Egzoz temizliği ve Akü sorusu

Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Merhaba,

Öncelikle egzoz hakkında sormak istediğim, 3 yılda herhalde katalizör ve iç çevresinde baya bir kurum oluşmuştur diye düşünüyorum ve bunu temizlemek istiyorum.motorum da bulunan egzozların iç temizliğini nasıl yapabilirim.mesela sadece bir hava tabancası ile bunu yapmak mümkün müdür?

2. sorum ise, şu an motorum da 2 adet 55 watt sis farı 8 adet 3 watt power led ve 55 wattlık orjinal farı mevcut. motor da şu an 12v 12ah akü var, sis farlarını sadece gerektiğinde veya fantezi amaçlı kullanacağım, kullanacağım da mevcut akü bunu kaldırır mı ? bunun yerine 12V 18ah veya 24ah kullanabilir miyim? hoş internet üzerinden baktığım da 12ah üstü motosiklet aküsü pek mevcut değil galiba var olan da sıvı akü sanırım, eğer 12ah üstü bir akü kullanmam gerekiyorsa bunu nerden temin edebilirim.bide araç aküleri ile ups aküleri arasında ne gibi bir fark upsler de araç aküsü kullanan duydum ama aracında ups aküsü kullanan pek duymadım.

cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Elektrikten anlamamda Egzoz temizliği diye birsey varmı varsa nasil yapıplır merak ettim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorun sağlıklı çalışıyorsa 3 yılda kurum oluşmaz, oluşsa da temizlenmez. Elektrik sistemin bu kadar tüketimi karşılayamaz. 12 amperden büyük bir akü motoruna sığmaz ama zaten takman da bir şey ifade etmez. Çünkü elektrik sistemin 12 ah aküyü şarj edecek kapasitede yapılmıştır. Farz edelim 18 ah akü taksan da sadece akünün biteceği süreyi uzamış olursun.Kısacası o 2x55w'lık sisleri kullanma.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Slayerr'ın söylediğine ek olarak
Biraz sallamasyon birazda elektronik bilgimle şunu söyleyebilirim; şarj için dinamo benzeri bir üreteç mevcut ürettiği elektiriği bir devreden geçirip 14 volta düşürür.(12volt aküyü 14 volt ile şarj etmek gerekir) bu voltajı sabitlemek için elektronik bir devre elemanı kullanılır. Sen aküyü değiştireceksen. Bu şarj devresinde değişiklik yada komple değişim yapman gerekir ki bahsettiğin akü şarj olabilsin
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Slayerr'ın söylediğine ek olarak
Biraz sallamasyon birazda elektronik bilgimle şunu söyleyebilirim; şarj için dinamo benzeri bir üreteç mevcut ürettiği elektiriği bir devreden geçirip 14 volta düşürür.(12volt aküyü 14 volt ile şarj etmek gerekir) bu voltajı sabitlemek için elektronik bir devre elemanı kullanılır. Sen aküyü değiştireceksen. Bu şarj devresinde değişiklik yada komple değişim yapman gerekir ki bahsettiğin akü şarj olabilsin

Tam olarak şöyle; dinamo benzeri dediğin üreteç statör oluyor, voltajı sabitleyen devre de konjektör. Ama statörün ürettiği elektriği değiştirmeden konjektör ne yaparsa yapsın daha fazla elektrik oluşturamaz. Yani statörün değişmesi gerekir. Statör de motorun içinde dönen bir parçadır ve daha güçlü olanıyla değiştirilme imkanı yoktur çünkü motorun içinde olduğundan yeri de ona göre yapılmıştır. Sargılarında değişiklik yapılarak aynı statörün biraz daha fazla güç üretmesi sağlanabilir ama sağlıklı olmaz. Yani o iş olmaz. :)
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Tam olarak şöyle; dinamo benzeri dediğin üreteç statör oluyor, voltajı sabitleyen devre de konjektör. Ama statörün ürettiği elektriği değiştirmeden konjektör ne yaparsa yapsın daha fazla elektrik oluşturamaz. Yani statörün değişmesi gerekir. Statör de motorun içinde dönen bir parçadır ve daha güçlü olanıyla değiştirilme imkanı yoktur çünkü motorun içinde olduğundan yeri de ona göre yapılmıştır. Sargılarında değişiklik yapılarak aynı statörün biraz daha fazla güç üretmesi sağlanabilir ama sağlıklı olmaz. Yani o iş olmaz. :)

haklısın hocam, bugün baya araştırdık tartıştık sonuç olarak 55wattlık sis ampullerini çıkarıp yerine power ledli 3 wattlık sis ampulu kullanmaya karar verdim..
 
Katılım
30 Kas 2012
Mesajlar
59
kardeşim 4 zamanlı motorlarda egzoz temizliği diye bişey olmaz ancak motorun iki zamanlı ise o zaman temizlemen gerekir bizde iki tane iki zamanlı motor var babam honda kinetix kullanıyor arada bir egzoz temizliği yapıyoruz yoksa motor çekimden düşüyor içi tamamen kurum gibi oluyor iki zamanlı motor taktir edersin ki hiç durmadan duman atar buda zamanla kurum oluşturur
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Tam olarak şöyle; dinamo benzeri dediğin üreteç statör oluyor, voltajı sabitleyen devre de konjektör. Ama statörün ürettiği elektriği değiştirmeden konjektör ne yaparsa yapsın daha fazla elektrik oluşturamaz. Yani statörün değişmesi gerekir. Statör de motorun içinde dönen bir parçadır ve daha güçlü olanıyla değiştirilme imkanı yoktur çünkü motorun içinde olduğundan yeri de ona göre yapılmıştır. Sargılarında değişiklik yapılarak aynı statörün biraz daha fazla güç üretmesi sağlanabilir ama sağlıklı olmaz. Yani o iş olmaz. :)

Statörden çıkan voltajı konjektöre girmeden önce Transistörleri darlington tipi bağlama yaparak voltaj yükseltmesi(amper yükselmez) ile konjektöre gönderme yapılamaz mı?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Egzoz/katalizör temizleten daha duymadım görmedim. Demekki gerekli değilmiş diye düşünüyorum (500.000 km yapmış arabalarda bile söz konusu olmadığına göre). Bir de kurum yapmıştır ama egzoz basıncına rağmen çıkmayan kurum hava tabancası ile tınmaz bile :wiinkk:

Güçlü bir akü istiyorsan şunu tavsiye ederim ;
http://www.ebay.com/itm/2003-2012-S...430&pid=100011&prg=1080&rk=3&sd=310404615434&

Daha güçlüleri de mevcut: http://www.ballisticparts.com/products/batteries/batteries.php

250 cc ler için 4 hücreliler tavsiye ediliyor.

Şurda da 12lisinin incelemesi var
http://www.youtube.com/watch?v=A0QGNZwir4U
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
3 yılda kaç km yaptın diesel olsa kurum daha çok olurda benzinde daha az oluyor eğer kurum var diyorsa egsoz manifoldunu sök ve balata spreyi ve tel fırçayla temizle sonra yeniden tak katın temizliğini egsozcular yapar onu bilmiyorum tıkandıysa zaten ya boş takıyorlar yada sıfır kat takılıyor yok uğraşmam dersen depon kaç lt bilmiyorum bir enjektör temizleyici al genellikle 40 50 ltye yetecek kadar oluyorlar 15 lt depon olsa 3 kere fulleyip kullansan sorun kalmaz akü işini bende araştırıyorum xenon için bende 9 amper akü var startörde 100w üretiyor xenon aküyü boşaltıyor
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
3 yılda kaç km yaptın diesel olsa kurum daha çok olurda benzinde daha az oluyor eğer kurum var diyorsa egsoz manifoldunu sök ve balata spreyi ve tel fırçayla temizle sonra yeniden tak katın temizliğini egsozcular yapar onu bilmiyorum tıkandıysa zaten ya boş takıyorlar yada sıfır kat takılıyor yok uğraşmam dersen depon kaç lt bilmiyorum bir enjektör temizleyici al genellikle 40 50 ltye yetecek kadar oluyorlar 15 lt depon olsa 3 kere fulleyip kullansan sorun kalmaz akü işini bende araştırıyorum xenon için bende 9 amper akü var startörde 100w üretiyor xenon aküyü boşaltıyor

şu an 67500 km'de, geçen motoru eve almışken egzozları da sökeyim dedim egzozların içinde biraz elimi dolaştırdım hani abartılı olmasa da kurum vardı.temizlemesi kolaysa da yapayım diye düşündüm ondan böyle bir soru sordum..
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
kurum derken eline ismi geldi yoksa parça parça mı yani linkte ki emme manfoldu kadar olmasada böyle parçalar var mı fikir vermesi açısından koyuyorum bunu eğer yoksa enjektör temizleyici iş görür egozları söküp takmakta el becerisi ve sabır işi bana göre zor değil ama elinden iş gelmeyene zor gelir tabikide birde dikkat edilmesi gereken cıvataları fazla sıkıp diş kaptırmamak eğer kat tıkalıysa arabalarda gaz yemez devirlenmez yokuşta kasar

http://www.renaultclubtr.com/forum/teknik-destek-servis-yardim/85528-1-5-dci-manifold-temizleme.html
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst