Sende haklısın. Ama yineliyorum. Kazalı motor da alınmayacak motor değil. Motor bloğu değişmiş olsa bile iyi tarafından bakılacak olursa motoru sıfırlamış denir...
Lakin ben şu yönünden bakıyorum; kaza yapan motor jantı kıracak/yamultacak ve hasarı amortisörleri (aman aman motor pert oldu denecek seviye değil bak yanlış anlama) değiştirecek boyutta olan motor o kazadaki darbeyi kemiklerine kadar(!) hissetmiştir. Bu neye sebep olacak açıklayayım. Kazasız motor 100binde orasından burasından zırıltı vermeye başlayacakken yada hiç başlamayacakken (motorun genel kullanıcılarından ortalama km ve yol bilgisi alınabilir bunun için) o kazalı motorda yüksek ihtimal 12bin olduğunda ustaya gidip "Ustam bunun gösterge panelinin (benim PCX de gösterge panelinden zırıltı geldiği için burayı örnek verdim, başka bir yerden de olabilir...) oradan bi zırıltı geliyor ama bi baksak mı?" demeye başlayacak arkadaş... Ustalarımız da sağolsun büyük bi sıkıntı değilse eğer o zırıltı, kaynağını bulma konusunda pek bi ilgililer ve buluyorlar sıkıntıyı(!)... Yoğunluklarından olacak ki o zırıltıların kaynağını bulmak için zaman harcamak istemiyorlar diye düşünüyorum yanlış anlaşılmasın.
Benim PCX deki zırıltıyı (sıfır almıştık aldığımızdan beri var o) ben ustaya bile söylemedim, umursamam çok fazla ama adam pert motora biniyor yanımda benim motordan gelen o zırıltı yüzünden "hurdaya ver abi ne bu böyle" düzeyinde tepki veriyor. Direkt bunu söylemiyor tabi de tepkileri çok yüksekte olanlarda var. Zırıltı dediğimde düşük devirde çıkan hızlanınca giden minnak bi ses. Bir çok kişinin sorun ettiği bir ses. Ben o zırıltıdan çok, o zırıltının çevreden çıkarttığı şangırtılardan rahatsız oluyorum
Benim kişisel fikrim belli. Hangisini alacağına sen karar vereceksin...