- Katılım
- 9 Eyl 2015
- Mesajlar
- 37
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar, bu konuyu açmamın amacı hayati 2 soruna çözüm aramak ve bu çözümleri ilgili birimlere önermek ve ilgili birimlere nasıl iletebileceğimizi tartışmaktır. Aslında Amerika'yı yeniden keşfetmiyoruz ama neden yapılmıyor bunu konuşalım.
Hepimiz biliyoruz ki sorunun çözümü aslında çok basit ve içinde saklı ama Devletin işine gelmiyor yani bu sorunu çözmek istemiyor.
1- Motorsiklet fiyatları nasıl ucuzlar?
2- Trafik sorunu nasıl azalır?
Öncelikle şunu biliyoruz ki 3 büyük ilimizde yol yapmakla trafik sorunu çözülemiyor,bisiklet ve motorsiklet yolu zaten yapılmıyor, o zaman Yol yetmiyorsa yoldakileri azaltman lazım. Aslında devletimizin buna yanlış bir çözümü var. Araçların vergilerini yükselterek sözde milletin alım gücünü azaltarak yapmaya çalışıyor ki hiçbir işe yaramaz, çünkü Türk insanı kredi çeker yine alır o arabayı. Bunu da başımızdakiler biliyor zaten.
Çözüm elbette çok basit, insanların otomobil yerine motosiklet almaya teşvik etmek. Böylece trafiği en az %30 ila %40 rahatlatırsın. Peki nasıl teşvik edeceksin; 2 temel nokta.
1- Motosikletten kazandığın anlamsız vergiyi büyük ölçüde düşürerek. (böylece maddi gücü olmayanlar saldıracak)
2- Motorsiklet yolları yaparak. (böylece sırf korkudan almayanlar saldıracak)(hemen olmasa da zamanla bu yollar yapılmalı)
Düşünebiliyormusunuz motosiklete nasıl bir izdiham ve ilgi olacağını.
Devletin bu basit çözümleri neden düşünememesi, düşünmesi için ne yapılması hakkında konuşmak isteyen var mı?
Herkese kolay gelsin ozaman...
Hepimiz biliyoruz ki sorunun çözümü aslında çok basit ve içinde saklı ama Devletin işine gelmiyor yani bu sorunu çözmek istemiyor.
1- Motorsiklet fiyatları nasıl ucuzlar?
2- Trafik sorunu nasıl azalır?
Öncelikle şunu biliyoruz ki 3 büyük ilimizde yol yapmakla trafik sorunu çözülemiyor,bisiklet ve motorsiklet yolu zaten yapılmıyor, o zaman Yol yetmiyorsa yoldakileri azaltman lazım. Aslında devletimizin buna yanlış bir çözümü var. Araçların vergilerini yükselterek sözde milletin alım gücünü azaltarak yapmaya çalışıyor ki hiçbir işe yaramaz, çünkü Türk insanı kredi çeker yine alır o arabayı. Bunu da başımızdakiler biliyor zaten.
Çözüm elbette çok basit, insanların otomobil yerine motosiklet almaya teşvik etmek. Böylece trafiği en az %30 ila %40 rahatlatırsın. Peki nasıl teşvik edeceksin; 2 temel nokta.
1- Motosikletten kazandığın anlamsız vergiyi büyük ölçüde düşürerek. (böylece maddi gücü olmayanlar saldıracak)
2- Motorsiklet yolları yaparak. (böylece sırf korkudan almayanlar saldıracak)(hemen olmasa da zamanla bu yollar yapılmalı)
Düşünebiliyormusunuz motosiklete nasıl bir izdiham ve ilgi olacağını.
Devletin bu basit çözümleri neden düşünememesi, düşünmesi için ne yapılması hakkında konuşmak isteyen var mı?
Herkese kolay gelsin ozaman...