Duke İle Kaza

Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Merhaba!

Bugün ufak bir kaza geçirmiş bulunmaktayım. Başka bir aracın içine karışmadığı tamamen kendi ''salaklığımdan'' dolayı yaşadığım bir kazadır.

Ev arkadaşımla beraber vize çıkışı virajlı bir yolda sürmek istedik. En nihayetinde geldikte.

Hava güneşliydi ve bir süredir motoru sürmemin etkisinde lastiklerin ideal sıcaklıkta olduğundan emindim. Asfalt kalitesi ise gayet güzeldi.

Ehh bütün bu olumlu durumlar sayesinde gaza gelen ben, kendimi bir nane sanarak tempomun biraz daha üstünde bir sürüş stiline geçtim.

Sola doğru keskin bir viraj vardı. Gayet uygun bir hızda ve kontra ile viraja girdim. Normalden çok daha erken gaz açmam yüzünden motor dışarı açıldı ve yolun hemen kenarında duran su kanalının içine düştüm.

Ne olduğunu anlamadan sola doğru düşerek yerde sürüklenmeye başladım. Sürüklenme esnasında kaskımda asfalta sürttü.
Neyse ki bende pek fazla birşey yok. Dizimde ve montun üste doğru kaymasından dolayı belimde sıyrıklar var.

Motorda ise:
Sol radyatör koruması kırıldı.
Sol ayaklık koptu.
Debriyaj manetinin ucu koptu.
Deponun sol tarafında biraz çizik var.

Masrafım ne kadar tutar?

Bu kazadan çıkardığım ders: Bakış kesinlikle çok önemli konu. Eğer o anda bakışımı boşluğa doğru düşürmeyip ileri bakmaya devam etseydim bunlar başıma gelmeyebilirdi.
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Gecmis olsun, Allah beterinden korusun, cana bisey olmasin da iyi kotu mal yerine gelir.
 
Katılım
3 May 2007
Mesajlar
336
Gelmiş geçmiş son kazan olsun. Allah beterinden korusun. Nereye bakrsan oraua gidersin. Ne kadar ekmek o kadar köfte mosali.
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
senin direksiyon da değişecek alüminyum olduğu için eğilmiştir. depo boyanacak, stiker takımları radyatör koruması elcik, manet, peg derken işçilik dahil 1000-1500 tl masraf çıkabilir belkide fazla. Geçmiş olsun.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba,

geçmiş olsun.

Mont bele tam neden oturmalı bunu anlamış olduk, sıyrılabilir. Keza pantolon paçaları da öyle..

Kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Katılım
21 Mar 2016
Mesajlar
875
Çok geçmiş olsun. Neyse ki önemli bir şey olmamış. Sağlık olduktan sonra gerisi bir şekilde hallolur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yavas olsan hicbiri olmazdi... Yavasssdd
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Gecmis olsun, Allah beterinden korusun, cana bisey olmasin da iyi kotu mal yerine gelir.

Çok teşekkür ederim. :rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------

Gecmis olsun, Allah beterinden korusun, cana bisey olmasin da iyi kotu mal yerine gelir.


Çok geçmiş olsun. Neyse ki önemli bir şey olmamış. Sağlık olduktan sonra gerisi bir şekilde hallolur.

Yavas olsan hicbiri olmazdi... Yavasssdd

Geçmiş olsun. Tam bir haylaz duke kazası:) umarim çok masraf çıkarmazlar

geçmiş olsun gardaş...Allah daha beterinden korusun...

Hepinize çok teşekkür ederim. Güzel hava dalgın ve gaza gelmiş bir zihinle insanın başına böyle şeyler gelebiliyor. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------

Merhaba,

geçmiş olsun.

Mont bele tam neden oturmalı bunu anlamış olduk, sıyrılabilir. Keza pantolon paçaları da öyle..

Kazasız belasız sürüşler dilerim

Teşekkür ederim. Montum bedenime tam oturuyor aslnda. Ve bellik takmama rağmen nasıl olduğunu anlayamadım. :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------

senin direksiyon da değişecek alüminyum olduğu için eğilmiştir. depo boyanacak, stiker takımları radyatör koruması elcik, manet, peg derken işçilik dahil 1000-1500 tl masraf çıkabilir belkide fazla. Geçmiş olsun.

Teşekkür ederim. Kazadan sonra motorun heryerini iyice kontrol ettim ve eve kadar motora binmek zorunda kaldım. Gidonda yada ön maşada bir yamukluk görmedim. Sağa yada sola çekme gibi bir sıkıntısıda yok. Ama ne olur ne olmaz yinede değiştirmeyi planlıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------

Gelmiş geçmiş son kazan olsun. Allah beterinden korusun. Nereye bakrsan oraua gidersin. Ne kadar ekmek o kadar köfte mosali.

Teşekkür ederim. Bakış konusunun ciddiyetinin farkındaydım. Sürekli oturtmaya çalışıyordum. Demek ki yeteri kadar anlayamamışım. Buda bana iyi bir ders oldu. :)
 
Katılım
5 Ağu 2015
Mesajlar
197
Öncelikle çok geçmiş olsun kardeşim. Önemli olan sana bişey olmaması motor bir şekilde hallolur canını sıkma.

"Sola doğru keskin bir viraj vardı. Gayet uygun bir hızda ve kontra ile viraja girdim. Normalden çok daha erken gaz açmam yüzünden motor dışarı açıldı ve yolun hemen kenarında duran su kanalının içine düştüm." bunu okuduğum anda ilk tepkim şu oldu " bakışı kaçmış."

Hava güzel olunca motorcular ikarus kanadı takmaya çok meyilli oluyor. Lütfen çok dikkat edelim.
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Özellikle o güzel virajlarda, bir anlık zevkin, mantığın önüne geçmesi sebebi ile, çoğumuz benzer şeyleri en az bir kerede olsa yaşamışızdır. Ancak tecrübe ile birlikte, bunları tolere edebilenler var, edemeyenler var.
Bende benzer bir durumda, anlık bir kararla, motoru yavaşlatmak yerine, yatırmayı seçerek kurtarmıştım. Tabi bakış ile. Çok geçmiş olsun. Son olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst