Egzozdan ateş çıkması?

Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
17
Öncelikle selamlar, arkadaşın motoru için egzoz bakarken bu videoyu gördük. Arabalarda olduğunu biliyordum ama motor da ilk defa gördüm. Bu ateşin çıkması egzozun kendi özelliğimi yoksa sonradan mı yapılıyor?

www.youtube.com/watch?v=pXLCRszuhkI&guid=&clientmv-google&hl=tr&gl=TR

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

Mobilden girdiğim için link kırık olabilir
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Motoru boğazlıyor dikkat ederseniz. Yani bir bakıma normal bir durum. Benim bildiğim Two ve ixil egzozlarda bu şekilde sıkıştırılmalarda (alev atıyor) Tam açılımını, anlatımını yapamıyorum. Unuttum çünkü :mrgreen: Deviri yüksek tutunca tam benzin yanmıyormuydu bir şey oluyordu ama hatırlamıyorum.

Benzin pompası değiştirilerek alev atmasını sağlayabiliyorsunuz. Buda 2. yöntem.

Bu arada two fiyatı aşağı yukarı 750-1000 arası değişiyor.
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
alev kitinin sistemi motor yaklaşık 8000 rpm de dönerken motordaki ateşlemeyi kapatıyor ateşleme kapanınca motor cig yakıt atıyor eksoza yerleştirdigimiz bir buji sayesinde eksozda ateşleme yapılarak eksozdan alev çıkması ve bir patlama meydana geliyor kısacası sistem bu diyebiliyorum, gereksiz bir şey adam baksana alev çıkartacam diye motorun totosunu yırtacak
ayrıyeten benim motıorla giderken yüksek devirde gazı kapattığım zaman eksozda bi patlama oluyor heralde subap ayarıyla alakalı bir ayarsızlık var
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Yok yok başka bir şeydi o. Önceden ustalarımdan dinlemiştim nasıl yapıldığını ve nasıl olduğunu ama dediğim gibi şuan hatırlamıyorum, uzun zaman geçti üzerinden...

muzzy gp egzoz (ninja250r) bizzat yolda giderken gözüme ilişmişti. Aragaz çevirince alev atıyordu. Arkadaşa sormuştum durdurup, sadece egzoz taktırmıştı. Başka bir müdahale edilmemişti. Forumda bu konuyla ilgili bilgili arkadaşlar vardır. Açıklık getirirler. :)
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
bizim mahalledeki performans egzozlu kuba xcg150 de atıyor :D kardeşlere gerek yok hani 100 liraya tamam :)
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
152
perdeli ve sıkışma odalı olan motorun kendi orjinal egsozlarında gaz bırakımı oluşan yanmamış çiğ benzin ve yüksek benzin karışımı kendi bünyesinde bunu izole eder ama ses ve performans amaçlı üretilen egsoz markalarının hemen hepside direk def ,odasız ve elyaf sistemli olduğu için yanmayan çiğ benzin egsoz çıkışında rahatladığı için patlama ve yanma yapar.bu durum bir çok geç arkadaşın hoşuna gitsede motor için sağlıklı bir durum değildir.zamanla silindir kapak contasını yakma ve sipoblardada belli zamanda sıkıntı yapar.bu durum araba ve motorlarda egsoz eveli boğaz ve borularda kaçak olduğu zamanda yapar.hapsolan nefesin rahatladığında hoooh demesi gibi algılayın.sağlıklı insan az bir koşuda öksürmez ,öksüyorsa bir sıkıntı vardır.:wiinkk:.mesela bu motorda ateş atıyor.sonradan karbüratörden zengin benzin karışımı kısıldı bu sorun halloldu.http://www.facebook.com/photo.php?v=552030498147802&set=vb.100000225703158&type=3
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst