Kardeşim sert olabilir.Ancak tak tuk yapmasının 2 nedeni var bildiğim kadarı ile.Genelde 1. vitesten 2'ye atarken tak yapıyorsa çözüm şu.Motoru birinci vitesten 2'ye atarken kompresöre çok bindirmiyoruz.Yani çok az gaz vererek geçiriyoruz.Aynı olayı çok tatlı bir gaz vererek.(Hatta basılı tutma,aragaz tabir edilen şekilde elini gaz koluna koy ve bir iki gaz verirken arada vitesi değiştir.)O zaman vitesler rahat geçecektir.Her zaman bu olayla geçirdim vitesi.Çok tatlı gaz kalsın.Örneğin motosikletin gaz kolunu %80 kullanarak gidiyorsun.Gaza %5 oranında basılı kalarak değiştir.Ama çok da değil.Yoksa debriyaj zarar görür.Çok rahat geçer.Gaza yüklenince tak tuk yapıyorsa bunun nedeni de arkadaki lastiğin orada takozlar var.Ne takozu bilmiyorum.Onlar bitmiş olabilir.(5-10 tl parça tutar.O kadarda işçilik.Maliyet 20-30 tl.) Diğer bir sorun da yağ.Motosikletimde castrol-repsol harici kullanmadım.Benim kanaatimi soracak olursan 10-40 castrol yarı sentetik.(Ben motosikleti max 6500-7000 devirde kullanırım.Cup motosiklet öyle çok devirli makineler değil.Maksimum hız olarak 80-85 yaparım.O yüzden motosiklet çok ısınmıyor ve yağ da görevini fazlasıyla yapıyor.Ve vitesler çok rahat geçiyor.