Ehliyet sorunu _?_

Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
82
Şuanda ehliyetim yok fakat şubattaki sınava kadar herhangi bir kursa kayıt yaptırmayı düşünüyorum ama kafamda bir soru var bunu birkaç yerde duydum ama net bi bilgi sahibi olamadım eğer böyle bir olay varsa mutlaka bilen bir arkadaş vardır diye düşünüyorum.Şimdi kursa başvurduktan sonra ehliyet almaya aday oldugum için bana bir sertifika verilip ben o sertifika ile ehliyetin aslı elime geçene kadar aracı kullanabiliyormuyum böyle bir olay varmıdır acaba bu şekilde araç kullanmış arkadaş varmıdır aramızda aslında bu sorunun cevabını ehliyet kursundada alabilirm ama böyle bir olay yoksa eğer orda düşüceğim .... durumu tahmin edersiniz :silent:
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
Amerika'da var o dizilerden gördüğüm kadarıyla. Bizde olduğunu pek sanmıyorum :) Bu pazar sürüş sınavı var benimde Ankara'da kar varmış pazar günü inşallah düşmeyiz :D
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
82
hocam sanmam bende tahmin ediyorum bir kaç sivri zekalıdan duydum aslında olsa çok işime yarada bi heves işte. :) Allah kolaylık versin bu arada harbi titretiyor ankara.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
yok öyle birşey dostum

Ehliyet emniyetten çıkıp eline geçti mi kullanabilirsin
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
yasada var ama uygulanmıyor. yasalarımız avrupadan kopya olduğu için var. ama sürücü kursundan istediğinde sana vermiyorlar. k ehliyeti diye geçiyor. kurs bitinceye kadar kullanman için veriliyor. ama dediğim gibi ben istemiştim bir sürü vermemek için laf ürettiler
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
ehliyeti eline alana kadar araç süremiyosun tabi (kaçak sürmek hariç)sürücü kursunun sana verdigi tek sey yatırdıgın paranın makbuzu.birazda mantıken düsünmek lazim..sen sinava girmeden hatta dreksiyon sinavina girmeden nasil trafikte resmi olarak motor kullanacaksin ki..
 
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
249
a2 ehliyeti cebine koyup gezene kadar, dolmuşa binmeye devam edeceksin. Diğer türlü her türlü cezayı ödemeye razı olacaksın.

Kurs'un verdiği sertifika hiçbir resmi delil teşkil etmez, bu sertifikayı ancak Emniyet'e götürüp onaylatınca anlam kazanır bunun da adı zaten ehliyettir.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
sertifikayla dolaşmak yasak arkadaşım..zaten sertifika çıktıktan sonra direkt emniyete gidip alıyosun ehliyeti ne diye kasıyosun sertifikayla sürmeye...yani sertifika dediğin şey sınav sonuçları belli olduktan sonra ilçe milli eğitim müdürlüğü imzalayarak çıkarıyor...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
var stajyer ehliyet bi sor sürücü kursuna

Stajer ehliyetle bahsedilen şey apayrı şeyler.

yasada var ama uygulanmıyor. yasalarımız avrupadan kopya olduğu için var. ama sürücü kursundan istediğinde sana vermiyorlar. k ehliyeti diye geçiyor. kurs bitinceye kadar kullanman için veriliyor. ama dediğim gibi ben istemiştim bir sürü vermemek için laf ürettiler

Yok öyle bir şey. K ehliyeti dediğin şey sadece yanında öğreticiyle beraber, belgenin üzerinde belirtilen güzergahta (kurs çalışma alanı) araç kullanman için düzenlenen belge.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Türkiye yasalarında, sadece K sınıfı ehliyet var,
o da direksiyon eğitimi sırasında, yanında bir hoca ile kullanırken sahip olman gereken belge.

Motosiklet ile direksiyon eğitimi, tamamen trafiğe kapalı alanda verilmek zorundadır. O yüzden K belgesi geçerli değildir.
A2 ehliyeti emniyetten alana kadar kullanamazsın.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
yasada var ama uygulanmıyor. yasalarımız avrupadan kopya olduğu için var. ama sürücü kursundan istediğinde sana vermiyorlar. k ehliyeti diye geçiyor. kurs bitinceye kadar kullanman için veriliyor. ama dediğim gibi ben istemiştim bir sürü vermemek için laf ürettiler
Bu olmayınca direksiyon eğitiminde bi arabaya çarparsan al başına belayı, kim yaptıracak çarptığın arabayı. Ehliyet alırken bi kere dıreksiyon eğitimi almıştım baya korka korka kullanmıştım o yüzden.
 
Katılım
29 Kas 2011
Mesajlar
203
Oyle birsey olmasi mumkun mu ?
Arac surmeyi bilmiyorsun ama sen gidip ara sureceksin o zaman ehliyet sinavinin ne anlami kaldi ?
Sinavlari bosuna mi yapiyorlar?
Zaten yurumda ehliyet almak saka gibi araba kullanamayanlar bile ehliyet aliyor
Her donem ehliyet sinavi verenlerinlerin uydurmasi olan stajyer ehliyet olaylarina inanmayin
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
Ben sertifikayı aldım gittim ertesi gün de ehliyetimi çıkarttım.. Şanslıydım biraz.. :) Aynı gün içinde çıkardı oradaki polis 2-3 polise de kendimi sevdirdim ve acındırdım :) hemen o gün çıkardı adam.. :)

Bana sorarsan hiç riske atma kendini zaten en fazla 3-5 günde alırsın ehliyeti eline, bırak biraz hasret kalsın motosiklet sonra da binince durdursunlar diye polisin üstüne sürersin.. :) (Hala göstermek kısmet olmadı bu arada, bi okulun müdürüne gösterdim bizim okula motorla gidip geliyom diye sordu)
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
türkiyede orman kuralları gecerlidir ne zamanki elle tutulur gözle görülür birşeyin varsa adam yerine o zaman konursun öyle kağıtla sertifikayla olmaz
gidicen şubeye ordanda çıkartma parası vercen etcen o zaman işlem tamamdır:D
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
söylediğin şey çok saçma.kursa başvurduğun için sana sertifika verilmez ve o sertifikayla kullanamazsın.o sertifika sınavları geçince veriliyor,sende o sertifikayı trafik şube ye veriyosun ve ehliyeti alıyosun.dediğin gibi olsa kimse ehliyet almaz başvurur ve sertifikayla kullanır...
 
Katılım
2 Kas 2013
Mesajlar
2
Malesef sertifika ile araç kullanma durumu yok.Ehliyete çevirmeden bir geçerliliği yok.1407 TL de yetkisiz ehliyet cezası var.Teşebbüs dahi etme derim :)
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
330
merhaba, öyle bişey yok bence ama dediniğiz olay ilerde stajer sürücü adı altında yapılabilir,


Benim bildiğim : Sınavı geçip, sertifikayı aldıktan sonra olur ya ehliyete dönüştürmeden trafikte ehliyetsiz araç kullanırken yakalanırsanız cezanın yarısını ödüyorsunuz
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
merhaba, öyle bişey yok bence ama dediniğiz olay ilerde stajer sürücü adı altında yapılabilir,


Benim bildiğim : Sınavı geçip, sertifikayı aldıktan sonra olur ya ehliyete dönüştürmeden trafikte ehliyetsiz araç kullanırken yakalanırsanız cezanın yarısını ödüyorsunuz

Sertifika hiçbirşey ifade etmez. ehliyetinin aslı olmadan araç kullanabilinecek tek durum şu; eğer ehliyetine sınıf ekletiyorsan yani B den B+a2 yapacaksan, evraklarını ve eski ehliyetini emniyete teslim ettikten sonra yeni ehliyet kartını teslim alana dek araç kullanabilmen için bir form veriliyor. üzerinde eski ehliyetindeki herşey +cezaların puanların, yeni ehliyetinde olacak hersey yani sınıfın falan olan resmi kaşeli bir a4 kağıt.
Yani kurstan aldığın sertifika sahada çalışan polisler için hiçbirşey ifade etmez. direk yazarlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst