Manetin kavrama noktasından bahsediyorsunuz galiba? İdeali manetin en ucunda "azami 1 cm'lik" boşluk payı bırakmaktır. Bu şekilde neredeyse manete dokunur dokunmaz (o 1cm kapandıktan sonra) ayırmaya başlayacaktır, hızlı ve senkronlu vites yükseltmek böyle daha kolay, ayrıca trafikte de maneti full çekmenize gerek kalmadan tamamen ayırabilirsiniz, daha az yorucu olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------
Debriyaja etkisinden emin değilim; elinizin ayarına göre kavrama kontrolünüze ve yumuşak kavramanıza mani olmuyorsa balataya bir şey yapmaz, ama bu ayar yüzünden sağ sol el ve sol ayak koordinasyonunuza mani olup vites kutusu (kısmen veya tamamen) yük altındayken vites değiştirmenize sebep oluyorsa daha debriyaja bir şey olmadan vites dişlilerini ve çatallarını elinize almanıza sebep olabilir. Ben (illâ ki) başıma bir şey gelecekse dişliler yerine debriyaja olsun tercih ederim yani...