudur: trafikte gözlerini 4 aç :cat:
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
(1) Trafige katilmak devamli dikkat ve karsilikli saygi, riayet ister.

(2) Her Trafige katilan öyle davranmalidirki diger kisiler zarar, tehlike yada daha fazlasi ve mümkün oldugundan fazla rahatsiz edilmemelidir.

Avrupa standarlarına uygun ama bizde herkes yolu babasının şahsi malı sandığı için uygulanabilirliği düşük kalıyor.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
kafanı duvara çarpma arkadaşım. Çarpacaksan illa, kask tak öyle çarp :cat: gece nöbetinden çıktım. Uykusuzum. Okadar algılayabildim. Napem? Sende hemen kızıyon be arkadaşım :queen:
 
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
49
Çok güzel bir konu açmışsiniz.
Trafikte saygı, kural bilgisi ve iyi niyetli şoförlerin olduğu bir Türkiye'yi belki 30-40 yıl sonra belkide hiçbir zaman göremeyecegiz.

Ben Fransa'da yaşıyorum ve trafik Kuralları çok büyük bir titizlikle öğretiliyor. O yüzden her türlü kurala uymak lazım. En ufak bir ihlal sizi sınavı bidaha geçmek zorunda bırakır.

Neden insanlar avrupada kurallara bu kadar çok sadık? En önemli neden bence eğitim/formasyon. Bundan sonra kesinlikle korkutucu cezalar.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
En önemli kural ihlali kırmızı ışık ihlalidir, ışık olmayan katılımlar için de soldan gelen aracın hız limitleri dahilinde olsa bile yavaşlayamayacağını bile bile son anda yola atlayıp aracın önünü kesip zor durumda bırakmaktır. Özellikle ikinci yazdığımı bilerek yapanların allah belasını versin :pl:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Remzim kiymetlim,
bu sadece trafik kurali degilki.
Ahlak kurali,
birlikte yasamanin birinci kurali.:)
Ben bazi seylerin genetik oldugunu dusunmeye basladim.
Sen Almanyadasin,ben Fransada.
Sen de bir cok ulke gordun,ben de.
Hatta bazilarini birlikte gorduk.
Avrupada,trafigi Turkiyeden farksiz ulkelerde var.
Genelde sorunsuz olanlarda.
Ayni egitimi alan farkli irklarin,farkli davranislar sergiledigine defalarca sahit oldum.
Yani egitim sart ama her topluma entegre olamiyor maalesef.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Selamlar..
Simdi sabah sabah buda neyin nesi diyeceksiniz..
Neyin nesimi?
Burada hep okudugumuz seydir yol hakki benimdi, onundu, yol hakki kimin, dingil ve daha neler neler..
Birsürü ivir zivir..
Aslinda bir tane ve en önemli trafik kurali vardir..

Bu kurali bilmek herseyden önemlidir ve yeterlidir.

Ben seneler önce ehliyetimi yaparken bu kurali bana ögretmislerdi..
Ve 3 sene önce motosiklet ehliyetimi yaparken yeniden ögrettiler bana bunu.
Bu kural nemidir??
_____________________________________________

(1) Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht.

(2) Jeder Verkehrsteilnehmer hat sich so zu verhalten, daß kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.

_____________________________________________

(1) Trafige katilmak devamli dikkat ve karsilikli saygi, riayet ister.

(2) Her Trafige katilan öyle davranmalidirki diger kisiler zarar, tehlike yada daha fazlasi ve mümkün oldugundan fazla rahatsiz edilmemelidir.

(Bukadar yapabildim tercümesini)
_____________________________________________

Ana kural budur...
Aslinda yollarda ne tabelalara nede Lambalara ihtiyacimiz vardir..
Bu kurala uyuldugunda hersey kendiliginden düzeliyor..
Tabelalar ve lambalar isimizi kolaylastiriyor sadece...

Saygilarla..

ağzın bal yesin remzi abi yani insan gibi sürmek gerek diyorsun özetle :) aynen katılıyorum hatta burada forum kurallarına da gerek yok :)
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
En önemli 3 Tafik Kuralı vardır :
1) IQ su mümkünse 90 ve üzeri olmak
2) Cahil olmamak
3) insan sevgisine sahip olmak.

TR de insan az olduğu için sevgisi de az.
Cehalet desen zaten Türkiye'de doğuştan nüfus cüzdanı ile birlikte verilen bir özellik gibi birşey
IQ seviyesine gelince cevabı Aristo'ya bırakıyorum :
"Cehalet eğitilebilir. Sarhoşluk ayıltılabilir ama Aptallık bakidir. "
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
185
Motosikleti
Moto Guzzi V85TT Travel
Kurallara, ancak kuralların herkes (kendimiz dahil) için ve herkesin (kendimiz dahil) iyiliği için olduğunu kavradığımız zaman uyarız. Bunu yerleştirmek için medeni ülkeler eğitimi ciddiye alıyor. Bir de cezaları gerçekten herkesi zorlayacak kadar ağır. En başta da kuralları koruyanlar kurallara uyuyorlar. Bizde sadece trafikte değil, her konuda kural koruyucuları kurallara uymadığından, kurallar kimseye samimi gelmiyor. Bu da üzerimize alınmayıp, kurallar bizim dışımızdakiler için geçerliymiş gibi düşünmemize yol açıyor. Zaten herhangi bir durumda karşılaştığımız cezalar da korkutucu değil. Misal yapsınlar bakalım emniyet kemeri takmama cezasını 10000 Tl- bakalım takmayan kalıyor mu? Sonra trafik kurallarına uymayan trafik polisine bir yaptırım var mı? -yok... Eee, neyi tartışıyoruz o zaman?
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
Bu ülkede kurallara uyan sayısı çok az,
Biz buna kural demiyelimde HAYATTA KALMAK diyelim,

Eğer Türkiyede motosiklet kulanarak hayatta kalmak istiyorsanız " GÖRÜNÜR(FARKEDİLİR) OLUN "
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst