ben de bu ikisini çok araştırmıştım zamanında. son hızları arasında çok az fark var. ikisi de yokuş aşağı 160ı görüyor. derbi gp1'ın runnera olan üstünlüğü beygir gücünde değil torkunda sanırım. kalkışta runner'ı yiyor. ister iki zamanlı ister dört zamanlı runner olsun, derbinin yanına yaklaşamıyor. rampalarda da derbi ile daha iyi kaçıyorsunuz. ama derbi'nin bir sorunu var, rahatlığı. Tamamen yarış teknolojisi ile üretilmiş, çok hafif alaşımlı bir şasi üzerine kurulmuş. gerçekten ağırlığını hissettirmiyor ve trafikte sorun olmuyor fakat amortisörleri çok sert! bozuk asfaltta veya toprakta sanki keçiye biniyormuşsunuz gibi geliyor. artçınızın ise hiç şansı yok. zaten aslında artçı için yapılmamış bir motor. dediğim gibi gerçek bir racing scooter.
yani derbi'nin avantajları ve dezavantajları bunlar.