cup vites sertliği..

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
motorumda vitesler çok sert basınca taktuk ses yapıyor bunu yumşatmanun ve sesi azaltmanın yolu varmı
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
yok kardeşim benim cub ta öyleydi ama innova ya bin hiç vites attığını anlamazsın o para o kadar köfte yani:cat:
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
kardeş bide hani 4ten sonra boşo geçiyor ya bunun bi zararı varmı 4 vitesten boşa attım durduktan sonra tekrar ileri basıp 1 taktım bu şekilde olurm yada boşta giderken direk geriye basarak 4 taksam olumu
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
kardeş bide hani 4ten sonra boşo geçiyor ya bunun bi zararı varmı 4 vitesten boşa attım durduktan sonra tekrar ileri basıp 1 taktım bu şekilde olurm yada boşta giderken direk geriye basarak 4 taksam olumu

o iş dikkat isteyen bir iş boşa aldın diyelim giderken sonra 4 e geri takacam derken yanlışlıkla 1 e takarsan hapı yuttun demektir tekeri klitlersin oda senin düşüşüne sebep olabilir bence vitesle devem et yada dur ondan sonra durduğun yerde boşa ardından 1 e tak giderken yapma derim ben
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
giderken 4ten 1 geçmez ne yaparsan yap durmadan boşa atamazsın yani
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
geçen cup var abi 4 den boşa hareket halindeyken
hayret birşey bende denedim olmadı bir daha zorlamadım yani cub iyidir sorun çıkarmaz sağlam yedek parça ucuz bol velakin bakımını ihmal etme zorlama çok uzun zaman binilir
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
hayret birşey bende denedim olmadı bir daha zorlamadım yani cub iyidir sorun çıkarmaz sağlam yedek parça ucuz bol velakin bakımını ihmal etme zorlama çok uzun zaman binilir

evet abi çarşı içinde on numara cuplar sende mondi vardı mondilerde durmadan geçmez o güzelliği var ama bazı değişik markalarda var bu 4 den boşa geçme sistemi giderken ben sürmüştüm çünkü ondan biliyorum
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
732
evet abi çarşı içinde on numara cuplar sende mondi vardı mondilerde durmadan geçmez o güzelliği var ama bazı değişik markalarda var bu 4 den boşa geçme sistemi giderken ben sürmüştüm çünkü ondan biliyorum

Benim torro da yok öyle bir vites 1234 sonra yine 4321 devam eder.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Benim torro da yok öyle bir vites 1234 sonra yine 4321 devam eder.

yoktur abi var demedim ki sizin motorda piyasada 10-15 cup modeli var belkide daha fazla bunların bazılarında var zaten konuyu açan arkadaşın motorunda da var böyle şey ki soruyor birşey olur mu diye :D
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Kardeşim sert olabilir.Ancak tak tuk yapmasının 2 nedeni var bildiğim kadarı ile.Genelde 1. vitesten 2'ye atarken tak yapıyorsa çözüm şu.Motoru birinci vitesten 2'ye atarken kompresöre çok bindirmiyoruz.Yani çok az gaz vererek geçiriyoruz.Aynı olayı çok tatlı bir gaz vererek.(Hatta basılı tutma,aragaz tabir edilen şekilde elini gaz koluna koy ve bir iki gaz verirken arada vitesi değiştir.)O zaman vitesler rahat geçecektir.Her zaman bu olayla geçirdim vitesi.Çok tatlı gaz kalsın.Örneğin motosikletin gaz kolunu %80 kullanarak gidiyorsun.Gaza %5 oranında basılı kalarak değiştir.Ama çok da değil.Yoksa debriyaj zarar görür.Çok rahat geçer.Gaza yüklenince tak tuk yapıyorsa bunun nedeni de arkadaki lastiğin orada takozlar var.Ne takozu bilmiyorum.Onlar bitmiş olabilir.(5-10 tl parça tutar.O kadarda işçilik.Maliyet 20-30 tl.) Diğer bir sorun da yağ.Motosikletimde castrol-repsol harici kullanmadım.Benim kanaatimi soracak olursan 10-40 castrol yarı sentetik.(Ben motosikleti max 6500-7000 devirde kullanırım.Cup motosiklet öyle çok devirli makineler değil.Maksimum hız olarak 80-85 yaparım.O yüzden motosiklet çok ısınmıyor ve yağ da görevini fazlasıyla yapıyor.Ve vitesler çok rahat geçiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst