Ehliyeti aldım ama ?

Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
16
Ehliyeti aldım ama boş bir yolda sürdürdüler sekiz falan çizdim , tamam motora hakimim diyebilirim ama trafikte korkuyorum, heycanlanıyorum, bir de büyük şehir dur kalk çekincelerim var.Bunu nasıl aşabilirim acaba ilk trafiğe çıkışımda bir hocayla mı anlaşsam onun gözetiminden mi çıksam.
Dediğimi anlatabildim mi bilmiyorum ama kısaca şu.Motora hakimim ama şehir içi tecrübem yok birden alıp şehir trafiğine karışmakta bana biiraz yanlış gibi geliyor siz ne dersiniz bu konuda bilgilerinize ve tecrübelerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim motor :ybr 125
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
İstanbul'da isen aşağıdaki seçenekler olur. İstanbul dışında isen de bir haftasonu gelmeye değer.

http://www.rahmibarutcu.com/
https://safetyturkiye.com/
http://www.villalevent.com.tr/
http://www.yamaharidingacademy.com/
http://www.mottoakademi.com/
 
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
Ben de yeni aldım. Mecidiyeköyde biraz trafik olmayan yerlerde, evin çevrelerinde alıştırma yaptım bi 50 km kadar. Sonra normal araba gibi aralara girmeden, yolun sağından sağında gitmeye başlayarak trafiğe daldım. Şuan alalı 178 km olmuş motoru. Alıştım diyebilirim. Ama aralara girme hala yok. Kapı mapı açarlar mazallah. Kısaca o korku 1 günlük. Sonra geçiyo.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Ben de yeni aldım. Mecidiyeköyde biraz trafik olmayan yerlerde, evin çevrelerinde alıştırma yaptım bi 50 km kadar. Sonra normal araba gibi aralara girmeden, yolun sağından sağında gitmeye başlayarak trafiğe daldım. Şuan alalı 178 km olmuş motoru. Alıştım diyebilirim. Ama aralara girme hala yok. Kapı mapı açarlar mazallah. Kısaca o korku 1 günlük. Sonra geçiyo.

178km oldum demek için hiç bir şey. Sizin de acil eğitime ihtiyacınız var. Yolun sağından sağından gidilmez sıkıştırırlar sonra.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ehliyeti aldım ama boş bir yolda sürdürdüler sekiz falan çizdim , tamam motora hakimim diyebilirim ama trafikte korkuyorum, heycanlanıyorum, bir de büyük şehir dur kalk çekincelerim var.Bunu nasıl aşabilirim acaba ilk trafiğe çıkışımda bir hocayla mı anlaşsam onun gözetiminden mi çıksam.
Dediğimi anlatabildim mi bilmiyorum ama kısaca şu.Motora hakimim ama şehir içi tecrübem yok birden alıp şehir trafiğine karışmakta bana biiraz yanlış gibi geliyor siz ne dersiniz bu konuda bilgilerinize ve tecrübelerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim motor :ybr 125

bendede ybr125 var , ehliyet bile yok önümüzdeki pazar sınav var. Bende eğitim alacak kimse bulamayınca aldım motoru , 1 ayda 1000 km yaptım şu an motor bana ufak geliyor araç sollarken vs :) Tecrübe edinin biraz , pazar sabahı çıkın trafiğe 1-2 saat motorunuzla yol yapın alışın . Yokuşta durun kalkın , panik fren yapın , kontra yapın bunlarda bi nevi eğitimdir.


sadece 8 çizme konusunda endişelerim var , 8 in boyutu büyük mü ? siz zorlandınız mı?
 
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
178km oldum demek için hiç bir şey. Sizin de acil eğitime ihtiyacınız var. Yolun sağından sağından gidilmez sıkıştırırlar sonra.

Oldum demiyorum asla. Daha ben değil motor beni sürüyo. Eğitim elbet şart. Ama malesef bütçeyi motora yatırınca hemen gitmemiz imkansız. Asla oldum demiyorum. Daha yolun başında bile değilim. Dediğiniz gibi sıkıştıranlar mı dersiniz düz yolda gelip önüme kırıp frene abanan mı dersiniz telefona bakıp kapıyı açmaya çalışan mı dersiniz. Ben 3 yıldır aktif araç sürüyorum ama motor üstünde olmak herşeye sıfırdan başlamakla aynı.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
bendede ybr125 var , ehliyet bile yok önümüzdeki pazar sınav var. Bende eğitim alacak kimse bulamayınca aldım motoru , 1 ayda 1000 km yaptım şu an motor bana ufak geliyor araç sollarken vs :) Tecrübe edinin biraz , pazar sabahı çıkın trafiğe 1-2 saat motorunuzla yol yapın alışın . Yokuşta durun kalkın , panik fren yapın , kontra yapın bunlarda bi nevi eğitimdir.


sadece 8 çizme konusunda endişelerim var , 8 in boyutu büyük mü ? siz zorlandınız mı?

Ben sınavdayken 8'e benzer bişi olsun yeter demişlerdi.Tam tamına çizgilerin üstünde gitmene gerek yok.Yarım debriyaj kolayca yapabilirsin.
 
Katılım
28 May 2017
Mesajlar
73
Hocam kaldırma korkunuz olmasın debriyajı salmadan verin gazı debriyajı yavaşça salın
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben sınavdayken 8'e benzer bişi olsun yeter demişlerdi.Tam tamına çizgilerin üstünde gitmene gerek yok.Yarım debriyaj kolayca yapabilirsin.

Çarşamba günü bi deneme turu atacağız sürücü kursuyla , hem motoru hem pisti tanımak amacıyla. Allah utandırmaz inşaallah. Ybr125 elim kolum gibi iyice alıştım motoruma kullanım olarak. Kursun motoruda Kanuni nin 170 lik bi motoru , tipi aynı ybr.
 
Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
185
Benim eski konulara bakarsanız sanki motosiklet sürmeye değil de uzay aracı kullanmaya çalışıyormuşum. O zaman gözüme çok büyük bir olay gibi geliyordu. Sizin tek yapmanız gereken boş alanda dur kalkı halletmek ki ehliyet aldığınıza göre iyi kötü kaldırabiliyorsunuz. Atın kendinizi şehir içi trafiğine fakat ekipmanınız tam olsun. Ben öğrenme aşamasında 2 adet kaza geçirdim 2 sinde de acemiyken artçı almıştım. Motosikletim de ybr125'di sizin ki gibi. Birisinde 40 la virajda motoru yatırıp kaldırıma çıktım , ikinci kazamda ise yokuşta tekere geldik 20 km hızla kafayı yere vurdum. Artçıya iki kazada da hiçbir şey olmadı şans eseri. İkinci kazam da bende kask ve mont olmasa şu an bunları yazıyor olamazdım. Kask ölmemi, mont omzumun ve dirseğimin kırılmasını önledi. Birinci kazada da botum bileğimin kırılmasını önledi.

Kısacası giyin ekipmanınızı atın kendinizi trafiğe. Sağdan sağdan(sağ şeridin sağından değil solundan gitmeye özen gösterin şehir içinde) 1 saat trafikte zaman geçirdiğiniz zaman hafif bir özgüven gelmeye başlayacak(dikkat! bu özgüven kaza yapmanıza neden olan özgüven. sakın buna güvenip gereksiz riskler almayın) İlk zamanlarda ki "acaba stop ettirir miyim? acaba ezilir miyim? acaba acaba acaba???" gibi sorular gayet normal. Tek yapmanız gereken trafiğe çıkıp korkunuzu yenip 2-3 ay sonra bu konuya bakıp kendinize gülmek :)
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
711
ben direk çıkmıştım ilk başlarda korkunç gelmişti sonra alışıyosun parçası oluyosun.
 
Katılım
25 Tem 2017
Mesajlar
21
Dostum bende senin gibiydim cıkmaya korkardım sunu unutma kim sana egitim verirse versin o korkuyu sen yeniceksin seni em cok korkutan yerler neresiyse cık cidden korkma üstüne git korkunun sonrasında diceksin abartılacak bişey yokmuş diceksin :)
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
"pazar sabahı çıkın trafiğe"
cumartesi, pazar sürücüleri. korkunç!
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
396
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT
Ben trafiğe kapalı bir kursta temel eğitim aldıktan sonra ehliyet aldım. İlk kez trafiğe çıktığımda aynı heyecan bende de oldu. Bu yaşanıyor ve çok normal. Tek ilacı zaman. Ufak ufak şehirçi kısa mesafeler yaparak, en geç 3 haftada tedirginlik biter.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Başlarda bir tedirginlik oluyor, sonra geçer motora da alışmak huyunu suyunu öğrenmak lazım, 2-3 bin km yaptıktan sonra alışırsın. Eğitim olayına acayip tavım, bi motor kullanmayı öğrenicez işin içine girdin mi 3000 liralık çıkıyorsun. Honda da eğitim 4 kur adet 600 lira, gidiş geliş bilet parası bilmem ne 2800 liradan aşağı çıkman imkansız. rahmi barutçu mu nedir artık 400 lira eğitim 100 lira motor 2 saatliğine günlük 500 lira en aşağı. Yamaha'da 1 günlük eğitim 350 lira. yok artık anasının don lastiği bu nedir. Geçir babam geçir, eğitim iyi hoş güzel lazım olan bir şey biliyorum hayati öneme sahip ancak bu kesin fiyatların yüksek olması gerektiği anlamına gelmiyor. Gidipte bireysel olarak eğitim verenlere o paraları vermeyin acayip kıl oluyorum o tiplere. Eğitim işini devletin bir şekilde çözmesi gerekir, ehliyeti olan veya almak isteyen herkes bu eğitimlere yıl içinde zorunlu olarak 1 defa çağırılmalı, zaten bu ülkenin en büyük sorunlarından biri trafik çoğu kişide eğitim yok neden çünkü lüks pahalı, eğitmenlerde bi havalar bi tripler, kesinlikle el atılmalı bu konuya.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Şehir içi trafikten korkacak bişey yok firen de gaz koluda var. Nerdesin bilmiyorum ama ben diyarbakırdayım atla motora gel
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Başlarda bir tedirginlik oluyor, sonra geçer motora da alışmak huyunu suyunu öğrenmak lazım, 2-3 bin km yaptıktan sonra alışırsın. Eğitim olayına acayip tavım, bi motor kullanmayı öğrenicez işin içine girdin mi 3000 liralık çıkıyorsun. Honda da eğitim 4 kur adet 600 lira, gidiş geliş bilet parası bilmem ne 2800 liradan aşağı çıkman imkansız. rahmi barutçu mu nedir artık 400 lira eğitim 100 lira motor 2 saatliğine günlük 500 lira en aşağı. Yamaha'da 1 günlük eğitim 350 lira. yok artık anasının don lastiği bu nedir. Geçir babam geçir, eğitim iyi hoş güzel lazım olan bir şey biliyorum hayati öneme sahip ancak bu kesin fiyatların yüksek olması gerektiği anlamına gelmiyor. Gidipte bireysel olarak eğitim verenlere o paraları vermeyin acayip kıl oluyorum o tiplere. Eğitim işini devletin bir şekilde çözmesi gerekir, ehliyeti olan veya almak isteyen herkes bu eğitimlere yıl içinde zorunlu olarak 1 defa çağırılmalı, zaten bu ülkenin en büyük sorunlarından biri trafik çoğu kişide eğitim yok neden çünkü lüks pahalı, eğitmenlerde bi havalar bi tripler, kesinlikle el atılmalı bu konuya.

Amerika'da ki ehliyet kursları gibi olacak.4 saatte adama motosiklet sürmeyi öğretiyorlar.Zaten büyükşehirler dışında sürüş sınavları kimsenin umrunda değil.Bitsin de evime gideyim havasında hepsi.Ben otomobil sınavında berbat sürdüğüm halde nasıl olduysa sınavdan geçtim.

Yanlışım yoksa Amerika'da ehliyet kursu 20 saat ve harbiden öğretiyorlar sana motor sürmeyi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst