Çin kıyaslaması..

Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
232
Dün bir arkadaşım bana motosiklet almak istediğini söyledi ve bütçesinin 600-1000lira olduğunu belirtti.. Scooter tipi alıcak olunca bende o fiyata uygun olarak çinleri anlatmaya başladım.. 900 1000lira gibi fiyatlara uygun çinler var ama benim size danışmak istediğim şey çinler arasında en iyisi hangisi? (benim aklımda kanuni asya ve mondial var) ve birde bu motorların çoğu(hepsi) fan soğutmalı 100km gibi yol gidildiğinde veya biraz zorlandığında hararet yaparmı??
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
Dün bir arkadaşım bana motosiklet almak istediğini söyledi ve bütçesinin 600-1000lira olduğunu belirtti.. Scooter tipi alıcak olunca bende o fiyata uygun olarak çinleri anlatmaya başladım.. 900 1000lira gibi fiyatlara uygun çinler var ama benim size danışmak istediğim şey çinler arasında en iyisi hangisi? (benim aklımda kanuni asya ve mondial var) ve birde bu motorların çoğu(hepsi) fan soğutmalı 100km gibi yol gidildiğinde veya biraz zorlandığında hararet yaparmı??

o fiyata güzel mz bulursun alternatif olarak aklında olsun. kanuniden şaşma derim soylediklerinden servis kalitesi yeter servisleri kaliteli degil aslında ama en azından her istedigin parca elinin altında motor 5-6 yasında olsada

mz dedim ama scot yazmıssın dikkat etmedim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
3 aşşa 5 yukarı hepsi aynı. bakımlarını zamanında yaptırırsan düzgün kullanıp motorunu ve mekanik aksamlarını zorlamazsan sorun çıkarmaz.

bende leike marka hakiki çin işi scooter var. kanuni popcorn ile aynı kasa motorda 125 cc 4 zamanlı bi motor. son hız 110-120 gösteriyor ibrede ama dogrumudur bilmem 1 bilemedin 2 kere görmüşümdür denemek için.
80 in üstüne çıkmamaya çalışırım her zaman. o alet hız yapsın diye yapılmamış sonuçta.
şimdiye kadar çıkardığı masraflar.
benzin musluğu - 5 lira
3000 km de 4 kere yağ değiştirdim. 15 x 4 = 60 lira
bide bujisi değişti oda 10 lira.

bunun haricinde ayda bir müsait olursam bütün vidalarını kontrol ederim gevşeyenleri sıkarım. daha yolda bıraktığı olmadı.

uzun yolda en fazla 1 kerede 60 km yaptım. (aksaray - sahilden sariyer ordan kilyos)
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Kanuni fiyatlarına baktım biraz ama mondial ve asyadan daha pahalı tabiki..
mesela şöyle bir mondial sorun cıkarırmı?
http://www.sahibinden.com/batikent_151_cc_mondial_bilen_bilir_-30WQQaXQQ11355029WQQpXQQdisplayitem

İlana baktım o fiyata fena scootere benzemiyor. Gerçeği fotoğraftan farklı olursa bilemem tabi. Bizim buralarda bu tip scooterler oldukça fazla ve yük için:cherry: kullananları bile var. En önemli şey bakımdır birde malzemenin kalitesi. :cat:
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
ben mondial zat150 kullanıyorum... istersen bir araştır... biraz daha ekleme yaparsa arkadaşın zat alabilir... en azından daha konforlu... ama tabiki iyi bir araştırma yapsın,o paralar kolay kazanılmıyor...
 

son

Katılım
26 Eki 2008
Mesajlar
63
ben mondial zat150 kullanıyorum... istersen bir araştır... biraz daha ekleme yaparsa arkadaşın zat alabilir... en azından daha konforlu... ama tabiki iyi bir araştırma yapsın,o paralar kolay kazanılmıyor...

ayberk haklı mondıal çinlilierin içinde bence bir gömlek daha üstün
ben kullandım hala da kullanıyorum bakım dısında sorunu yok.
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
399
mondial öneririm.. yıllardır kullanırım tık demedi.. servis sıknıtısı parça sıkıntısı da çekmez... (maşallah)
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
100km bu motorlar için fazla yorucu oluyor. bir iki kereden sonra daha fazla sorun çıkarabilir. çok kısa mesafelerde daha iyi verim alırsınız. zat 150 ile 45.000 km yaptım ancak nasıl yaptığımı sorma, çok çilesini çektim ama o kadar km yi görmeyide başardı. yaklaşık 20.000de motor baştan yapıldı. hafif kasalı modeller seçmenizi öneririm. beygir gücü belli motorların, çok zorlanıyorlar.
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Kanunide hussar ve bobcat çin malı değiller, ikiside taiwan malı. Hussar ın ikinci elini düşünebilirsiniz, fiyatları oldukça uygun ve sağlam motorlar:rendeer:
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
632
Motorların hepsi aynı, aynı motor bir yerde başka marka başka bir yerde başka marka adı altında satılıyor.

Mesela, Mondial RS 151, Rially Fiery 150, Ramzey RM150, vb. bunlar hep aynı motorlar.Turgutlu'da bir arkadaşta aynı motor var markası OMİ :)

önemli olan servis.Servisler kaliteli olacak, parçası ucuz olacak, bir de mümkün olduğu kadar çok servisi olan bir motor seçin.

Bende Jingheng var, koca İzmir'de bir tane yetkili servisi var.
 
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
Mondial olursa bence 125zn al diğerlerine göre daha kaliteli kanunide ise popcorn olabilir ama biraz fazla yakar.

Arkadaşında dediği gibi önemli olan servis ve yedek parçası ve şu anda benim bildiğim en çok mondial de var bu tabi illere göre değişikli gösterir.
 
Son düzenleme:

345

Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
270
bu konunun açıldığı iyi olmuş aslında bi arkadaşın biride 1000-1500 liraya ne alayım diyodu o fiyata motor bulamazsın diyodum ben.arkadaş 1,5 km git 1,5km gel toplam yapıverdiği 3 km günde bilemedin 4 olsun ama çok zor yani 3 ü geçmez.bunun için fazlada bi bütçe ayırmak istemiyor.Yukinin 100 cc cup larını al dedim Cup binmem dedi.Ehliyeti o motorlarla aldı hiç hoşuna gitmemiş.scooter istiyor.yorumlarınız bana dolayısıyla benim arkadaşıma yol gösterici olacak...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst