Dikkat Dikkat! Antep’te bir şeyler oluyor! / Ayşe Şule Bilgiç

Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
Antep' i ve oradaki motor kültürünü az çok bilen biri olarak , konuya çekimser kalmayı uygun buluyorum.. 13 ay kaldım antepte, evet binlerce motor var.. 13 ayda binlerce motor gördüm ama belki 13 tane kask kullanan görmüşümdür.. Motorların neredeyse yarısı o avaz avaz bağıran mobilet türü motorlar.. Caddelerde yapılan akrobasi yarışlarıda çok aleni..

hadi senin bildigin yanildigına yetmiyor sen enson ne zaman geldin antebe 2 senede neler degişti biliyormusun 2 zamanli motormu kaldı antepde rus motormu kaldı pejo(103) mu kaldı mopetmi kaldı bunlarin devri biteli 2 sene oldu arkadaşim bilmiyorsan insanlari yanliş yönlendirme bizim buralarda ne cektımızı bılıyormusun ehliyetim var evraklarım tam ama motora binemiyorum kendini bizim yerimize koyum bakalım :silent: :silent: :silent: :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
974
Bildiğim kadarı ile kişilerin seyahat etme özgürlüğü anayasamız tarafından korunmakta.

Bu yüzden de kanun ve kurallara uygun olan bir araç ile kanun ve kurallara uygun olan bir sürücü taşıt trafiğine açık heryerde seyahat edebilir.

Bence Gazi Antep de motorcu yada motorcu dostu bir avukat bu konuyu mahkemeye taşırsa sorun çözülür.

Bu yasak kalkar ve kurallara uymayan sürücü ve motorları trafikten men edersin olur biter.

Davamızı açtık ilk davamızı kaybettik. 27/03/07 tarihinde bir duruşmamız daha var
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
Güzel bir gelişme ile neticelenmiş görünüyor. Motorcu Hemşehrilerim dikkatli kullansınlar.Kafa değerli kask taksınlar.Kurallara uysunlar.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
hadi senin bildigin yanildigına yetmiyor sen enson ne zaman geldin antebe 2 senede neler degişti biliyormusun 2 zamanli motormu kaldı antepde rus motormu kaldı pejo(103) mu kaldı mopetmi kaldı bunlarin devri biteli 2 sene oldu arkadaşim bilmiyorsan insanlari yanliş yönlendirme bizim buralarda ne cektımızı bılıyormusun ehliyetim var evraklarım tam ama motora binemiyorum kendini bizim yerimize koyum bakalım :silent: :silent: :silent: :silent:


Sevgili Aydemir, deki ben gelmeyeli herşey değişti ve tamamen modern motorlar ve tamamen bilinçli motorcular var Antep'te.. Peki sence neden böyle bir karar almaya gidildi.. Senin ve diğer motorcuların çektiği sıkıntıyı çok iyi anlıyorum orası kesin, ama bu kararında kendine göre (haksızda olsa) bi gerekçesi var..

Ben dünya görüşü olarak yasakçı zihniyete tamamen karşıyım.. Ama duruma tehşiside doğru koymak gerekir.. Tamam benim memleketimde herşey bilimsel ve hukuki kararlarla yönetilmiyor , ama Antep gibi büyük bir ilimizde de motosiklet yasağının altında otopark parası veya vali eşinin motora olan antipatisi olamaz..

Durumun biran önce motorcuların lehine gelişmesi dileğiyle.. Sizin için temenniden başka yapabileceğim bişeyde yok..
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
Sevgili Aydemir, deki ben gelmeyeli herşey değişti ve tamamen modern motorlar ve tamamen bilinçli motorcular var Antep'te.. Peki sence neden böyle bir karar almaya gidildi.. Senin ve diğer motorcuların çektiği sıkıntıyı çok iyi anlıyorum orası kesin, ama bu kararında kendine göre (haksızda olsa) bi gerekçesi var..

Ben dünya görüşü olarak yasakçı zihniyete tamamen karşıyım.. Ama duruma tehşiside doğru koymak gerekir.. Tamam benim memleketimde herşey bilimsel ve hukuki kararlarla yönetilmiyor , ama Antep gibi büyük bir ilimizde de motosiklet yasağının altında otopark parası veya vali eşinin motora olan antipatisi olamaz..

Durumun biran önce motorcuların lehine gelişmesi dileğiyle.. Sizin için temenniden başka yapabileceğim bişeyde yok..

sevgili arkadaşim bu karar 7 sene önce alınmiş bir karar dıkkatını cekeyım tamam senin dediklerınde dogru ama kurunu yanında yaşda yanmaz ki saygılar
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
Sevgili Aydemir, deki ben gelmeyeli herşey değişti ve tamamen modern motorlar ve tamamen bilinçli motorcular var Antep'te.. Peki sence neden böyle bir karar almaya gidildi.. Senin ve diğer motorcuların çektiği sıkıntıyı çok iyi anlıyorum orası kesin, ama bu kararında kendine göre (haksızda olsa) bi gerekçesi var..

Ben dünya görüşü olarak yasakçı zihniyete tamamen karşıyım.. Ama duruma tehşiside doğru koymak gerekir.. Tamam benim memleketimde herşey bilimsel ve hukuki kararlarla yönetilmiyor , ama Antep gibi büyük bir ilimizde de motosiklet yasağının altında otopark parası veya vali eşinin motora olan antipatisi olamaz..

Durumun biran önce motorcuların lehine gelişmesi dileğiyle.. Sizin için temenniden başka yapabileceğim bişeyde yok..

Sevgili tencere arkadaşım daha önce dediğim gibi bu kararın gerekçesi ranttan başka bir şey değildir.Gaziantep bir esnaf ve sanayi kentidir. Benim esnafım, sanayide çalışan işçim, dolmuşa gidiş geliş 2ytl para vermemek için dişinden tırnağından artırdığı bir kaç kuruşla almış olduğu motosikletliyle; ekonomi olsun diye cebinden biraz daha gider azalsın diye motora biniyor. Öyle çok lüks motorlar kolay kolay göremezsiniz memlekette. Nereye baksanız çin malı az yakan motorla karşılaşırsınız. Bu durumda dolmuşlara, halk otobüslerine kim binecek. Olay bundan ibarettir. size biraz istatiksel bilgi vereyim istedim.
Gaziantep'teki tescilli araç sayısı 200.000 adet civarındadır. Bunların 90.000 adedini motorsikletler oluşturmakta. yani Gaziantep'teki her on araçtan yaklaşık 4 'ü motosiklettir.Gaziantep ilinin şehir nüfüsu yaklaşık 1.256.000 adettir. yani şehirde her ondört(14) kişiden biri motosiklet kullanıyor demektir. Bu rakamsal ifadeler şunu anlatıyor. 90.000 kişinin 50.000 inin dolmuş ve halk otobüslerine bindiğini bidüşün.bu da 100.000 ytl günlük hasılat demektir.neden yasaklandığını sanırım bir nebze olsun anlatabilmişimdir.
Şimdilik 6 aylığına bir deneme süresi verdiler.Bu zaman zarfında bizlere düşen trafik kazalarındaki payımızı bir nebze olsun düşürmektir.Bunu da şöyle yapabiliriz gibime geliyo.
* Bir araba saatte 50 km/h hızla giderken önüne ani bir fren yapması gereken bir olayla karşılaştığında yol ve hava durumuna bağlı olarak yaklaşık 15-20m de durabilir. Eğer çarpışma yada çarpma olmuşsa araç sürücüsüne bir şey olmayacaktır. Aracın şasisi sürücüyü koruyacaktır.
* Bu araç enaz dört lastiğe sahip olduğundan daha fazla sürtünme etkisiyle durabilecektir. En fazla sağa yada sola savrulur.
* Motosiklette durum farklıdır çünkü; senin iki tekerin vardır ve ani bir frenlemede abs sisteminiz yoksa kayıp yere düşme ihtimaliniz çok yüksektir.
* Herhangi bir çarpışma yada çarpma anında arabadaki gibi kroruma olmadığından (şasi sizsiniz) ilk darbeyi siz alacaksınız ve yaralanma yada ölme riskiniz daha yüksek olacaktır.
işte busaydığım sebeblerle durabilecek kadar hız yapmalısınız. Şehir trafiği süprizlerle doludur. Dalgın bir yaya yada sürücü, sizi görmeyen yada görmezden gelen sürücüler, yol kenarına park yapmış her hangi bir araç aniden önünüze çıkabilir,yada kapısını aniden açıp ; sizin kapıya çarparak yaralanmanıza sebeb olabilir.
BU SEBEBLERLE MOTRUNUZLA HIZ YAPMAYINIZ VEYA DURABİLECEK KADAR HIZ YAPINIZ. MOTORLARDA ANİ FRENLEME ESNASINDA MOTOR KAYAR VE DÜŞERSİNİZ. UNUTMAYIN SAATTE 30 KM/H LA GİDERKEN BİLE BAŞINIZI YERE ÇARPSANIZ BEYİN KANAMASINDAN ÖLÜR YADA ÖMÜR BOYU İZİNİ TAŞIRSINIZ. LÜTFEN KASKIMIZI TAKALIM, FARIMIZI YAKALIM
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
927
bi ay sonra antep valisini oven yazi yazarsa sasmayin, misal: kurye ornegi :mrgreen:
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
929
Bildiğim kadarı ile kişilerin seyahat etme özgürlüğü anayasamız tarafından korunmakta.

Bu yüzden de kanun ve kurallara uygun olan bir araç ile kanun ve kurallara uygun olan bir sürücü taşıt trafiğine açık heryerde seyahat edebilir.

Bence Gazi Antep de motorcu yada motorcu dostu bir avukat bu konuyu mahkemeye taşırsa sorun çözülür.

Bu yasak kalkar ve kurallara uymayan sürücü ve motorları trafikten men edersin olur biter.

Hocam belediyeler, yetkili oldukları bölgede bu sekilde kendi kurallarını koyabiliyorlar. Tepkiler iletilmeli. Yoksa kanuna uydurulmustur bi sekilde, tazminatlarla ugrasmak istemezler cünkü, bunca zamandır da sürdüremezlerdi zaten.
 
Katılım
19 May 2006
Mesajlar
125
bir bu eksiktiii nedir biz motorcuların cektıgı yaaa....yani bi vatan haini ilan edilmedigimiz kaldı
 
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
318
ya "benim memleketimde bu böyle hicbir sey düzelmez ki halk cahil" vs. triplerinden nefret ediyorum eger sen millete bir sey ögretmek icin zerre kadar cabalamadan böylesine atıp tutarsan...

neyse artık
Antepte olmak istemezdim ya
bu arada serseri lafı hakkaten koyuyo ya
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
peki gaziantepte motosiklet satışı yapan yerlere herhangi bir yasaklama varmı?. satarım ama kullandırmam mantığımı var?
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
gazete haberi
Emniyet Müdürü Ali Yılmaz ise suç ve suçlular ile mücadelede motosiklet uygulamalarının öneminin çok büyük olduğunu, büyük şehirlerde hırsızlık, kapkaç, yankesicilik ve diğer asayişe müessir suçların büyük oranda motosikletlerle işlendiğinin bilindiğini söyledi.

*aynı hırsızlar, cep telefonu da kullanıyor. yasaklayın
*tv izleyip, nete giriyorlar. yasaklayın
*sağlık problemlerinde, hastaneye, eczaneye gidiyorlar. kapatın
*otomobil, minibüs, otobüs kullanıyorlar. kaldırın hepsini.
*ayakkabı giyiyorlar. yasaklayın. emniyet görevlilerinden başka kimse pabuç giymesin, dolayısıyla koşamayan suçluları yakalayın.
vs. vs...
bunlar gibi binlerce saçma sebep var. madem öyle, hepsini düzenleyin, herkes rahat etsin. :bounce:
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
gazete haberi


*aynı hırsızlar, cep telefonu da kullanıyor. yasaklayın
*tv izleyip, nete giriyorlar. yasaklayın
*sağlık problemlerinde, hastaneye, eczaneye gidiyorlar. kapatın
*otomobil, minibüs, otobüs kullanıyorlar. kaldırın hepsini.
*ayakkabı giyiyorlar. yasaklayın. emniyet görevlilerinden başka kimse pabuç giymesin, dolayısıyla koşamayan suçluları yakalayın.
vs. vs...
bunlar gibi binlerce saçma sebep var. madem öyle, hepsini düzenleyin, herkes rahat etsin. :bounce:

hay ağzına sağlık kardeş bende diyorum ya motordaki kask nasıl bizi bi kaza anında koruyorsa arabalarda da emniyet kemeri bi kaza anında sürücüyü koruyor. Eeeeeee Türkiye' de ki benim vatandaşımında emniyet kemeri takma alışkanlığı yok. ne duruyorsunuz o zaman sayın yetkililer yasaklayın canım yasaklayın bitsin iş kökten.arabalarında trafiğe çıkmalarını yasaklayın. kendisi şahsi arabasını sürüyorkan takıyormu ki emniyet kemerini vatandaşa yaptırsın. nedemiş atalarımız imam o........ cemeatte s......... yani
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
929
bi ay sonra antep valisini oven yazi yazarsa sasmayin, misal: kurye ornegi :mrgreen:

Hocam kurye olayı biraz farklı bi durum. Orda cok yüklenmisti kuryelere, zaten kuryeleri damgalamaya niyetli içimizden ve diger arac kullanıcılarından cok insan var bunu fırsat bilebilirlerdi, kendiside camianın icinden birisi olarak motosikletiyle para kazanan insanlara bu kadar yüklenmesi benim gibi bi cok kurye arkadasıda üzdü ve herkes bi sekilde tepkilerini e-mail yoluyla ona iletti. Bu mailleri Okuduktan sonra üslubu biraz daha yumusatarak olaylara bizim acımızdan bakmaya, daha objektif yaklasmaya karar verdi sanırım ve okuyucularına bi "çözüm gelistirebiliriz fikirlerinizi alalım" seklinde yaklastı ve toparladı olay bu.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Ne alaka ya şimdi, mantıklı mı bu dediğin.Buldunuz ya bi açık saldırın tabii..:farao: :farao: :farao:

kankü avukat oldugunu bilmiyordum:silent: böyle şeyleri neden benden gizliyorsun.yaa sana zahmet bizimde bir arazi işi vardı onada bir el atıversen diyorum:p :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
974
ya "benim memleketimde bu böyle hicbir sey düzelmez ki halk cahil" vs. triplerinden nefret ediyorum eger sen millete bir sey ögretmek icin zerre kadar cabalamadan böylesine atıp tutarsan...

neyse artık
Antepte olmak istemezdim ya
bu arada serseri lafı hakkaten koyuyo ya

Aynen... öyle düşünenlerin gözüne parmağını sokacaksın. ::144:: ::winkwink
::pokey:: ::cekic::
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
94
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bildiğim bir konu varki arkadaşlar bi çok motorsiklet egzozdan arındırılmış ve buda büyük gürültü ç.ıkarıyor bunun yanında duyarsız motorcularda olunca bizim vali kendinde cesaret bulup klasik türk zekasıyla bi şekilde yasaklama yoluna gidiyor yanlız bu yapılan büyük bir yanlış ve bunu birileri yüksek sesle haykırmalı entep halkına sevgiler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst