Elektronik Ateşleme Devresi

Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
5
Evet sayın arkadaşlar devreyi yaptım. Formda baya bi bu konu hakkında bir yigın cevap yazılmış. devreyi yaptım cillop gibi çalışıyor ısınma olayına gelincede eğer taş direnç el yakacak kadar ısınma yapıyorsa bu normaldir. Buda platinin sürekli tetikleme yapmasından kaynaklanıyor. Devreyi 6 voltluk akü ile test ettin ve elimde ateşleme bobini olmadığı için 25 w trafo ile test ettim. alkolü cayır cayır yaktı.
http://img408.imageshack.us/i/grnt0244.jpg/
http://img192.imageshack.us/i/grnt0245.jpg/
http://img265.imageshack.us/i/grnt0246x.jpg/
http://img821.imageshack.us/i/grnt0247.jpg/
http://img168.imageshack.us/i/grnt0249.jpg/
http://img80.imageshack.us/i/grnt0252z.jpg/

http://www.gaztube.com/video/15618/atesleme-sistemi
http://www.gaztube.com/video/15619/atesleme-sistemi-deney
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
43
Merhaba,
Konu ilgimi çekti ama aklımda takılan birkaç şey var :)
Elektronik ateşleme sisteminde platinin yeni görevinin anahtarma olacağını okudum yani platin ayarı diye bir şey olmayacak sadece avans ayarı geçerli olacak öyle değil mi ? :)
Bir de elektronik ateşleme devresine sahip olan ve aküsüz çalışmayan bir motoru,akü olmadan çalıştırılması bu sayede mümkün olacak mı ?:) (Sanıyorum Jawa vb motorsiklerin motorları aküsüz çalışmıyor.) Teşekkürler. :)
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Merhaba,
Konu ilgimi çekti ama aklımda takılan birkaç şey var :)
Elektronik ateşleme sisteminde platinin yeni görevinin anahtarma olacağını okudum yani platin ayarı diye bir şey olmayacak sadece avans ayarı geçerli olacak öyle değil mi ? :)
Bir de elektronik ateşleme devresine sahip olan ve aküsüz çalışmayan bir motoru,akü olmadan çalıştırılması bu sayede mümkün olacak mı ?:) (Sanıyorum Jawa vb motorsiklerin motorları aküsüz çalışmıyor.) Teşekkürler. :)

Elektronik devreye geçtikten sonrada platini ayarının düzgün olması gerekir ancak platin üzerinden geçen akım düşeceği için platindeki yanma meme yapma gibi sorunlar ortadan kalkacaktır. Manyetolu değilse bir motosikletin aküsüz çalışması çok zordur.
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
43
Elektronik devreye geçtikten sonrada platini ayarının düzgün olması gerekir ancak platin üzerinden geçen akım düşeceği için platindeki yanma meme yapma gibi sorunlar ortadan kalkacaktır. Manyetolu değilse bir motosikletin aküsüz çalışması çok zordur.

Çok teşekkürler :)
Ancak elektronik ateşlemede platinin kontaklarını arasındaki mesefanin ne katkısı olacak ? Meksefe sisteminde platinin kontaklarının açılma mesafesiyle bağlantılı olarak ateşleme yapılıyordu yani 0.3-0.4 mm arasında ateşleme gerçeklişiyordu şimdi ise öyle bir durum yok ama niçin ayar gerektiyor ya da benim yanlış öğrendiğim bir şeyler var:)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Elektronik ateşleme

Bu devre kullanıldığında platin kontakları üzerinden bobinde oluşan ters endüklenme akımı geçmeyeceği için aralık ayarının önemi yok.Eski usulde kıvılcım yapmasın,kontakları yanmasın diye aralık ayarı yapılırdı.Bu devre olunca bunu güç transistörü ile zener diyotlar bastırıyor.Aralık ayarının aç-kapa yapması yeterli akım akma zamanını sürücü transistör ayarlıyor.Platinin ne süreyle kapalı açık kaldığının önemi olmuyor.
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
43
Bu devre kullanıldığında platin kontakları üzerinden bobinde oluşan ters endüklenme akımı geçmeyeceği için aralık ayarının önemi yok.Eski usulde kıvılcım yapmasın,kontakları yanmasın diye aralık ayarı yapılırdı.Bu devre olunca bunu güç transistörü ile zener diyotlar bastırıyor.Aralık ayarının aç-kapa yapması yeterli akım akma zamanını sürücü transistör ayarlıyor.Platinin ne süreyle kapalı açık kaldığının önemi olmuyor.

Çok teşekkürler sorumun cevabını elde ettim :)
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Devreyi Kurdum Denedim Süper Çalşıyor Ama henüz Prugeot 103 Üstüne Takıp denemedim Oda olucak ama inşAllah....Konu için Tşkrlr eğer Peogeot 103 Ütünde Çalşırsa çok İşime yarıcak...
 
Katılım
23 Ocak 2011
Mesajlar
2
Soru?

Bu Devre 92 model Puch 50 maxi s te işe yararmı Akü'm yok illa akü takmalımıyım
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
11
arkadaşlar bende bu devreyi burdan gördüm ve mz de kurdum iyi çalışdı hakaten bitik olan platinlerle iyi devirdi yapdı... fakat şu anda başak ber sorunum var 6 voltlu aküsüz simsonum var onunda platinli ateşlemesini elektronik yapamk isityorum bu devreyi kulanmaya karar verdim bunun için fakat aküsüz oluşu sorun yaparmı bilemiyorum devrenin dc volt çalışdığını biliyorum manyetonun ürettiği elektriği köprü diyotla doğrultum devreye vermeyi düşünoyorum nedersiniz ....
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
6vregler.jpg
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
5
Beyler bende 2 zamanlı 350 cc cezet (jawa) motor var. Bununla çok uğraştık cross yaptık. Bence tek eksiği ateşleme sistemi çünkü onu tepmekten çok yoruldum artık. Bu başlıkta bahsi geçen ateşleme devresi benim motora uyarmı onu soracaktım. Teşekkürler.
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
11

sinan hocam teşekkür edrim ilgilendiğin için... şöyle yeni bir sorum olacak ki bu gidişle daha çok soracağım bu motoru köprü diyotla doğrultmayı denedim fakat olmadı volt metremde düzgün bir gerilim okuyamıyorum senin bu verdiğin devre nedir ve ben bunu nasıl kullanacağım amacımı biliyorsun sabit manyetolu aküsüz dalgalı akımım var ve ben bunu tam dc ye çevirmek isitoyrum ki eğer böyle bir şey olursa elektronik ateşlemeyi çalıştırabilrim hatta ve hatta akü takıp elektrikli marş eklemyi düşnüyorum saygılarımla....
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
1
s2000 yardımm!!!

iyi günler hocam ben nette s2000 değilde s2000N transistor buldum aynımıdır acaba yada başka bi transistörmü kullansam? özelliklerini veriyorum:
S2000N için teknik bilgi
S 2000 N = TRANSISTOR SILICON NPN / 1500V / 8A / 50W / 0.7US = S 2055A = S 2055AF
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215

Sina dostum çift silindirliye elektronik konjektör takmak istiyorum ancak devreleri incelerken kafam baya karıştı;
Şöyleki 12 volt pozitif regüleli dc dinamo için hangisini kullanacağım bilemedim. Yukarıdaki gibi basit devrelerin zeneer diyodun 14 voltluk olanla değiştirsem dirençlerin ve kondansatörlerin değerlerini de değiştirmem gerekir mi? Aynı transistörlerle olur mu? Yoksa illa 12 volt için yapılmış bir devre mi bulmalıyım? Boxer da da orijinal dinamo var sadece konjektör değiştirilerek 12 volta çevrilmiş.
 
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
1
slm arkadaşlar bu devre otomobillerde de kullanılırmı bende bitane şahin war ona böyle bişi yapmak istiyorum nasıl yapabilirim bi yardımcı olabilirmisiniz ????
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
1
s.a arkadaşlar aranızaa bugün katıldım.benide aranıza kabul ederseniz sevinirim.bendede jawa 350 stly modeli var 2 manlı çit silindirli motorumu alalı 3 4 ay oldu ama dogru dürüst calıştıramadıdm.platinleri ve meksefeleri atıp elektironik ateşleme yapmak istiyorum torna ve mekanikten anlarım ama elektirik işinden pek fazla anlamam nasıl bir yol izlemem gerekiyo beni aydınlatırsanız sevirim şimdiden teşekkür edeiyorum.
 
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
1
gomoto

merhaba bende bi çapır 150cc var gomoto elektrik tesisatını çözemedim :'(

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

resimleri çekip göndericem sizlere :'(
0541 849 91 40 bi arayan olursa motosikletimde olur :'(
 
Katılım
16 Haz 2013
Mesajlar
10
devreyi yapmak istiyorum elektronikçiyim fakat bu devrenin ömrünün uzun olacağını sanmıyorum
çünkü devrede eksiklikler var.

bobin uçlarına diyot takılması gerekiyor.sebebi ise bobine enerji verilip bırakıldığı zaman indüklemeden dolayı bobin geri voltaj verecektir ve s2000 transistörü yakacaktır.

devreyi deneyeceğin yakın zamanda
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst