Dişlilerle oynama sorunsalı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
internetten dişli seti sipariş ettim. Üzerinde stock dişliler var 15 önde 44 arkada. Sanırım bisiklet ve motorsiklet dişli çalışma mekanizması arasında hiçbir fark yok. Kafamda 15-50 yapmak var off-road ağırlıklu kullanmak için, zaten 90 ı geçmiyorum yolda, izlanda'da çok rüzgar var acemi sürücü olarak korkutuyor şeritten şeride sürükleniyorum çünkü. Hal böyle olunca dişlileri olabildiğince off-road'a çevirmem mantıklı mı?
Troll konu değil gerçekten dişlilerle oynamanın motorsiklete ne gibi zararlar vereceğini merak ediyorum. 14-50 yapsam mesela, sadece 80-90 civarında motor çok zorlanır diye tahmin ediyorum çünkü 120-130 u rahat görüyor 15-44 ile. dişlilerden anlayan arkadaşlar bana yardımcı olabilir mi?
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
Motorun ivmelenmesi artar, daha çabuk hızlanır, vites aralıkları kısalır, son hız azalır, ve son hıza çabuk ulaşır.Bir miktar da yakıt artabilir.

Fakat o kadar çok dışlı oranı ile oynarsanız, zincir den bakla çıkartmak gerekebilir.Sanıyorum son vitesini almış olursunuz.

Karar sizin..
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
2,248
Vakti zamanında supermoto kullanırken motorun 128 topspeedi yetersiz geldiginden stock 52 arka disliyi 10 dis birden küçülterek topspeedi 160lara kadar tasidim. Blok güçlü olduğu için 10 diş küçültmeme rağmen makina hala kesiciye giriyordu. E malum zinciri falanda kısalttık o makinaya göre ayarladık.
Sonra arazi jant lastik takimi alip arazide 52 disliyle caddede 42 disliyle kullanmaya devam ettim.

Motorun 80 90 da çok zorlanmaz 6 diş büyütmeyle. Topspeed 110civarina duser ama kesiciye gire gire ulasir o hizlara.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vakti zamanında supermoto kullanırken motorun 128 topspeedi yetersiz geldiginden stock 52 arka disliyi 10 dis birden küçülterek topspeedi 160lara kadar tasidim. Blok güçlü olduğu için 10 diş küçültmeme rağmen makina hala kesiciye giriyordu. E malum zinciri falanda kısalttık o makinaya göre ayarladık.
Sonra arazi jant lastik takimi alip arazide 52 disliyle caddede 42 disliyle kullanmaya devam ettim.

Motorun 80 90 da çok zorlanmaz 6 diş büyütmeyle. Topspeed 110civarina duser ama kesiciye gire gire ulasir o hizlara.


Teşekkürler. Öyleyse sorun yaratmayacaktır. 125i falan gördüm ben tam gaz değildi üstelik sanıyorum ki tam gazla 150yi falan görür motorsiklet, 6 diş ile de pek zorlanacağını sanmıyordum zaten.

motorsiklet drz400s bu arada.

Ayrıca bilgisi olan bu konu hakkında da yardımcı olabilişrse sevinirim, dişlilere bakarken şöyle bir şey buldum. "ACT Wide Ratio Gear Set" diye. 620 dolar... Alacağımdan değilde merak ediyorum sadece, bu dişlinin standart dişliye göre farkı nedir?

Aaa, tamam pardon. Bu sanırım tamamen vites kutusunun dişlilerini değiştiriyor.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
2,248
Hacım sen naaaptın drz400 diyorsun :) o makinanin araziye girmesi icin disli buyutmene gerek yok hayvan gibi makina o zaten.
 
Katılım
24 Ara 2006
Mesajlar
259
15X44 den 15x50 cok agresif ve gereksiz bir değişikliktir. Zaten 50 dişli de bulabileceğinizi sanmam. 46 48 belki
en kolay ve masrafsız sonucu önü 14 yaparak alırsınız. Bir anda %7 kısalır motorunuz ve zinciri uzatmanıza da gerek olmaz. Arkayı da 46 yaparsanız bir %5-6 da ordan alırsınız arkayı 50 yapmış kadar kısalır motorunuz.
Ama arkadasin dedigi gibi drz400 standart hali ile de cok iyi bir motordur , tadilat değişikliğe ihtiyacınız olmaması lazım. Bence yavaş ve itidAlli olun. Önce ön dişli 14e küçültün sonucunu görün eğer yetmiyor bana derseniz arkayı 2 dil büyüterek devam edin (ama arka dişli ile beraber zincirinizi de değiştirmeniz gerekecek unutmayın)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hacım sen naaaptın drz400 diyorsun :) o makinanin araziye girmesi icin disli buyutmene gerek yok hayvan gibi makina o zaten.


15X44 den 15x50 cok agresif ve gereksiz bir değişikliktir. Zaten 50 dişli de bulabileceğinizi sanmam. 46 48 belki
en kolay ve masrafsız sonucu önü 14 yaparak alırsınız. Bir anda %7 kısalır motorunuz ve zinciri uzatmanıza da gerek olmaz. Arkayı da 46 yaparsanız bir %5-6 da ordan alırsınız arkayı 50 yapmış kadar kısalır motorunuz.
Ama arkadasin dedigi gibi drz400 standart hali ile de cok iyi bir motordur , tadilat değişikliğe ihtiyacınız olmaması lazım. Bence yavaş ve itidAlli olun. Önce ön dişli 14e küçültün sonucunu görün eğer yetmiyor bana derseniz arkayı 2 dil büyüterek devam edin (ama arka dişli ile beraber zincirinizi de değiştirmeniz gerekecek unutmayın)




Teşekkürler. Evet sıkıntı yapmıyor, hayvan gibi makina da işte motoru çok agresif kullanmamam(arazi dışında) kafamı kurcaladı biraz. dediğim gibi 80-90 arası gidiyorum, sollama yapmak dışında 110u falan geçmiyorum. 90 ile giderken motor zorlanmıyor bile, daha istiyor. 120-130 da iken daha hala istiyor yani zorlasam 140-150 ye ulaşacak. redline'a da 150 ile falan girer diye tahmin ediyorum. Hal böyle olunca da dişlileri kurcalayayım dedim,ben 100kiloyum, genelde arkaya bağlı çantam olur 15-20kg kadar, ona rağmen arazide zorlanmıyor motor, benim acemiliğim yüzünden sıkıntılar oluyor, momentumu yakalayamıyorum bazen tereddüt ediyorum gaz vermekte. 14-46/48'i deneyeceğim, teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst