Çingene ile Zeytin ve deniz

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Çingene ile zeytin ve deniz …..
Gidiyorum diye yazdığım mitolojik yola çıkış yazısına gösterilen ilgiye teşekkür etmekle başlayalım. Ve sipariş veren arkadaşlarımızın da siparişlerini zevkle yerine getirdiğimden emin olsunlar. Aşağıda ki fotolarda da kanıtlarını göreceklerdir .
Programı yaparken çok uzun km yapmak değildi maksadım. İstanbul dan İzmir e kadar diye düşündüm. Dönüşte yinede 2500 km i bulduğumu gördüm. Nasıl yani diye soranlar az sabretsinler aşağıda girdiğim delikleri görünce anlayacaklar. Bizim gibi adamların poposuna en çok motor selesi yakıştığından 10 gün boyunca 2 kez denize girebildim ancak. Hatta İzmir i bile görmeden geri döndüm.
Rota . İstanbul Yenikapı feribot ile Bandırma. Oradan Erdek ve Edincik rampasından itibaren tatilimin başladığını hissettim. o doyumsuz deniz ve zeytin ağaçları manzarası içerisinde ki kıvrılan virajlarda yatıp kalkmanın zevkini iliklerimdeki titreşimlerle duyabiliyordum.
Gönen ilk geceleme noktamdı. Sabah çiği üzerinde başı dumanlı dağları aşarak deniz görmenin zevkini Balya yolunu kullanarak yaşadım. Ege sahillerinde ana yol olmadan tali yol ne varsa onları keşfederek yolumu çizdim. Zeytin ağacı ve zeytine olan tutkumu dindirmek için yüzlerce resim çektim. Anılarla resimlerin bir kısmını paylaşmaya başlayalım.
[

DSCN6048.jpg

DSCN6057.jpg


DSCN6042.jpg

DSCN6043.jpg

DSCN6045.jpg

DSCN6046.jpg

DSCN6047.jpg



Haddini bilmeyen bir hava aracı Çingene’yle aşık atmak istedi sonucu ortada.
Bundan böyle benim Çingeneme asfalt motoru diyenin dilini bağlarım . Enduro nereye gidiyorsa buda gitti, buraya sadece atla çıkılır denen ne kadar yol varsa hepsine girdim. Arada bir düz asfalt yollarda da Racelere de arkadaşlık etmeyi unutmadı .:)
DSCN6036.jpg


Biraz gölge ve dinlenme
DSCN6040.jpg

DSCN6041.jpg



Manzaraya karşı biraz poz verelim
DSCN6029.jpg

DSCN6030.jpg

DSCN6031.jpg

DSCN6032.jpg

DSCN6033.jpg

DSCN6034.jpg

DSCN6038.jpg

DSCN6039.jpg


Cundadan bazı kareler biraz sonra dar sokak lara gireceğiz ama önce kıyıda biraz keyif yapalım.
DSCN6077.jpg

DSCN6078.jpg

DSCN6080.jpg

DSCN6083.jpg

DSCN6084.jpg

DSCN6087.jpg

DSCN6088.jpg



İçimizi serinleten şu meşhur sakızlı dondurmanın da tadına baktık.
Fena değil maraşı tutmasa da hatırı sayılır bir lezzeti var.

DSCN6081.jpg

DSCN6082.jpg



Tepelerden de koyları seyretmenin keyfi de bir başka çingeneyle
DSCN6061.jpg

DSCN6062.jpg

DSCN6066.jpg

DSCN6067.jpg

DSCN6068.jpg

DSCN6069.jpg

DSCN6071.jpg

DSCN6072.jpg

DSCN6073.jpg

DSCN6074.jpg



Dar sokaklarda geçmişin nostaljisini yapmak
DSCN6093.jpg

DSCN6094.jpg

DSCN6095.jpg

DSCN6096.jpg

DSCN6097.jpg

DSCN6103.jpg



htmetin dediğini aynen yaptım Afroditle denize girdikten sonra Papalinayıda yedim.
DSCN6100.jpg

DSCN6107.jpg


Papalina yerken kıyıdaki kefal yavrularını da ekmekle besledim.
DSCN6105.jpg


Dikizden de körfez manzarası
DSCN6099.jpg

DSCN6102.jpg


Türkiyenin ilk bogaz köprüsünü istanbulda olduğunu biliyordum. Çok iyi bildiğimizi sandığımız şeylerin aslında bazen yanlış olduğunu görmeside insana ayrı bir haz da veriyor.

DSCN6065.jpg


Patriça diye bir kıyı köyüne gittim.Daha doğrusu tesadüfen buldum. Alibey adasından kırmızı topraklı 13 km lik bir yola sapıyorsun. Gidiş manzarası yer yer muhteşem zeytin ağaçları gölgesinde. Sonunda 10 haneli bir köye geliyorsun. Köyde turistik tesisis bile var. Ama 21. yüzyılda elektirik yok.
DSCN6108.jpg

DSCN6110.jpg

DSCN6113.jpg

DSCN6116.jpg


Tesisimizin yatak ücreti 25 liradır . Buna ne dahil diye sordum ?
Cevap Tavugun altından alınan sıcak yumurta ,inegin memesinden süt .
Gece ısıracak tüm haşeratta promosyonu.
DSCN6117.jpg


Burayı bir motor grubu daha önce keşfetmiş . Tabiiki bu yataga 25 gayme ödeyecek salak bir motorcu doğmadı daha onlar çadırlarında
paşalar gibi beleş konaklamışlar bu Allahın koyunda.
DSCN6109.jpg

DSCN6115.jpg

DSCN6118.jpg


BU köylü emmi 78 yaşında tarlada sürüyor inekte güdüyor.
Hiç ametiyat olmammış. Gazte televizyon neyim bilmem diyor. arada sırada transistorlu radyodan ajans dinlerim diyor.

DSCN6111.jpg


Gaz lambası ve lüx dekor değil kullanılan aydınlatma ekipmanı.
DSCN6119.jpg

DSCN6120.jpg

DSCN6121.jpg


Birazda gün batımı resimleri .Akileos temel senin için Helene burda çok özel selamını bizzat ilettim.

DSCN6128.jpg

DSCN6129.jpg

DSCN6131.jpg


ayvalık limanı birde benden görün

DSCN6059.jpg




İlk okulda öğrendiğimiz bir köy var uzakta gitmesekte gelmesekte o köy bizim köyümüzdür şarkısının versiyonunu değiştirdik
Bizim Versiyonda Uzakta bir köy varsa o köye gidilir. İşte o zaman o köy bizim köyümüz olur

DSCN6143.jpg



Zeytin bahçelerinden derlemeler

DSCN6137.jpg

DSCN6136.jpg

DSCN6133.jpg

DSCN6139.jpg

DSCN6140.jpg

DSCN6175.jpg

DSCN6177.jpg


Benim için yol üstünde bulabileceğim en muhteşem fastfood budur işte.

DSCN6132.jpg



Yine uzak dağların üzerinde bir köy ama o köy gittiğimiz ve bizim köyümüz.

DSCN6207.jpg



Köyleri gezmeyi onlarla sohbet etmeyi çocukların motosiklete binme isteklerini gözlerinin içinde görmeyi cok seviyorum. Birde her köyde selamlamadan sonra 1.veya 2. sorunun bu motor kaç para
denmesi beni üzüyordu.

DSCN6251.jpg



DSCN6245.jpg

DSCN6247.jpg

DSCN6248.jpg


Gezdiğim köylerden birisinde(Yeşilyurt) güzel bir cami içi .
Allahıma şükürler olsunki bize bu güzellikleri ve bunlar içerisinde yaşamı nasip ettiği için .

DSCN6250.jpg


DSCN6252.jpg


DSCN6253.jpg


Çatıda sarmaşık ,yeşilin çok yakıştığı yerlerden biri bence.
DSCN6270.jpg


BU foto dönüş yolundaki susurluk ayranından kim siparişi vermişti hatırlamıyorum ama sipariş verenin hayrına içtim.
DSCN6281.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
521
Supersın Muhammet abım fotolar harıka ıyıce gezıp stres attın sanırım inş. birdahakı sefere bende senınle gelırım...
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Adatepe zeytin müzesinde beraberce bir tur atalım

DSCN6174.jpg


DSCN6197.jpg


Zeytinin yağını çıkarma prosedürlerine ait resimler
DSCN6178.jpg

DSCN6179.jpg

DSCN6180.jpg

DSCN6181.jpg


zeytinyağı için kullanılan tarihi ekipmanlar
DSCN6193.jpg

DSCN6194.jpg

DSCN6195.jpg

DSCN6185.jpg

DSCN6186.jpg

DSCN6187.jpg

DSCN6188.jpg

DSCN6189.jpg

DSCN6190.jpg

DSCN6191.jpg



Sabun yapımı demoları

DSCN6182.jpg

DSCN6183.jpg

DSCN6184.jpg

DSCN6192.jpg
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Zeus Tapınagına çıkmak için Küçük kuyunun oradan bir yol bulabiliyorsunuz .
Yol biryere kadar kıvrıla kıvrıla asfalt. Sonra birileri çıkıyor burdan sonra yol yok ister yürüyün ister ata binin diyor. Adama dedim benim altımdaki demirden at.
Ses yok önce, sonra yasak deyiveriyor engelleme zihniyeti altında.
Neden yasak Zeus rahatsız olmasın diyemi yoksa dediğimde, biraz mahçup birazda aptala yatarak kafayı eğince bastım kahkahayı. Yol gerçekten Kroslar için ideal ,suların çıkardığı agaç kökleriyle kayalardan oluşan bir patika. Çıkış neysede iniş de biraz 3/5 oldum .:silent:

DSCN6222.jpg

DSCN6225.jpg

DSCN6233.jpg

DSCN6236.jpg

DSCN6242.jpg


Yukarı çıktığımda bir süpriz beni bekliyordu.
Eski bir dost .

DSCN6211.jpg



Onları başbaşa bıraktım ben manzaranın doyumsuzluğunu ayranla birlikte içmeye başladım

DSCN6210.jpg

DSCN6212.jpg

DSCN6225.jpg

DSCN6231.jpg


Biraz dinlenip Oksijeni cigerlerinize depo edince değdi diyorsunuz bu sıcakta buraya çıkmaya
DSCN6208.jpg

DSCN6209.jpg

DSCN6214.jpg

DSCN6215.jpg

DSCN6219.jpg


Zeusa sunulan kızların kanının toplandığı kuyuya benim aziz milletim gerekli itinayı göstererek Pet şişelerle kutsamış (!)

DSCN6220.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
eeee java yla drgın aşkından ne çıkacak sabırsızlıkla bekliyorum....:mrgreen:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
5,150
turistler atmıştır onları... :cyclopsan


DSCN6220.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:08 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:06 AM ----------

Genç Çingene ve
İhtiyar Jawa .

DSCN6210.jpg



Arada bir de Koyu Kartal ....

DSCN6231.jpg


Eline emeğine sağlık üstad ... Nice güzel ve keyifli gezilere....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
keyifli bir gezi ve harika fotoğraflar
ellerine sağlık
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Bazı dağ köyleride kendilerini aşmış yeni bir turizm seferberliğinin içerisinden iyi pay kapma yolundalar.
Tesisler güzel ortam relax TV radyo yok. birde telefon çekmese çok daha iyi olacaktı . Manici kasrındada bir gece konakladık
DSCN6144.jpg


DSCN6146.jpg


DSCN6147.jpg


DSCN6148.jpg


DSCN6150.jpg


DSCN6151.jpg


DSCN6152.jpg


DSCN6153.jpg


DSCN6156.jpg


DSCN6158.jpg


DSCN6165.jpg



Zeytinyağlı yemekleri güzeldi ama et yemekleri sınıfta kalacak cinstendi.
DSCN6271.jpg


Kahvenin sunumu ve tadından tam puan aldılar:cat:

DSCN6168.jpg

DSCN6169.jpg
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
326
her resmi tek tek inceledim çok güzel bir gezi olmuş eline emeğine sağlık paylaştığın için teşekkürler. allah kazadan beladan korusun.. :rendeer:
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
eline güregine sağlik kardeş tek kelime ile süper bir gezi olmuş..

teşekürler fotolar için.:cat::cat:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
munchingout.gif


::sefereee
::cheeeeer

Devam devam.

:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst