Dükkan Scooter Tavsiye

Katılım
10 Haz 2016
Mesajlar
4
Cümleten Selamın Aleyküm

Yeme-İçme Sektöründe İş Kurmaya Başlıyorum

Bu Süreçte Şuanlık 3 Motor Almayı Düşünüyorum.Benimde Direk Düşündüğüm Honda Markasıyla Nam Salmış Aktiva s - Spacy Alpha 0 Demeyelim de Ona Yakın Almak İstiyorum.Sizinde Aklınıza Gelen Motorları Söylerseniz Yardımcı Olabiliriz
Teşekkürler.

Sym Xpro 125
Rks spontini 110

Yedek Parça Fiyatlari Kolay Bulunabilirligi Önemli Yakıt Tüketimi Tabikide

Hakkındaki Fikirlerinizide Bekliyorum

Bütçe 15.000 TL (Motor Başı)
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
129
Kendi kullandığım Kanuni Wiki 125i önerebilirim. Yazdığın bütçeye 2 tane alabilirsin. Enjeksiyonlu motor. 6.000 km oldu hiçbir sıkıntı yaşamadım. 30 TL deposu doluyor 200 km yakın gidiyor. Arka çanta demiri beraberinde geliyor. Önünde de yer var.
 
Katılım
28 Mar 2021
Mesajlar
266
bence cup model motorlar al scooterlardan biraz daha güvenli
hepsinin parçaları neredeyse aynı olduğu için bozulursa kolay parça bulursun
yakması kuryenin kullanımına bağlı normal sürerse günlük 20 tl yakar /sürekli tapagaz gider ve vitesleri ayarlayamazsa günlük 35 tl civarı yakar
hem fiyatları 0 km ler 10 bin civarı
düzgün kullanılırsa ilk 10.000 km sıkıntı cıkarmaz.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben İstanbul'da çok Tvs Wego görüyorum, o motoru da bir araştırmanızı tavsiye edebilirim.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
553
3 yıl xpro kullandım hep tapa gaz gittim hiç bir sorun çıkarmadı ama çok fazla yakıyor bence en guzeli hero marka tercih etmek hem az yakar hemde fiyatina göre çok sağlam
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben de Hero Dash demek istemiştim @EMRE_R19 sağolsun, uyandırdı beni. İstanbul'da Hero Dash görüyorum bol bol.
 
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
spotini dominosta kullandik 1 yilini doldurmadan dökülmeye başladı
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Motosiklet önerisi illa yapan arkadaşlar olur ben başka bir konuya değineyim. Hem gıda sektöründen bir meslektaşınız olarak hem de kuryelik yapmış biri olarak bakımları hiç aksatmamanızı, bakımlarının sizi zorlayacağı markalara hiç bulaşmamanızı tavsiye ederim. Garantili motosiklet alacaksanız bakımları gereksiz yüksek ücretli olacak. Onun yerine iyi bir ustayla anlaşıp düzenli olarak bakımlarınızı yaptırabilirsiniz. Bu makinelerin her parçası çok ucuz zaten, bir günde size kazandırdığı parayla iki aylık bakımı yapılır. Şu ana kadar lastiği, balataları iyi kurye motoru görmedim. Hep iyice bitene kadar kullanılıyor. O balatanın dibinde kalana ekmek banmaya gerek yok. Kurye kazalarının çok büyük kısmı motosikletin bakımsızlığından kaynaklı. Bir de en azından mont+kask giymeyi zorunlu kılın. Size kaliteli sayılabilecek 3 kışlık 3 yazlık montun ve kaskın masrafı 10bin TL tutmaz. Motosikletlerin çevresine de koruma demiri muhakkak yaptırın ama çok çıkıntı yaratmasın. Kuryeler her türlü aralara girip çıkacak, kırıp dökmesinler motosikleti.

Bir de activaların, spacylerin bir modelinde CBS(combined brake system olabilir) diye bir sistem var, arka freni sıkınca %30 oranında ön fren yapıyor diye hatırlıyorum. Hızlı, yetenekli kuryeler alırsanız o sistem sıkıntı yaratıyor. Ön frene hiç basılmaması gereken yerlerde ufak bir kalp çarpıntısı yaratabiliyor. Güvenlik için iyi ama risk de oluşturuyor. Kendim yapmak istediğim zaman kombine fren yapmak daha mantıklı. Zaten ikisi de elde, basarsın olur biter.

Tavsiyeleri size yönelikmiş gibi yazdım ama motosikletten, bu işlerden hiç anlamayan, bu sektöre atılmak isteyen başka arkadaşlar da okuyacaktır. Bir iki kişiye pozitif etkisi olursa ne mutlu bana. Kuracağınız iş şimdiden hayırlı olsun, beklentilerinizi karşılar umarım.
 
Katılım
10 Haz 2016
Mesajlar
4
Öncelikle Yardımcı Olduğunuz ve Fikir Alışverişi Yaptığınız İçin Teşekkürler...
Kanuni Wiki 125i Araştırmadan önce Malum restarant 'larda Oturma Bi var Bi Yok Paket En Önemli Konu Diyebilirsiniz O zaman al 0.el Honda Düşünme Ama Hesabim Tutmadı Malum O Yüzden Size Sormak İsterim Kuryelige Gidebilecek bı Motor Olurmu? Bakımları Yapılsa Dahi Genelde Gördüğüm Markalar Modeller Belli Bunu Görmedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

Kendi kullandığım Kanuni Wiki 125i önerebilirim. Yazdığın bütçeye 2 tane alabilirsin. Enjeksiyonlu motor. 6.000 km oldu hiçbir sıkıntı yaşamadım. 30 TL deposu doluyor 200 km yakın gidiyor. Arka çanta demiri beraberinde geliyor. Önünde de yer var.

Öncelikle Yardımcı Olduğunuz ve Fikir Alışverişi Yaptığınız İçin Teşekkürler...
Kanuni Wiki 125i Araştırmadan önce Malum restarant 'larda Oturma Bi var Bi Yok Paket En Önemli Konu Diyebilirsiniz O zaman al 0.el Honda Düşünme Ama Hesabim Tutmadı Malum O Yüzden Size Sormak İsterim Kuryelige Gidebilecek bı Motor Olurmu? Bakımları Yapılsa Dahi Genelde Gördüğüm Markalar Modeller Belli Bunu Görmedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

spotini dominosta kullandik 1 yilini doldurmadan dökülmeye başladı
Teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

3 yıl xpro kullandım hep tapa gaz gittim hiç bir sorun çıkarmadı ama çok fazla yakıyor bence en guzeli hero marka tercih etmek hem az yakar hemde fiyatina göre çok sağlam

Bundan Önceki İşletmede ULAK Diye Kurye Desteği Sağlayan Bir Firma İle Anlaşmıştık.Kurye ve Motor Onlardan Bizim Elemanımız Değildi Ama Paketlerimizi Onlar Bir Yazılım Sayesinde Atıyorlardı.Orda Memnun kalmıştım 1 Sene Beraber Çalışmıştık.Çok Ciddi Arıza Yaşamadılar Diye Biliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------

Motosiklet önerisi illa yapan arkadaşlar olur ben başka bir konuya değineyim. Hem gıda sektöründen bir meslektaşınız olarak hem de kuryelik yapmış biri olarak bakımları hiç aksatmamanızı, bakımlarının sizi zorlayacağı markalara hiç bulaşmamanızı tavsiye ederim. Garantili motosiklet alacaksanız bakımları gereksiz yüksek ücretli olacak. Onun yerine iyi bir ustayla anlaşıp düzenli olarak bakımlarınızı yaptırabilirsiniz. Bu makinelerin her parçası çok ucuz zaten, bir günde size kazandırdığı parayla iki aylık bakımı yapılır. Şu ana kadar lastiği, balataları iyi kurye motoru görmedim. Hep iyice bitene kadar kullanılıyor. O balatanın dibinde kalana ekmek banmaya gerek yok. Kurye kazalarının çok büyük kısmı motosikletin bakımsızlığından kaynaklı. Bir de en azından mont+kask giymeyi zorunlu kılın. Size kaliteli sayılabilecek 3 kışlık 3 yazlık montun ve kaskın masrafı 10bin TL tutmaz. Motosikletlerin çevresine de koruma demiri muhakkak yaptırın ama çok çıkıntı yaratmasın. Kuryeler her türlü aralara girip çıkacak, kırıp dökmesinler motosikleti.

Bir de activaların, spacylerin bir modelinde CBS(combined brake system olabilir) diye bir sistem var, arka freni sıkınca %30 oranında ön fren yapıyor diye hatırlıyorum. Hızlı, yetenekli kuryeler alırsanız o sistem sıkıntı yaratıyor. Ön frene hiç basılmaması gereken yerlerde ufak bir kalp çarpıntısı yaratabiliyor. Güvenlik için iyi ama risk de oluşturuyor. Kendim yapmak istediğim zaman kombine fren yapmak daha mantıklı. Zaten ikisi de elde, basarsın olur biter.

Tavsiyeleri size yönelikmiş gibi yazdım ama motosikletten, bu işlerden hiç anlamayan, bu sektöre atılmak isteyen başka arkadaşlar da okuyacaktır. Bir iki kişiye pozitif etkisi olursa ne mutlu bana. Kuracağınız iş şimdiden hayırlı olsun, beklentilerinizi karşılar umarım.

Teşekkürler Bilgi Paylaşımı İçin...

Şunu söylemeyi unuttum Bende Bir Motorsiklet Kullanıcı Olduğumu Söylemeyi Unutum.Ekipman Konusunda Neyse İyi Olan O Alinicak.Kurye Ekipman Takarmi Takmazmi Onun Kendi Canının Bileceği Şey Açacağım Firma Bilindik Kurumsal Bir Firma Motor Önemi Şöyle İşlek Trafiğe Kapalı Bir Cadde Üzerinde Ayak Müşterisi Aşırı Fazla Kalabalık Olan Bir Yer Ayrietten Getir Yemeksepeti Trendyol Anlaşmamız Hazır Burdan Sipariş Çok Yoğun Olacağından Eminim Beni Yarı Yolda Bırakmayacak Motor Gerekiyor
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Çinli asla almayın. Paket servisinde kullanılacak en son motorlar. Çabuk dökülürler,sıkıntıları boldur. Kişisel kullanımda iyi bakılırsa üzmezler ama paket servisi gibi motosikletin çok fazla yorulacağı işlerde motor erken su koyar.

Hero Duet,Hero Dash,2.el spacy,tvs (temiz scooty pep,wego),sym gibi markalar tercih edilebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
129
Öncelikle Yardımcı Olduğunuz ve Fikir Alışverişi Yaptığınız İçin Teşekkürler...
Kanuni Wiki 125i Araştırmadan önce Malum restarant 'larda Oturma Bi var Bi Yok Paket En Önemli Konu Diyebilirsiniz O zaman al 0.el Honda Düşünme Ama Hesabim Tutmadı Malum O Yüzden Size Sormak İsterim Kuryelige Gidebilecek bı Motor Olurmu? Bakımları Yapılsa Dahi Genelde Gördüğüm Markalar Modeller Belli Bunu Görmedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------



Öncelikle Yardımcı Olduğunuz ve Fikir Alışverişi Yaptığınız İçin Teşekkürler...
Kanuni Wiki 125i Araştırmadan önce Malum restarant 'larda Oturma Bi var Bi Yok Paket En Önemli Konu Diyebilirsiniz O zaman al 0.el Honda Düşünme Ama Hesabim Tutmadı Malum O Yüzden Size Sormak İsterim Kuryelige Gidebilecek bı Motor Olurmu? Bakımları Yapılsa Dahi Genelde Gördüğüm Markalar Modeller Belli Bunu Görmedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------


Teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------



Bundan Önceki İşletmede ULAK Diye Kurye Desteği Sağlayan Bir Firma İle Anlaşmıştık.Kurye ve Motor Onlardan Bizim Elemanımız Değildi Ama Paketlerimizi Onlar Bir Yazılım Sayesinde Atıyorlardı.Orda Memnun kalmıştım 1 Sene Beraber Çalışmıştık.Çok Ciddi Arıza Yaşamadılar Diye Biliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------



Teşekkürler Bilgi Paylaşımı İçin...

Şunu söylemeyi unuttum Bende Bir Motorsiklet Kullanıcı Olduğumu Söylemeyi Unutum.Ekipman Konusunda Neyse İyi Olan O Alinicak.Kurye Ekipman Takarmi Takmazmi Onun Kendi Canının Bileceği Şey Açacağım Firma Bilindik Kurumsal Bir Firma Motor Önemi Şöyle İşlek Trafiğe Kapalı Bir Cadde Üzerinde Ayak Müşterisi Aşırı Fazla Kalabalık Olan Bir Yer Ayrietten Getir Yemeksepeti Trendyol Anlaşmamız Hazır Burdan Sipariş Çok Yoğun Olacağından Eminim Beni Yarı Yolda Bırakmayacak Motor Gerekiyor


Ben gayet memnunum evet kendisi de bir çinli ama üstünde standart gy6 tabir edilen motor var , bakımları yapıldığı sürece 50.000 km rahat yapabiliyor. Ayrıca enjeksiyonlu ve ayak marşıda var. 6.000 km de herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Bakımlarını kendim yapıyorum. Eliniz alet edavat tutuyorsa servise yada ustaya bile gitmenize gerek yok. Diğer rakiplerine göre işletme maliyeti en düşük motor diyebilirim. 650 ml yağ alıyor ( 2 tane 1 lt yağ aldığınız zaman 3 bakım yapmış oluyorsunuz totalde) ve bakım aralıkları uzun 2.500 km de bir yapılıyor. Yedek parça olarak örnek vermek gerekirse baskı balatası orjinali 80 TL . Debriyaj aksamını da açtım çimliye göre gayet kaliteli. Kaporta aksamı çok zayıf, trim sesi belli km sonra gelmeye başlıyor ama sonuç olarak 2020 modelleri 7-8 bin TL civarında olduğunu varsayarsak oldukça fiyat performans bir ürün diyebilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst