Cruiser model motorlara dair bir sitem

Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
Selamlar,

Öncelikle yeni bir üye olduğumu belirtmeliyim. Bir süredir(sanırım bir buçuk ay) Salcano sm250-4(cruiser) sahibiyim. Öneriler doğrultusunda başlangıç için uygun bir motosiklet olduğu kanaatine vararak bu modeli aldım. Bozarsam da bunu bozarım diye düşündüm :) Gerçi henüz bir sorun yaşamadım.

İkinci motorumun bir Japon markası olmasını istiyorum. Salcano ile iyice piştikten sonra tabi...

Fakat Suzuki, Honda ve Kawasaki markalarının web sitelerinde maalesef en az 750cc lik cruiserlar mevcut. Suzuki intruder 250cc ile bir istisna olmakla beraber şöyle ortaşeker diyebileceğim 500-600cc lik motosikletlerin olmamasına bir anlam verebilmiş değilim. Kawasaki en-500 neden yeniden üretilmez? Niçin suzuki intruder ya 250 ya da 800cc olmak zorunda? Honda shadow vt600 neden üretilmez? Üreticiler "ortaları" "gri tonları" pek sevmiyorlar sanırım. İkinci el almak tercih edilebilir ama ikinci el tercih etmek zorunda kalmak hoş değil bence. Üreticiler 1-2 seçenek daha sunmalılar kullanıcılara diye düşünüyorum.

Yamaha dragstar 650cc ürünü ile bir istisna olmasına karşın, pekçok kişinin belirttiği üzere hava soğutmalı olması bir dezavantaj gibi duruyor. Bu konuda hemfikir olmayanlar da var tabi...

Cimri bir insan izlenimi vermek istemem :) ama 650cc den yüksek motorların vergilerinin de belirgin miktarda arttığını eklemek gerekiyor.

Bu konuda görüşlerinizi merakla bekliyorum.

Sevgiler,
Tamer.
 
Katılım
26 Şub 2006
Mesajlar
3,292
vergi konusunda bir sıkıntı yaşayacagını sanmam biz vergi konusunda 1000 cc den sonra haram diye nitelendiriyoruz .. tabi yıl ve cc düşük oldugu zaman daha az ödeniyor .. bir sıkıntı çekeceginisanma ..

ve gelelim tercih meselesine bir choper motosiklet alsam kesinlike 250 cc düşünmezdim .. deponun altında çim biçme malinası var sanırsın . (:) tercihim 750 yada 1100 olurdu hondadan da şaşma derim
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Selamlar,

Öncelikle yeni bir üye olduğumu belirtmeliyim. Bir süredir(sanırım bir buçuk ay) Salcano sm250-4(cruiser) sahibiyim. Öneriler doğrultusunda başlangıç için uygun bir motosiklet olduğu kanaatine vararak bu modeli aldım. Bozarsam da bunu bozarım diye düşündüm :) Gerçi henüz bir sorun yaşamadım.

İkinci motorumun bir Japon markası olmasını istiyorum. Salcano ile iyice piştikten sonra tabi...

Fakat Suzuki, Honda ve Kawasaki markalarının web sitelerinde maalesef en az 750cc lik cruiserlar mevcut. Suzuki intruder 250cc ile bir istisna olmakla beraber şöyle ortaşeker diyebileceğim 500-600cc lik motosikletlerin olmamasına bir anlam verebilmiş değilim. Kawasaki en-500 neden yeniden üretilmez? Niçin suzuki intruder ya 250 ya da 800cc olmak zorunda? Honda shadow vt600 neden üretilmez? Üreticiler "ortaları" "gri tonları" pek sevmiyorlar sanırım. İkinci el almak tercih edilebilir ama ikinci el tercih etmek zorunda kalmak hoş değil bence. Üreticiler 1-2 seçenek daha sunmalılar kullanıcılara diye düşünüyorum.

Yamaha dragstar 650cc ürünü ile bir istisna olmasına karşın, pekçok kişinin belirttiği üzere hava soğutmalı olması bir dezavantaj gibi duruyor. Bu konuda hemfikir olmayanlar da var tabi...

Cimri bir insan izlenimi vermek istemem :) ama 650cc den yüksek motorların vergilerinin de belirgin miktarda arttığını eklemek gerekiyor.

Bu konuda görüşlerinizi merakla bekliyorum.

Sevgiler,
Tamer.

Öncelikle hoşgeldiniz diyelim ve hemen üzerimize vazife olmayan ukalalıklarımıza başlayalım.
:)

Başlangıç için son derece yanlış bir seçim yapmışsınız.
Bu nedenle diğer markaların modelleri ile sizin kullandığınız motosiklet arasındaki uçurumu da yanlış algılıyorsunuz.

Motosiklete Cruiser ile başlanmaz.
Cruiser motorlar, aynı sportive motosikletler gibi tecrübe isteyen motosikletlerdir.
Tecrübeli bir kullanıcı da 250-500cc segmentine pek itibar göstermez.
Bu da Cruiser üreten ciddi firmaların neden yüksek hacimli motosikletler ürettiğinin özet açıklamasıdır.
Hiç kimse satamayacağı malı üretmez.

Cruiser alacak adam motosiklet konusunda bir hayli tecrübeli adamdır ve tercihi de tabii ki güçten yana olacaktır.
Sportive de de durum böyledir.
Çoğu sportive motosiklet 125cc den 600cc ye atlar.
Son zamanlarda 250cc modeller tekrardan üretilmeye başladı ama sanıyorum ömürleri pek uzun olmayacak.
Ya da 125cc ler ortadan kalkacak.
Bunun nedenini anlatmak uzun ve zor.
Fakat sizin sorununuz, yanlış motosiklet seçimi.
Başka bir şey değil...

Anladığım kadarıyla motosikletinizi yeni almışsınız.
Bir an önce satıp aklı başında bir başlangıç motoruna geçerseniz, ilerde çok istediğiniz bir cruiserle mutlu ve uzun seneler geçirmenizi garantilemiş olursunuz.
Ya da yanlışta ısrar edip, çok isteyerek aldığınız ve çok beğendiğiniz bir motosikleti kullanamamanın acısını yüreğinizde hissederek, motosikletten zamanla soğursunuz.

Abi evlendik artık, çoluk çoçuğa karıştık. Motosiklet bizi bozar.
Söyleminde bulunan eski motosiklet kullanıcılarının dramıdır bu.
Çünkü yanlış motosiklet seçimi nedeniyle gerçek aşkı hiçbir zaman bulamamışlardır.
Aşk dedikleri şeyi bir dakkada satıverirler.
Halbuki doğru motosikletle başlayan ve basamakları teker teker çıkan kullanıcı, en üst limitlere kadar motosikletininden zevk alır.
O limitler yetmemeye başladığında, daha fazla zevk teklif eden modellere yönelir.
Bunun sonu yoktur.
Bir taraftan bir taraf ölene kadar sürer gider.
Ne kadın,
ne de çocuk bahane olmaz.

Bilmem anlatabildim mi???:wiinkk:
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
Öncelikle hoşgeldiniz diyelim ve hemen üzerimize vazife olmayan ukalalıklarımıza başlayalım.
:)

Başlangıç için son derece yanlış bir seçim yapmışsınız.
Bu nedenle diğer markaların modelleri ile sizin kullandığınız motosiklet arasındaki uçurumu da yanlış algılıyorsunuz.

Motosiklete Cruiser ile başlanmaz.
Cruiser motorlar, aynı sportive motosikletler gibi tecrübe isteyen motosikletlerdir.
Tecrübeli bir kullanıcı da 250-500cc segmentine pek itibar göstermez.
Bu da Cruiser üreten ciddi firmaların neden yüksek hacimli motosikletler ürettiğinin özet açıklamasıdır.
Hiç kimse satamayacağı malı üretmez.

Cruiser alacak adam motosiklet konusunda bir hayli tecrübeli adamdır ve tercihi de tabii ki güçten yana olacaktır.
Sportive de de durum böyledir.
Çoğu sportive motosiklet 125cc den 600cc ye atlar.
Son zamanlarda 250cc modeller tekrardan üretilmeye başladı ama sanıyorum ömürleri pek uzun olmayacak.
Ya da 125cc ler ortadan kalkacak.
Bunun nedenini anlatmak uzun ve zor.
Fakat sizin sorununuz, yanlış motosiklet seçimi.
Başka bir şey değil...

Anladığım kadarıyla motosikletinizi yeni almışsınız.
Bir an önce satıp aklı başında bir başlangıç motoruna geçerseniz, ilerde çok istediğiniz bir cruiserle mutlu ve uzun seneler geçirmenizi garantilemiş olursunuz.
Ya da yanlışta ısrar edip, çok isteyerek aldığınız ve çok beğendiğiniz bir motosikleti kullanamamanın acısını yüreğinizde hissederek, motosikletten zamanla soğursunuz.

Abi evlendik artık, çoluk çoçuğa karıştık. Motosiklet bizi bozar.
Söyleminde bulunan eski motosiklet kullanıcılarının dramıdır bu.
Çünkü yanlış motosiklet seçimi nedeniyle gerçek aşkı hiçbir zaman bulamamışlardır.
Aşk dedikleri şeyi bir dakkada satıverirler.
Halbuki doğru motosikletle başlayan ve basamakları teker teker çıkan kullanıcı, en üst limitlere kadar motosikletininden zevk alır.
O limitler yetmemeye başladığında, daha fazla zevk teklif eden modellere yönelir.
Bunun sonu yoktur.
Bir taraftan bir taraf ölene kadar sürer gider.
Ne kadın,
ne de çocuk bahane olmaz.

Bilmem anlatabildim mi???:wiinkk:

pardon, ukalalık olarak algılanmasın ama bir insan neden 250 cclık bir cruiser la motora basladıgı zaman motordan sogur pek anlamadım tecrubelerinize guveniyorum ama bu konuyu biraz daha acıklarsanız aklımızda soru işareti kalmış olmaz ??*
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
pardon, ukalalık olarak algılanmasın ama bir insan neden 250 cclık bir cruiser la motora basladıgı zaman motordan sogur pek anlamadım tecrubelerinize guveniyorum ama bu konuyu biraz daha acıklarsanız aklımızda soru işareti kalmış olmaz ??*

mevzuya motor hacmi olarak bakmanızdan kaynaklanan bir sorun bu.
Yani 250cc küçük bir motordur diye yaklaşırsanız haklı olursunuz.
Ama konu bu değil.
İsterse 100cc olsun, oldukça dengesiz ve tecrübe gerektiren motosikletlerdir cruiserler.
Başlangıç olarak uygun bulmuyorum.
Uygun bulan bir arkadaşımız varsa nedenlerini burda açıklamasını dilerim...

Size uygun olmayan bir motosikletle başlarsanız, bu motosiklet sizi bağlamak yerine aksine soğutur.

Motosiklet kullanıcısı motosikletinin yeteneklerinden sonuna kadar faydalanmayı öğrendiği zaman usta olur.
Fakat varmış olduğu ustalık mertebesi o motosiklet için geçerlidir.
Bir başka modele bindiğinde herşey yeniden başlar.
Yıllar,tecrübe, birikim, bunların hepsi mazide kalır.
Her yeni motosiklet, yeni bir öğrencilik döneminin başlangıcıdır.
Eğer sınıfınızı kopya ile geçmişseniz, bir sonraki karne gününü görememe ihtimaliniz büyüktür.
Yani motosiklet okulunda mezuniyet yoktur.
Ömür boyu öğrencisiniz.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
mevzuya motor hacmi olarak bakmanızdan kaynaklanan bir sorun bu.
Yani 250cc küçük bir motordur diye yaklaşırsanız haklı olursunuz.
Ama konu bu değil.
İsterse 100cc olsun, oldukça dengesiz ve tecrübe gerektiren motosikletlerdir cruiserler.
Başlangıç olarak uygun bulmuyorum.
Uygun bulan bir arkadaşımız varsa nedenlerini burda açıklamasını dilerim...

Size uygun olmayan bir motosikletle başlarsanız, bu motosiklet sizi bağlamak yerine aksine soğutur.

Motosiklet kullanıcısı motosikletinin yeteneklerinden sonuna kadar faydalanmayı öğrendiği zaman usta olur.
Fakat varmış olduğu ustalık mertebesi o motosiklet için geçerlidir.
Bir başka modele bindiğinde herşey yeniden başlar.
Yıllar,tecrübe, birikim, bunların hepsi mazide kalır.
Her yeni motosiklet, yeni bir öğrencilik döneminin başlangıcıdır.
Eğer sınıfınızı kopya ile geçmişseniz, bir sonraki karne gününü görememe ihtimaliniz büyüktür.
Yani motosiklet okulunda mezuniyet yoktur.
Ömür boyu öğrencisiniz.

tesekkurler dostum :rendeer::cat:
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
409
Deneyimlilerin söylediklerine istinaden yanlış bir seçimle 250 cc cruiser ile başlamışsınız. Olan olmuş ,bundan sonra biraz bu cc ile piştikten sonra daha büyüğüne geçebilirsiniz. 600 cc civarında aradğınız cruiser için yamaha dragstarı tavsiye edebilirim(650 cc), ama önce deneyim kazanmak şartıyla.
Tabii tüm bunları yazarken kendimden kötü bir örnek vereyim:farao:. ben başlangıçta Dragstar 650 ile yola çıktım. Zorlanmadım dersem yalan olur, ama eğitim alarak ve bolca okuyarak ve çok ama çok dikkatli kullanarak sorunsuz sürüş deneyimi elde ettiğime inanıyorum.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
Anlıyorum. Demek ki deneyimli kullanıcılar yüksek hacimli cruiserları tercih ettiklerinden daha düşük modeller pek satılmıyor ve dolayısıyla üretilmiyor.

Yalnız denge konusunda aynı fikirde değilim. Daha önce kendimin olmayan iki scooter kullanmıştım ve inanın şu an sahip olduğum cruiser daha dengeli. Ya da acemi olduğum için bana öyle geliyor. Tabi scooter ve benim cruiser dışında başka hiçbir motor kullanmadım. Diğer modellerle kıyaslama şansım yok.

Teşekkürler görüşlerin için,
Tamer.

Deneyimlilerin söylediklerine istinaden yanlış bir seçimle 250 cc cruiser ile başlamışsınız. Olan olmuş ,bundan sonra biraz bu cc ile piştikten sonra daha büyüğüne geçebilirsiniz. 600 cc civarında aradğınız cruiser için yamaha dragstarı tavsiye edebilirim(650 cc), ama önce deneyim kazanmak şartıyla.
Tabii tüm bunları yazarken kendimden kötü bir örnek vereyim:farao:. ben başlangıçta Dragstar 650 ile yola çıktım. Zorlanmadım dersem yalan olur, ama eğitim alarak ve bolca okuyarak ve çok ama çok dikkatli kullanarak sorunsuz sürüş deneyimi elde ettiğime inanıyorum.

Anlıyorum. Forumun bir yerinde bir başka kullanıcı, Honda Shadowu ilk aldığında ilk birkaç gün adeta ağırlık çalışmış gibi her yerinin ağrıdığını yazmış. Bu da bir etken olsa gerek. Zira benim motorun 162 kg fakat diğer kaliteli cruiserlar 240+ kg civarlarında. Yolda giderken bir avantaj fakat park ederken ve dur kalk yaparken tam tersi.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
249
öncelikle hoşgeldin. bence güzel bi başlangıç. bende aynısıyla başladım ve devam ediyorum. bu motosikleti beğenmeyenler beğenmeye bilir. aynı fiyata honda sattıda bizmi almadık.
 
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
36
ben de motor kullanmaya virago 535 ile basladim, sonrasında 250-1000cc arası pek cok motor kullandım, cruiser tipi motorların denge konusunda dezavantajlı olduğunu düşünmüyorum, tam tersi hareket halinde motorun bir çok motora göre daha dengeli gittigini söyleyebilirim. Acemiliği cruiser ile atmanın hiç bir zararını görmedim. Ancak 260-740 cc arasında piyasada sadece bir cruiser olması beni de rahatsız etmiyor değil..:salut:
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
kawa en 500 usa da üretilip satılıyor.honda shadow 600 üretiliyor .sanırım suzukı de de bu kategorıde modelleri var emin değilim.
türkiyeye gelmeme sebebi ise firmaların satış planlamaları olmalı.
başlangıç için yanlış model olduğunu sanmıyorum(belki marka değişebilirdi.)
motor işi, kişinin kendine has özel bir zevk meselesi diyebiliriz.
ayrıca 250 kategorisinde çok iyi kaliteli modellerde mevcut(kymco venox -suzuki int 250 hyosung gv250 ).
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
ben de motor kullanmaya virago 535 ile basladim, sonrasında 250-1000cc arası pek cok motor kullandım, cruiser tipi motorların denge konusunda dezavantajlı olduğunu düşünmüyorum, tam tersi hareket halinde motorun bir çok motora göre daha dengeli gittigini söyleyebilirim. Acemiliği cruiser ile atmanın hiç bir zararını görmedim. Ancak 260-740 cc arasında piyasada sadece bir cruiser olması beni de rahatsız etmiyor değil..:salut:

Kesinlikle katılıyorum. Motor dengesini adeta kendisi sağlıyor.

kawa en 500 usa da üretilip satılıyor.honda shadow 600 üretiliyor .sanırım suzukı de de bu kategorıde modelleri var emin değilim.
türkiyeye gelmeme sebebi ise firmaların satış planlamaları olmalı.
başlangıç için yanlış model olduğunu sanmıyorum(belki marka değişebilirdi.)
motor işi, kişinin kendine has özel bir zevk meselesi diyebiliriz.
ayrıca 250 kategorisinde çok iyi kaliteli modellerde mevcut(kymco venox -suzuki int 250 hyosung gv250 ).

Yanıtın için teşekkürler. Umarım shadow 600 Türkiye'de de satılmaya başlanır -ne diyeyim.

Başlangıç için bu motoru seçmem biraz ani oldu aslında. Genel itibariyle cruiserlarıı sevmemin nedeni ise öncelikle sırf zevk ve tarz meselesi olmakla beraber kısa boylu olmam da bu konuda bir etken. Ayaklarımın rahatça yere değebilmesi hoşuma gidiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Cruiser motorların başlangıç için pek uygun olmadığına ben de katılıyorum (ya da bana öyle geldi). İlk motorum 150 cc cruiserdi ve bence çok ağır bir motordu. Birgün denemek için kg olarak daha ağır bir 250 cc naked motora oturduğumda bana kuş gibi gelmişti. Daha sonra cruiser modellerin benim istediğim motor olmadığına karar verdim. Açıkcası bugün Harley alacak param olsa bile kesinlikle almam.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu bir tarz meselesidir.Klasik müzik sevenin rap'e,rap'çinin diğerine bakışı gibi.
Müziğe klasik müzikle başlanmaz mı?Başlanır elbet.
Doğru şekilde öğrenirseniz mesele yok.
Ama asıl öğrenmemiz gereken herhalde" ille de bu tarzdan,şu CC den başlamak" gerek gibi önyargıları kırabilmek.
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
78
öncelikle hoşgeldin katip;
aslında pek aktif olarak tartışmalara katılan bir üye değilimdir ama bu konuda sanırım bir miktar tecrübemi paylaşabilirim. hoş daha deneyimli arkadaşlar zaten gereken herşeyi yukarıda anlatmışlar.
dedikleri gibi istediğin aras ısnıf motorlar üretiliyor ama türk kullanıcısının (!) bu modellere talep göstermemesi sebebiyle türkiyeye getirilmiyorlar. bir diğer neden de (sanırsam) türkiyede hiçbir cc kısıtı olmaması. yani bz türkiyede cc atlamak için yeniden sınava girmiyoruz doğal olarak da 2 ay 100 cc scooter kullanmış bi adam kendini Rossi sanıp doğrudan 1000 cc'lik racinglere atlamaya çalışıyor. hoş son zamanlarda yeni trafik kanunu türkiyede de yeni kullanıcıları cc lere göre ayıracak, cc yükseltmek için sınav yapılacak die duymuştumç bu gerçekleşirse firmalar mecburen ara modelleri getirmek zorunda kalacaklar (i hope so at least)
cruiser'ın başlangıç için nedenkötü tercih olduğuna gelince: (yanlış anlaşılmasın kötülemek gibi bi niyetim yok ben 13 ay önce en500 ile başladım motora) cruiser motorlar düz yolda giderken diğer motorlardan daha dengeli bile sayılabilirler. bunun sebebi ağır olmalarıdır. en azından yanından geçen araçların rüzgarından daha az savrulurlar. ama aynı ağırlık motorun kontrolünü düz olmayan yollarda oldukça güçleştirir. dönüş yaparken bütün ağırlık kollara bineceğinden deneyimsiz birinin 1 derece fazla yatırması kendini yerde bulması anlamına gelebilir. ayrıca aks mesafesinin daha uzun olması motorun manevra kabiiyetini azaltır. diğer motorların sağladığı hareket kontrolunu sağlayamaz cruiserlar (ör: dar alan dönüşleri) işte bu yüzden ybr125, cbf150 yada 250 motoru oyuncak gibi yatırıp kaldırabileceğin, bir motorla neler yapılabileceğini öğrenebileceğin için daha uygun başlangıç modelleri olarak adlandırılırlar.

yinede yeni motorunla kazasız belasız mutlu sürüşler

kusura bakmayın biraz fazla uzun olmuş biraz :p
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
526
mevzuya motor hacmi olarak bakmanızdan kaynaklanan bir sorun bu.
Yani 250cc küçük bir motordur diye yaklaşırsanız haklı olursunuz.
Ama konu bu değil.
İsterse 100cc olsun, oldukça dengesiz ve tecrübe gerektiren motosikletlerdir cruiserler.
Başlangıç olarak uygun bulmuyorum.
Uygun bulan bir arkadaşımız varsa nedenlerini burda açıklamasını dilerim...

Size uygun olmayan bir motosikletle başlarsanız, bu motosiklet sizi bağlamak yerine aksine soğutur.

Motosiklet kullanıcısı motosikletinin yeteneklerinden sonuna kadar faydalanmayı öğrendiği zaman usta olur.
Fakat varmış olduğu ustalık mertebesi o motosiklet için geçerlidir.
Bir başka modele bindiğinde herşey yeniden başlar.
Yıllar,tecrübe, birikim, bunların hepsi mazide kalır.
Her yeni motosiklet, yeni bir öğrencilik döneminin başlangıcıdır.
Eğer sınıfınızı kopya ile geçmişseniz, bir sonraki karne gününü görememe ihtimaliniz büyüktür.
Yani motosiklet okulunda mezuniyet yoktur.
Ömür boyu öğrencisiniz.

kesinlikle katılıyorum heryeni motorda sıfırdan başlarsın.
gerci bende 250 cruiserle başladım ondan o kısımlara katılamyıcam üzgünüm :p
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
517
öncelikle hoşgeldin, dragstar için amann alma diyorum(özellikle istanbul'daysan) Trafige girdiginde ki cadde trafiğini bilmeyen yoktur kolay kolay anlatamayacağım bir eziyet yaşıyorsun. Motor acayıp ısınıyor senin bacakların ter içinde kalıyor kısacası zevki eziyete dönüştürüyor. Sehir içi ağırlıklı kullanacaksan bence alma ...
 
Katılım
21 Nis 2005
Mesajlar
587
Hoş geldin hocam. İki sene bin unutucan bu soruyu. 750lik mi alsam yoksa direk 1100mü diye düşünücen.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst