- Katılım
- 17 Ağu 2011
- Mesajlar
- 3
- Konu Yazar
- #1
slm arkadaşlar benim 100 cc cub motorum var. arada 100-200 km yolculuklarım oldu. hızlı gitmeyi sevmem 35-40 km hız la geziyorum hep 4 viteste durduğundan dolayı düşük devirde bi sorun orumu
düşük devir motorun ömrüne yüksek devirden bile daha fazla zarar verir yüksek devirde kullan yinede düşük devirde kullanma ...
neden ? ...............
hocam sende 3 le 35 40 ile git 4.vites ile nasıl kullanıyorsun 35 40 o motor titremiyormu hiç ben gidemiyorum az gaz ver diyeslm arkadaşlar benim 100 cc cub motorum var. arada 100-200 km yolculuklarım oldu. hızlı gitmeyi sevmem 35-40 km hız la geziyorum hep 4 viteste durduğundan dolayı düşük devirde bi sorun orumu
örneğin motor 30 ile giderken 2. viteste gitmesi gerek demi sen tutarda 4 e atarsan motor o deviri çeviremiyecek kendini zorluyacak tabiki yüksek devirde zararlı ama düşük devir kadar değil motor yüksek devir çevirse nolur çok olsa biraz fazla yakar yaktığı kadar da enerjiyi harcar oysa düşük devirde yaktığı benzin yine artar ama o enerjiyi kullanamaz bu sefer motora zarar verir ... bildiğim kadar anlatmaya çalıştım ...
Kendinizi düşünün Bir bisiklette 22. Viteste kalkıp yavaş yavaş gitmek için bacaklarınız nekadar yoruluyorsa. Bir motorun da krank kolları ve krankı okadar yorulacaktır. Çok düşük devir şanzımana ve kranka çok yük bindirir.
OOcan hoca bir konu açmıştı bunu anlatan. En ideal devir en fazla yaptığı devir sayısının yarısının 1000 devir yukarısıdır diyordu orada. Bu devir aralığında gazı açına da kapatınca da en iyi tepkiyi veriyormuş motor.
OOcan hoca bir konu açmıştı bunu anlatan.
En ideal devir en fazla yaptığı devir sayısının yarısının 1000 devir yukarısıdır diyordu orada.
Bu devir aralığında gazı açına da kapatınca da en iyi tepkiyi veriyormuş motor. Ben de o konuyu okuduğumdan beri aynını uyguluyorum.
Faydasını görüyorum şahsen. Hatta keyfinin de arttığını düşünüyorum :cat:
1- Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
2-Sürüş güvenliği için gazı verdiğinde hemen hızlanacak, gazı kestiğinde hemen yavaşlayacak canlı devir aralığında motoru baymadan kullanmak gerek.
1- Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
2-Sürüş güvenliği için gazı verdiğinde hemen hızlanacak, gazı kestiğinde hemen yavaşlayacak canlı devir aralığında motoru baymadan kullanmak gerek.