- Katılım
- 17 Şub 2017
- Mesajlar
- 21
- Konu Yazar
- #1
herkese selamlar, belki aynı soruyu defalarca sormuşlardır ama aramaya üşendim.
3 ay önce ayağımı kırmıştım önüme araç fırlamıştı ani ön frenle ön teker kitlenince düşmüştüm
iki gün önce de cbr 250r ile şehir içi yoğun trafik varken dur kalk ilerlerken düştüm, çok şükür çok yavaştım ve ekipmanlar vardı. ama bu sefer neden kaza yaptığımı anlayamadım sanki durup dururken oldu birden motor altımdan geçti gitti biraz sürüklendim. bir çaylak kardeşiniz olarak bazı sorularım var yardımcı olursanız.
-şehir içinde dur kalk sırasında iki ayak yerde sadece ön fren kullanıyorum(şimdi biraz korkuyorum ön frenden,düşerken bastımmı hatırlamıyorum)
-bana nerede olursa olsun ön freni pek kullanmamamı tavsiye ettiler
-arka frene yüklenince doğal olarak kitleniyor iki freni aynı anda mı kullanmam gerekiyor
-debriyaja bastıktan sonra iki freni de kullanıyorum örneğin vites 4 ise debriyaja ve frenlere basılıyken 1 e kadar indiriyorum
bunun zararı var mı yoksa tek tek motor freniyle mi yavaşlamak daha iyi?
siz ne diyorsunuz?
virajlarda sorun yok. nedense kazalar hep kalkıştan hemen sonra oluyor. lastiklerde sıkıntı olabilir mi?
son kazayla ilgili tek hatırladığım kalkış yaparken biraz fazla gazı açmış olmam. bir de bu motor botlarına yeni alışıyorum bazen ayağım arka frende basılı kalıyor sonra farkediyorum acaba diyorum kalkarken ani gaz + arka fren mi düşmeme sebep olan ön frene bastım mı hiç hatırlamıyorum. neden düştüğümü bilsem bir daha tekrarlamamaya çalışacağım ama.
son bir soru daha yolda gaz kestiğim anlarda zincirden ses geliyor gibi oluyordu yağını yeniledim ama hala aynı neden olabilir?
şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
3 ay önce ayağımı kırmıştım önüme araç fırlamıştı ani ön frenle ön teker kitlenince düşmüştüm
iki gün önce de cbr 250r ile şehir içi yoğun trafik varken dur kalk ilerlerken düştüm, çok şükür çok yavaştım ve ekipmanlar vardı. ama bu sefer neden kaza yaptığımı anlayamadım sanki durup dururken oldu birden motor altımdan geçti gitti biraz sürüklendim. bir çaylak kardeşiniz olarak bazı sorularım var yardımcı olursanız.
-şehir içinde dur kalk sırasında iki ayak yerde sadece ön fren kullanıyorum(şimdi biraz korkuyorum ön frenden,düşerken bastımmı hatırlamıyorum)
-bana nerede olursa olsun ön freni pek kullanmamamı tavsiye ettiler
-arka frene yüklenince doğal olarak kitleniyor iki freni aynı anda mı kullanmam gerekiyor
-debriyaja bastıktan sonra iki freni de kullanıyorum örneğin vites 4 ise debriyaja ve frenlere basılıyken 1 e kadar indiriyorum
bunun zararı var mı yoksa tek tek motor freniyle mi yavaşlamak daha iyi?
siz ne diyorsunuz?
virajlarda sorun yok. nedense kazalar hep kalkıştan hemen sonra oluyor. lastiklerde sıkıntı olabilir mi?
son kazayla ilgili tek hatırladığım kalkış yaparken biraz fazla gazı açmış olmam. bir de bu motor botlarına yeni alışıyorum bazen ayağım arka frende basılı kalıyor sonra farkediyorum acaba diyorum kalkarken ani gaz + arka fren mi düşmeme sebep olan ön frene bastım mı hiç hatırlamıyorum. neden düştüğümü bilsem bir daha tekrarlamamaya çalışacağım ama.
son bir soru daha yolda gaz kestiğim anlarda zincirden ses geliyor gibi oluyordu yağını yeniledim ama hala aynı neden olabilir?
şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.