





Anam bunda motor üst bloğu bile var! :cyclopsan Orjinal bloğun gömlek yuvasının çapı az geliyor demek ki, mantıklı.
Fiyatına göre çok iyi, ben sana söyliyim :cat: Karbüratör üzerinde yakıt ayarı olayını da keşfedersek bu kit bayağı güzel bir oyuncağa dönüşür.
yabancı bir kaynakta bunun gibi big bore upgradeleri için, mevcut silindirin bitmesini beklememek gerektiği yazıyordu. bu arada ben istanbul'da hiç 2 zamanlı ustası tanımıyorum =( (bi Atay var işte) kafa kafaya versek halleder miyiz sence Orhan? ilk denemede birimiz kobay olacak o kesin =) tabi eğer güç çok yüksek olacaksa (35 beygir gibi) dişli oranları ve zinciri de değiştirmek gerekecektir. frenleri de elden geçirmek gerekebilir duruma göre ama frenler bu motora zaten bir beden büyük. oturup konuşmak gerek, nereden baksan 1500ytl tutacak bir işlem. az para değil.
Athena big bore kit bence güzel bir uygulama ama egzos ile tamamlayıcı bir olay,yani tek kullanmak pek verimli olmaz,daha önceki motorum gilera runnerdı ona silindirden,üst kapağa,egzosa,debriyaj,şanzıman, reed valve herşeyi getirmiştim,çünkü bunlar tek işe yarayan parçalar değildi,motor resmen roket olmuştu,gpr dan daha iyi gidiyordu diyebilirim...
Şimdi yapılacaklar;
Athena 170cc kit (yanlız dikkat edin bu kit yarışlar için hazırlanmış,zaten orada da belirtilmiş ve garanti vermiyorlar,yani ömrü çok uzun olmayabilir)
Bunun yanında karbüratör için daha büyük çaplı main jet alacaksınız o zaten 5-6 sterlin filan,daha sonra karbüratör üzerindeki vidadan hava ayarını yapacaksınız,yani zengin karışım olacak..
Ek olarak aynı sitede satılan boyesen karbon reed valve alınacak, bunuda hava filtresi ile takviye edeceksiniz
Tabi egzos da 2 zamanda en büyük modifiyedir,olmazsa olmaz...
Sonra ne olacak motor devir bitirecek,daha büyük dişli takmak lazım,buda yüksek hız demek,kalkış biraz daha zayıflar bu size kalmış
Bunlardan sonra bakın motor ne oluyor,binmeye doyamaz,satmaya kıyamazsınız,keşke kenarda param olsa da runner'ı satmasaydım dediğim çok oldu...Kısaca motor modifiyesinin sonu yok
izmirde olsan sana süper bir usta önerirdim,daha yeni istanbuldan gelen bir gpr'ın motorunu toparladı,izmirde tek bence hightech serviS Aslan usta...biraz moralim bozulmadı değil.. yapılacak çok iş varmış.. egzoz işini uygun fiyatlı halletmenin bir yolu olsa keşke. bu arada sabah moralim bozuldu biraz. motoru ilk çalıştırdığımda fazla yağını yaksın diye gazlıyordum. karşı komşumuz camdan çıktı "her sabah bu sesle uyanıyoruz! ne biçim alet bu? bu ne biçim ses? mecbur muyuz bunu dinlemeye?!?" dedi. "haklısınız bundan sonra daha çok dikkat ederim" dedim. mutfağa her girişimde camdan bu insanlarla göz göze geliyorum. iyi geçinmek gerek. bir de komple gianelli falan taktırsam heralde gırtlak gırtlağa geliriz bu insanlarla.
peki bu 170cc kit diyelim kendini çabuk bitirecek. örneğin 10bin km'de bitirecek. nasıl yenileyecez? piyasada 170cc silindir bulunuyor mu? daha önemlisi bu işlemleri kime yaptıracaz? ben hala gözüm kapalı güveneceğim 2 zamanlı ustası bulamadım.
izmirde olsan sana süper bir usta önerirdim,daha yeni istanbuldan gelen bir gpr'ın motorunu toparladı,izmirde tek bence hightech serviz Aslan usta...
Bu kit malossi olsaydı,onların orjinal piston segan parçaları var ama athena! Göründüğü kadarıyla full kit satıyorlar,tek tek alamıyorsun parçaları
ne yapmalı bilemedim. gerçi karar versem bile bu yaz girişemem o işe. henüz motorumla tatminsizlik de yaşamıyorum. seneye düşünürüm ama. astral çok teşekkür ederim.
1-2 defa 2 kişi gazlayan caddede turuncu gpr goryrm içimizdenmi acaba ?