Eksantirik Gergi Değişimi

Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
287
Honda Twister otomatik eksantirik gergi değiştirirken dikkat etmem gereken ne var ?
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
hiç bişe yok fakat sadece takarken gergiyi tornavida ile sık içeri girsin civataları taktıktan sonra yavaşça sal gergi görevini yapsın.
 
Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
287
sağda sola somunlar ortada vida var...Napacamı tam anlayamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

hiç bişe yok fakat sadece takarken gergiyi tornavida ile sık içeri girsin civataları taktıktan sonra yavaşça sal gergi görevini yapsın.

Sağda ve solda somun var ortada tornavida yeri var tam olarak anlamadım...
sökerken önce vidayı sökecem sonra somunları açacağım gergiyi çıkarcam.Sonrası anlayamadım daha ayrıntılı yazarsanız sevinirim

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

hiç bişe yok fakat sadece takarken gergiyi tornavida ile sık içeri girsin civataları taktıktan sonra yavaşça sal gergi görevini yapsın.

Sağda ve solda somun var ortada tornavida yeri var tam olarak anlamadım...
sökerken önce vidayı sökecem sonra somunları açacağım gergiyi çıkarcam.Sonrası anlayamadım daha ayrıntılı yazarsanız sevinirim
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
önce 2 somunu sökü çıkarıyorsun gergiyi tornavida yeri ile işin yok şimdi...
conta sı eğer yırtıldı falan ise güzelce temizleyip yeni conta alıp takıyorsun.
sonra yeni gerginin ortadaki tornavida yerinden gergi içeri girecek şekilde ayarlayı yerine takıp somunları sıkıp gergideki tornavidayı yavaşça salıp bırakıyorsun.
 
Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
287
önce 2 somunu sökü çıkarıyorsun gergiyi tornavida yeri ile işin yok şimdi...
conta sı eğer yırtıldı falan ise güzelce temizleyip yeni conta alıp takıyorsun.
sonra yeni gerginin ortadaki tornavida yerinden gergi içeri girecek şekilde ayarlayı yerine takıp somunları sıkıp gergideki tornavidayı yavaşça salıp bırakıyorsun.


Hocam teşekkür ederim anladığımı anlatayımda yanlış olmasın :)
ilk önce sökerken 2 somunu çıkarıyoruz ve gergi yeriyle işimiz yok.(Bu gergi yeri ortadaki yer oluyor sanırım :) )
Contayı kontrol edıyoruz duruma göre gerekırse değişiyoruz...
Yeni gergiyi içeri gelecek ayarlayıp takıyoruz... somunları sıktıktan sonra ,gergiyi tornavidayla yavaş şekilde sıkıp bırakıyoruz sıkıp bırakıyoruz bu şekilde vidayı sonuna kadar sıkıyor muyuz :D sizi biraz uğraştırdım ama cehalet :D
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
piston en üst ateşleme konumundayken, kam mili subaplara baskı yapmıyorken gergiyi değiştirebilirsin, aksi taktirde subap yayları zincir gevşeyince kam milini diş atlatır, subap ayarı bozulunca subapları eğersin
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Motoru senteye alacaksınız,
UFUK arkadaşın söylediği gibi subaplar boşa çıkmış olacak,
yani eksantrik subap ayarı yapılma aşamasında olmalı,

sonrasında gergı ortasındakı vıda gevsetılır ve sokulur,
sonrasında ıkı yandakı vıdalar sokulur,

eskı gergı cıkartılır,
sonrasında yenı gergi,
veya tamir edilmiş gergi yerine takılmadan önce,
ortadakı vıdanın içinde ince duz tornavidalık bır gergı vardır,
onu sıkıyorsun ve içerideki gergi kendini içeri topluyor,
onun içeride kalmasını sağlamalısınız,
yoksa tornavıda uzerındeyken monte edemezsınız,

onun içine ya orjınal gergi tornavıdasını tutturacaksınız,
yada bır aparat yapacaksınız,

yoksa işiniz zor,

onu yaptınız varsayalım,

sonrasında gerili vaziyette yanlarındaki iki vida ile monte edeceksiniz,
ve gergiyi salacaksınız,
işte bu kadar basit SANIRIM :)

Kolay gelsin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst